Zakoni i propisi - Pravni savjeti 166 30.12.1998 Pravilnik o stručnom nadzoru nad radom stanica za tehnički pregled vozila
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

CENTAR ZA VOZILA HRVATSKE HRVATSKI AUTOKLUB

Na temelju članka 280. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ("Narodne novine" broj 59/96), te rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske broj 511-01-72-7693/7-93 od 5. kolovoza 1993. godine Nadzorni odbor Centra za vozila Hrvatske na sjednici održanoj 17. prosinca 1998. godine i Upravni odbor Hrvatskog autokluba na sjednici održanoj 17. prosinca 1998. godine, donijeli su

PRAVILNIK

O STRUČNOM NADZORU NAD RADOM STANICA ZA TEHNIČKI PREGLED VOZILA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim pravilnikom propisuju se način i uvjeti pod kojima se obavlja stručni nadzor nad radom stanica za tehnički pregled vozila u kojima se obavlja redovni i preventivni tehnički pregled vozila, registracija vozila i poslovi koji su s time povezani, te izdavanje pokusnih pločica (u daljnjem tekstu: stručni nadzor).

Članak 2.

Pravne osobe u čijem sastavu djeluju stanice za tehnički pregled vozila dužne su postupati u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (u daljnjem tekstu: Zakon), podzakonskih propisa, te općih akata i uputa koje donose stručne organizacije (Centar za vozila Hrvatske i Hrvatski autoklub), a koje se odnose na tehnički pregled vozila, registraciju vozila i poslove koji su s time povezani, te izdavanje pokusnih pločica kao i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehničke preglede.

Pravna osoba u čijem sastavu djeluje stanica za tehnički pregled vozila je odgovorna ako u obavljanju poslova ne postupa u skladu sa Zakonom, podzakonskim propisima, općim aktima, te uputama koje donose stručne organizacije.

Članak 3.

Stručni nadzor nad radom stanica za tehnički pregled vozila obavlja Hrvatski autoklub.

Članak 4.

Stručni nadzor obavlja se redovnim i izvanrednim pregledima.

Stručni nadzor obavlja se redovnim pregledima prema programu redovnih pregleda, koji donosi Hrvatski autoklub.

Članak 5.

Stručni nadzor obavit će se izvanrednim pregledom kada se ukaže potreba da se pregled obavi izvan utvrđenog programa redovnih pregleda.

Članak 6.

Hrvatski autoklub obvezan je pismeno izvijestiti pravnu osobu koja obavlja poslove tehničkih pregleda vozila o pojavama i radnjama ustanovljenim u provođenju stručnog nadzora i učiniti joj dostupnim zapisnik o obavljenom stručnom nadzoru.

Hrvatski autoklub obvezan je sve prijave građana ili zaposlenika koji obavljaju poslove u stanicama za tehnički pregled vozila, a koje se odnose na nestručno ili nesavjesno obavljanje poslova u pravnim osobama koje obavljaju poslove tehničkih pregleda vozila, provjeriti i poduzeti odgovarajuće mjere, a njihove podnositelje obavijestiti o poduzetim mjerama.

Članak 7.

Stručni nadzor obuhvaća:

1. pregled stanja objekata, poslovnih i drugih prostorija te stanja i ispravnosti uređaja i opreme koja je u funkciji tehničkih pregleda, registracije vozila i izdavanja pokusnih pločica

2. utvrđivanje i donošenje programa o redovnim, te odluka o izvanrednim pregledima stanica za redovne i preventivne tehničke preglede vozila,

3. nadzor nad radom nadzornika tehničke ispravnosti vozila i referenata u stanicama za tehnički pregled vozila u odnosu na primjenu i poštivanje zakonskih i podzakonskih propisa te općih akata koji reguliraju tehničke preglede vozila, registraciju vozila i izdavanje pokusnih pločica, kao i posjedovanje ovlaštenja (licence), odnosno uspjeha na provjeri stručne osposobljenosti od strane nadzornika,

4. kontrolu kvalitete obavljanja tehničkih pregleda i ispravnosti vozila u stanicama za tehnički pregled vozila,

5. kontrolu provođenja propisanih radnih operacija za utvrđivanje tehničke ispravnosti vozila,

6. nadzor pravilnosti naplate naknada za tehnički pregled vozila i drugih poslova koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled vozila, te zakonitosti postupanja s financijskim sredstvima koja se s naslova javne ovlasti prikupljaju u stanicama za tehnički pregled vozila (cestarina, osiguranje i dr.), te postupanja s financijskim sredstvima koja pripadaju stručnim organizacijama,

