Zakoni i propisi - Pravni savjeti 7 23.1.1998 Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-II-674/1997 od 14. siječnja 1998.
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Pere Cvjetovića, Andre Vlahušića i Vedrana Kraljevića iz Dubrovnika, koje zastupa Slavica Rozić, odvjetnica iz Dubrovnika, na sjednici održanoj dana 14. siječnja 1998. godine, donio je

ODLUKU

Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti sa zakonom Odluke o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, koju je odluku donijela Skupština Dubrovačko-neretvanske županije na konstituirajućoj sjednici, održanoj 17. svibnja 1997. godine, te se ova Odluka ukida.

RJEŠENJE

1. Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom konstituiranja Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, koje je izvršeno 17. svibnja 1997. godine, te odluka iste Skupštine o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, te o izboru župana i podžupana Dubrovačko-neretvanske županije.

2. Ne prihvaća se prijedlog da se privremeno obustave od izvršenja odluke Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije navedene u ovoj odluci i rješenju.

3. Ova odluka i rješenje objavit će se u "Narodnim novinama" i "Službenom glasniku" Dubrovačko-neretvanske županije.

O b r a z l o ž e n j e

Pero Cvjetović, Andro Vlahušić i Vedran Kraljević predložili su ovom Sudu da pokrene postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odluka Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, koje su navedene u izreci ove odluke i rješenja, uz tvrdnju da je i konstituiranje Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije izvršeno nezakonito.

Svoj prijedlog podnositelji obrazlažu navodima da je sjednica sazvana po Vladi Republike Hrvatske, ali da sjednici nije predsjedavao dobno najstariji vijećnik, već je prema odluci Vlade Republike Hrvatske sjednicu otvorio i njome predsjedavao Ivica Martić, pročelnik Ureda župana. Ovo da je protivno odredbama članka 3. Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Prije samog čina konstituiranja da je izmijenjen dnevni red Skupštine na način da je u isti uvrštena i točka dnevnog reda "Izmjena Poslovnika Skupštine". Izmjena dnevnog reda je izglasana većinom glasova vijećnika te potom donesena odluka o izmjeni Poslovnika o radu Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, kojom je izmijenjena odredba članka 7. Poslovnika o radu Skupštine na taj način da se o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine glasuje javno. Istodobno da nisu izmijenjene odredbe članka 19. Statuta Dubrovačko-neretvanske županije, prema kojim odredbama o izboru predsjednika Skupštine glasuje se tajno, ukoliko ima više kandidata. Zbog izvršene izmjene Poslovnika, a i načina vođenja sjednice te utvrđivanja dnevnog reda da je i samo konstituiranje Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije bilo izvršeno nezakonito. U prijedlogu se naglašava da su odluke donesene na konstituirajućoj sjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije o izmjeni Poslovnika, o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine te o izboru župana i podžupana Dubrovačko-neretvanske županije u nesuglasju s odredbama članka 131. stavka 3. Ustava Republike Hrvatske, članka 74. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", br. 90/92, 94/93 i 117/93) te i odredbama članaka 16., 19. i 26. Statuta Dubrovačko neretvanske županije. Predložena je i privremena obustava odluka navedenih u izreci ove odluke i rješenja.

U tijeku ovog ustavnosudskog postupka, zatražen je odgovor Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, pribavljen je zapisnik sjednice Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, održane 17. svibnja 1997., Statut i Poslovnik iste Skupštine te stručno mišljenje Ministarstva uprave. Održana je i savjetodavna rasprava sa stručnjacima i znanstvenicima.

Konstituirajuća sjednica Dubrovačko-neretvanske županije održana je 17. svibnja 1997. godine, po sazivu Vlade Republike Hrvatske. Po odluci o sazivu, sjednicu je otvorio i njom predsjedavao, do verifikacije mandata vijećnika i utvrđivanja najstarijeg vijećnika, pročelnik Ureda župana. Dopunjen je dnevni red, predložen po Vladi Republike Hrvatske, uvrštavanjem u isti prijedlog za izmjenu Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije te izborom župana i podžupana.

Odluka o izmjeni Poslovnika je donesena. Izmjene se sastoje u izmjenama članka 7., iz kojih je brisano da se predsjednik i potpredsjednici Skupštine biraju tajnim glasovanjem. Brisane su, nadalje, iz odredbi članka 10. odredbe o izboru župana i podžupana tajnim glasovanjem, ukoliko ima više kandidata za ove dužnosti. Brisane su iz Poslovnika i odredbe koje propisuju način tajnog glasovanja (članci 87., 88., 89. i 90.).

Na istoj konstituirajućoj sjednici izabrani su predsjednik i potpredsjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije te župan i podžupan Dubrovačko-neretvanske županije.

