Zakoni i propisi - Pravni savjeti 94 10.7.1998 Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-II-78/1998 od 1. srpnja 1998.
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, povodom prijedloga Akcije socijaldemokrata Hrvatske - ASH, Zagreb, Gundulićeva 21a/III, na sjednici održanoj dana 1. srpnja 1998. godine, donio je sljedeće

RJEŠENJE

1. Odbacuje se prijedlog Akcije socijaldemokrata Hrvatske - ASH za ocjenu zakonitosti "interventnih mjera" Vlade Republike Hrvatske te ocjene "potrebe raspisivanja referenduma prije važnih promjena u sustavu oporezivanja".

2. Ovo rješenje će se objaviti u "Narodnim novinama".

Obrazloženje

Akcija socijaldemokrata Hrvatske - ASH podnijela je putem svog predsjednika Silvija Degena prijedlog za ocjenu zakonitosti "interventnih mjera" Vlade Republike Hrvatske glede posljedica primjene Zakona o porezu na dodanu vrijednost ("Narodne novine", br. 47/95) te za ocjenu "potrebe raspisivanja referenduma prije donošenja važnih promjena u sustavu oporezivanja".

Ustavni sud Republike Hrvatske je prijedlog odbacio.

Prema članku 125. al. 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske, Ustavni sud odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom te suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom. Pod propisom se podrazumijeva određeni akt koji na općenit, apstraktan način uređuje pravne odnose za neodređen broj adresata.

Ocjena zakonitosti tzv. interventnih ili drugih mjera, koje Vlada Republike Hrvatske poduzima radi osiguravanja provedbe određenog propisa ili gospodarske politike, nije u nadležnosti Ustavnog suda Republike Hrvatske.

Iz navedenih ustavnih odredbi ne proizlazi niti ovlast Ustavnog suda da ocjenjuje potrebitost raspisivanja referenduma u slučaju promjena pravnog sustava koje u okviru svoje ustavne nadležnosti provodi zakonodavac donošenjem novih propisa.

Kako se, temeljem članka 26. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91), zahtjev, prijedlog ili ustavna tužba odbacuju u slučajevima kada Ustavni sud nije nadležan za odlučivanje, kada su nepravodobni, i u drugim slučajevima kada ne postoje pretpostavke za odlučivanje o biti stvari, riješeno je kao u t. 1. izreke.

Objava rješenja temelji se na članku 20. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Broj: U-II-78/1998
Zagreb, 1. srpnja 1998.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.