Zakoni i propisi - Pravni savjeti - Stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Na temelju članka 39. stavka 3. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br. 77/93, 90/96), ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske obrtničke komore i uz suglasnost ministra prosvjete i športa donosi

IZMJENE I DOPUNE

Stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa (naukovanje) za zanimanje pediker tako da sada glasi

STRUČNO-TEORIJSKI I PRAKTIČNI DIO PROGRAMA (NAUKOVANJE) ZA ZANIMANJE PEDIKER

I. DVOJNI SUSTAV OBRAZOVANJA ZA POTREBE OBRTNIŠTVA

Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost općeobrazovnog od stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa naukovanja.

Nastava stručno-teorijskih sadržaja naukovanja ostvaruje se u obrtničkoj i drugim srednjim strukovnim školama. Praktični dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtničkoj školi. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne učinke. Kako su obrtnička zanimanja vrlo raznolika nemoguće je propisati jednoobrazni pristup organiziranju i izvođenju nastave pa je naukovanje moguće organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rješenja, uzimajući u obzir pojedinosti zanimanja, a što se utvrđuje izvedbenim programom.

Modeli organizacije nastave vrlo su često bitno različiti od modela koji se primjenjuju za općeobrazovne sadržaje.

Ovi načini omogućuju veću racionalnost obrazovanja. Važna je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je završetak naukovanja odvojen od općeobrazovnog dijela programa.

Naukovanje završava polaganjem pomoćničkog ispita.

II. OPĆI I POSEBNI CILJEVI
OBRAZOVANJA

Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtničkog zanimanja je stjecanje znanja, vještina i navika koje omogućuju polazniku da po završetku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaće na razini pomoćničkog zvanja.

U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeći opći ciljevi naukovanja:

- stjecanje osnovnog profesionalnog obrazovanja temeljem kojeg je moguć daljnji razvoj,

- stjecanje uvida u odnose unutar svoje profesije i uspostavljanje potrebite komunikacije sa suradnicima i društvom u cjelini,

- spoznavanje vlastitih mogućnosti i dosega,

- spoznaja radnih, ekonomskih, političkih i socijalnih odnosa,

- usklađivanje vlastitih zahtjeva sa zahtjevima okoline.

Posebni ciljevi naukovanja za zanimanje pediker odnose se na stjecanje ovih znanja i vještina:

- stjecanje obrazovanja i osposobljavanja učenika za odgovorno i samostalno obavljanje poslova i zadataka u sklopu pedikerske struke, pridonoseći na taj način podizanju kvalitete čovjekova življenja,

- ovladavanje principima rada u zanatstvu te društvenom, ekonomskom i zdravstvenom potrebom za pedikerskim zanatom,

- osposobljavanje učenika za stjecanje potrebnih znanja i vještina u pedikerskom zanatu,

- razvijanje komunikacijskih sposobnosti zasnovanih na humanim i demokratskim odnosima,

- korištenje stručne literature pri obavljanju poslova u sklopu svog zanimanja i osposobljavanju učenika za praćenje razvoja zanimanja.

III. NASTAVNI PROGRAM

A. PRAKTIČNI DIO NAUKOVANJA

I, II i III. godina naukovanja

   Red.
   broj    
   Opis obrazovanja   
     (posebni ciljevi)                                      
              Znanja i vještine koje se moraju usvojiti                                                         
                            (sadržajprograma)                                                                   
                Raspored po
                polugodištima                                                                                           

1

2

3

4

     

 1        

2       

3       

4        

5       

6       

   