Prijedlog je djelomice osnovan, dijelom je nedopušten.

Vlada Republike Hrvatske je, temeljem odredbe članka 39. stavka 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izborima članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", br. 39/96), svojom odlukom od 12. svibnja 1997. godine, sazvala konstituirajuću sjednicu Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Ovom odlukom utvrđen je dnevni red, kao i da do određivanja najstarijeg člana Županijske skupštine sjednici predsjedava pročelnik Ureda župana, a u slučaju njegove spriječenosti osoba koju će odrediti Vlada Republike Hrvatske.

Vlada Republike Hrvatske obavlja izvršnu vlast u Republici Hrvatskoj u skladu s Ustavom i zakonom (članak 107. Ustava). U obavljanju lokalnih poslova, tijela jedinica lokalne samouprave samostalna su u skladu sa zakonom i statutom i podliježu samo nadzoru zakonitosti ovlaštenih republičkih tijela (članak 130. stavak 1. Ustava). Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi te Zakonom o Vladi Republike Hrvatske utvrđene su pobliže ovlasti i dužnosti Vlade Republike Hrvatske u odnosu na jedinice lokalne samouprave sukladno navedenim ustavnim odredbama. Konkretne ovlasti i dužnosti Vlade utvrđene su i pojedinim odredbama drugih zakona. Tako je Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave (članak 39. stavak 3.) propisano da Vlada Republike Hrvatske saziva konstituirajuće sjednice županijskih skupština i Skupštine grada Zagreba.

Sukladno navedenom, nema dvojbe da u odnosu na rad i djelovanje predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, Vlada, kao i osoba koju Vlada ovlasti za određene poslove u svezi saziva konstituirajuće sjednice, može obavljati samo one radnje i donositi odluke na koje je zakonom izričito ovlaštena. To znači da i ovlasti Vlade (i njenog predstavnika) u pogledu sazivanja konstituirajuće sjednice predstavničkih tijela valja tumačiti restriktivno, tj. i u pogledu utvrđivanja dnevnog reda samo na pitanja konstituiranja u užem smislu.

U konkretnom slučaju, a prema zapisniku sjednice Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije od 17. svibnja 1997. godine, prije verifikacije mandata i utvrđivanja najstarijeg člana Skupštine, dakle, prije konstituiranja Skupštine, po Vladi Republike Hrvatske određeni predsjedavajući predložio je dopunu dnevnog reda povodom prijedloga petnaestorice vijećnika. Većinom glasova nazočnih (dio vijećnika napustilo je sjednicu), utvrđen je po predsjedavajućem predloženi dnevni red i to uvrštavanjem u onaj određen po Vladi Republike Hrvatske novih točaka: "Izbor Odbora za Statut i Poslovnik", "Prijedlog odluke o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije" i "Izbor župana i dva podžupana Dubrovačko-neretvanske županije".

Ovo utvrđivanje dopunjenog dnevnog reda, pod predsjedavanjem osobe koja nije birana za vijećnika, predstavlja odlučivanje koje prelazi granice ovlaštenja Vlade, odnosno njenog predstavnika.

Takvo odlučivanje, obavljeno prije konstituiranja, predstavlja formalnu povredu postupka u donošenju odluke o Izmjenama Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Iz ovoga proizlazi da je odluka Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, koja je navedena u izreci ove odluke, zbog formalno-pravnih razloga u nesuglasju s Ustavom i zakonom.

Istodobno, Ustavni sud upozorava da se novo predstanvičko tijelo može konstituirati samo prema važećim propisima (statut, poslovnik ili drugi propis), koje su donijela predstavnička tijela koja su prestala djelovati, što znači da novo predstavničko tijelo ne može samo donijeti pravila o svom konstituiranju.

Ista odluka o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije također nije u suglasju sa zakonom u materijalno-pravnom smislu.

Odredbama članka 74. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, propisano je, uz ostalo, da predstavničko tijelo županije u samoupravnom djelokrugu odluke i druge opće akte donosi u skladu sa statutom. Iz ovih odredbi Zakona proizlazi da opći akti, a to je i poslovnik određene skupine, moraju biti u skladu sa statutom, tek tada je taj opći akt u skladu i sa zakonom.

Statutom Dubrovačko-neretvanske županije propisano je u odredbama članka 19. da se predsjednik i potpredsjednici Skupštine biraju javnim glasovanjem, ali uz dodatak da se biraju tajnim glasovanjem ukoliko ima više kandidata za ove dužnosti.

