Zakoni i propisi - Pravni savjeti 166 30.12.1998 Pravilnik o naknadama za tehnički pregled vozila i drugim poslovima koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled vozila
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

CENTAR ZA VOZILA HRVATSKE HRVATSKI AUTOKLUB

Na temelju članka 280. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ("Narodne novine" broj 59/96), te rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske broj 511-01-72-7693/7-93 od 5. kolovoza 1993. godine Nadzorni odbor Centra za vozila Hrvatske dana 17. prosinca 1998. i Upravni odbor Hrvatskog autokluba dana 17. prosinca 1998. donijeli su

PRAVILNIK

O NAKNADAMA ZA TEHNIČKI PREGLED VOZILA I DRUGIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U STANICAMA ZA TEHNIČKI PREGLED VOZILA

Članak 1.

Ovim pravilnikom određuje se način utvrđivanja i raspodjele naknada u svezi obavljanja poslova tehničkih pregleda vozila te izdavanje pokusnih pločica i poslova koji su s time neposredno povezani (u daljnjem tekstu: jedinstveni sustav tehničkih pregleda i registracije vozila).

Pod poslovima registracije vozila prema stavku 1. ovog članka podrazumijevaju se svi poslovi koji su vezani uz registraciju vozila (poput prve registracije, izdavanja prometne dozvole i knjižice vozila i dr.).

Članak 2.

Stanice za tehnički pregled vozila (u daljnjem tekstu: stanice) i Centar za vozila Hrvatske i Hrvatski autoklub (u daljnjem tekstu: stručne organizacije) dužni su zajednički i u dobroj namjeri provoditi sve potrebne mjere i aktivnosti za ostvarivanje skladnog, stručnog i ravnomjernog vlastitog rada i razvoja, kao i rada i razvoja stanica u Republici Hrvatskoj.

Provodeći odredbu stavka 1. ovog članka stručne organizacije i stanice dužne su pridržavati se odredaba ovog pravilnika, osigurati da se poslovi jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila organiziraju kao jedinstveni sustav i to na način koji će doprinijeti pospješivanju sigurnosti prometa na cestama i ažurnom i profesionalnom zadovoljavanju potreba vlasnika vozila.

Članak 3.

Poslovi jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila, u skladu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama obuhvaćaju poslove koje obavljaju stručne organizacije i poslove koje obavljaju stanice.

Poslovi iz stavka 1. ovog članka čine jedinstveni sustav tehničkih pregleda i registracije vozila definiran odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Članak 4.

Poslovi jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila iz članka 3. ovog pravilnika koje obavljaju stanice su:

1. redovni i izvanredni tehnički pregledi vozila,

2. tehnički pregledi kočnica s uređajem za mjerenje usporenja, ako se pri tome koristi list za grafičko prikazivanje rezultata,

3. tehnički pregledi kočnica, kada se koristi list za grafičko prikazivanje rezultata, na uređajima za ispitivanje kočnica,

4. tehnički pregledi plinskih instalacija na vozilima koja za pogon koriste butan-propan,

5. tehnički pregledi vozila za prijevoz opasnih tvari,

6. parcijalni tehnički pregledi (kada se samo popunjava registracijski list ili drugi evidencijski dokument odnosno ako se izdaje potvrda o stanju vozila i slično)

7. preventivni tehnički pregledi vozila,

8. periodični tehnički pregledi kočnica i slično,

9. tehnički pregledi okvira i utiskivanje broja okvira na vozilu,

10. tehnički pregledi i obavljanje poslova procjene vrijednosti vozila prilikom prodaje vozila ili na zahtjev stranke,

11. poslovi koji prethode registraciji vozila,

12. registracija vozila, kao i drugi poslovi u svezi s registracijom vozila,

13. izdavanje potvrde i pokusnih pločica,

14. dio poslova tehničkog pregleda i registracije vozila, dio tehničkog pregleda na ponovljenom pregledu i dr., za koje se naknada plaća po satu rada,

15. drugi poslovi koji se obavljaju u stručnim organizacijama i stanicama koji su određeni ovim pravilnikom ili se na drugi način utvrdi da su poslovi iz područja jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila,

16. ostali poslovi koji su povezani s poslovima navedenim u točkama 1. do 15., a obavljaju se u stanicama.