1.      Uvod                    Upoznati učenike s osnovnim principima rada u uslužnom 
                                zanatstvu te društveno-ekonomskom potrebom za uslužnu 
                                djelatnost                                                   +     +       
                                Ukazati učenicima na zdravstvenu opravdanost i potrebu 
                                za pedikerskim zanatom                                       +     +
2.      Zaštita na radu, sprečavanje    Upoznati učenike sa:
        nesreće i uvažavanje    Zakonskim propisima o zaštiti na radu                        +     +
        ekoloških uvjeta        Propisima koji se odnose na nositelje osiguranja u 
                                slučaju nezgode na radu                                      +     +
                                Uzrocima nezgode tipičnim za ovo zanimanje                   +     +
                                Opasnostima od električne struje i drugim izvorima
                                opasnosti te pružanjem prve pomoći                           +     +
                                Postupkom s otpadnim kemikalijama i drugim
                                vrstama otpada                                               +     +
3.      Radni stol              Objasniti i predočiti učenicima:
                                Izgled i funkcionalno uređenje pedikerskog salona            +     +
                                Sanitarne propise, higijensko-tehničku zaštitu i propise     +     +
                                Održavanje čistoće salona                                    +     +
4.      Ophođenje s             Prijem korisnika usluga, konverzacija s korisnicima,
        korisnicima usluga      odnos prema korisniku tijekom i poslije rada                               +
                                Vođenje kartoteke korisnika usluga                                         +
5.      Pedikerski alat         Upoznati sa pedikerskim i manikirskim alatom i 
                                njegovom namjenom                                                          +
                                Znati izvršiti izbor alata i savladati rukovanje tim alatom                +     +
                                Održavanje alata za pedikiranje i manikiranje - 
                                dezinfekcija alata                                                         +     +
6.      Pedikerski pribor       Upoznati učenike s vrstama i namjenom pedikerskog i 
                                manikirskog pribora                                                        +
                                Uporaba pedikerskog i manikirskog pribora i održavanje                     +     +
7.      Priprema rada           Priprema kupelji, priprema alata i pribora, izbor alata
                                i pribora                                                    +     +       +     +
                                Mjere sigurnosti pri radu                                                  +     +
8.      Ocjene kože nogu i      Stjecanje znanja o građi, svojstvima i funkciji kože i noktiju             +     +
        ruku te noktiju         Znati ocijeniti zdravu kožu i nokte i promjene koje se                  
                                dešavaju na njima                                                          +     +
9.      Uređivanje              Rezanje noktiju, vađenje zanoktica, završno uređivanje
                                noktiju (turpijanje, brušenje, lakiranje)                                         +     +     +
10.     Odabir i primjena       Upoznati sastav i svojstva preparata koji se koriste u 
        preparata za njegu      njezi nogu, ruku i noktiju i njihovo djelovanje                     +      +
        nogu, ruku i noktiju    Poslužiti se i dobro proučiti upute za korištenje novih
                                preparata koji se primjenjuju u njezi nogu, ruku i noktiju          +      +
                                Izbjegavanje kemikalija i sredstava koja zagađuju okoliš
                                (aerosoli, agresivne kemikalije)                                    +      +
11.     Uređivanje              Upoznati vrste deformacija noktiju i razlog njihovog nastanka              +     +
        deformiranih noktiju    Ručno rezanje i obrada deformiranih noktiju, strojno
                                rezanje i obrađivanje deformiranih noktiju. Prva pomoć                           +     +     +
12.     Odstranjivanje          Odstranjivanje zadebljanja kože, prstiju, tabana i pete                    +     +     +     +
        zadebljanja kože stopala        Način skidanja slojeva zadebljanja kože, završno skidanje
                                kože stopala. Prva pomoć                                                   +     +     +     +
13.     Obrada žuljeva          Nastanak i vrsta žuljeva. Obrada žuljeva, sanacija žuljeva.
                                Prva pomoć                                                                       +     +     +
14.     Obrada bradavica        Vrste bradavica, obrada bradavica, sanacija bradavica.
                                Prva pomoć                                                                       +     +     +
15.     Odstranjivanje          Odstranjivanje natisaka (kurjih očiju) na prstima,
        natisaka                tabanima i peti                                                                  +     +     +
                                Način odstranjivanja natisaka, sanacija natisaka i završni
                                radovi. Prva pomoć                                                               +     +     +
16.     Masaža nogu i ruku      Medicinska opravdanost masaže, tehnike masaže - ručna
                                masaža, strojna masaža, sredstva za masažu, učinci masaže                  +     +     +     +
                                Masaža stopala, ručna i strojna masaža stopala                             +     +     +     +
                                Masaža nogu, različite tehnike masaže cjelokupnih nogu.
                                Učinci masaže                                                              +     +     +     +
                                Masaža ruku i dlanova, različite tehnike masaže.
                                Učinci masaže                                                              +     +     +     +
17.     Depiliranje             Tehnike depiliranja - mehanička depilacija i sredstva za
                                depilaciju. Kemijsko depiliranje i sredstva za depilaciju.
                                Strojno depiliranje.                                                       +     +     +     +
                                Njega nogu nakon depiliranja, izbor sredstva za njegu nogu                       +     +     +
18.     Prva pomoć kod          Uzroci i vrste ozljeda, pružanje prve pomoći                  +     +      +     +     +     +
        ozljeda na radu 
19.     Pedikiranje             Pripremni radovi, kompletno pedikiranje, završni radovi                                +     +
20.     Manikiranje             Pripremni radovi, kompletno manikiranje, završni radovi                                +     +

