Zakoni i propisi - Pravni savjeti 4 13.1.1998 Statut Hrvatskog zavoda za zapošljavanje
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE

Na osnovi odredbe članka 63. Zakona o zapošljavanju ("Narodne novine", br. 59/96) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na 41. sjednici održanoj dana 3. XI. 1997. donijelo je

STATUT

HRVATSKOG ZAVODA ZA ZAPOŠLJAVANJE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Hrvatski zavod za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: Zavod) osnovan je radi provođenja posredovanja pri zapošljavanju, profesionalnog usmjeravanja, obrazovanja nezaposlenih osoba, osiguranja za slučaj nezaposlenosti, mjera i aktivnosti kojima se zadržava postojeća zaposlenost i potiče novo zapošljavanje, te obavljanje drugih poslova na osnovi odredaba Zakona o zapošljavanju.

Članak 2.

Zavod je pravna osoba s pravima, obvezama i odgovornošću utvrđenom Zakonom o zapošljavanju i ovim Statutom.

Članak 3.

Statut Zavoda je osnovni akt Zavoda kojim se uređuje:

- naziv, sjedište i pečat Zavoda

- poslovi Zavoda

- način sudjelovanja sindikata pomoraca i predstavnika brodara u posredovanju pri zapošljavanju pomoraca

- način sudjelovanja evidentiranih nezaposlenih osoba u provedbi mjera za poticanje zapošljavanja

- ustrojstvo i tijela upravljanja Zavoda

- postupak za ostvarivanje prava za vrijeme nezaposlenosti

- financiranje poslovanja Zavoda

- imovina Zavoda

- javnost rada Zavoda

- opći akti Zavoda

- poslovna tajna Zavoda

- nadzor nad radom Zavoda

- obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova Zavoda,

- i druga pitanja značajna za obavljanje djelatnosti Zavoda.

II. NAZIV, SJEDIŠTE I PEČAT ZAVODA

Članak 4.

Naziv Zavoda je: "Hrvatski zavod za zapošljavanje".

Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Radnička cesta broj 1.

Članak 5.

Zavod ima pečat s grbom Republike Hrvatske koji se stavlja samo na akte koje Zavod donosi u obavljanju javnih ovlasti, a u ostalim slučajevima rabi pečat bez grba Republike Hrvatske.

Članak 6.

Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika promjera 38 mm.

U gornjem polukrugu pečata urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, ispod toga HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE.

U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.

U donjem polukrugu pečata urezane su riječi: SREDIŠNJA SLUŽBA, odnosno PODRUČNA SLUŽBA, a ispod toga riječ ZAGREB, odnosno naziv mjesta sjedišta područne službe Zavoda.

Svaki pečat ima svoj broj ispod riječi ZAGREB, odnosno ispod mjesta sjedišta područne službe Zavoda.

Članak 7.

Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika promjera 30 mm.

U krugu pečata urezan je tekst: HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE.

U sredini pečata urezane su riječi: SREDIŠNJA SLUŽBA, odnosno PODRUČNA SLUŽBA, a ispod toga urezane su riječi ZAGREB, odnosno naziv mjesta sjedišta područne službe.

Svaki pečat ima svoj broj ispod riječi ZAGREB, odnosno ispod naziva mjesta sjedišta područne službe Zavoda.

III. POSLOVI ZAVODA

Članak 8.