Članak 5.

Poslovi iz članka 3. ovog pravilnika koje obavljaju stručne organizacije su:

1. praćenje, stručno vođenje i koordiniranje rada u sklopu jedinstvenog sustava,

2. praćenje stanja, priprema materijala i obavljanje drugih poslova u svezi usklađivanja kriterija tehničkih pregleda i registracije vozila među stanicama za tehnički pregled vozila,

3. utvrđivanje i donošenje programa o redovnim i izvanrednim periodičnim ispitivanjima uređaja i opreme u stanicama za tehnički pregled,

4. obavljanje obveznog periodičnog ispitivanja uređaja i opreme za tehnički pregled vozila (redovno, prema propisima i izvanredno, prema potrebi),

5. predlaganje nadležnim tijelima uvođenje organizacijskih i tehnoloških poboljšanja i novina u svrhu podizanja razine kontrole tehničke ispravnosti vozila,

6. pružanje stručne i druge pomoći, kao i usluga stanicama za tehnički pregled vozila kod nabave uređaja i opreme za tehnički pregled vozila, odnosno kod nabave rezervnih dijelova,

7. pružanje stručne i druge pomoći stanicama za tehnički pregled vozila u organiziranju servisiranja i održavanja uređaja i opreme,

8. postavljanje tehnološkog procesa za stanice raznih tipova, prema potrebama određenog područja na kojem su locirane, a u suradnji s projektnim organizacijama, te pomoć kod izrade kompletne investicijske dokumentacije,

9. zaprimanje zahtjeva za izdavanje ovlaštenja (licence) nadzornicima tehničke ispravnosti vozila i osobama koje u stanicama za tehničke preglede obavljaju poslove u svezi tehničkih pregleda i registracije vozila, te njihovo dostavljanje Ministarstvu unutarnjih poslova,

10. organiziranje stručnih seminara i rasprava o svim pitanjima koje nameće praksa iz djelatnosti, te stručnog usavršavanja i provjere stručnosti zaposlenika stanica za tehničke preglede vozila,

11. izrada programa i provođenje aktivnosti vezanih uz provjeru stručnosti zaposlenika stanica za tehnički pregled vozila,

12. razvoj jedinstvenog informacijskog sustava u području tehničkih pregleda i registracije vozila u stanicama za tehnički pregled vozila, te obrada podataka o tehničkim pregledima i utvrđenim neispravnostima na vozilima,

13. nabava unificirane zaštite odjeće za zaposlenike stanica za tehnički pregled vozila,

14. izrađivanje i distribucija potrebnih tiskanica koje su u funkciji poslova tehničkih pregleda i registracije vozila,

15. donošenje stručnih i drugih uputa, izdavanje biltena, priručnika, kataloga i sl. kojima se osigurava obavljanje poslova u stanicama za tehnički pregled vozila na jednak način,

16. obavljanje stručno-administrativnih poslova koji proizlaze iz stručno-tehničkih poslova,

17. izdavanje uvjerenja zaposlenicima koji obavljaju poslove u svezi s tehničkim pregledima i registracijom vozila u stanicama za tehnički pregled vozila prema odredbama članka 278. Zakona,

18. poduzimanje mjera socijalno-zdravstvene, stručne i pravne zaštite zaposlenika stanica za tehnički pregled vozila, na jednak način u svim stanicama,

19. pregled stanja objekata, poslovnih i drugih prostorija te stanja i ispravnosti uređaja i opreme koja je u funkciji tehničkih pregleda, registracije vozila i izdavanja pokusnih pločica,

20. utvrđivanje i donošenje programa o redovnim, te odluka o izvanrednim pregledima stanica za redovne i preventivne tehničke preglede vozila,

21. nadzor nad radom nadzornika tehničke ispravnosti vozila i referenata u stanicama za tehnički pregled vozila u odnosu na primjenu i poštivanje zakonskih i podzakonskih propisa te općih akata koji reguliraju tehničke preglede vozila, registraciju vozila i izdavanje pokusnih pločica, posjedovanja ovlaštenja (licence), odnosno uspjeha na provjeri stručne osposobljenosti nadzornika,