                                   B. STRUČNO-TEORIJSKI DIO NAUKOVANJA I VJEŽBE
                                            B.1. PRIMIJENJENA KEMIJA
                             1.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.   
   broj
                      Nastavno područje                                              Broj sati po obrazovnim godinama                       

   I 

    II 

   III 

 Ukupno

           
        1.      Tvari i njihove promjene                5       -       -           5
        2.      Struktura atoma i kemijske veze         7       -       -           7
        3.      Vodene otopine                         10       -       -          10
        4.      Disperzivni sustavi                     8       -       -           8
        5.      Glavne vrste organskih spojeva         40       -       -          40
        6.      Sirovine za proizvodnju kozmetičkih preparata
                primijenjenih u pedikerstvu             -       35      -          35
        7.      Kozmetička sredstva u pedikerstvu       -       35      -          35
                UKUPNO:                                70       70      -         140


Ciljevi nastave:

- upoznati kemijski sastav, svojstva i djelovanje pojedinih kemijskih spojeva i elemenata koji se koriste u pedikerstvu,

- obraditi osnovne kemijske reakcije koje se odvijaju u vodenim otopinama,

- upoznati glavne vrste organskih spojeva i njihova svojstva,

- upoznati kozmetičke preparate koji se koriste pri pedikiranju i manikiranju i njihovu primjenu.

1.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          I. i II.godina naukovanja