Zavod obavlja sljedeće poslove:

- prati, analizira i istražuje gospodarska, socijalna i druga kretanja, zaposlenost, zapošljavanje i nezaposlenost, te njihove međusobne utjecaje, na temelju čega predlaže mjere za unapređenje zapošljavanja;

- vodi evidencije o nezaposlenima, posreduje pri zapošljavanju između poslodavaca i zaposlenika koja traže zaposlenje, prati potrebe za zaposlenicima, njihovo zapošljavanje, te u tom poslu surađuje s poslodavcima;

- u suradnji s poslodavcima, sindikatima, obrazovnim ustanovama i udrugama organizira i provodi programe profesionalnog usmjeravanja, obrazovanja, te druge oblike aktivne politike zapošljavanja;

- potiče slobodno organiziranje evidentiranih nezaposlenih osoba radi njihova sudjelovanja u praćenju rada Zavoda glede pitanja od utjecaja na njihov položaj utvrđenih zakonom;

- surađuje s obrazovnim ustanovama radi usklađivanja obrazovnih programa s potrebama za zaposlenicima i provođenja profesionalnog usmjeravanja;

- provodi međunarodne konvencije i međudržavne ugovore o zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti;

- obavlja poslove u svezi sa zapošljavanjem hrvatskih državljana u inozemstvu i ostvarivanju njihova prava, te izdaje radne dozvole stranim državljanima i osobama bez državljanstva za rad u Republici Hrvatskoj;

- rješava o pravima nezaposlenih osoba i obavlja isplatu naknada na temelju donijetih rješenja;

- upravlja i usmjerava sredstvima ostvarenim na osnovi doprinosa za zapošljavanje i drugim sredstvima osiguranim za namjene utvrđene Zakonom o zapošljavanju;

- donosi akte kojima se utvrđuju postupci i način rada u posredovanju pri zapošljavanju, te kriteriji, način korištenja i visina pomoći i naknada za prava utvrđena Zakonom o zapošljavanju;

- izdaje stručno-informativne publikacije;

- obavlja i druge poslove za koje je nadležan na osnovi Zakona o zapošljavanju i drugih zakona.

IV. USTROJSTVO I TIJELA UPRAVLJANJA ZAVODA

1. Ustrojstvo

Članak 9.

Zavod je ustrojen tako da se pri obavljanju poslova osigurava:

- jedinstveno djelovanje u obavljanju poslova zapošljavanja;

- odgovornost područnih službi za obavljanje poslova zapošljavanja i drugih poslova za koje su nadležne u skladu s odredbama zakona, ovog Statuta i općim aktima Zavoda;

- dvostupnost odlučivanja o pravima nezaposlenih osoba.

Članak 10.

Zavod obavlja poslove u ustrojstvenim jedinicama:

- Središnjoj službi

- područnim službama s ispostavama.

Područne službe osnivaju se u:

1. Zagrebu sa sjedištem u Zagrebu, Kralja Zvonimira 15 za Zagrebačku županiju i Grad Zagreb,

2. Krapini sa sjedištem u Krapini, Ksavera Šandora Đalskog za Krapinsko-zagorsku županiju,

3. Sisku sa sjedištem u Sisku, Kralja Tomislava 15 za gradove Sisak, Petrinja, Glina i Hrvatska Kostajnica s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te za općine Donji Kukuruzari, Dvor, Gvozd, Hrvatska Dubica, Lekenik, Majur, Martinska Ves, Sunja i Topusko s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

4. Kutini sa sjedištem u Kutini, Crkvena 13 za gradove Kutina i Novska s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te općine Velika Ludina, Popovača, Lipovljani i Jasenovac s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

