Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave ("Narodne novine", broj 75/93) i Uredbe o načelima za unutarnje ustrojstvo i o radnom vremenu tijela državne uprave ("Narodne novine", br. 37/94 i 25/96.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. prosinca 1998. godine, donijela
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se unutarnje ustrojstvo Ministarstva turizma (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), naziv upravnih organizacija i unutarnjih ustrojstvenih jedinica u sastavu Ministarstva te njihov djelokrug rada, način upravljanja tim organizacijama i ustrojstvenim jedinicama, okvirni broj službenika i namještenika potreban za obavljanje poslova i drugih pitanja važnih za rad Ministarstva.
Uz poslove utvrđene ovom Uredbom unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva obavljaju i druge poslove koje im povjeri ministar.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO MINISTARSTVA
Članak 2.
Za obavljanje upravnih i drugih stručnih poslova iz djelokruga Ministarstva ustrojavaju se sljedeće upravne organizacije u sastavu Ministarstva:
1. Uprava za razvoj turizma
2. Uprava za turističku politiku i tržište
3. Uprava za međunarodnu turističku suradnju.
Članak 3.
Za obavljanje upravnih i drugih stručnih poslova u Ministarstvu ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:
1. Kabinet ministra
2. Ured tajnika Ministarstva.
III. DJELOKRUG UPRAVNIH ORGANIZACIJA U SASTAVU MINISTARSTVA
1. UPRAVA ZA RAZVOJ TURIZMA
Članak 4.
Uprava za razvoj turizma analizira i vrednuje prirodnu resursnu osnovu; definira koncesijsku politiku vezanu uz turizam; analizira stanje turističke prometne infrastrukture te definira politiku vezanu uz turističku prometnu politiku; definira osnovicu za razvoj ekološke turističke ponude u postojećim razvijenim turističkim destinacijama; analizira i vrednuje stanje turističke infrastrukture i zaštite okoliša u turističkim mjestima te predlaže prioritetne mjere - projekte; usmjerava razvoj različitih ekoloških prihvatljivih oblika turizma; predlaže najpogodnije konkretne lokacije i oblike turističkog razvoja; razrađuje mjere uvođenja tzv. "zelenog hotelijerstva" te poticanja tog procesa; investitorima pruža informacije o mogućnostima izravnog ulaganja u postojeća poduzeća ili izgradnje novih objekata u hotelijerstvu (lokacija, kao i sva važnija pitanja vezana uz razvoj projekta) te koordinira (organizacijski podupire) izvođenje projekta, posebno onih koji bitno doprinose kvaliteti turističkog proizvoda Hrvatske; definira mjere poticanja investicijske aktivnosti, a posebno ekološki prihvatljivih oblika turizma; surađuje sa svim državnim i drugim institucijama na projektima i programima obnove, izgradnje i ulaganja u turizam; koordinira pripremu sanacijskih programa - programa restrukturacije hotelijersko-ugostiteljskih poduzeća u većinskom državnom vlasništvu; predlaže mjere turističke politike usmjerene na ubrzanje procesa privatizacije; potiče i usmjerava i olakšava razvoj tzv. malog obiteljskog hotelijerstva i ugostiteljstva kao i ostalih vrsta turističke ponude, a posebno hotelijersko-ugostiteljske aktivnosti (npr. turizam na seoskim gospodarstvima); prati stanje, pojave i kretanja u području pojedinih selektivnih oblika turizma: nautički, zdravstveni, seoski, kongresni, lovni, omladinski i dr.; predlaže koncepcije razvoja pojedinih selektivnih oblika turizma; surađuje s odgovarajućim udruženjima, savezima i drugim institucijama pojedinih selektivnih oblika turizma radi predlaganja mjera za njihov razvoj i unapređenje; prati propise, predlaže izmjene te daje prijedloge prilikom donošenja novih propisa koji se odnose na selektivne oblike turizma; obavlja poslove glede valorizacije nacionalnih parkova s turističke osnove i uključivanja nacionalnih parkova u turističku ponudu; prati razvoj ponude i potražnje za uslugama selektivnih oblika turizma na međunarodnom tržištu; obavlja ostale poslove vezane za razvoj i unapređenje selektivnih oblika turizma; pruža svakovrsne informacije i savjetodavne usluge važne za kreditiranje, izgradnju i unapređenje malog poduzetništva; definira program podizanja obrazovanja i stručno osposobljavanje turističkog kadra.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Uprave ustrojavaju se:
1.1. Odjel za prostorni razvoj i zaštitu okoliša u turizmu
1.2. Odjel za investicije i restrukturiranje u turizmu
1.3. Odjel za razvoj selektivnih oblika turizma
1.4. Odjel za malo poduzetništvo u turizmu
Članak 5.
