Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 1043. točka 15., 26. i 27. Pomorskoga zakonika ("Narodne novine", br. 17/94, 94/94 i 43/96), ministar pomorstva, prometa i veza donosi
Članak 1.
U Naredbi o plovidbi u prolazu u šibensku luku, u Pašmanskom tjesnacu, u prolazu Mali Ždrelac i Vela Vrata, te rijekama Neretvom i Zrmanjom, te o zabrani plovidbe pelješkim i koločepskim kanalom, dijelovima Srednjega kanala, Murterskoga mora i Žirjanskoga kanala ("Narodne novine", br. 28/97), glava II. "PROLAZ U ŠIBENSKU LUKU", mijenja se i glasi:
II. PROLAZ U ŠIBENSKU LUKU
1. Granice prolaza kanalom Sv. Ante u luku Šibenik (u daljnjem tekstu "kanal") jesu:
1) s vanjske strane - linija koja spaja svjetlo na rtu Jadrija svjetlom na pličini Ročni;
2) s unutrašnje strane - linija koja spaja svjetlo na pličini Paklena s rtom Martinska.
2. Brod preko 50 GT i svaki brod s tegljem (bez obzira na veličinu i jačinu tegljača i tegljenoga broda) može ploviti kanalom samo ako mu Centar za nadzor i upravljanje (u daljnjem tekstu "Centar") na njegovo traženje dozvoli plovidbu kroz kanal i označi svjetlom, određenim ovom Naredbom, da je plovidba kanalom slobodna.
Odredba stavka 1. ove točke primjenjuje se i na brodove koji plovidbu započinju s veza ili nekoga drugog mjesta u kanalu.
3. Brod preko 20.000 DWT može ploviti kanalom samo uz pomoć dvaju tegljača, a brod preko 10.000 DWT nosivosti može ploviti kanalom samo uz pomoć jednoga tegljača.
4. Brod do 50 GT, osim broda s tegljem, može ploviti kanalom uvijek i bez dozvole.
Ne smatra se tegljem, u smislu ove naredbe, tegalj koji se sastoji od jedne brodice.
5. Brod koji prema odredbi točke 2. ove glave mora tražiti dozvolu za uplovljenje u kanal, dozvolu traži putem VHF radio-telefonske veze, na kanalu 71, i to:
1) prilikom namjeravanog uplovljavanja u luku Šibenik - 10 minuta prije dolaska broda pred ulaz u kanal
2) prilikom namjeravanog isplovljavanja iz luke Šibenik - 10 minuta prije otpuštanja posljednjeg veza
3) brod koji plovidbu počinje s veza ili nekog drugog mjesta u kanalu, mora također zatražiti dozvolu za nastavak plovidbe putem VHF radio-telefonske veze na kanalu 71.
6. Ako se brod iz točke 2. ove glave namjerava zadržati u kanalu, prilikom traženja dozvole za plovidbu kanalom, dužan je o tome obavijestiti "Centar".
7. Ako brod iz točke 2. ove glave prilikom plovidbe kroz kanal pretrpi nezgodu, pa ne može nastaviti plovidbu, dužan je o tome obavijestiti "Centar" koji će o tome izvijestiti Lučku kapetaniju Šibenik radi poduzimanja radnji i/ili davanja odgovarajućih uputa.
8. Signale, koji brodovima iz točke 2. ove glave označuju da je plovidba kroz kanal slobodna, odnosno zabranjena, daje "Centar" koji se nalazi na objektu Jadrija sa lijeve strane vanjskog ulaza u kanal.
9. "Centar" iz prethodne točke označuje da je plovidba kanalom slobodna odnosno da je zabranjena, isticanjem svjetala kako slijedi:
1) da je plovidba slobodna danju i noću;
stalno zeleno svjetlo smješteno na ulazima u kanal s jedne i druge strane i to: s vanjske strane na signalnoj kućici "Centra" objekta Jadrija, a sa unutrašnje strane na poziciji rta Burnji;
2) da je plovidba zabranjena danju i noću;
stalno crveno svjetlo, smješteno na pozicijama kako je navedeno u prethodnoj podtočci.
11. Svjetla pokrivaju kut od - 100 s jedne i druge strane ulaza u kanal. Prolazom broda subočice predmetnih svjetala, ista više nisu vidljiva u samom kanalu i brod tada koristi postojeća svjetla pomorske signalizacije.