Prema izloženom, Odluka Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije o izmjeni Poslovnika te Skupštine, koja je navedena u izreci ove odluke, u odnosu na izbor predsjednika i potpredsjednika Skupštine, za čiji izbor je propisano javno glasovanje, nije u suglasju s odredbama članka 19. Statuta Dubrovačko-neretvanske županije, a slijedom toga ove odredbe osporene odluke nisu u suglasju i s odredbama članka 74. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, što znači da nisu u suglasju sa Zakonom u materijalnom smislu.

Zbog svega izloženog, trebalo je, stoga, odlučiti kao u izreci ove odluke te pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti Odluke, navedne u izreci ove odluke, sa Zakonom te ovu Odluku ukinuti temeljem odredbe članka 21. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).

Glede ostalog dijela prijedloga, koji se odnosi na zakonitost konstituiranja Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije i čina izbora dužnosnika te Skupštine i župana te podžupana Dubrovačko-neretvanske županije, trebalo je odlučiti kao u točki 1. izreke rješenja. Pri tom se ističe da je ovaj Sud vezan prijedlogom, koji predlaže ocjenu suglasnosti odluka o izboru i samog konstituiranja, kao da se radi o drugim propisima, čiju suglasnost sa zakonom i Ustavom ovaj Sud je nadležan ocjenjivati po odredbama članka 125. alineje 2. Ustava Republike Hrvatske.

Konstituiranje skupštine je radnja ili niz radnji, kojima sama skupština utvrđuje da je valjano sastavljena, da izabrani vijećnici imaju mandat predstavljati građane određenog područja za donošenje odluka kojima se uređuje život i rad tih građana u okviru jedinice lokalne samouprave.

Odluke o izboru dužnosnika skupštine, odnosno župana i podžupana su pojedinačni akti, a ne propisi.

Zbog svega izloženoga, dio prijedloga koji se odnosi na ocjenu suglasnosti sa zakonom samog konstituiranja i izbora dužnosnika, trebalo je odbaciti, temeljem odredbe članka 26. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske te odlučiti kao u točki 1. izreke rješenja.

Glede ovog dijela prijedloga, ističe se da se s istim nije moglo postupati kao s ustavnom tužbom radi zaštite prava i sloboda zajamčenih Ustavom. Podnositelji prijedloga, naime, u istom se navode koje bi im slobode ili prava zajamčeni Ustavom bili povrijeđeni odlukama o izboru i samim konstituiranjem, niti ukazuju da su prije podnošenja prijedloga iscrpili dopušteni pravni put radi zaštite svojih prava, koji se pravni put sastoji u primjeni odredaba članaka 66, 76. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", br. 53/91, 9/92 i 77/92).

Napominje se da, osim rečene zaštite prava, nadzor nad zakonitošću rada predstavničkih tijela obavlja se primjenom odredbi članaka 79, 80. i 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.

Prijedlog za privremenu obustavu od izvršenja odluka, donesenih na konstituirajućoj sjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, nije prihvaćen s obzirom na način odlučivanja o tom dijelu prijedloga.

Odluka o objavi ove odluke i rješenja zasniva se na odredbama članka 20. Ustavnom zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Broj: U-II-6/4/1997
Zagreb, 14. siječnja 1998.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.
  INTERNET USLUGE - IZRADA POSLOVNIH PLANOVA - IZRADA WEB STRANICA ZA TVRTKE - IZRADA CMS STRANICA  
   
POSLOVNI PORTAL TVRTKE POSLOVNI FORUM d.o.o. - Internet i poslovne usluge za poduzetnike
Poslovni Forum d.o.o. pokrenut je od strane stručnjaka na području ekonomije, financija, prava i informatike, a nakon sveobuhvatne analize tržišta i poslovanja poslovnih subjekata, kako bi se uz korištenje suvremenih metoda i visoke tehnologije cjelovito pristupilo unapređenju poslovanja svih poslovnih subjekata na jednostavan i učinkovit način.
Poslovni Forum omogućuje prikupljanje informacija o stanju na tržištu, analizu tržišta, pregled cijena i asortimana konkurencije, kvalitetnu izradu poslovnih planova i investicijskih projekata, te financiranje novih ulaganja, savjete i konzultacije u svezi trgovačkog, građanskog, radnog i upravnog prava, poreza i drugih oblasti. Kada netko putem Interneta traži tko nudi određene proizvode ili usluge, neka nađe Vas i Vašu detaljnu i ažuriranu ponudu! Zašto tisuće posjetitelja prepuštati konkurenciji!

Naručite CMS web stranice - Predstavite svoju tvrtku, obrt ili udrugu!
 
 
  LINK NA PREGLED SVIH ZAKONA I DRUGIH PROPISA, PREGLED POSLOVNIH INFORMACIJA  

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina


IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. Bero i lako kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, plaćanje karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>