   Red.
   broj     
    Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

1.      Tvari i                 Upoznati osnovne kemijske       Na primjerima kemijske analize i
        njihove promjene        tvari i njihove promjene        sinteze upoznati pojam elementa i spoja 
                                                                Znati razlikovati smjesu od spoja
                                                                Upoznati fizičke metode pripreme materijala: drob- 
                                                                ljenje, prosijavanje, filtriranje, destilaciju i ekstrakciju
                                                                Usvojiti navike koje će pridonijeti unapređivanju zaštite prirodne, životne i radne sredine 
2.      Atomi i kemijske        Upoznati strukturu atoma i      Uočiti vezu između struktura atoma elemenata i
        veze                    načine povezivanja atoma        njihova položaja u periodnom sustavu elemenata 
                                u molekule i kristale           Upoznati prirodu kovalentne i ionske veze 
                                                                Povezati kemijsku jednadžbu sa zakonom o održanju mase
3.      Vodene otopine          Upoznati kemijske reakcije u    Obraditi kiseline i lužine - disocijacija po stupnjevima i  
                                vodenim otopinama               stupanj disocijacije
                                                                Izraziti jakost kiselina i lužina, skala pH-vrijednosti
                                                                Definirati i kemijskim jednadžbama predočiti proces neutralizacije i hidrolizu soli 
                                                                Upoznati djelovanje električne struje na elektrolite
                                                                Upoznati osnovne kemijske procese oksidacije i redukcije (radoks procesi) i znati ih prikazati jednadžbama
                                                                Znati kemijskim jednadžbama prikazati glavne tipove reakcija u vodenim otopinama 
                                                                Obraditi pojam topline (egzotermne i endotermne kemijske reakcije) 
                                                                Upoznati čimbenike koji utječu na brzinu kemijske reakcije 
4.      Disperzni sustavi       Koloidni sustavi i prave        Objasniti razliku između prave otopine, koloidne 
                                otopine                         otopine i grube disperzije 
                                                                Znati izračunati sastav otopine i izraziti ga u koncentraciji za masiranje 
                                                                Savladati postupke razrjeđivanja otopina pomoću vode ili miješanjem otopina 
5.      Organska kemija         Glavne vrste                    Upoznati klasifikaciju organskih spojeva prema 
                                organskih spojeva               vezi između ugljikovih atoma, prema obliku molekule i prema funkcionalnoj skupini
                                                                Upoznati i obraditi svojstva alkohola, organskih kiselina i etera
                                                                Obraditi aldehide i ketone s posebnim osvrtom na metan i propan zbog važnosti u struci
                                                                Upoznati karakteristična svojstva masti, ugljikohidrata i proteina te njihovu ulogu u ljudskoj prehrani
                                                                Objasniti alkalnu hidrolizu masti i ulja
                                                                Obraditi enzime kao biokatalizatore i njihovu važnost u biokemijskim reakcijama
6.      Sirovine za proizvodnju Sirovine anorganskog            Upoznati svojstva vode kao osnovnog otapala u 
        kozmetičkih preparata   sastava za proizvodnju          kozmetici
                                kozmetičkih preparata           Upoznati glavne zagađivače vode i njihovo štetno 
                                primijenjenih u pedikerstvu     djelovanje na kožu
                                                                Usvojiti znanja koja pridonose zaštiti radne i životne sredine
                                                                Upoznati svojstva vodik-peroksida i njegovu primjenu u pedikerstvu
                                                                Upoznati svojstva sumpornih spojeva u kozmetičkim preparatima
                                Sirovine organskog              Upoznati svojstva i primjenu etanske (octene) 
                                sastava koje                    kiseline i tioglikolne kiseline
                                se primjenjuju                  Naučiti svojstva aminokiselina (naročito cistina) i 
                                u pedikerstvu                   proteina
                                                                Upoznati djelovanje vitamina i hormona (osobito kolesterol i lanolin) te lecitina kao fosfolipida i njihovu važnost u biokemijskim reakcijama
7.      Kozmetička sredstva     Sredstva za njegu kože          Upoznati kemijski sastav kože
                                                                Naučiti kemijski sastav sapuna i šampona i njihovo djelovanje na kožu
                                                                Upoznati sastav i djelovanje raznovrsnih losiona, emulzija i krema
                                Sredstva za dekorativnu         Saznati osnovne informacije o sastavu i primjeni:
                                kozmetiku                       pudera, laka za nokte, sredstva za njegu i zaštitu nogu 
                                                                i ruku, te sredstva protiv znojenja i depilatora
                                Sredstva za                     Upoznati ulogu i važnost dezinfekcijskih 
                                dezinfekciju                    sredstava u pedikerstvu
                                                                Znati dezinficirati alat za rad i radni prostor
                                                                Poznavati primjenu i kemijski sastav dezinfekcijskih sredstava
                                                                Upoznati mogućnost ozljeda na radu i mjere opreza, (ormarić za prvu pomoć).

                                                  B.2. PEDIKERSTVO S VJEŽBAMA
                                  2.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.   
   broj
                      Nastavno područje                                      

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II   

   III   

 Ukupno

           
1.      Osnovna načela rada u pedikerstvu               10                              10
2.      Osnove komuniciranja s korisnicima usluga       5                               5
3.      Osnovni higijenski principi i primjena higijene u 
        pedikerstvu                                     70                              70
4.      Zdravstvena preventiva i prva pomoć             20                              20
5.      Radni prostor - pedikerski salon                15                              15
6.      Pedikerski alat i pribor                        20                              20
7.      Pedikiranje                                                     70      70      140
8.      Depiliranje                                                     35              35
9.      Masaže                                                          35              35
10.     Kartoteka korisnika usluga                                      17              17
11.     Vođenje obrta                                                           18      18
        UKUPNO                                          140             140     105     385


Ciljevi nastave:

- postupno uvoditi učenike u sadržaje praktičnih znanja iz pedikerstva,

- upoznati učenike sa suvremenim sredstvima rada u pedikerskim salonima te praktičnim mjerama zaštite na radu,

- razvijati koncentraciju, pažnju i strpljivost u radu,

- razvijati sustavnost i urednost u radu,

- stjecati znanje i vještine u pedikerskom zanatu,

- spoznati nužnost neprekidnog usavršavanja i proširivanja stručnog znanja.