22. kontrola kvalitete obavljanja tehničkih pregleda i ispravnosti vozila u stanicama za tehnički pregled vozila,

23. kontrola provođenja propisanih radnih operacija za utvrđivanje tehničke ispravnosti vozila,

24. nadzor pravilnosti naplate naknade za tehnički pregled vozila i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled vozila, te zakonitosti postupanja s financijskim sredstvima koja se s naslova javne ovlasti prikupljaju u stanicama za tehničke preglede (cestarina, osiguranje i dr.), te postupanje s financijskim sredstvima koja pripadaju stručnim organizacijama,

25. predlaganje provođenja preventivnih i drugih mjera za kvalitetnije i funkcionalnije obavljanje poslova u stanicama za tehničke preglede vozila,

26. predlaganje Ministarstvu unutarnjih poslova izdavanje ovlaštenja stanicama za tehnički pregled vozila za obavljanje poslova tehničkih pregleda, registracije vozila i izdavanje pokusnih pločica,

27. podnošenje zahtjeva nadležnom tijelu za poduzimanje mjera i provođenje nadzora zakonitosti rada stanica za tehnički pregled vozila, odnosno organizacija koje obavljaju preventivni tehnički pregled vozila, te predlaganje oduzimanja ovlaštenja za rad,

28. predlaganje Ministarstvu unutarnjih poslova oduzimanje ovlaštenja (licence) zaposlenicima koji nestručno obavljaju određene poslove u stanicama za tehničke preglede,

29. kontrola vođenja propisane dokumentacije i evidencije u stanicama za tehničke preglede, te dostava podataka nadležnim državnim organima i stručnim organizacijama,

30. primanje i rješavanje pritužbi na rad stanica za tehnički pregled vozila koje podnose građani ili zaposlenici koji u njima rade,

31. usklađivanje kriterija provedbe tehničkih pregleda i registracije vozila među stanicama za tehničke preglede,

32. nadzor nad odnosom pravne osobe prema zaposlenicima stanica za tehnički pregled vozila i primjenom općih akata u odnosu na statusni i materijalni položaj tih zaposlenika,

33. obavljanje stručno-administrativnih poslova u svezi sa stručnim nadzorom,

34. izdavanje potrebnih obrazaca u funkciji poslova stručnog nadzora,

35. imenovanje ovlaštenih stručnih nadzornika i izdavanje službene iskaznice ovlaštenim stručnim nadzornicima za obavljanje poslova stručnog nadzora, te vođenje evidencije o izdanim službenim iskaznicama,

36. donošenje općih akata na temelju članka 280. stavak 3. Zakona,

37. utvrđivanje visine naknade za tehničke preglede vozila i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za redovne i preventivne tehničke preglede na temelju općeg akta,

38. priprema i izdavanje zajedničkih stručnih publikacija neophodnih za uspješno obavljanje poslova jedinstvenog organiziranja i provođenja tehničkih pregleda vozila, registracije vozila i izdavanja pokusnih pločica,

39. pružanje pomoći vozačima i građanima pri izboru vozila i tehničke opreme vozila, korištenju opreme vozila i davanje ostalih informacija iz područja tehničke ispravnosti vozila,

40. organiziranje zajedničkih preventivnih akcija u svrhu promicanja tehničke ispravnosti vozila,

41. izvještavanje tijela i organizacija, te sredstava javnog priopćavanja o informacijama iz zajedničkog obavljanja javnih ovlasti, od interesa za javnost,

42. obavljanje drugih poslova koji su određeni Zakonom i posebnim odlukama nadležnih tijela uprave, odnosno stručnih organizacija, koje su od interesa za jedinstveni sustav tehničkih pregleda i registracije vozila i aktivnosti koje stručne organizacije i stanice provode u tom području.

Članak 6.

Naknada za poslove jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila, koju plaća vlasnik vozila, utvrđuje se u jedinstvenom iznosu za Republiku Hrvatsku, a sastoji se od:

1. dijela naknade za obavljanje poslova jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila koji pripada stanicama koje obavljaju taj posao i služi za pokrivanje troškova poslovanja stanica (plaće zaposlenika, održavanje i amortizacija objekta, nabavka i održavanje uređaja i opreme za tehničke preglede vozila i druge poslove koji se obavljaju u stanicama i dr.);

2. dijela naknade za obavljanje poslova jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila koji pripada stručnim organizacijama (kako je to razrađeno u članku 11. stavak 2. ovog pravilnika).

