Zakoni i propisi - Pravni savjeti 147 12.11.1998 Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-III-180/1998 od 28. listopada 1998.
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE
HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović i Mladen Žuvela, odlučujući povodom ustavne tužbe B. P. iz M., na sjednici održanoj dana 28. listopada 1998. godine, donio je sljedeću

ODLUKU

1. Usvaja se ustavna tužba te se ukidaju:

- presuda Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev 1193/1997-2 od 2. listopada 1997. godine,

- presuda Županijskog suda u D., broj: Gž-319/96 od 11. ožujka 1997. godine

2. Predmet će vraća Županijskom sudu u D. na ponovni postupak.

3. Ova Odluka objavit će se u "Narodnim novinama".

Obrazloženje

Ustavna tužba je podnesena u povodu presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev 1193/1997-2 od 2. listopada 1997. godine, kojom je odbijena revizija podnositeljice ustavne tužbe B. P., izjavljena protiv pravomoćne presude Županijskog suda u D., broj: Gž-319/96 od 11. ožujka 1997. godine, kojom je preinačena presuda Općinskog suda u M., broj: P-433/94 od 23. travnja 1996. godine, donesena u radnom sporu po tužbi podnositeljice protiv tuženika Republike Hrvatske - Ministarstva unutarnjih poslova, radi poništenja rješenja.

Podnositeljica ustavne tužbe smatra da su joj, u izreci navedenom odlukom Vrhovnog suda Republike Hrvatske, povrijeđena ustavna prava - citira se:

"... na žalbu, na kontrolu zakonitosti i jednakopravnosti pred državnim organima i pred sudovima."

Iako podnositeljica u svojoj ustavnoj tužbi nije numerički označila odredbe Ustava Republike Hrvatske za koje smatra da su joj u provedenim sudskim postupcima povrijeđene, očito je da se radi o odredbama članaka 18., 19. stavka 2. i 26. Ustava Republike Hrvatske (jamči se pravo na žalbu - članak 18.), (jamči se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti - članak 19. stavak 2.), (svi su građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti - članak 26.).

Ustavna tužba je osnovana.

Iz navoda ustavne tužbe, sadržaja njenih priloga te sadržaja spisa Općinskog suda u M., broj: P-433/94, proizlazi da je podnositeljica ustala tužbom protiv tuženika Republike Hrvatske, Ministarstva unutarnjih poslova da se ponište njegova rješenja, broj: 511-01-62-22132/1-94 od 28. lipnja 1994. godine, kao i broj: 511-01-62-24392/1-94 od 17. kolovoza 1994. godine, kojima je utvrđeno da se podnositeljica, kao djelatnica Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, stavlja na raspolaganje u trajanju od 30 dana i to od 1. 7. 1994. godine, a istekom navedenog roka, dakle 1. 8. 1994. godine da joj prestaje radni odnos. Ovo uz obrazloženje da njeno stavljanje na raspolaganje zahtijevaju naročite potrebe službe. O kakvim "naročitim potrebama službe" se radi, označena rješenja ne sadrže pobližeg obrazloženja.

Pobijana rješenja temelje se na odredbi članka 383a. tada važećeg Zakona o upravi ("Narodne novine", br. 16/78, 50/78, 29/85, 41/90, 47/90 i 53A/91), kojima su uređivani radni odnosi radnika u tijelima uprave. Iz odredbe navedenog članka proizlazi da radnik organa uprave, kad to zahtijevaju naročite potrebe službe, na prijedlog rukovoditelja organa, može biti stavljen na raspolaganje odlukom tijela iz članka 377. Zakona o upravi. Radnik na raspolaganju može biti najmanje 30 dana, a najduže šest mjeseci i po proteku roka u kojem je bio na raspolaganju prestaje mu radni odnos.

Osporenim odlukama utvrđuje se da pobijana rješenja nisu donijeta po slobodnoj ocjeni jer da sadrže obrazloženje, tj. razlog zašto je podnositeljica stavljena na raspolaganje, a to da su naročite potrebe službe te da nedostatak konkretnih činjeničnih navoda o naročitim potrebama službe u rješenju tuženice samo po sebi ne dovodi do njegove nezakonitosti budući da su u prijedlogu neposrednog rukovoditelja za stavljanje na raspolaganje konkretizirani svi razlozi koji su uvjetovali podnošenje tog prijedloga pa ih stoga valja smatrati sastavnim dijelom razloga pobijanih rješenja.

Ovo tim više jer da se pobijana rješenja izrijekom na prijedlog neposrednog rukovoditelja i pozivaju.

Nespornim je u tijeku provedenog sudskog postupka utvrđeno da su razlozi, koji su uvjetovali donošenje pobijanih rješenja od strane Ministarstva unutarnjih poslova kojim je podnositeljica stavljena na raspolaganje, bili ti što je ista u vremenu od 1991. do 1993. godine, kao šef Odsjeka za upravne poslove u PS M., omogućila izvjesnom broju građana da izvrše registraciju vozila s vidno krivotvorenim dokumentima, kao i vozila za koja je nedvojbeno utvrđeno da su predmet izvršenja krivičnog djela.

Zbog opisanih propusta, protiv podnositeljice je bio pokrenut disciplinski postupak koji je zbog nastupanja zastare vođenja obustavljen, kao i kazneni postupak zbog odustanka državnog odvjetnika.

U skladu s iznijetim, Ustavni sud je utvrdio da su podnositeljici, u izreci navedenim odlukama sudova, povrijeđena ustavna prava iz članaka 18. i 26., ali ne i ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.