1.1. Odjel za prostorni razvoj i zaštitu okoliša u turizmu analizira i vrednuje prirodnu resursnu osnovu za razvoj turizma; definira koncesijsku politiku vezanu uz turizam; analizira stanje turističke prometne infrastrukture te definira politiku vezanu uz turističku prometnu politiku; definira osnovicu za razvoj ekološki svjesne turističke ponude u postojećim razvijenim turističkim destinacijama; analizira i vrednuje stanje turističke infrastrukture i zaštite okoliša u turističkim mjestima te predlaže prioritetne mjere - projekte; usmjerava razvoj različitih ekološki prihvatljivih oblika turizma; predlaže najpogodnije konkretne lokacije i oblike turističkog razvoja; razrađuje mjere uvođenja tzv. "zelenog hotelijerstva" te poticanja tog procesa.
Članak 6.
1.2. Odjel za investicije i restrukturiranje u turizmu pruža investitorima svakovrsne podatke o hrvatskom turizmu; potencijalnim inozemnim investitorima pruža informacije o mogućnostima izravnog ulaganja u postojeća poduzeća ili izgradnje novih objekata u hotelijerstvu (lokacija, kao i sva važnija pitanja vezana uz razvoj projekta), te koordinira (organizacijski podupire) izvođenje projekta, posebno onih koji bitno doprinose kvaliteti turističkog proizvoda Hrvatske; definira mjere poticanja investicijske aktivnosti; surađuje sa svim državnim i drugim institucijama na projektima i programima obnove, izgradnje i ulaganja u turizam; prati i analizira značajke poslovanja poduzeća i pojedinih organizacijskih cjelina (primjerice hoteli) u hotelijersko-ugostiteljskom sektoru; prati i analizira internu učinkovitost poslovanja hrvatskog hotelijersko-ugostiteljskog sektora u međunarodnom konkurentskom okruženju; predlaže mjere turističke politike usmjerene na podizanje interne učinkovitosti poslovanja sektora, koordinira pripreme sanacijskih programa - programa restrukturacije hotelijersko-ugostiteljskih poduzeća u većinskom državnom vlasništvu; predlaže mjere turističke politike usmjerene na ubrzanje procesa privatizacije.
Članak 7.
1.3. Odjel za razvoj selektivnih oblika turizma prati stanje, pojave i kretanja u području pojedinih selektivnih oblika turizma; nautički, zdravstveni, seoski, kongresni, lovni, omladinski i dr.; predlaže koncepcije razvoja pojedinih selektivnih oblika turizma; surađuje s odgovarajućim udruženjima, savezima i drugim institucijama pojedinih selektivnih oblika turizma radi predlaganja mjera za njihov razvoj i unapređenje; prati propise, predlaže izmjene, te daje prijedloge prilikom donošenja novih propisa koji se odnose na selektivne oblike turizma; obavlja poslove glede valorizacije nacionalnih parkova s turističkog aspekta i uključivanja nacionalnih parkova u turističku ponudu; prati utjecaj kulture i kulturne baštine na razvoj posebnih oblika turizma; prati razvoj ponude i potražnje za uslugama selektivnih oblika turizma na međunarodnom tržištu; prati i analizira sustavne i druge uvjete razvoja pojedinih selektivnih oblika turizma i predlaže poticajne mjere za njihov razvoj i unapređenje; obavlja ostale poslove vezane za razvoj i unapređenje selektivnih oblika turizma.
Članak 8.
1.4. Odjel za malo poduzetništvo u turizmu sustavno definira mjere za poticanje malog poduzetništva u turizmu; pruža svakovrsne informacije i savjetodavne usluge važne za razvoj i unapređenje malog poduzetništva u turizmu; prati stanje i kretanje u području malog poduzetništva u turizmu; surađuje s odgovarajućim udruženjima, savezima i drugim institucijama u svezi s razvojem malog poduzetništva u turizmu; prati propise, predlaže mjere te daje prijedloge prilikom izmjena propisa vezanih za malo poduzetništvo u turizmu.
2. UPRAVA ZA TURISTIČKU POLITIKU I TRŽIŠTE
Članak 9.