2.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          I.II. i III.godina naukovanja

   Red.
   broj     
    Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

          
1.      Osnovna načela                  Ovladati osnovnim               Osnovna načela rada u uslužnom zanatstvu, društvene, 
        rada u pedikerstvu              principima rada                 ekonomske i zdravstvene potrebe za pedikerskim 
                                        u pedikerskom zanatu            zanatom, kratki povijesni pregled razvoja pedikerstva
                                
2.      Osnove                          Usvojiti osnovne principe       Osnovni pojmovi i načela estetike
        komuniciranja s                 lijepog ponašanja i ophođenja   Način međuljudskog komuniciranja
        korisnicima usluga              s korisnicima usluga            Ophođenje s korisnicima usluga
3.      Primijenjena                    Upoznavanje učenika s           Opći pojmovi i podjela higijene, kratki povijesni razvoj 
        higijena                        osnovnim higijenskim            higijene, higijena pedikerskog salona
                                        principima i postupcima i       Sredstva za održavanje higijene pedikerskog salona,
                                        njihovom primjenom              pribora i alata
                                        u pedikerstvu                   Utjecaj vanjskih i unutarnjih čimbenika na zdravlje čovjeka (stopala, koža, nokti)
                                                                        Mogućnost smanjenja djelovanja štetnih čimbenika na zdravlje čovjeka
4.      Zdravstvena preventiva          Osposobljavanje učenika         Zdravstvena preventiva mogućnosti ozljede pri radu 
        i prva pomoć                    za pružanje prve pomoći         (načini, uzroci i vrste ozljeda), pružanje prve 
                                        kod ozljeda na radu             medicinske pomoći
                                                                        Zaštita na radu
                                                                        Dezinfekcija i sredstva za dezinfekciju
5.      Radni prostor                   Upoznavanje učenika sa          Sanitarni i tehnički propisi za uređenje pedikerskog 
        i osoblje                       sanitarnim i tehničkim          salona
                                        propisima i funkcionalnim       Funkcionalno i estetsko uređenje pedikerskog salona
                                        uređenjem pedikerskog           Održavanje higijene u radnom prostoru
                                        salona  
                                        Objasniti učenicima koje        Radna odjeća. Psihofizičke predispozicije za pedikera
                                        su psihofizičke predispozicije  Odnos prema radu, ophođenje s korisnicima usluga
                                        za pedikera i kakvo mora biti 
                                        ophođenje s korisnicima usluga  
6.      Pedikerski                      Upoznati učenike s vrstama      Vrste pedikerskog alata, uporaba, održavanje, rukovanje,
        alat i pribor                   pedikerskog alata i pribora,    sterilizacija
                                        njegovom namjenom i             Vrste pribora, uporaba, održavanje
                                        uporabom                        Priprema za obavljanje pedikiranja - priprema radnog mjesta, priprema alata i pribora
                                                                        Priprema kupki za noge  
7.      Pedikiranje                     Sustavno i postupno             Građa i funkcija kože, građa i funkcija noktiju. 
                                        uvođenje učenika u              Deformacije noktiju i njihovo urastanje u meso. 
                                        postupke pedikiranja            Čimbenici koji utječu na deformaciju noktiju i njihovo urastanje. Rezanje noktiju - priprema rada, izbor alata, način rada. Odstranjivanje uraslih noktiju izbor alata i način rada
                                                                        Nastanak zadebljanja kože
                                                                        Odstranjivanje zadebljanja - priprema rada, izbor alata, način rada
                                                                        Natisak (kurje oči) - nastanak, uzroci, odstranjivanje natisaka 
                                                                        Priprema rada, izbor alata i način rada
                                                                        Žuljevi - nastanak, uzroci, odstranjivanje žuljeva - priprema rada, izbor alata, način rada
                                                                        Bradavice - nastanak, uzroci, obrada
                                                                        Završni pedikerski radovi - dezinfekcija, masaža stopala ljekovitim i relaksirajućim kremama, lakiranje noktiju
8.      Depiliranje             Učenici trebaju steći                   Potrebe za depiliranjem
                                vještinu depiliranja                    Sredstva za depiliranje
                                                                        Način izvođenja depilacije nogu raznim sredstvima
                                                                        Učinci depilacije
                                                                        Dezinfekcija nogu nakon depilacije
9.      Masaža                  Učenici trebaju steći vještinu          Razne tehnike masaže nogu i stopala
                                masaže nogu raznim tipovima             Sredstva za masažu
                                masaže                                  Način izvođenja masaže (ručna masaža, masaža raznim aparatima)
                                                                        Učinci masaže
10.     Kartoteka korisnika     Osposobiti učenike za                   Vođenje kartoteke
        usluga                  pravilno i funkcionalno                 Podaci koje kartoteka mora sadržavati
                                vođenje kartoteke                       Upisivanje podataka, korištenje podataka iz kartoteke
                                korisnika usluga                                        
11.     Vođenje                 Osposobiti učenike                      Uvjeti za otvaranje i samostalno vođenje obrta
                                za otvaranje i samostalno               Zakonski propisi, kaznene odredbe.
                                vođenje obrta   