Naknada za propisane tiskanice (registracijski list, prometna dozvola, knjižica vozila, naljepnice i drugi propisani obrasci) pripada tijelu ili organizaciji nadležnoj za njihovo tiskanje i distribuciju, a u pravilu se ne uključuje u naknadu iz stavka 1. ovog članka.

Članak 7.

Naknada iz članka 6. ovog pravilnika utvrđuje se ovisno o složenosti i trajanju rada u pojedinom dijelu poslova jedinstvenog sustava, a u skladu s propisima koji se odnose na obavljanje tehničkih pregleda, registracije vozila i drugih poslova koji se obavljaju u stanicama.

Visinu naknade iz članka 6. ovog pravilnika utvrđuju nadležna tijela stručnih organizacija posebnom odlukom.

Struktura ukupne naknade i dijelova naknade iz članka 6. ovog pravilnika, suglasno odredbama članka 11. ovog pravilnika, utvrđuje se posebnim troškovnikom.

Članak 8.

Od naknade utvrđene odlukom iz članka 7. ovog pravilnika, dio koji pripada stanicama iznosi 82,4% od ukupne naknade, s time da u apsolutnom iznosu taj dio ne smije biti niži od realne vrijednosti iznosa naknade koji se primjenjuje na dan stupanja na snagu ovog pravilnika.

Preostali dio od ukupne naknade pripada stručnim organizacijama koji se raspodjeljuje na način utvrđen člankom 11. stavkom 2. toč. 6. do 9. i stavcima 4. i 5.

Postotne vrijednosti dijelova naknade iz stavka 1. i 2. ovog članka nadležna tijela stručnih organizacija mogu mijenjati izmjenom ovog pravilnika.

Članak 9.

Dio naknade iz članka 6. točka 2. ovog pravilnika koji pripada stručnim organizacijama dužne su stanice kao dio zajedničkih obveza bez naknade doznačiti na žiroračune stručnih organizacija na način utvrđen odlukom iz članka 7. ovog pravilnika.

Posebnom odlukom odgovornih osoba stručnih organizacija može se utvrditi rok i način doznačavanja dijela naknade koji pripada stručnim organizacijama (primjerice tjedno, desetodnevno, svakih 15 dana i sl.).

Odluka iz stavka 2. ovog članka može se po istom postupku i opozvati.

Članak 10.

O doznačenom dijelu naknade iz članka 9. ovog pravilnika stanice vode evidenciju na posebnom obrascu, koji zajednički utvrđuju stručne organizacije.

Jedan primjerak obrasca iz stavka 1. ovog članka stanica odlaže u arhivu, jedan dostavlja svojoj financijskoj službi, a po jedan primjerak dostavlja stručnim organizacijama u roku i na način koji odrede ovlaštene osobe stručnih organizacija.

Članak 11.

Struktura troškova koji čine ukupnu visinu naknade za poslove jedinstvenog sustava tehničkih pregleda i registracije vozila detaljno se utvrđuju troškovnikom iz članka 7. stavak 3. ovog pravilnika.

Ukupna visina naknade na temelju stavka 1. ovog članka raspodjeljuje se prema sljedećim odnosima:

  1.  

   dio naknade namijenjen za amortizaciju i dobit od objekta, uređaja, opreme i inventara
                                                                                                                                                            - za objekt
                                                                                                                               - za uređaje, opremu i inventar

18%
12%

 2. 

    dio naknade namijenjen za održavanje objekta, uređaja, opreme i inventara (za tekuće održavanje, zamjene i     popravke, kao što su čišćenje, krečenje, popravak instalacije, poda, krovišta, prozora, stakla, vrata i sl., zamjena    dotrajalih uređaja, opreme i inventara, otklanjanje posljedice elementarnih nepogoda i ostale troškove kojima se    osigurava ispravno stanje objekta, opreme, uređaja i inventara stanice)

4%

3.

  dio naknade namijenjen za energente i komunalije kao što su struja, voda, kanalizacija, plin, komunalna naknada,   komprimirani zrak, fizičko i drugo osiguranje i druge slične poslove kojima se osigurava funkcioniranje stanice