Uprava za turističku politiku i tržište prati i analizira djelovanje mehanizama i instrumenata gospodarskog sustava i mjera ekonomske politike na turizam; koordinira poslove u svezi donošenja i provođenja strategije razvoja hrvatskog turizma; utvrđuje značaj i prati doprinos turizma ukupnom gospodarstvu i njegovih multiplikativnih učinaka u drugim djelatnostima; sudjeluje u utvrđivanju strategije razvoja hrvatskog turizma i praćenju njenog provođenja; utvrđuje turističku politiku i mjeru za njeno provođenje; utvrđuje smjernicu i koordinaciju turističke politike županije; utvrđuje kvantitativne i dr. ciljeve, pretpostavke i mjere kratkoročnog razvoja turizma (godišnji programski dokument), prati i analizira globalna kretanja turističkih tokova na domaćem i stranom tržištu; sudjeluje u izradi zakona i propisa iz nadležnosti Ministarstva turizma; prati položaj ugostiteljstva i turističkog posredovanja i globalnih uvjeta i rezultata poslovanja; predlaže mjere ekonomske i druge politike za poboljšanje uvjeta poslovanja ugostiteljstva i turističkog posredovanja; prati i analizira mjere iz nadležnosti lokalne uprave i samouprave na uvjete i odvijanje poslova ugostiteljstva i turističkog posredovanja; izrađuje periodične analize i izvješća o ostvarenim rezultatima turizma (mjesečno, godišnje i po potrebi); prikuplja i obrađuje statističke i druge podatke relevantne za turizam i formira baze podataka o osnovnim pokazateljima; prati i analizira stanje i elemente ukupne hrvatske turističke ponude i pojedinih segmenata (smještajni i dr. kapaciteti, krupna i komunalna infrastruktura, trgovina, kultura, druge usluge, sigurnost i sl.) i predlaže mjere za njezino poboljšanje; prati i analizira faktore koji utječe na kvalitetu ukupne hrvatske turističke ponude i njezinu konkurentnost na tržištu; predlaže mjere i aktivnost na pripremi turističke sezone; prati i koordinira s drugim nadležnim resorima, organima i organizacijama za poboljšanje kvalitete ukupne turističke ponude i uspješno odvijanje turističkog prometa u turističkoj sezoni; prati i analizira globalna kretanja; karakteristiku i promjenu turističke ponude i pojedinih njezinih segmenata na međunarodnom tržištu; prati i uspoređuje konkurentnost domaće turističke ponude u odnosu na konkurentske zemlje (globalno i po pojedinim elementima) - predlaže mjere za njezino poboljšanje; prati i analizira kretanja zaposlenosti i potreba obrazovanja kadrova u ugostiteljstvu i turističkom posredovanju; surađuje s turističkim zajednicama na unapređivanju ponude i proširenju sadržaja u turističkim mjestima te predlaže mjere za unapređenje kvalitete turističke ponude i poslovanja na mikrorazini; surađuje s gospodarskim subjektima na unapređenju turističke ponude i poslovanja; prati i analizira faktore koji utječu na kretanje turističke potražnje; prati i analizira karakteristike i kretanje potražnje pojedinih turističkih tržišta; prati i utvrđuje značaje i potencijale pojedinih tržišta i segmenata potražnje (kratkoročno i dugoročno), prati i analizira kretanje turističkog prometa s pojedinih tržišta i procjenu mogućih kratkoročnih učinaka; predlaže mjere za poticanje pojedinih tržišta ili segmenata potražnje i analizira njihove učinkovitosti (promotivne aktivnosti, subvencije i sl.); daje smjernice za potrebe promotivnih i dr. aktivnosti na pojedinim tržištima (strateški i kratkoročno); daje smjernice za promotivne i dr. aktivnosti HTZ-a i sustava turističkih zajednica; sudjeluje u provedbi promotivnih i dr. aktivnosti na pojedinim tržištima, samostalno ili u suradnji s drugim organizacijama (HTZ, udruge i sl.); sudjeluje u praćenju provođenja tržišnih i promotivnih aktivnosti HTZ-a i sustava turističkih zajednica; prati uvjete dolaska stranih turista i međunarodnih propisa koji reguliraju turističke tijekove; prati i analizira značajke poslovanja poduzeća i pojedinih organizacijskih cjelina (npr. hoteli) u hotelijersko-ugostiteljskom sektoru, prati i analizira internu učinkovitost poslovanja hrvatskog hotelijersko-ugostiteljskog sektora u međunarodnom konkurentskom okruženju; predlaže mjere turističke politike usmjerene na podizanje interne učinkovitosti poslovanja sektora; prati provedbu propisa kojima se uređuje razvrstavanje, minimalni uvjeti i kategorizacija ugostiteljskih i turističkih objekata; vodi prvostupanjski upravni postupak glede rješavanja kategorizacije objekata; vodi upisnik ugostiteljskih i turističkih objekata koji se kategoriziraju; provodi upravni nadzor postupka kategorizacije koju provode županijski uredi u prvom stupnju; rješava žalbe na prvostupanjska rješenja o kategorizaciji koju provode županijski uredi.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Uprave ustrojavaju se:
2.1. Odjel za turističku politiku
2.2. Odjel za turističko tržište
2.3. Odjel za unapređenje turističke ponude
2.4. Odjel za razvrstavanje, kategorizaciju i kvalitetu ugostiteljskih objekata
Članak 10.