                                           B.3. STRUČNI RAČUN
                                  3.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.   
   broj
                      Nastavno područje                                      

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II   

   III   

 Ukupno

           
1.      Računske osnove                                 40                              40
2.      Kamatni račun                                   10                              10
3.      Izračunavanje osobnog dohotka                   10                              10
4.      Izračunavanje materijala i materijalnih troškova10                              10
        UKUPNO:                                         70                              70

3.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          I.godina naukovanja

   Red.
   broj     
    Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

          
1.      Računske operacije      Savladati osnovne               Razlomci: četiri osnovne računske operacije s 
                                računske operacije              razlomcima
                                                                Izračunavanje postotka i udjela mase
                                                                Usvajanje pojma proporcionalnosti
                                Koristiti mjerne jedinice       Poznavanje osnovnih mjernih jedinica za masu i 
                                za masu i volumen               volumen i njihove pretvorbe u veće i manje jedinice
                                Služiti se tabličnim            Znati obrazložiti rezultate računanja i mjerenja i 
                                prikazima                       tablično ih prikazati
2.      Kamatni račun           Znati izračunavati              Izračunavanje kamata
                                kamate                          (glavnica, kamatna stopa i rok)
3.      Izračunavanje           Znati izračunati,               Na temelju utrošenog radnog vremena i ostvarenih
        osobnog dohotka         plaću djelatnika                rezultata rada izračunati plaću djelatnika (bruto i neto plaće po satu, danu, mjesecu, godini)
                                                                Porezi, osobni odbici, doprinosi
4.      Izračunavanje           Računski obraditi               Izračunavanje potrebnog materijala i pribora u 
        materijala i troškova   tehnološke postupke             pedikerstvu
                                                                Izračunavanje otpadnog materijala
                                Poznavanje sastava              Upoznati kako se izračunaju zajednički i pojedinačni 
                                materijalnih troškova           materijalni troškovi te ukupni troškovi u pedikerstvu.

                                               B.4. DERMATOLOGIJA
                                  4.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.   
   broj
                      Nastavno područje                       

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II  

   III

 Ukupno

           
  
1.      Građa i funkcija kože i noktiju         -               8               8
2.      Oštećenje kože i noktiju                -               6               6
3.      Kožne bolesti                           -               11              11
4.      Neke bolesti krvnih žila                -               4               4
5.      Bolesti noktiju                         -               6               6
        UKUPNO:                                 -               35              35

Ciljevi nastave:

- steći osnovno znanje o morfologiji kože i noktiju,

- upoznati osnove opće patologije kože i noktiju i dermatološke terapije,

- osposobiti učenike da temeljem stečenih znanja mogu, kada je to potrebno, savjetovati klijente da se obrate liječniku - specijalisti.