12. Domet je predmetnih svjetala približno 1 NM s dvostrukim stupnjem sigurnosti odnosno napajanja struje iz mreže i baterije odnosno agregata.
13. Smatra se da je plovidba kanalom zabranjena i kad na pozicijama predmetnih svjetala nije istaknuto nikakvo svjetlo.
14. Kada brod započne plovidbu iz kanala, kanal mora biti zatvoren za plovidbu drugih brodova.
15. Redoslijed prolaska broda, odnosno plovidbe brodova kroz kanal određuje se prema vremenu traženja odobrenja za plovidbu. Prednost u redu plovidbe imaju hrvatski ratni brodovi, kao i brodovi koji obavljaju redovitu prugu s objavljenim redom plovidbe, ako ispunjavaju ostale uvjete za uplovljenje u luku, odnosno isplovljenje iz luke Šibenik.
16. Brod koji čeka dozvolu za plovidbu kanalom ne smije ometati plovidbu broda koji uplovljava ili isplovljava iz kanala.
17. Brod do zaključno 50 GT, osim broda s tegljem, mora ploviti desnom stranom kanala i za vrijeme plovidbe dužan je sklanjati se s puta drugim brodovima, te ih propuštati pri ulasku, odnosno izlasku iz kanala.
Ako brod koji je dužan tražiti dozvolu za plovidbu kanalom smatra da brod koji ne podliježe toj obvezi nije postupio prema odredbi iz stavka 1. ove točke, mora ga na to upozoriti s najmanje četiri kratka zvučna signala.
18. Brod koji kanalom prolazi s vanjske strane kanala, prolaskom rta Burnji dužan je izvijestiti "Centar" da je kanal slobodan budući da vanjska strana kanala nije optički vidljiva sa strane Jadrije.
19. Za hrvatske ratne brodove koji plove u sastavu, dozvolu za plovidbu kroz kanal traži komandni brod, a dobivena dozvola vrijedi za plovidbu cijeloga sastava.
20. Brod, dok plovi kanalom, ne smije, osim u slučaju nužde ili sigurnog manevriranja, pretjecati drugi brod ili ploviti brzinom koja može izazvati valove koji mogu nanijeti štetu brodovima i drugim objektima u kanalu.
Brod, odnosno brodica dok plovi kanalom ne smije ploviti brzinom većom od 10 čvorova.
21. Ribarski brod smije u kanalu i njegovim prilazima ribariti samo sa zasjenjenim svjetlima i na način da ne ometa plovidbu brodova iz točke 2. ove glave.
Ako ribarski brod ometa plovidbu ili sa svojim svjetlima smanjuje vidljivost drugoga broda u kanalu, dužan je na signal broda, koji se sastoji od jednoga dugog zvučnog signala, ukloniti se s puta ili ugasiti svjetla za ribarenje.
22. Zabranjeno je sidrenje broda u kanalu i pred vanjskim ulazom u kanal, na prostoru ograničenom paralelama koje prolaze kroz svjetla Sv. Nikola i Roženik i meridijanom koji prolazi kroz svjetlo Sv. Nikole, te meridijanom koji dodiruje najistočniju točku obale otoka Lupac.
23. Sidrenje brodica i kupanje dozvoljeno je samo u uvalama kanala do njihovoga vanjskog ruba.
Članak 2.
U glavi IX. točki 4. podtočki 1) riječi "signalne postaje", zamjenjuju se s riječi "Centra"
Članak 3.
U glavi IX. točki 4. podtočkama 3) i 4) riječi "točke 13.", "točke 16." i "točka 14.", zamjenjuju se riječima "točke 17.", "točke 20." i "točka 16."
Članak 4.
U glavi IX. točki 5. podtočki 1) riječi "signalne postaje", zamjenjuju se s riječi "Centra"
Članak 5.
U glavi IX. točki 5. podtočkama 3), 4) i 5) riječi "točki 12.", "točke 17." i "točke 18.", zamjenjuju se riječima "točki 15.", "točke 21." i "točke 22."
Članak 6.
Ova Naredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 011-01/98-01/69
Urbroj: 530-02-98-3
Zagreb, 27. kolovoza 1998.
Ministar
pomorstva, prometa i veza
mr. Željko Lužavec, v. r.