Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na osnovi članka 84. stavka 2. Zakona o socijalnoj skrbi ("Narodne novine", broj 73/97) ministar rada i socijalne skrbi donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom propisuju uvjeti glede prostora, opreme i potrebnih stručnih i drugih djelatnika centra za socijalnu skrb (u daljnjem tekstu centar) i njegove podružnice.
(2) Prostorije centra i podružnice trebaju udovaljavati i uvjetima utvrđenim urbanističkim, građevinskim, tehničkim, sanitarnim, požarno preventivnim propisima kao i propisima o zaštiti okoliša.
II. UVJETI GLEDE PROSTORA I OPREME
Članak 2.
(1) Sjedište centra u pravilu treba biti u gradu.
(2) Sjedište podružnice u pravilu treba biti u naselju, povezano javnim prijevozom.
Članak 3.
(1) Prilaz objektu centra i podružnice treba biti bez arhitektonskih prepreka.
(2) Ulaz u prostorije treba omogućavati nesmetani ulazak osoba u invalidskim kolicima i drugih teže pokretnih osoba.
Članak 4.
(1) Centar treba imati određeni broj svrsishodno raspoređenih prostorija za obavljanje svoje djelatnosti kao što su: čekaonica, prostorija za pojedinačni rad s korisnikom, prostorija za grupni rad s korisnicima, prostorija za zajednički rad djelatnika, prostorije za rad administrativnih i drugih djelatnika, prostorije za čuvanje dokumentacije i arhive, te sanitarni čvor.
(2) Stručni djelatnici u centru odnosno podružnici u pravilu koriste odvojene prostorije, a iznimno jednu prostoriju mogu koristiti najviše dva stručna djelatnika.
(3) Podružnica treba imati određeni broj prostorija za svoj rad sukladno potrebama djelatnosti koju obavlja.
Članak 5.
(1) Oprema centra i podružnice treba biti takva da odgovara namjeni pojedinih prostorija.
(2) Prostorije centra i podružnice trebaju biti opremljene uredskim i drugim stolovima i stolicama, ormarima, telefonom, telefaksom, računalima, sefom te drugom uredskom opremom.
Članak 6.
Centar odnosno podružnica za obavljanje terenskog dijela posla treba imati motorno vozilo.
Članak 7.
Centar za socijalnu skrb koji obavlja i poslove zbrinjavanja djece odbjegle iz obitelji ili ustanove, provodi odgojne mjere nad djecom s poremećajima u ponašanju izvan vlastite obitelji ili s boravkom u obitelji mora udovovaljati uvjetima propisanim Pravilnikom o vrsti domova za djecu i domova za odrasle osobe i njihovim zadaćama te uvjetima u pogledu prostora, opreme i potrebnih stručnih i drugih djelatnika doma socijalne skrbi.
Članak 8.
(1) Ako centar obavlja poslove pružanja pomoći i njege u kući sukladno odredbi stavka 2. članka 82. Zakona o socijalnoj skrbi mora udovoljavati uvjetima glede opreme i prostora sukladno odredbama Pravilnika o uvjetima glede prostora, opreme, stručnih i drugih djelatnika centra za pomoć i njegu.
(2) Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka centar treba imati najmanje jedno motorno vozilo.
Članak 9.
(1) Centar koji obavlja i poslove savjetovališta treba imati prostoriju u kojoj je moguće provoditi rad s pojedincem, obitelji i grupom.
(2) Za rad savjetovališta mogu se, izvan radnog vremena, koristiti i druge prostorije centra.
Članak 10.
(1) Prostorije savjetovališta trebaju biti opremljene prikladnim uredskim namještajem i telefonom, kao i drugom potrebnom opremom.
(2) Oprema savjetovališta treba biti prilagođena potrebama djelatnosti koju savjetovalište obavlja.
III. UVJETI GLEDE POTREBITIH STRUČNIH I DRUGIH DJELATNIKA
Članak 11.