7. predlaganje provođenja preventivnih i drugih mjera za kvalitetnije i funkcionalnije obavljanje poslova u stanicama za tehničke preglede vozila,

8. predlaganje Ministarstvu unutarnjih poslova izdavanja ovlaštenja stanicama za tehnički pregled vozila za obavljanje poslova tehničkih pregleda, registracije vozila i izdavanje pokusnih pločica,

9. podnošenje zahtjeva nadležnom tijelu za poduzimanje mjera i provođenje nadzora nad zakonitosti rada stanica za tehnički pregled vozila, odnosno organizacija koje obavljaju preventivni tehnički pregled vozila, te predlaganje oduzimanja ovlaštenja za rad,

10. predlaganje oduzimanja ovlaštenja (licence) Ministarstva unutarnjih poslova zaposlenicima koji nestručno obavljaju određene poslove u stanicama za tehničke preglede,

11. kontrolu vođenja propisane dokumentacije i evidencije u stanicama za tehničke preglede, te dostavu podataka nadležnim državnim organima i stručnim organizacijama,

12. primanje i rješavanje pritužbi na rad stanica za tehnički pregled vozila koje podnose građani ili zaposlenici koji u njima rade,

13. usklađivanje kriterija provedbe tehničkih pregleda i registracije vozila među stanicama za tehničke preglede,

14. nadzor nad odnosom pravne osobe u čijem sastavu djeluje stanica za tehnički pregled prema zaposlenicima stanice i primjenom općih akata u odnosu na statusni i materijalni položaj zaposlenika stanica za tehnički pregled,

15. obavljanje stručno-administrativnih poslova povezanih sa stručnim nadzorom,

16. izdavanje potrebnih obrazaca u funkciji poslova stručnog nadzora,

17. imenovanje ovlaštenih stručnih nadzornika i izdavanje službene iskaznice ovlaštenim stručnim nadzornicima za obnašanje poslova stručnog nadzora, te vođenje evidencije o izdanim službenim iskaznicama,

18. obavljanje i drugih poslova koji se povjere rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova, odnosno poslova koji su povezani s poslovima stručnog nadzora.

II. OVLAŠTENI STRUČNI NADZORNICI

Članak 8.

Stručni nadzor u pravnim osobama koje obavljaju tehnički pregled vozila, obavljaju ovlašteni stručni nadzornici Hrvatskog autokluba.

Članak 9.

Stručne nadzornike ovlaštene za obavljanje stručnog nadzora imenuje glavni tajnik Hrvatskog autokluba na vrijeme od dvije godine.

Nakon isteka roka iz stavka 1. ovog članka ista osoba može biti ponovno imenovana za ovlaštenog stručnog nadzornika.

Ovlašteni stručni nadzornik može biti razriješen te dužnosti i prije isteka roka iz stavka 1. ovog članka, ako se utvrdi da poslove stručnog nadzora obavlja nedovoljno stručno, nedovoljno savjesno ili protivno odredbama relevantnih propisa ili odredbama ovog pravilnika.

Rješenje o razrješenju iz stavka 3. ovog članka donosi glavni tajnik Hrvatskog autokluba.

Članak 10.

Za ovlaštenog stručnog nadzornika može biti imenovana osoba koja ima najmanje VI. stupanj stručne spreme prometnog, strojarskog, pravnog ili ekonomskog smjera i ima najmanje pet godina radnog iskustva, te vozačku dozvolu za upravljanje vozila "B" kategorije.

Članak 11.

Za ovlaštenog stručnog nadzornika može biti imenovan zaposlenik Hrvatskog autokluba, a prema ukazanoj potrebi i osoba koja nije zaposlenik Hrvatskog autokluba, a koja svojom stručnošću i znanjem može pridonijeti boljem obavljanju stručnog nadzora.

III. PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI OVLAŠTENOG STRUČNOG NADZORNIKA

Članak 12.

Ovlašteni stručni nadzornik u obavljanju poslova stručnog nadzora navedenih u članku 7. ovog pravilnika, može obaviti i razgovore s pojedinim osobama i poduzimati i druge radnje u skladu sa svrhom stručnog nadzora.