5. Karlovcu sa sjedištem u Karlovcu, Domobranska 19 za Karlovačku županiju,

6. Varaždinu sa sjedištem u Varaždinu, Trenkova 56 za Varaždinsku županiju,

7. Križevcima sa sjedištem u Križevcima, Ivana Zakmardija Dijankovečkog 3 za Koprivničko-križevačku županiju,

8. Bjelovaru sa sjedištem u Bjelovaru, Kačića Miošića 5 za Bjelovarsko-bilogorsku županiju,

9. Rijeci sa sjedištem u Rijeci, Bulevar oslobođenja 14 za Primorsko-goransku županiju,

10. Gospiću sa sjedištem u Gospiću, Kaniška 10 za Ličko-senjsku županiju,

11. Virovitici sa sjedištem u Virovitici, Mihanovićeva 40 za Virovitičko-podravsku županiju,

12. Požegi sa sjedištem u Požegi, Alojzija Stepinca 5 za Požeško-slavonsku županiju,

13. Slavonskom Brodu sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Vukovarska 11 za Brodsko-posavsku županiju,

14. Zadru sa sjedištem u Zadru, Kralja Stjepana Držislava b.b. za Zadarsku županiju,

15. Osijeku sa sjedištem u Osijeku, Kneza Trpimira 2 za Osječko-baranjsku županiju,

16. Šibeniku sa sjedištem u Šibeniku, Matije Gupca 42a za Šibensko-kninsku županiju,

17. Vukovaru sa sjedištem u Vukovaru, Vladimira Nazora 12 za gradove Vukovar i Ilok s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te općine Bogdanovci, Borovo, Lovas, Tompojevci, Tovarnik i Trpinja s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

18. Vinkovcima sa sjedištem u Vinkovcima, Jurja Dalmatinca 27 za gradove Vinkovci i Županja s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te općine Andrijaševci, Babina Greda, Bošnjaci, Cerna, Drenovci, Gradište, Gunja, Ivankovo, Jarmina, Nuštar, Stari Mikanovci, Vođinci, Nijemci, Stari Jankovci, Otok, Privlaka, Tordinci i Vrbanja s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

19. Splitu sa sjedištem u Splitu, Domovinskog rata 4 za Splitsko-dalmatinsku županiju,

20. Puli sa sjedištem u Puli, Benediktinske opatije 3 za Istarsku županiju,

21. Dubrovniku sa sjedištem u Dubrovniku, Vladimira Nazora 5 za Dubrovačko-neretvansku županiju,

22. Čakovcu sa sjedištem u Čakovcu, Otokara Keršovanija 11 za Međimursku županiju.

Ispostave područnih službi osnivaju se odlukom Upravnog vijeća Zavoda.

Članak 11.

Područne službe obavljaju poslove propisane člankom 8. ovog Statuta osim poslova iz podstavaka 7., 9. i 10. stavka 1. istog članka.

Poslove posredovanja u zapošljavanju pomoraca obavljaju područne službe u Rijeci i Splitu.

2. Upravno vijeće Zavoda

Članak 12.

Zavodom upravlja Upravno vijeće Zavoda (u daljnjem tekstu: Upravno vijeće).

Upravno vijeće sastoji se od 9 članova koje imenuje Vlada Republike Hrvatske i to:

- 5 članova na prijedlog ministra nadležnog za rad i

- 4 člana, od kojih 2 predstavnika sindikata i 2 predstavnika poslodavaca na prijedlog Gospodarsko-socijalnog vijeća ili na prijedlog reprezentativnih udruga poslodavaca i sindikata ako Gospodarsko-socijalno vijeće nije osnovano.

Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.

Članak 13.

Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:

- donosi Statut koji potvrđuje Sabor Republike Hrvatske;

- donosi i druge opće akte Zavoda, te program rada Zavoda;

- predlaže Vladi Republike Hrvatske dugoročni plan Zavoda;

- utvrđuje mjere aktivne politike, uvjete za njihovo korištenje, potrebna financijska sredstva, te prvenstvo u njihovom provođenju;

- prati i razmatra stanje i kretanje na tržištu rada na osnovi izvješća stručne službe Zavoda;

- prati i razmatra provođenje međunarodnih konvencija i međudržavnih ugovora iz djelatnosti zapošljavanja;

- usvaja godišnje izvješće o radu Zavoda, te odlučuje o poduzimanju odgovarajućih mjera;

- donosi godišnji financijski plan Zavoda i njegove izmjene uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za rad i ministra nadležnog za financije, te usvaja periodične obračune i završni račun Zavoda;

- uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske ili tijela koje ona odredi odlučuje o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina i druge imovine ili sklapanju pravnih poslova čija vrijednost prelazi iznos od 1.000.000,00 kuna;