2.1. Odjel za turističku politiku koordinira poslove u svezi donošenja i povođenja strategije razvoja hrvatskog turizma; prati i analizira djelovanje mehanizama i instrumenata gospodarskog sustava i mjera ekonomske politike; prati položaj ugostiteljstva i turističkog posredovanja (šire turizma) i globalnih uvjeta i rezultata poslovanja; predlaže mjere ekonomske i druge politike za poboljšanje uvjeta poslovanja ugostiteljstva i turističkog posredovanja; utvrđuje značaj i prati doprinos turizma ukupnom gospodarstvu i njegovih multiplikativnih učinaka u drugim djelatnostima; sudjeluje u utvrđivanju strategije razvoja hrvatskog turizma i praćenju njenog provođenja; utvrđuje turističku politiku i mjeru za njeno provođenje; utvrđuje smjernicu i koordinaciju turističke politike županije; utvrđuje kvantitativne i dr. ciljeve, pretpostavke i mjere kratkoročnog razvoja turizma (godišnji programski dokument), prati i analizira globalna kretanja turističkih tokova na domaćem i stranom tržištu; sudjeluje u izradi zakona i propisa iz nadležnosti Ministarstva turizma; prati i analizira mjere iz nadležnosti lokalne uprave i samouprave na uvjete i odvijanje poslova ugostiteljstva i turističkog posredovanja; izrađuje periodične analize i izvješća o ostvarenim rezultatima turizma (mjesečno, godišnje i po potrebi); prikuplja i obrađuje statističke i dr. podatke relevantnih za turizam i formira baze podataka o osnovnim pokazateljima.
Članak 11.
2.2. Odjel za turističko tržište prati i analizira globalna kretanja turističke potražnje na domaćem i stranom tržištu; prati i analizira faktore koji utječu na kretanje turističke potražnje; prati i analizira karakteristike i promjene strukture globalne turističke potražnje na međunarodnom turističkom tržištu; prati i analizira karakteristike i kretanje potražnje pojedinih turističkih tržišta; prati i utvrđuje značaje i potencijale pojedinih tržišta i segmenata potražnje (kratkoročno i dugoročno); prati i analizira kretanje turističkog prometa s pojedinih tržišta i procjenu mogućih kratkoročnih učinaka; predlaže mjere za poticanje pojedinih tržišta ili segmenata potražnje i analizira njihove učinkovitosti (promotivne aktivnosti, subvencije i sl.); daje smjernice za potrebe promotivnih i dr. aktivnosti na pojedinim tržištima (strateški i kratkoročno); daje smjernice za promotivne i dr. aktivnosti HTZ-a i sustava turističkih zajednica; sudjeluje u provedbi promotivnih i dr. aktivnosti na pojedinim tržištima; samostalno ili u suradnji s drugim organizacijama (HTZ, udruge i sl.) sudjeluje u praćenju provođenja tržišnih i promotivnih aktivnosti HTZ-a i sustava turističkih zajednica; prati uvjete dolaska stranih turista i međunarodnih propisa koji reguliraju turističke tijekove.
Članak 12.
2.3. Odjel za unapređenje turističke ponude prati i analizira stanje i elemente ukupne hrvatske turističke ponude i pojedinih segmenata (smještajni i dr. kapaciteti, krupna i komunalna infrastruktura, trgovina, kultura, druge usluge, sigurnost i sl.) i predlaže mjere za njezino poboljšanje; prati i analizira faktore koji utječu na kvalitetu ukupne hrvatske turističke ponude i njezinu konkurentnost na tržištu; predlaže mjere i aktivnosti na pripremi turističke sezone; prati i koordinira s drugim nadležnim resorima, organima i organizacijama za poboljšanje kvalitete ukupne turističke ponude i uspješno odvijanje turističkog prometa u turističkoj sezoni; prati i uspoređuje konkurentnost domaće turističke ponude u odnosu na konkurentske zemlje (globalno i po pojedinim elementima) - predlaže mjere za njezino poboljšanje; prati i analizira kretanja zaposlenosti i potrebe obrazovanja kadrova u ugostiteljstvu i turističkom posredovanju; surađuje s turističkim zajednicama na unapređivanju ponude i proširenju sadržaja u turističkim mjestima; predlaže mjere za unapređenje kvalitete turističke ponude i poslovanja na mikro razini; surađuje s gospodarskim subjektima na unapređenju turističke ponude i poslovanja.