Pravne osobe koje obavljaju poslove tehničkih pregleda vozila dužne su ovlaštenim stručnim nadzornicima omogućiti obavljanje poslova stručnog nadzora, te uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Ukoliko pravna osoba koja obavlja poslove tehničkih pregleda vozila postupi protivno odredbi stavka 2. ovog članka, ovlašteni stručni nadzornik izvijestit će Hrvatski autoklub, koji će nadležnom organu pismenim putem predložiti poduzimanje mjera.

Članak 13.

Hrvatski autoklub može obavljanje određenih stručno-tehničkih poslova neophodnih za uspješno obavljanje poslova stručnog nadzora (ekspertize, laboratorijska ispitivanja i sl.) povjeriti odgovarajućim znanstvenim ustanovama ili pojedinim stručnjacima koji posjeduju odgovarajuća ekspertna znanja i kvalifikacije.

Članak 14.

Prilikom obavljanja poslova stručnog nadzora ovlašteni stručni nadzornik dužan je čuvati službenu, vojnu ili državnu tajnu.

Pravna osoba koja obavlja poslove tehničkih pregleda vozila dužna je ovlaštenog stručnog nadzornika upozoriti što se po propisima, odnosno njezinim općim aktima smatra tajnim podatkom.

Članak 15.

Ovlašteni stručni nadzornici prilikom obavljanja stručnog nadzora imaju i obvezu preventivnog djelovanja.

U okviru preventivnog djelovanja ovlašteni stručni nadzornici:

pružaju pomoć i daju stručne upute u provedbi propisa i mjera,

ukazuju na posljedice nestručnog i nesavjesnog rada,

iniciraju i organiziraju održavanje sastanaka, konzultacija i dogovora sa zaposlenicima pravnih osoba koje obavljaju poslove tehničkih pregleda vozila o pitanjima koja su od interesa za stručno obavljanje poslova,

poduzimaju i druge mjere i akcije u cilju stručnog i kvalitetnog obavljanja poslova.

Članak 16.

Ovlašteni stručni nadzornici samostalni su u svom radu, a osobno su odgovorni za svoj rad neposrednom rukovoditelju i glavnom tajniku Hrvatskog autokluba.

Članak 17.

Hrvatski autoklub osigurava samostalnost u radu ovlaštenih stručnih nadzornika i poduzima mjere kojima se osigurava zaštita ovlaštenih stručnih nadzornika od nezakonitih utjecaja na njihov rad.

Ovlašteni stručni nadzornici obvezni su obavijestiti neposrednog rukovoditelja i glavnog tajnika Hrvatskog autokluba o pokušajima nezakonitih utjecaja na njihov rad.

Članak 18.

Upravni odbor Hrvatskog autokluba najmanje jednom godišnje razmatra izvješća o stanju i funkcioniranju djelatnosti stručnog nadzora, značajnim pojavama u obavljanju stručnog nadzora, te poduzme mjere za poboljšanje rada i stručnog nadzora.

Izvješće iz stavka 1. ovog članka dostavlja se Centru za vozila Hrvatske.

IV. ZAPISNIK O IZVRŠENOM STRUČNOM NADZORU I PODUZIMANJU MJERA

Članak 19.

O izvršenom stručnom nadzoru, utvrđenom stanju te o predloženim i poduzetim mjerama, ovlašteni stručni nadzornik obvezno sastavlja zapisnik.

Članak 20.

Primjerak zapisnika o izvršenom stručnom nadzoru uručuje se pravnoj osobi koja obavlja poslove tehničkih pregleda vozila, kod koje je izvršen pregled.

Članak 21.

Pravna osoba u čijem sastavu djeluje stanica za tehnički pregled vozila ima pravo u roku od osam dana po primitku zapisnika o izvršenom stručnom nadzoru uložiti prigovor na njegov sadržaj, ako smatra da zapisnik sadrži netočne podatke i ocjene, koje su od bitnog utjecaja na predložene mjere.

Prigovor iz stavka 1. ovog članka podnosi se Hrvatskom autoklubu.

Hrvatski autoklub obvezan je u roku 15 dana od dana ulaganja prigovora odlučiti o osnovanosti prigovora.

Radi utvrđivanja osnovanosti prigovora na zapisnik o izvršenom stručnom nadzoru glavni tajnik Hrvatskog autokluba može narediti da se unutar roka iz stavka 3. ovog članka izvrši ponovni stručni nadzor nad radom pravne osobe koja obavlja poslove tehničkih pregleda vozila, a koja je uložila prigovor.

