Zakoni i propisi - Pravni savjeti 86 19.6.1998 Pravilnik o načinu osnivanja i rada tehničkih odbora
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

DRŽAVNI ZAVOD ZA NORMIZACIJU I MJERITELJSTVO

Na temelju članka 10. stavka 3. Zakona o normizaciji ("Narodne novine", br. 55/96) ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo donosi

PRAVILNIK

O NAČINU OSNIVANJA I RADA TEHNIČKIH ODBORA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se pravilnikom propisuje:

- način osnivanja tehničkih odbora (u daljnjem tekstu: TO) pri Državnom zavodu za normizaciju i mjeriteljstvo (u daljnjem tekstu: Zavod)

- način rada TO-a

- obveze i odgovornost TO-a, predsjednika i tajnika u svezi s radom tih odbora.

TO-i su stručna radna tijela ravnatelja Zavoda koja imaju predsjednika, tajnika i članove.

Članovi TO-a su priznati stručnjaci - predstavnici zainteresiranih pravnih osoba, mjerodavnih tijela državne uprave, gospodarskih i obrtničkih komora, zainteresiranih ustanova i drugih pravnih osoba.

Sudjelovanje u radu TO-a je dragovoljno.

II. OSNIVANJE TO-a

Članak 2.

TO-i osnivaju se za pripremu prijedloga hrvatskih normi za pojedina stručna područja prema potrebama hrvatskog gospodarstva i društvenih djelatnosti.

Osnivanjem TO-a osigurava se utjecaj svih zainteresiranih strana i stručne javnosti na nastanak hrvatskih normi.

Članak 3.

Prijedlog za osnivanje TO-a mogu dati zainteresirane pravne osobe iz gospodarstva, tijela državne uprave, gospodarske i obrtničke komore, zainteresirane ustanove i druge pravne osobe. Prijedlog mogu dati i programski odbori te već osnovani TO-i.

Prijedlog s obrazloženjem za osnivanje TO-a podnosi se Zavodu.

Članak 4.

Ravnatelj Zavoda donosi odluku o osnivanju TO-a.

Odluka o osnivanju TO-a sadrži:

- naziv i oznaku TO-a

- područje rada

- oznake i nazive radnih tijela međunarodnih i europskih organizacija za normizaciju čiji će rad TO pratiti.

Članak 5.

Poziv za sudjelovanje u radu TO-a objavljuje se u službenom glasilu Zavoda. Poziv se izravno može uputiti pojedinim pravnim osobama, gospodarskim i obrtničkim komorama, tijelima državne uprave i ustanovama.

Poziv iz stavka 1. ovog članka sadrži:

- naziv, oznaku i područje rada TO-a,

- rok prijave od 30 dana za rad u TO-u.

Prijave za rad u TO-u dostavljaju se Zavodu.

Uz prijavu za rad svog predstavnika u TO-u zainteresirane pravne osobe, tijela državne uprave, gospodarska i obrtnička komora, zainteresirane ustanove i dr. pravne osobe daju suglasnost da će snositi troškvoe njegovog rada u TO-u, te da će osiguravati ostale uvjete potrebne za redovno i aktivno sudjelovanje u radu.

Članak 6.

Tajnik priprema postupak ustroja TO-a.

Na temelju pristiglih prijava tajnik priprema prijedlog članova TO-a, uzimajući u obzir stručnost predloženih kandidata i jednakomjernu zainteresiranost interesa proizvođača, potrošača, stručnih udruženja i društava, obrazovnih i znanstvenih ustanova i tijela državne uprave.

TO ima najmanje tri, a najviše petnaest članova.

Članak 7.

Ravnatelj Zavoda donosi rješenje o imenovanju predsjednika, tajnika i članova TO-a.

Tajnik TO-a je djelatnik Zavoda.

Rješenje iz stavka 1. ovog članka sadrži:

- oznaku TO-a, naziv, područje rada i oznake i nazive odgovarajućih radnih tijela međunarodnih i europskih organizacija za normizaciju čiji će rad TO pratiti

- ime i prezime predsjednika i tajnika TO-a

- imena i prezimena članova TO-a

- kratak opis dužnosti, odgovornosti i prava.

Članak 8.

O prestanku članstva u TO-u ravnatelj Zavoda donosi rješenje u slijedećim slučajevima:

- na zahtjev pravnih osoba, tijela državne uprave, gospodarskih i obrtničkih komora i ustanova koje su predložile svoje predstavnike za rad u TO-u,

- ako predloženi predstavnik ne može aktivno sudjelovati u radu TO-a,

- na zahtjev člana TO-a,

- ako član TO-a neopravdano tri puta uzastopce izostane sa sastanka, te ni na koji drugi način ne sudjeluje u radu TO-a.

Rješenje o prestanku članstva nekog od članova TO-a dostavlja se i pravnoj osobi, tijelu državne uprave, gospodarskoj i obrtničkoj komori te ustanovi koje su ih predložile.

Obavijest o osnivanju, sastavu i prestanku članstva u TO-u objavljuje se u službenom glasilu Zavoda.