Članak 13.
2.4. Odjel za razvrstavanje, kategorizaciju i kvalitetu provodi propise o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih i turističkih objekata u neposrednom postupku; prati dinamiku kategorizacije i predlaže mjere za njen optimalan tijek; predlaže izmjene propisa u smislu poboljšanja, ubrzanja i pojednostavljenja postupka kategorizacije; predlaže izmjene propisa u smislu optimalizacije kvalitete u ponudi i tehničkoj opremljenosti; organizira i provodi suradnju s drugim tijelima državne uprave te udrugama pružatelja usluga u cilju podizanja kvalitete razine usluga; evidentira objekte po vrstama i kategorijama; provodi upravni nadzor postupka kategorizacije koju provodi županijski ured u prvom stupnju; rješava žalbe na prvostupanjska rješenja o kategorizaciji koju provodi županijski ured; surađuje s inspekcijskim službama koje nadziru poslovanje (usluge i tehničku opremljenost) ugostiteljskih objekata; daje stručna mišljenja, objašnjenja i upute u pitanjima primjene i provedbe propisa o razvrstavanju, kategorizaciji i kvaliteti ugostiteljskih i turističkih objekata; obavlja i ostale poslove iz svog djelokruga.
3. UPRAVA ZA MEĐUNARODNU TURISTIČKU
SURADNJU
Članak 14.
Uprava za međunarodnu turističku suradnju ostvaruje kontakte s nadležnim tijelima drugih država, integracijama i međunarodnim organizacijama glede bilateralne i multilateralne suradnje u turizmu; izrađuje prijedloge, mišljenja i izvješća glede međunarodne suradnje i predlaže mjere za njeno unapređenje; ostvaruje suradnju s nadležnim tijelima drugih država radi rješavanja problema i razmjene iskustava iz područja turizma; prati i analizira tendencije u razvoju turizma pojedinih zemalja i područja; razmjenjuje informacije i publikacije u svezi sa razvojem turističke ponude; organizira praćenje međunarodnih hotelskih operatera i mogućnost njihovog angažiranja u Hrvatskoj; obavlja i druge poslove iz područja međunarodne turističke suradnje.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Uprave, ustrojavaju se:
3.1. Odjel za međunarodnu turističku suradnju
3.2. Odjel za odnose s međunarodnim turističkim organizacijama i udruženjima
Članak 15.
3.1. Odjel za međunarodnu turističku suradnju predlaže politiku razvoja bilateralne suradnje i vodi brigu o njezinom provođenju; obavlja sve potrebne radnje iz svoje nadležnosti u svezi sklapanja ugovora o turističkoj suradnji na bilateralnoj osnovi; analitički prati provođenje svakog bilateralnog ugovora; priprema i provodi sve potrebne radnje na pripremi međunarodnih posjeta; izrađuje prijedloge, mišljenja i izvješća glede međunarodne turističke bilateralne suradnje i predlaže mjere za njeno unapređenje.
Članak 16.
3.2. Odjel za odnose s međunarodnim turističkim organizacijama i udruženjima sudjeluje u radu međunarodnih organizacija i udruženja (Svjetska turistička organizacija, Svjetska trgovinska organizacija, Intergrupa za turizam Europskog Parlamenta, Srednjeeuropska inicijativa i druge međunarodne organizacije); prati i analizira utjecaj svjetskih turističkih organizacija na razvoj turizma u Hrvatskoj; izrađuje analize i izvješća o kretanjima kod međunarodnih turističkih organizacija i udruženja.
IV. DJELOKRUG UNUTARNJIH USTROJSTVENIH JEDINICA
1. KABINET MINISTRA
Članak 17.
U Kabinetu ministra obavljaju se protokolarni poslovi za ministra i njegovog zamjenika; poslovi u svezi realizacije programa aktivnosti ministra i njegovog zamjenika; poslovi u svezi odnosa sa sredstvima javnog priopćavanja; poslovi u svezi osiguranja pravodobne dostave materijala za Vladu i Sabor Republike Hrvatske; poslovi pribavljanja dokumentacije i materijala od ustrojstvenih jedinica Ministarstva za potrebe ministra i njegovog zamjenika; poslovi u svezi sa zaprimanjem i rješavanjem pošte upućene ministru i njegovom zamjeniku; kao i drugi stručni i administrativni poslovi u svezi s realizacijom programa rada i aktivnosti ministra i njegovog zamjenika.
2. URED TAJNIKA MINISTARSTVA
Članak 18.