(1) Broj i vrsta stručnih djelatnika u centru ovisi o broju i vrsti korisnika, vrsti i opsegu specifičnih problema i poteškoća za koje je centar osnovan, broju stanovnika, zemljopisnim obilježjima područja mjesne nadležnosti centra, odnosno o vrsti poslova utvrđenih statutom centra.
(2) Broj i vrsta stručnih djelatnika u podružnici ovisi o djelatnosti podružnice određenoj rješenjem o osnivanju i općim aktom centra.
Članak 12.
(1) Stručne poslove općeg socijalnog rada obavljaju socijalni radnik i pravnik.
(2) Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka centar, odnosno podružnica treba imati zaposlenog najmanje jednog socijalnog radnika za područje na kojem živi 8000-10000 stanovnika, a na četiri socijalna radnika zaposlen je najmanje jedan pravnik.
Članak 13.
(1) Stručne poslove u svezi sa zaštitom braka, zaštitom djece čiji roditelji žive odvojeno i djece o kojima se roditelji valjano ne brinu u centru obavlja tim kojeg čine socijalni radnik, pravnik i psiholog.
(2) Jedan tim iz stavka 1. ovog članka pruža stručnu pomoć i poduzima mjere obiteljsko-pravne zaštite najviše za 180 obitelji godišnje.
Članak 14.
(1) Stručne poslove skrbništva i zaštite imovinskih interesa djece pod roditeljskom skrbi u centru obavlja tim kojeg čine pravnik i socijalni radnik.
(2) Poslove iz stavka 1. ovog članka rješava jedan tim ako je do 200 skrbništva i do 50 skrbništva za poseban slučaj godišnje.
Članak 15.
(1) Stručne poslove u svezi s postupcima i mjerama zaštite tjelesno ili mentalno oštećenih osoba u centru obavljaju socijalni radnik ili defektolog.
(2) Poslove iz stavka 1. ovog članka obavlja jedan stručni djelatnik za 150 korisnika godišnje.
Članak 16.
(1) Stručne poslove zaštite i tretmana djece i mladeži s poremećajima u ponašanju u centru obavljaju defektolog - socijalni pedagog ili socijalni radnik ili psiholog.
(2) Poslove iz stavka 1. ovog članka obavlja jedan djelatnik za 100 osoba godišnje.
(3) Obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka provodi se timski.
Članak 17.
Ukoliko je broj korisnika odnosno predmeta manji od predviđenog člancima 12., 13., 14., 15. i 16. ovog Pravilnika, ravnatelj centra rasporedit će djelatnike na druge poslove do punog radnog vremena.
Članak 18.
Stručne poslove savjetovališta obavljaju stručni djelatnici utvrđeni Zakonom o socijalnoj skrbi.
Članak 19.
(1) Za organiziranje poslova pomoći i njege u kući centar treba, ovisno o broju korisnika, zaposliti potreban broj djelatnika sukladno uvjetima utvrđenim odredbama Pravilnika o uvjetima glede prostora, opreme i stručnih djelatnika centra za pomoć i njegu.
(2) Broj zaposlenih djelatnika ovisi o broju očekivanih korisnika usluga pomoći i njege u kući, njihovim potrebama te veličini i zemljopisnim obilježjima područja za koje je centar osnovan.
Članak 20.
U centru treba osigurati obavljanje računovodstvenih, financijskih i administrativnih poslova utvrđenih općim aktom centra.
Članak 21.
Odredbe članka 9., 10. i 18. ovog Pravilnika primjenjuju se za obavljanje poslova savjetovališta samostalnim radom kao profesionalne djelatnosti.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 22.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaju važiti odredbe članaka 10., 11., 12., 13., 14. i 15. Pravilnika o uvjetima u pogledu prostora, opreme i potrebnih stručnih i drugih radnika radne organizacije socijalne zaštite ("Narodne novine" broj 56/83 i 55/86).
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 550-01/98-01/798
Urbroj: 524-04-98-2-1/6
Zagreb, 15. listopada 1998.
Ministar
Joso Škara, v. r.