Zakoni i propisi - Pravni savjeti 15 6.2.1998 Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-III-1093/1997 od 28. siječnja 1998.
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući povodom ustavne tužbe M. I. iz K. T., na sjednici održanoj dana 28. siječnja 1998. godine, donio je

ODLUKU

1. Ustavna tužba se odbija.

2. Ova će se odluka objaviti u "Narodnim novinama".

Obrazloženje

Dopuštenom i pravodobnom ustavnom tužbom podnositelj je pokrenuo ustavnosudski postupak u svezi s rješenjem Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-3255/1996-2 od 16. travnja 1997. godine.

Tijekom natječajnog postupka koji je prethodio donošenju osporavanog rješenja, Ministarstvo pravosuđa Republike Hrvatske svojim rješenjem, Klasa: 701-01/95-01/225, Ur. broj: 514-05-04-96/2 od 10. travnja 1996. godine, zaključilo je bez izbora kandidata postupak za imenovanje javnih bilježnika za područje Općinskog suda u K. sa službenim sjedištem u K., otvoren po objavi Natječaja u "Narodnim novinama", broj 79 od 6. listopada 1995. godine. Iz obrazloženja rješenja Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske razvidno je kako se na natječaj u konkretnom slučaju javio samo jedan kandidat, a da je navedeno Ministarstvo odlučilo ne izvršiti izbor, te raspisati novi natječaj.

Podnositelj ustavne tužbe, jedini prijavljeni kandidat na tom natječaju, nezadovoljan zaključivanjem natječaja bez imenovanja, pokrenuo je upravni spor. Odlučujući o tužbi podnositelja, Upravni sud Republike Hrvatske je predmetnu tužbu odbacio kao nedopuštenu, iz razloga što osporavano rješenje nije upravni akt iz članka 6. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91 i 9/92).

Osporavanim rješenjem, prema mišljenju podnositelja, povrijeđena su ustavna prava iz članka 14., članka 19., članka 26., članka 44. i članka 54. Ustava. Također, u ustavnoj tužbi podnositelj upućuje i na postojanje povrede ustavnih načela sadržanih u članku 3. i članku 5. Ustava.

Ustavna tužba nije osnovana.

Prema članku 6. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91 i 9/92) upravni spor može se voditi samo protiv upravnog akta. Upravni akt, prema navedenoj zakonskoj odredbi, je akt kojeg donosi nadležno državno tijelo u obavljanju javnih ovlasti, rješavajući o stanovitom pravu ili obvezi određenog pojedinca ili organizacije u upravnim stvarima.

Nadalje, prema odredbama članka 14. stavka 1. Zakona o javnom bilježništvu ("Narodne novine", broj 78/93 i 29/94), javnog bilježnika imenuje rješenjem ministar pravosuđa na temelju provedenog natječaja. Rješenje ministra o imenovanju javnog bilježnika je konačno i protiv takvog rješenja se može pokrenuti upravni spor.

U konkretnom slučaju ministar pravosuđa nije rješenjem imenovao javnog bilježnika, već je njegov izbor odgođen do završetka novog natječaja. Predmetno rješenje nije upravni akt, jer se njime nije rješavalo o određenom pravu ili obvezi nekog pojedinca ili organizacije u upravnoj stvari. Postupajući na temelju zakona, odbacujući tužbu podnositelja u upravnom sporu uslijed njezine nedopuštenosti, sukladno odredbama članka 6. Zakona o upravnim sporovima, Upravni sud Republike Hrvatske nije povrijedio ustavna prava podnositelja. Postupanje suda sukladno zakonskim odredbama ne može se uzeti kao temelj povrede ustavnih prava.

Slijedom iznijetoga, a utvrdivši kako podnositelju osporavanim rješenjem Upravnog suda Republike Hrvatske nisu povrijeđena ustavna prava iz članka 14., članka 19., članka 26., članka 44. i članka 54. Ustava, te utvrdivši kako u konkretnom slučaju nisu povrijeđena niti ustavna načela sadržana u članku 3. i članku 5. Ustava, Sud je predmetnu ustavnu tužbu odbio kao neosnovanu.

Ova odluka temelji se na odredbama članka 59. i članka 61. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).

Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).

Broj: U-III-1093/1997
Zagreb, 28. siječnja 1998.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.