Zakoni i propisi - Pravni savjeti 26 25.2.1998 Pravilnik o uvjetima glede prostora, opreme stručnih i drugih djelatnika Centra za pomoć i njegu
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO RADA I SOCIJALNE SKRBI

Na temelju članka 108. stavak 2. Zakona o socijalnoj skrbi ("Narodne novine", broj 73/97) ministar rada i socijalne skrbi, donosi

PRAVILNIK

O UVJETIMA GLEDE PROSTORA, OPREME, STRUČNIH I DRUGIH DJELATNIKA CENTRA ZA POMOĆ I NJEGU

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti glede prostora, opreme, stručnih i drugih djelatnika koji moraju biti ispunjeni za osnivanje i rad centra za pomoć i njegu (u daljnjem tekstu: centar) kao ustanove socijalne skrbi.

II. UVJETI GLEDE PROSTORA

Članak 2.

Zgrada i prostorije centra moraju udovoljavati općim uvjetima utvrđenim urbanističkim, građevinskim, tehničkim, sanitarnim i požarno-preventivnim propisima te propisima o zaštiti i unapređenju okoliša.

Članak 3.

Lokacija centra treba biti u naselju ili njegovoj blizini i mora imati prometnu vezu s naseljem.

Centar mora imati priključak na javnu vodovodnu, kanalizacijsku, energetsku i telefonsku mrežu.

Ako ne postoji mogućnost priključenja centra na javnu mrežu, mora se osigurati vlastita infrastruktura.

Članak 4.

Prostor oko građevinskog objekta centra treba omogućavati nesmetani dolazak vozila.

Za ulaz u objekt u pravilu treba omogućiti nesmetan pristup korisnicima u invalidskim kolicima i drugim teže invalidnim i starijim osobama.

Članak 5.

Centar mora imati prostor za obavljanje djelatnosti za koju se osniva.

Članak 6.

U centru se mora osigurati prostorija za prijam stranaka, prostorija za djelatnike, prostor za vođenje i čuvanje dokumentacije, sanitarni čvor, prostor za odlaganje radne odjeće i obuće djelatnika, prostor za odlaganje aparata, pribora i sredstava za pranje, čišćenje i dezinfekciju.

Ovisno o veličini i sadržajima kojima su namijenjene, pojedine prostorije i prostori iz stavka 1. ovog članka mogu biti višenamjenski.

Članak 7.

Ako centar pruža uslugu organizirane prehrane na način da se obroci spremaju u toj ustanovi socijalne skrbi, centar mora imati kuhinju s priručnim skladištem i drugim pratećim prostorijama.

Ako centar pruža uslugu pranja i glačanja rublja na način da se rublje pere i glača u centru, centar mora imati prostoriju za tu namjenu.

Prostorije iz stavka 1. i 2. ovog članka glede prostora moraju udovoljavati općim minimalnim sanitarno-tehničkim, higijenskim, požarno-preventivnim i drugim uvjetima propisanim za ugostiteljske objekte.

Članak 8.

Ulazna vrata i vrata na prostorijama namijenjenim prijamu stranaka u pravilu trebaju biti bez pragova i široka najmanje 100 cm tako da omogućuju nesmetano kretanje korisnicima u invalidskim kolicima.

Podovi u svim prostorijama u pravilu trebaju biti izvedeni od materijala koji nisu klizavi, upijajući i koji se lako održavaju.

U prostorijama s nedovoljnim prirodnim provjetravanjem, posebice ako se radi o kuhinji, praonici i sušionici rublja, moraju se osigurati uređaji i za umjetno provjetravanje (mehanička ventilacija).

III. UVJETI GLEDE OPREME

Članak 9.

Oprema prostorija centra mora biti takva da odgovara namjeni pojedine prostorije, tehničkim, higijenskim i estetskim zahtjevima i da se može lako održavati ispravnom i urednom.

Prostorije centra moraju biti opremljene potrebnim uredskim i drugim stolovima, stolicama, ormarima za čuvanje propisane evidencije i dokumentacije, telefonom s automatskom sekretaricom, elektronskim računalom i drugom uredskom opremom nužnom za obavljanje poslova.