4.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          II.godina naukovanja

   Red.
   broj     
    Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

          
1.      Građa i funkcija        Upoznati učenike s građom i             Građa kože, građa kožnih tvorevina, žlijezde znojnice,
        kože i noktiju          funkcijom kože i noktiju                lojne žlijezde, funkcija kože, koža kao osjetni organ. 
                                (termoregulacija)                       Penetracija tvari kroz kožu i resorpcija 
                                Građa i funkcija noktiju
2.      Oštećenje               Znati pomoći osobi s lakšim             Mehanička oštećenja, ogrebotine, posjekotine,
        kože i noktiju          oštećenjima kože i noktiju              nagnječenja, hiperkeratoze, toplinska oštećenja
                                ili uputiti osobu da zatraži            (smrzotine, opekotine), kemijska oštećenja kiselinama, 
                                liječničku pomoć                        lužinama i prva pomoć 
3.      Kožne bolesti           Upoznati učenike s uzročnicima          Bakterijske piodermije, tuberkuloza, lepra,
                                određenih bakterijskih i                dermatomikoze (gljivične bolesti), saprofitije,
                                gljivičnih kožnih bolesti i             dermatofitije, kandidijaze,sustavi mikoze
                                preventivnim mjerama zaštite    
                                Upoznati učenike s:                     Herpes zoster, boginje, razne vrste bradavica i 
                                najčešćim virusnim bolestima 
                                kože i  noktiju 
                        
                                parazitarnim kožnim                     Kožne bolesti uzrokovane artropidima i protozoima
                                bolestima 
                                alergijskim kožnim bolestima            Alergijske bolesti (dermatitis), neurodermatitis, urtikaria 
                                nasljednim kožnim bolestima             Psorijaza       
4.      Neke bolesti krvnih žila        Učenici trebaju prepoznati      Proširenje kapilara i vena
                                lakša oboljenja krvnih žila i           Tromboflebitis
                                prema potrebi uputiti klijente 
                                liječniku
5.      Bolesti noktiju         Upoznati učenike s                      Gljivične i bakterijske
                                uzročnicima raznih                      bolesti noktiju.
                                bakterijskih i gljivičnih
                                oboljenja noktiju i
                                preventivnim mjerama

                                       B.5. MANIKIRSTVO S VJEŽBAMA
                                  5.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.   
   broj
                      Nastavno područje                       

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II        

   III

 Ukupno

           
 
1.      Alat i pribor za manikiranje                                    5           5
2.      Manikiranje                                                     55         55
3.      Njega ruku i noktiju                                            10         10
        UKUPNO:                                                         70         70

Ciljevi nastave:

- postupno uvoditi učenike u sadržaje praktičnih znanja iz manikiranja i njezi ruku i noktiju,

- upoznati učenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegom ruku i noktiju te praktičnim mjerama zaštite na radu,

- razvijati kod učenika koncentraciju i pažnju, strpljivost i urednost u radu,

- stjecati znanja i vještine u manikiranju te potrebu za permanentnim usavršavanjem i proširivanjem stručnog znanja.

4.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          II.godina naukovanja

   Red.
   broj     
    Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

          
1.      Alati i pribor          Upoznati učenike sa             Vrste alata i pribora za manikiranje, rukovanje tim
        za manikiranje          suvremenim alatom i             priborom, njegovo higijensko održavanje, sterilizacija
                                priborom za manikiranje,        pribora
                                njegovim održavanjem i          Pripreme za obavljanje manikiranja - priprema radnog 
                                rukovanjem                      mjesta, priprema alata i pribora, priprema kupki za nokte i ruke
2.      Manikiranje             Postupno uvođenje               Građa i funkcija noktiju
                                učenika u postupke              Stjecanje znanja o oštećenjima i oboljenjima
                                manikiranja noktiju             Deformacija noktiju i njihovo uređenje
                                                                Čimbenici koji utječu na pravilan i nepravilan rast noktiju. Kupke za nokte i pripreme za manikiranje 
                                                                Otklanjanje kožice oko noktiju
                                                                Rezanje i oblikovanje noktiju - izbor alata i pribora, odstranjivanje uraslih noktiju, oblikovanje noktiju
                                                                Završni manikirski radovi - dezinfekcija, masaža šake i prstiju ljekovitim i relaksirajućim kremama, lakiranje noktiju
                                                                Upoznati mogućnosti ozljeda kod manikiranja, mjere opreza i pružanje osnovne medicinske pomoći kod ozljeda uzrokovanih manikiranjem
3.      Njega ruku i            Upoznati učenike s              Razne relaksirajuće kupke za ruke, losion i kreme
        noktiju                 djelovanjem raznih              za njegu ruku. Zaštitne kreme i gelovi za ruke
                                preparata za njegu              Primjena raznovrsnih preparata za njegu noktiju
                                ruku i noktiju i                Skidanje laka za nokte i njega noktiju prije novog 
                                savladati razne                 lakiranja
                                tehnike masaže ruku             Upoznati primjenu raznih medicinskih preparata za 
                                                                otklanjanje mrlja i pjega s ruku
                                                                Savladati različite masaže ruku i korištenje raznih preparata i krema za masažu.
 