Naime, odredbama članka 18. Ustava jamči se pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata, donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom, s tim da pravo na žalbu može biti iznimno isključeno u slučajevima određenim zakonom ako je osigurana druga pravna zaštita.

Iz ovih ustavnih odredaba slijedi da se pravo na žalbu, odnosno drugu pravnu zaštitu, može učinkovito ostvarivati samo ako tijelo koje je donijelo rješenje navede razloge za to rješenje, koji se onda mogu pobijati u obrani žaliteljevih prava i na zakonu zasnovanih interesa. Bez upućenosti u te razloge onemogućeno je ili bitno otežano učinkovito korištenje ustavnim pravom na žalbu, odnosno drugu pravnu zaštitu. Samo građanin kojemu su razlozi rješenja poznati može ga uspješno pobijati, ali isto tako doći i do uvjerenja o bezizglednosti žalbe protiv takvog rješenja, čime se pridonosi načelima efikasnosti i ekonomičnosti postupka.

Obrazloženje određenog rješenja učvršćuje načelo zakonitosti te djeluje protiv eventualne samovolje i proizvoljnosti.

Preko obrazloženja najlakše se utvrđuje da li se upravno tijelo vodilo načelom zakonitosti i postupalo tako da u vođenju postupka i u odlučivanju strankama omogućuje da što lakše zaštite svoja prava, vodeći računa i o tome da ostvarenje njihovih prava ne bude u suprotnosti sa zakonom utvrđenim javnim interesom.

U konkretnom slučaju, podnositeljica, kao radnica tijela uprave, mogla je biti stavljena na raspolaganje samo ako su to zahtijevale naročite potrebe službe.

Konkretne objektivne okolnosti, koje bi ukazivale da postoje naročite potrebe službe, morale su biti navedene u razlozima rješenja kojim se odlučivalo da se podnositeljica stavlja na raspolaganje, a posljedica kojih je bio prestanak podnositeljičinog radnog odnosa.

Ovi tim više što je pokrenuti disciplinski postupak protiv podnositeljice zbog nastupa apsolutne zastare vođenja obustavljen, a isto tako i kazneni postupak zbog odustanka državnog odvjetnika od progona.

Dakle, niti u stegovnom, niti u kaznenom postupku, nije dokazana odgovornost podnositeljice za eventualne nezakonite radnje za koje se teretila.

Prema tome, stajališta sudova izražena u osporenim odlukama da su, u prijedlogu neposrednog rukovoditelja za stavljanje podnositeljice na raspolaganje konkretizirani svi razlozi koji su uvjetovali podnošenje tog prijedloga te da ih, stoga, valja smatrati sastavnim dijelom razloga pobijanih rješenja, u potpunosti povređuju naprijed navedeno ustavno pravo o jamčenju prava na žalbu, ali isto tako povređuju i ustavno pravo iz članka 26. Ustava.

Prema toj odredbi Ustava, svi su građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.

Nenavođenjem razloga za određeno rješenje vrijeđa se navedena ustavna odredba jer su u povoljnijem položaju pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima, koja imaju javne ovlasti, osobe koje se žale protiv pojedinačnih akata što sadrže i razloge na kojima se zasnivaju, od onih osoba koje su prisiljene štititi svoja prava pravnim sredstvima protiv pojedinačnih akata što ne sadrže obrazloženje.

Takvim se aktima, naime, narušava ustavno pravo jednakosti pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.

Neutemeljen je navod podnositeljice u ustavnoj tužbi da joj je osporenom odlukom povrijeđeno i ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava ili kako ga podnositeljica naziva: "pravo na kontrolu zakonitosti" jer su osporene odluke, u konkretnom slučaju, donijela tijela sudbene vlasti, a ne tijela državne uprave, što je suglasno članku 4. Ustava, prema kojem je državna vlast u Republici Hrvatskoj ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu.

Slijedom svega navedenog, a temeljem članka 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91), te odredbi članaka 59. i 62. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94), odlučeno je kao u izreci.

Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Broj: U-III-180/1998
Zagreb, 28. listopada 1998.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.
  INTERNET USLUGE - IZRADA POSLOVNIH PLANOVA - IZRADA WEB STRANICA ZA TVRTKE - IZRADA CMS STRANICA  
   
POSLOVNI PORTAL TVRTKE POSLOVNI FORUM d.o.o. - Internet i poslovne usluge za poduzetnike
Poslovni Forum d.o.o. pokrenut je od strane stručnjaka na području ekonomije, financija, prava i informatike, a nakon sveobuhvatne analize tržišta i poslovanja poslovnih subjekata, kako bi se uz korištenje suvremenih metoda i visoke tehnologije cjelovito pristupilo unapređenju poslovanja svih poslovnih subjekata na jednostavan i učinkovit način.
Poslovni Forum omogućuje prikupljanje informacija o stanju na tržištu, analizu tržišta, pregled cijena i asortimana konkurencije, kvalitetnu izradu poslovnih planova i investicijskih projekata, te financiranje novih ulaganja, savjete i konzultacije u svezi trgovačkog, građanskog, radnog i upravnog prava, poreza i drugih oblasti. Kada netko putem Interneta traži tko nudi određene proizvode ili usluge, neka nađe Vas i Vašu detaljnu i ažuriranu ponudu! Zašto tisuće posjetitelja prepuštati konkurenciji!

Naručite CMS web stranice - Predstavite svoju tvrtku, obrt ili udrugu!
 
 
  LINK NA PREGLED SVIH ZAKONA I DRUGIH PROPISA, PREGLED POSLOVNIH INFORMACIJA  

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina


IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. Bero i lako kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, plaćanje karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>