Prostor za odlaganje radne odjeće, obuće i drugih osobnih stvari djelatnika potrebno je opremiti funkcionalnim ormarima.

Članak 10.

Prostorije za pripremanje i kuhanje hrane u smislu stavka 1. članka 7. ovog Pravilnika potrebno je opremiti prema minimalnim standardima opremanja sukladno pozitivnim propisima koji važe za ugostiteljske objekte.

Članak 11.

U prostoriji u smislu stavka 2. članka 7. ovog Pravilnika potrebno je osigurati odgovarajuću opremu za pranje, sušenje i glačanje posteljnog rublja i odjeće korisnika.

Članak 12.

U prostoru za odlaganje aparata, pribora i sredstava za čišćenje, pranje i dezinfekciju potrebno je postaviti ormare ili ugraditi police za tu namjenu.

Članak 13.

Centar se osniva za pružanje svih ili pojedinih usluga navedenih u članku 51. Zakona o socijalnoj skrbi i ovisno o istima mora osigurati minimum opreme i pomagala kao što su: termos posude s hermetičkim zatvaranjem za dostavu gotovih jela u kuću, stolić za serviranje hrane u krevetu, prikladne vrećice za nabavu živežnih namirnica, posude za donošenje vode i pranje posuđa, higijenske posude za održavanje osobne higijene korisnika i sredstva za pranje i kupanje, sušila za kosu, pribor za češljanje i obrezivanje nokata, aparate za brijanje, sklopive daske za glačanje rublja i glačala, usisavače, metle, higijenske rukavice i drugi pribor i sredstva za održavanje higijene prostorija, pranje rublja i posuđa.

Ako korisnik ima pomagala i opremu iz stavka 1. ovog članka centar ju može, u dogovoru s korisnikom, rabiti za pružanje usluga u njegovoj kući.

Članak 14.

Za dostavu gotovih obroka u stan korisnika centar mora osigurati dostavno vozilo.

IV. UVJETI ZA DJELATNIKE

Članak 15.

Poslove u centru obavljaju djelatnici odgovarajućeg usmjerenja i stupnja stručne spreme ovisno o sadržaju i načinu pružanja usluga pomoći i njege u kući, odnosno obavljanja drugih poslova značajnih za rad centra.

Članak 16.

Broj stručnih i drugih djelatnika centra određuje se i ovisi o očekivanim korisnicima i njihovim potrebama te uslugama koje centar pruža u okviru djelatnosti za koju je osnovan.

Članak 17.

Za pružanje usluge pomoći i njege u trajanju od 160 sati mjesečno centar mora osigurati najmanje jednog djelatnika.

Za svako naredno povećanje pružanja usluga pomoći i njege iznad broja sati utvrđenog u stavku 1. ovog članka, centar je dužan osigurati djelatnika koji ispunjava propisane uvjete.

Članak 18.

Djelatnik koji izravno pruža usluge pomoći i njege mora ispunjavati sljedeće uvjete:

- da je potpuno poslovno sposoban,

- da ima najmanje završenu osnovnu školu,

- da ne boluje od kroničnih, zaraznih i duševnih bolesti,

- da se protiv njega ne vodi istražni ili kazneni postupak ili da nije pravomoćno osuđen za kazneno djelo narečeno u stavku 2. članka 122. Zakona o socijalnoj skrbi.

Članak 19.

Za pružanje usluga organizirane prehrane na način opisan u stavku 1. članku 7. ovog Pravilnika centar je za obavljanje tih poslova dužan osigurati za to osposobljenu osobu.

Članak 20.

Obavljanje poslova evidencije i dokumentacije centar je dužan osigurati sukladno članku 112. Zakona o socijalnoj skrbi.

Centar je dužan osigurati obavljanje financijsko-računovodstvenih, tehničkih i drugih pomoćnih poslova za potrebe centra.

Obavljanje poslova iz stavka 2. ovog članka može se povjeriti određenom servisu za obavljanje narečenih poslova.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 21.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 550-01/98-01/111
Urbroj: 524-01-98-3
Zagreb, 16. veljače 1998.

Ministar rada i
socijalne skrbi
Joso Škara, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.