Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Temeljem članka 13 stavak 2., članka 17 stavak 2. i članka 23 stavak 4. Zakona o normizaciji ("Narodne novine" broj 55/96) ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo donosi
I. OPĆE
1. Vozila kategorije L1 moraju biti homologirana sukladno ovoj naredbi.
II. PODRUČJE PRIMJENE
2. Ova naredba odnosi se na buku koju emitiraju mopedi s dva kotača čija najveća projektirana brzina nije veća od 50 km/h.
III. ZAHTJEVI
3. Opći zahtjevi
3.1. Moped, njegov motor i njegov sustav za smanjenje buke moraju biti tako projektirani, izrađeni i sastavljeni da omogućavaju mopedu kod normalne uporabe, unatoč vibracijama kojima može biti izložen, da zadovolji odredbe ove naredbe.
3.2. Sustav za smanjenje buke mora biti tako projektiran, izrađen i sastavljen, da bude otporan na koroziju kojoj može biti izložen.
4. Zahtjevi koji se odnose na razinu buke
4.1. Mjerne metode
4.1.1. Buka koju proizvodi tip mopeda koji podliježe homologaciji mora se mjeriti dvjema metodama opisanim u dodatku 3 Pravilniku ECE R 63.00 za moped u kretanju i za moped u mirovanju1.
4.1.2. Dvije vrijednosti izmjerene u skladu sa zahtjevima točke 4.1.1. moraju se unijeti u izvještaj o ispitivanju i na obrazac prema uzorku iz dodatka 1 Pravilniku ECE R 63.00
4.1.3. Izmjerena razina buke metodom opisanom u točki 3.1 dodatka 3 Pravilniku ECE R 63.00 za moped u kretanju ne smije prelaziti niže navedene granične vrijednosti propisane (za nove mopede i nove sustave za smanjenje buke) za kategoriju kojoj moped pripada:
- mopedi čija je najveća brzina manja ili jednaka 30 km/h... 70 dB(A)
- mopedi čija je najveća brzina veća od 30 km/h... 73 dB(A)
IV. ISPITIVANJE VOZILA
5. Ispitivanje vozila u smislu ove naredbe može provoditi samo ovlašteni laboratorij, prema zahtjevima Pravilnika broj 63 Ekonomskog povjerenstva Ujedinjenih naroda za Europu2, koji je dodatak Ženevskom sporazumu iz 1958. o prihvaćenju jednakih uvjeta za homologaciju i uzajamno priznavanje homologacije opreme i dijelova motornih vozila (u daljnjem tekstu: Pravilnik ECE R 63.00).
6. Pravilnik ECE R 63.00 u izvorniku dostupan je u Normoteci Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo.
V. HOMOLOGACIJA VOZILA
7. Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo vrši homologaciju vozila u smislu ove naredbe prema Pravilniku ECE R 63.00.
VI. PROVJERA SUKLADNOSTI
8. Provjera sukladnosti vozila sa zahtjevima ove naredbe provodi se prema postupku koji je propisan Pravilnikom o homologaciji vozila ("Narodne novine" broj 82/96, 107/96, 79/97, 132/97 i 58/98).
VII. PRIMJENA
9. Danom stupanja na snagu ove naredbe prestaje važiti Naredba o obveznoj homologaciji bicikla s motorom što se tiče buke ("Narodne novine" br. 53/91).
10. Ova naredba stupa na snagu osmog dana nakon objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 011-02/98-02/12
Urbroj: 558-04/7-98-1
Zagreb, 15. svibnja 1998.
Ravnatelj
Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo
dr. sc. Jakša Topić, dipl. ing., v. r.
_________
1Ispitivanje motocikla u mirovanju provodi se kako bi se dobila referencijska vrijednost za provjeru motocikla u uporabi
2 ECE dokumenti u kojima je objavljen tekst pravilnika:
E/ECE/324 - E/ECE/TRANS/505Rev.1/Ad.62 (Izvorni Pravilnik, stupio na snagu 15. kolovoza 1985.)