III. NAČIN RADA TO-a

Članak 9.

Rad TO-a je javan, a dokumentacija TO-a je dostupna svim zainteresiranima.

TO odluke donose dvotrećinskom većinom glasova svih članova.

Obavještavanje javnosti o radu TO-a osigurava se objavljivanjem obavijesti u službenom glasilu Zavoda.

Članak 10.

Za obavljanje poslova iz pojedinog užeg područja rada TO-a mogu se osnivati pododbori i radne skupine.

Predsjednik pododbora može biti član TO-a.

Voditelj radne skupine može biti član tehničkog pododbora i/ili TO-a.

Članak 11.

Za savjetovanje u pojedinim područjima normizacije i provođenju politike osnivaju se programski odbori kao savjetodavna tijela ravnatelja Zavoda.

Programski odbori pripremaju programe normizacije stručnog područja i brinu se o njihovom osuvremenjivanju najmanje jedanput godišnje.

Članovi programskih odbora su osobe koje dobro poznaju odgovarajuće stručno područje, potrebe i interese normizacije tog područja, ali nisu odgovorni za pripremu normi.

Predsjednici TO-a stručnog područja mogu biti članovi odgovarajućeg programskog odbora.

IV. ZADACI TO-a, PREDSJEDNIKA, TAJNIKA I ČLANOVA

Članak 12.

TO-i pripremaju godišnje programe svoga rada kojima se utvrđuje što treba pripremiti, u kojim rokovima, te tko su nositelji pojedinih poslova.

Programima rada TO-a se razrađuju godišnji i višegodišnji programi normizacije Zavoda.

Članak 13.

Zadaci TO-a su:

- pripremanje prijedloga programa i planova izrade hrvatskih normi, te ispravaka, izmjena i dopuna postojećih hrvatskih normi

- priprema i razmatranje prijedloga za izdavanje hrvatskih normi i davanje mišljenja o osnovanosti prijedloga

- priprema prijedloga za prihvaćanje međunarodnih, europskih i normi normirnih ustanova drugih država (u daljnjem tekstu: "strane norme")

- izrada prednacrta hrvatske norme te prihvaćanje nacrta norme i upućivanja na javnu raspravu

- razmatranje mišljenja, primjedaba i prijedloga dobivenih tijekom rasprave o nacrtima hrvatskih normi i utvrđivanje konačnog teksta hrvatskih normi

- davanje prijedloga ravnatelju Zavoda o izdavanju hrvatske norme

- prema potrebi osnivanje pododbora i radnih skupina za obavljanje određenih stručnih poslova i zadataka

- suradnja s programskim odborom, drugim TO-ima i drugim savjetodavnim tijelima osnovanim u Zavodu

- praćenje rada stručnih tijela međunarodnih i europskih organizacija za normizaciju iz područja rada TO-a

- razmatranje dokumenata u postupku izrade međunarodnih i europskih normi iz područja rada TO-a i izjašnjavanje o tim dokumentima

- davanje prijedloga ravnatelju Zavoda za imenovanje predstavnika u stručna tijela međunarodnih i europskih organizacija za normizaciju.

Članak 14.

Predsjednik TO-a:

- priprema prijedlog programa rada TO-a

- sudjeluje s tajnikom u izradi programa rada

- priprema prijedlog dnevnog reda sastanka u suradnji s tajnikom

- sudjeluje pri organizaciji sastanaka TO-a

- stručno je odgovoran za rad TO-a kao i za izvršenje programa rada

- sudjeluje u pripremi radnih dokumenata

- vodi sjednice TO-a

- priprema razmatranje i izjašnjavanje o međunarodnim i europskim dokumentima iz područja rada TO-a.

Članak 15.

Tajnik TO-a:

- obavlja organizacijsko-tehničke poslove potrebne za nesmetani rad TO-a

- priprema program izrade hrvatskih normi iz područja rada TO-a zajedno s predsjednikom TO-a

- priprema radne dokumente za sjednicu TO-a

- organizira rad na sjednici TO-a

- sastavlja zapisnik sa sjednice

- vodi podatke o rezultatima rasprave o nacrtima normi iz područja rada TO-a

- obavlja sve administrativne poslove vezane uz rad TO-a.

Iznimno, obavljanje administrativnih poslova može se povjeriti zainteresiranim pravnim osobama, ustanovama i pojedincima članovima TO-a izvan Zavoda.

V. EVIDENCIJA TO-a

Članak 16.

U Zavodu se vodi evidencija svih osnovanih TO-a, pododbora i radnih skupina.

Evidencija iz stavka 1. ovog članka sadrži ove podatke:

- ime i prezime predsjednika, tajnika i članova TO-a

- područje rada

- osnovane pododbore i njihove članove

- osnovane radne skupine i njihove članove.

VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 17.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 011-02/98-01/5
Urbroj: 558-02/1-98-1
Zagreb, 16. lipnja 1998.

Ravnatelj
dr. sc. Jakša Topić, dipl. ing., v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.