5%

4.

  dio naknade za telefon, tiskanice, poštarinu i slične troškove

4%

5.

  dio naknade za plaće zaposlenika (plaće, naknade za bolovanje, godišnji odmor, naknade za ishranu tijekom rada,   prijevoz i slične troškove, poreze i doprinose s osnove radnog odnosa)

39,4%

6.

   dio naknade koji pripada Centru za vozila Hrvatske

9,4%

7.

   dio naknade koji pripada Hrvatskom autoklubu

2,4%

8.

  dio naknade koji služi za financiranje programa prometne preventive i pospješivanju sigurnosti prometa na cestama

3%

9.

  dio naknade koji služi za razvoj sustava tehničke pomoći vozačima motornih vozila u prometu na javnim cestama

2,8%

Odnos dijela naknade iz stavka 2. ovog članka stručne organizacije mogu mijenjati isključivo izmjenama ovog pravilnika.

Pripadajući dio naknade iz stavka 2. točke 6. i 8. ovog članka stanice za tehnički pregled vozila izravno doznačuju na žiro-račun Centra za vozila Hrvatske.

Pripadajući dio naknade iz stavka 2. točke 7. i 9. ovog članka (ukupno 5,2%) stanice za tehnički pregled vozila izravno doznačuju na žiroračun Hrvatskog autokluba.

Članak 12.

Centar za vozila Hrvatske obvezan je redovno snabdijevati propisanim obrascima, naljepnicama i drugim potrebnim materijalom sve zainteresirane korisnike na području Republike Hrvatske (poput stanica, stanica za preventivne tehničke preglede vozila i vlasnika čija vozila podliježu obvezi provedbe preventivnih tehničkih pregleda).

Poslove iz stavka 1. ovog članka u dijelu koji se odnosi na distribuciju obrazaca i drugih materijala korisnicima uz naknadu mogu obavljati i stanice.

Visinu naknade za materijale iz stavka 1. ovog članka utvrđuje Centar za vozila Hrvatske.

Članak 13.

Stanice mogu obavljati poslove procjene vrijednosti vozila i druge s time povezane poslove, i to uz naknadu.

Dio naknade koji se odnosi na podmirenje zajedničkih troškova za poslove iz stavka 1. ovog članka (tiskanje jedinstvenog obrasca o procjeni, obrada podataka iz zapisnika, osposobljavanje zaposlenika, izdavanje posebnog kataloga, stručni nadzor, suradnja s financijskim tijelima i dr.), doznačuje se stručnim organizacijama prilikom dostave zapisnika o procjeni vozila ili na drugi način koji odrede odgovorne osobe stručnih organizacija.

Centar za vozila Hrvatske dužan je osigurati redovno snabdijevanje stanica obrascima zapisnika o procjeni vozila i svim drugim potrebnim obrascima.

Članak 14.

Nadzor nad provođenjem ovog pravilnika provode stručne organizacije.

Osoba ovlaštena za obavljanje stručnog ndzora nad radom stanica ima pravo uvida u dio poslovne dokumentacije stanice iz kojeg se može provjeriti pravilnost i zakonitost provođenja obveza stanica iz ovog pravilnika.

Svaka stanica dužna je omogućiti ovlaštenoj osobi iz stavka 2. ovog članka uvid u potrebnu dokumentaciju.

Članak 15.

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o naknadama za tehnički pregled vozila i drugih poslova koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled vozila I/1, broj: 708-1/93, broj: 3210/3, od 8. prosinca 1993. godine i Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o naknadama za tehnički pregled vozila i drugih poslova koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled vozila ("Narodne novine" broj 4/97 od 15. 1. 1997.).

Članak 16.

Ovaj pravilnik stupa na snagu i primjenjuje se osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".

I/1 broj: 2275-1/98                                                                       Broj: 8586
Zagreb, 18. prosinca 1998.                                                           Zagreb, 18. prosinca 1998.
CENTAR ZA VOZILA HRVATSKE                                          HRVATSKI AUTOKLUB

Predsjednik Nadzornog odbora                                                    Predsjednik
Ivan Babovac, dipl. ing., v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.
                                                    Tomislav Družak, dipl. oec., v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.