Ured tajnika ministarstva je posebna ustrojstvena jedinica koja obavlja upravne, stručne i administrativne poslove za potrebe Ministarstva; obavlja poslove u svezi s usklađivanjem rada upravnih organizacija i unutarnjih ustrojenih jedinica Ministarstva; izrađuje prijedloge programa rada Ministarstva na osnovi nacrta planova rada upravnih organizacija i ustrojstvenih jedinica Ministarstva; koordinira poslove na ostvarivanju plana rada Ministarstva; koordinira pravne poslove iz djelokruga Ministarstva koji se odnose na: normativne djelatnosti u svezi s izradom i primjenom zakona i drugih propisa iz djelokruga Ministarstva, primjenu izvršavanja zakona i drugih propisa, upravno postupanje u svezi s primjenom zakona i drugih obveza, vođenja upravnih postupaka, obavljanja upravnog nadzora, izrade naputaka, stručnih mišljenja i objašnjenja; daje primjedbe i mišljenja na prijedloge zakona i drugih propisa; izrađuje akte iz svog djelokruga; prati provedbu zakona iz područja ugostiteljstva i turizma; prati namjensko trošenje sredstava Proračuna odobrenih Ministarstvu; kontrolira usklađenost nabavke roba i usluga sukladno zakonskim propisima; surađuje u izradi financijskih i drugih izvješća za potrebe Državnog ureda za reviziju; kontrolira tehničku i financijsku obradu zahtjeva za dodjelu potpora i subvencija iz nadležnosti Ministarstva; obavlja poslove planiranja i razvitka informatičkog sustava Ministarstva te njegovo povezivanje s ostalim tijelima državne uprave, ustanovama i institucijama, te uključivanje u svjetsku globalnu mrežu (internet); obavlja poslove obrane iz djelokruga Ministarstva; koordinira rad s inspekcijskim tijelima; vodi skrb o stanju kadrova u Ministarstvu i predlaže planove stručnog usavršavanja i osposobljavanja državnih službenika i namještenika; izrađuje izvješća o ostvarivanju plana rada Ministarstva i o drugim pitanjima u svezi s radom i ustrojem Ministarstva; vodi i koordinira pravne, financijske, računovodstvene, analitičke, opće, kadrovske, tehničke i pomoćnotehničke poslove.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Ureda tajnika ustrojavaju se:
2.1. Odjel za pravne poslove
2.2. Odjel za kadrovske, opće poslove i poslove obrane
2.3. Odjel za informatizaciju i informacijsku dokumentaciju
2.4. Odjel za financijsko-računovodstvene poslove.
Članak 19.
2.1. Odjel za pravne poslove koordinira pripremu izrade nacrta zakona iz djelokruga Ministarstva sa drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, a po potrebi izrađuje nacrte zakona, podzakonskih akata i drugih propisa; izrađuje naputke, pravilnike i naredbe radi provođenja zakona; daje stručna mišljenja i objašnjenja u svezi s primjenom i provedbom zakona; prati propise i predlaže promjene u tim propisima; obavlja poslove upravnog nadzora; daje mišljenja i upute o pitanjima o primjeni i provođenju propisa; surađuje u pripremi odgovora na zastupnička pitanja, predstavke i pritužbe građana u odnosu na upravni postupak i rješava upravne stvari drugog stupnja za područje ugostiteljstva i turizma; prati postupak ustrojavanja turističkih zajednica na području Republike Hrvatske; sudjeluje u izradi nacrta zakona i podzakonskih akata vezanih za ustroj i rad turističkih zajednica; daje stručna mišljenja i objašnjenja u svezi s primjenom i provedbom zakona vezanih za rad turističkih zajednica; obavlja poslove vezane za upis turističkih zajednica u Upisnik turističkih zajednica; pregledava statute turističkih zajednica; obavlja nadzor nad radom turističkih zajednica; Odsjek za internu reviziju prati pravilnost u namjenskom trošenju sredstava Proračuna odobrenih Ministarstvu; kontrolira usklađenost nabavke roba i usluga sukladno zakonskim propisima; surađuje u izradi financijskih i drugih izvješća za potrebe Državnog ureda za reviziju; kontrolira tehničku i financijsku obradu zahtjeva za dodjelu potpora i subvencija iz nadležnosti Ministarstva; obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.
2.1. Odjel za pravne poslove ima slijedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:
2.1.1. Odsjek za upravno-pravne i normativne poslove
2.1.2. Odsjek za sustav turističkih zajednica
2.1.3. Odsjek za internu reviziju
Članak 20.