Članak 22.

Činjenice i ocjene u postupku obavljanja stručnog nadzora smatraju se utvrđenima zapisnikom o izvršenom stručnom nadzoru ako na zapisnik nije uložen prigovor, odnosno ako je zapisnik potvrdio glavni tajnik Hrvatskog autokluba odlučujući o osnovanosti prigovora na njegov sadržaj.

Članak 23.

Nakon sastavljanja zapisnika ovlašteni stručni nadzornik može prema ukazanoj potrebi obaviti razgovor s rukovoditeljem stanice za tehnički pregled vozila i drugim zaposlenicima koji obavljaju poslove tehničkih pregleda vozila, a i s odgovornom osobom pravne osobe koja obavlja poslove tehničkih pregleda vozila.

Prilikom obavljanja razgovora ovlašteni stručni nadzornik dužan je upoznati prisutne o utvrđenom stanju, raspraviti sporna pitanja i upozoriti na nedostatke u radu, te obrazložiti mjere koje se predlažu zapisnikom.

Članak 24.

U zapisniku o pregledu potrebno je navesti utvrđene nedostatke, a obavezno se predlože poduzimanje potrebnih mjera te rokova za otklanjanje utvrđenih nedostataka.

Primjerak zapisnika dostavlja se Centru za vozila Hrvatske.

Članak 25.

Ako pravna osoba u čijem sastavu djeluje stanica za tehnički pregled vozila ne postupi u skladu sa zahtjevima i rokovima utvrđenim zapisnikom o stručnom nadzoru, Hrvatski autoklub će zatražiti od nadležnog organa poduzimanje mjera propisanih za nadzor nad zakonitošću rada stanica za tehnički pregled vozila.

Uz zahtjev iz stavka 1. ovog članka prilaže se zapisnik o stručnom nadzoru i ostala potrebna dokumentacija.

V. SLUŽBENA ISKAZNICA

Članak 26.

Ovlaštenim stručnim nadzornicima izdaje se službena iskaznica kojom dokazuju pravo obavljanja stručnog nadzora nad radom pravnih osoba koje obavljaju poslove tehničkih pregleda vozila.

Službena iskaznica je u povezu žute boje, veličine 6 x 10 cm, čiji sadržaj je otisnut uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni dio.

Službenu iskaznicu izdaje Hrvatski autoklub.

O izdanim službenim iskaznicama vodi se evidencija u Hrvatskom autoklubu.

Članak 27.

Ako ovlašteni stručni nadzornik izgubi službenu iskaznicu ili na drugi način ostane bez nje, dužan je o tome odmah obavijestiti neposrednog rukovoditelja i glavnog tajnika Hrvatskog autokluba, radi pokretanja postupka za brisanje iz evidencije nestale službene iskaznice, te izdavanja nove.

U slučaju razrješenja dužnosti ovlaštenog stručnog nadzornika, on je obvezan službenu iskaznicu vratiti Hrvatskom autoklubu radi poništavanja.

Osobe koje Hrvatski autoklub angažira po ukazanoj potrebi za obavljanje poslova stručnog nadzora dobivaju službenu iskaznicu, koju vraćaju nakon što potreba za njihovim angažiranjem prestane.

VI. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 28.

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o stručnom nadzoru nad radom stanica za tehnički pregled vozila što ga je Nadzorni odbor Centra za vozila Hrvatske usvojio dana 19. travnja 1995. godine, a Upravni odbor Hrvatskog autokluba dana 9. svibnja 1995. godine.

Stupanjem na snagu ovog pravilnika odredbe Pravilnika o modernizaciji stanica za tehnički pregled vozila (Stručni bilten broj: 01-2 od 31. prosinca 1995. godine) primjenjuju se na način i pod uvjetima utvrđenim tim Pravilnikom.

Članak 29.

Ovaj pravilnik objavljuje se u stručnom biltenu stručnih organizacija.

Ovaj pravilnik stupa na snagu i primjenjuje se osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".

I/1 broj: 2274-1/98                                                                  Broj: 8585
Zagreb, 18. prosinca 1998.                                                      Zagreb, 18. prosinca 1998.
CENTAR ZA VOZILA HRVATSKE                                     HRVATSKI AUTOKLUB

Predsjednik                                                                             Predsjednik
Nadzornog odbora                                                                  Upravnog odbora
Ivan Babovac, dipl. ing., v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.
                                               Tomislav Družak, dipl. oec., v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.