                            IV. NASTAVNI PLAN NAUKOVANJA

Nastavni plan naukovanja temeljen je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vještina koji su 
neophodni za ovo zanimanje kao i na duljini trajanja nastave u pojedinoj školskoj godini.
                    NASTAVNI PLAN
   Red.   
   broj
             Nastavni predmeti                                                    Sati godišnje                

    I     

    II   

    III

     
A.      Praktični dio naukovanja                1.080   1.080   960
B.      Stručno-teorijski dio naukovanja 
                i vježbe                        280     245     175
        1.      Primijenjena kemija             70      70      -
        2.      Pedikerstvo s vježbama          140     140     105
        3.      Stručni račun                   70      -       -
        4.      Dermatologija                   -       35      -
        5.      Manikirstvo s vježbama          -               70
                UKUPNO                          1.360   1.325   1.135

V. METODIČKE NAPOMENE

Nastavni program naukovanja je okvirni, pa će obrtnička škola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe.

Praktični dio naukovanja, tehnologija zanimanja i stručni račun programirani su tako da čine smislenu cjelinu u kojoj se sadržaji međusobno nadopunjuju.

U odabiru sadržaja nastavnog programa korišten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvažavati specifičnosti radionica u školi i obrtničkih radionica ne narušavajući pri tom osnovnu strukturu okvirnog programa.

Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadržaj se raspoređuje sukladno školskom kalendaru.

Izvedbenim programom konkretno treba reći koji se dio programa izvodi u školi, odnosno školskoj radionici, a koji kod obrtnika.

Preporuča se da svaka obrazovna skupina bude, u svakom polugodištu, kroz utvrđeni didaktičko vremenski blok na naukovanju u školi, a u ostalom dijelu kod obrtnika s kojima naučnik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Vremenska dimenzija pojedinog bloka bit će uvjetovana planom vremena potrebnog za ostvarenje teorijskog dijela naukovanja i vježbi, te planiranog vremena za realizaciju razlike programa u školskim radionicama.

Praktični dio programa treba najvećim dijelom realizirati kod obrtnika. Stručni učitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi učenik vodi dnevnik rada.

Teorijski dio naukovanja ostvaruju nastavnici s visokom stručnom spremom koji su završili studij na odgovarajućem fakultetu za odgovarajuća područja programa. Vježbe iz područja pedikerstva i manikiranja ostvaruju stručni učitelji s majstorskim ispitom ili priznatim majstorskim statusom. To pretpostavlja timski rad s unutarnjom podjelom rada prema znanju i sposobnostima pojedinih stručnjaka.

VI. POMOĆNIČKI ISPIT

Ispit se sastoji iz praktičnog i teorijskog dijela.

Okvirni sadržaji iz praktičnog dijela ispita kojim ispitanik dokazuje stečena praktična znanja i vještine može se definirati ovako:

a) U području pedikerstva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedećih zadataka:

1. kompletno pedikiranje zdravih nogu (uključujući pripremne i završne radove),

2. uređivanje deformiranih noktiju i obrada žuljeva,

3. odstranjivanje natisaka (kurje oči) na prstima, tabanima i petama,

4. masažu stopala i nogu s odabirom odgovarajućih sredstava za masažu i njegu stopala i nogu,

5. depiliranje (mehaničko i kemijsko) i njegu nogu nakon depiliranja.

b) U području manikirstva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedećih zadataka:

1. kompletno manikiranje (uključujući pripremne i završne radove),

2. masažu šaka i ruku s odabirom odgovarajućih preparata za masažu i njegu ruku.

Sadržaji iz teorijskog dijela ispita utvrđuju se iz Pedikiranja s vježbama i Manikiranja s vježbama.

Klasa: 311-01/98-01/733

Urbroj: 526-01-98-11

Zagreb, 10. studenoga 1998.

Ministar
mr. Nenad Porges, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.