2.1.1. Odsjek za upravno-pravne poslove obavlja poslove upravnog nadzora; daje mišljenja i upute o pitanjima o primjeni i provođenju propisa; surađuje na pripremi odgovora na zastupnička pitanja; daje odgovore na predstavke i pritužbe građana u odnosu na upravni postupak i rješava upravne stvari drugog stupnja za područje ugostiteljstva i turizma; koordinira pripremu izrade nacrta zakona iz djelokruga Ministarstva u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, a po potrebi izrađuje nacrte zakona, podzakonskih akata i drugih propisa; u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama izrađuje naputke, pravilnike i naredbe radi provođenja zakona; daje stručna mišljenja i objašnjenja u svezi s primjenom i provedbom zakona; prati propise i predlaže promjene u tim propisima; obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.
Članak 21.
2.1.2. Odsjek za sustav turističkih zajednica prati postupak ustrojavanja turističkih zajednica na području Republike Hrvatske; sudjeluje u izradi nacrta zakona i podzakonskih akata vezanih za ustroj i rad turističkih zajednica; daje stručna mišljenja i objašnjenja u svezi s primjenom i provedbom zakona vezanih za rad turističkih zajednica; obavlja poslove vezane za upis turističkih zajednica u Upisnik turističkih zajednica; pregledava statute turističkih zajednica i obavlja nadzor nad radom turističkih zajednica; obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.
Članak 22.
2.1.3. Odsjek za internu reviziju prati pravilnost u namjenskom trošenju sredstava Proračuna odobrenih Ministarstvu; kontrolira usklađenost nabavke roba i usluga sukladno zakonskim propisima; surađuje u izradi financijskih i drugih izvješća za potrebe Državnog ureda za reviziju; kontrolira tehničku i financijsku obradu zahtjeva za dodjelu potpora i subvencija iz nadležnosti Ministarstva; obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti po nalogu tajnika Ministarstva.
Članak 23.
2.2. Odjel za kadrovske, opće poslove i poslove obrane obavlja kadrovske i opće poslove; prati i provodi mjere kadrovske politike Ministarstva; obavlja poslove oko izbora kandidata za prijam u radni odnos i rasporeda službenika i namještenika; sudjeluje u izradi internih akata Ministarstva; sudjeluje u izradi i realizaciji programa stručnog usavršavanja; prati statusna prava djelatnika, njihov rad i napredovanje u službi; obavlja poslove urudžbiranja i otpreme pismena; obavlja poslove prijepisa i umnožavanja materijala i neposredne dostave pismena; priprema prijedloge planova i pripremnih mjera za obranu zemlje te planove za funkcioniranje turističke privrede za vrijeme rata; priprema elemente za planove obrane Republike Hrvatske; izrađuje i predlaže svoj plan obrane i sigurnosni plan te provodi vlastite pripreme za rad u ratu; obavlja i druge poslove iz djelokruga obrane utvrđene zakonom.
Članak 24.
2.3. Odjel za informatizaciju i informacijsku dokumentaciju obavlja poslove planiranja i razvitka informacijskog sustava Ministarstva; utvrđuje strategiju korištenja resursa informacijskog sustava, prikuplja, obrađuje i distribuira podatke; prati korištenje resursa; analizira rezultate primjene računala i programske opreme instalirane u Ministarstvu; izrađuje plan i program informatičkog osposobljavanja službenika i namještenika Ministarstva; utvrđuje i ostvaruje potrebe povezivanja Ministarstva s tijelima državne uprave kao i sa resornim institucijama i ustanovama; održava WEB stranice Ministarstva s uključivanjem u svjetsku globalnu mrežu (internet); izrađuje softwer za potrebe Ministarstva; izrađuje sustav dnevnog informiranja na domaćem turističkom tržištu; obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.
Članak 25.
2.4. Odjel za financijsko-računovodstvene poslove organizira rad računovodstveno-financijskog poslovanja sukladno zakonskim odredbama i posebnim naputcima nadležnih tijela; postavlja i izrađuje interni računski plan po računima za Glavne knjige I i II, a sukladno Pravilniku o računskom planu Proračuna; prema naputcima nadležnih tijela planira godišnja financijska sredstva na razini Ministarstva (izrada Državnog proračuna), te po potrebi izrađuje i predlaže preraspodjelu planova; izrađuje mjesečna izvješća o utrošenim sredstvima po svim pozicijama Proračuna i mjestu nastajanja; izrađuje kvartalne i unutar kvartalnih mjesečne financijske planove sukladno odobrenim sredstvima za fiskalnu godinu; prati izvršenje financijskog plana proračuna, te vrši usklađivanja primljenih sredstava po skupinama, podskupinama i odjeljcima računa računskog plana; vodi i iskazuje podatke o stanju i promjeni imovine, obveza i izvora vlasništva; inicira pripreme i osigurava podloge za redovni godišnji popis materijalne imovine; izrađuje godišnja i polugodišnja glavna financijska izvješća; prati zakonske propise iz područja financijsko-računovodstvenog poslovanja; kontrolira zahtjeve za subvencije te daje nalog za plaćanje istih u zemlji i inozemstvu; vodi glavne i pomoćne blagajne, gotovinske uplate i isplate; vrši obračun i likvidira putne naloge za službena putovanja u zemlji i inozemstvu; vrši obračun plaća i naknade djelatnicima; organizira način internog zaduživanja djelatnika s materijalnom imovinom; obračunava ugovore o djelu i vrši plaćanje obveza po toj osnovi.
V. UPRAVLJANJE MINISTARSTVOM, UPRAVNIM ORGANIZACIJAMA U SASTAVU MINISTARSTVA TE UNUTARNJIM USTROJSTVENIM JEDINICAMA U MINISTARSTVU
Članak 26.
Radom Ministarstva upravlja ministar.
Radom Ureda tajnika Ministarstva upravlja tajnik Ministarstva.
Upravama u Ministarstvu upravljaju pomoćnici ministra--ravnatelji.
Radom odjela upravljaju načelnici odjela.
Radom Kabineta ministra upravlja tajnik kabineta koji ima položaj načelnika odjela.
Radom odsjeka upravljaju donačelnici.
Članak 27.
Tajnik Ministarstva odgovoran je za svoj rad ministru i Vladi Republike Hrvatske.
Pomoćnici ministra odgovorni su za svoj rad ministru.
Načelnici odjela odgovorni su za svoj rad pomoćniku ministra, tajniku Ministarstva i ministru.
Donačelnici odsjeka odgovorni su za svoj rad načelniku odjela u čijem je sastavu odsjek, pomoćniku ministra, tajniku Ministarstva i ministru.
Ovlasti i odgovornosti državnih službenika iz ovog članka, te ostalih državnih službenika i namještenika, pobliže će se utvrditi Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva.
Članak 28.
Savjetodavno tijelo ministra je Kolegij ministra.
Stalni članovi Kolegija ministra su: zamjenik ministra, tajnik Ministarstva, pomoćnici ministra i tajnik Kabineta ministra.
Ostali službenici Ministarstva pozivaju se na sjednice Kolegija prema potrebi.
VI. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI MINISTARSTVA
Članak 29.
Poslove i zadaće iz djelokruga Ministarstva, ovisno o vrsti, složenosti, stručnoj spremi i drugim uvjetima obavljaju službenici i namještenici, raspoređeni u službenička zvanja i položaje te namještenička radna mjesta.
Okvirni broj potrebnih državnih službenika i namještenika za obavljanje poslova iz nadležnosti Ministarstva prikazanih u Tabeli 2. koja je sastavni dio Uredbe, i ne objavljuje se u "Narodnim novinama".
VII. SURADNJA S DRUGIM TIJELIMA DRŽAVNE UPRAVE TE S PRAVNIM OSOBAMA KOJE IMAJU JAVNE OVLASTI
Članak 30.
Ministarstvo surađuje s drugim tijelima državne uprave i s pravnim osobama koje imaju javne ovlasti u svezi s ostvarivanjem stručnih i upravnih poslova iz djelokruga Ministarstva.
Ministarstvo surađuje i sa stručnim, znanstvenim i drugim ustanovama i institucijama radi rješavanja pojedinih stručnih i upravnih pitanja iz djelokruga Ministarstva.
Radi rasprave o pojedinim pitanjima iz djelokruga Ministarstva, utvrđivanja nacrta propisa, davanja stručnih mišljenja, prijedloga o važnim pitanjima iz djelokruga Ministarstva, ministar osniva stručne savjete odnosno radne skupine.
Aktom o osnivanju utvrđuje se djelokrug i način rada stručnog savjeta odnosno radne skupine.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 31.
Pitanja od značaja za rad Ministarstva koja nisu uređena zakonom, Uredbom o načelima za unutarnje ustrojstvo i o radnom vremenu tijela državne uprave i ovom Uredbom, uredit će se Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva turizma.
Pravilnikom iz stavka 1. ovoga članka utvrdit će se broj potrebnih državnih službenika i namještenika s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća i stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, njihove ovlasti i odgovornosti te druga pitanja od značaja za rad Ministarstva.
Ministar turizma dužan je u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe donijeti Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva turizma.
Članak 32.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 023-03/98-02/16
Urbroj: 5030116-98-1
Zagreb, 18. prosinca 1998.
Predsjednik
mr. Zlatko Mateša, v. r.