- odlučuje samostalno o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina i druge imovine ili sklapanju pravnih poslova čija vrijednost ne prelazi iznos od 1.000.000,00 kuna;

- donosi odluku o uvjetima i načinu isplate jednokratne novčane naknade, te o uvjetima za ostvarivanje prava i visine jednokratne novčane pomoći;

- donosi odluku o slučajevima i uvjetima odobravanja novčane pomoći nezaposlenim osobama izvan slučajeva predviđenih Zakonom;

- donosi odluku o uvjetima za korištenje i visini naknade putnih i selidbenih troškova;

- donosi odluku o načinu i mjestu podnošenja, vođenja, sadržaju i rokovima prijava, evidencija i izvješća;

- donosi odluku o osnivanju ispostava;

- osniva komisije, odbore i druga radna tijela;

- raspravlja i odlučuje o drugim pitanjima od interesa za obavljanje djelatnosti zapošljavanja.

Članak 14.

Radom Upravnog vijeća upravlja predsjednik.

Predsjednika i njegovog zamjenika bira Upravno vijeće između svojih članova na vrijeme od četiri godine.

Zamjenik predsjednika zamjenjuje predsjednika kad je odsutan ili spriječen u obavljanju poslova.

Članak 15.

Upravno vijeće donosi odluke na sjednicama.

Sjednicu Upravnog vijeća saziva predsjednik ili zamjenik predsjednika prema potrebi, odnosno na prijedlog 1/3 članova Upravnog vijeća ili ravnatelja Zavoda.

Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova na način utvrđen Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.

Članak 16.

Sjednici Upravnog vijeća obvezno prisustvuje ravnatelj Zavoda.

3. Ravnatelj Zavoda

Članak 17.

Voditelj Zavoda je ravnatelj kojeg imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za rad.

Ravnatelj Zavoda predstavlja i zastupa Zavod.

Članak 18.

Ravnatelj se imenuje na četiri godine i može biti ponovno imenovan.

Za ravnatelja može biti imenovana osoba koja ima:

- visoku stručnu spremu pravnog ili ekonomskog smjera

- najmanje pet godina radnog iskustva.

Članak 19.

Ravnatelj Zavoda odgovara za svoj rad Vladi Republike Hrvatske, ministru nadležnom za rad i Upravnom vijeću.

Članak 20.

Ravnatelj Zavoda:

- organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda;

- poduzima sve radnje u ime i za račun Zavoda;

- osigurava provođenje Zakona, ovog Statuta i drugih općih akata Zavoda, te daje upute i smjernice za rad Zavoda;

- donosi drugostupanjska rješenja o pravima nezaposlenih sukladno zakonu i općim aktima;

- organizira pripremne radnje za rad Upravnog vijeća i predlaže donošenje općih akata i odluka iz nadležnosti Upravnog vijeća;

- imenuje i razrješuje pročelnike područnih službi;

- odlučuje o zasnivanju i prestanku radnog odnosa te o pravima i obvezama iz radnog odnosa zaposlenika Zavoda;

- određuje ovlaštene potpisnike;

- obavlja i druge poslove sukladno Zakonu, ovom Statutu i drugim općim aktima Zavoda.

Članak 21.

Ravnatelj Zavoda ne može sklapati pravne poslove o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina bez odobrenja Upravnog vijeća Zavoda.

Ravnatelj Zavoda odlučuje o korištenju novčanih sredstava, fonda opreme, o pribavljanju i prodaji pokretnih stvari i opreme, o rashodovanju, prodaji, davanju ili uzimanju na poslugu ili zakup tih stvari ako njihova vrijednost ne prelazi 300.000,00 kuna.

Članak 22.

Ravnatelj Zavoda može dati punomoć drugoj osobi da zastupa Zavod u pravnom prometu. Punomoć može dati samo u granicama svojih ovlasti sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi. Pojedina svoja ovlaštenja ravnatelj može pismeno prenijeti na pojedine djelatnike Zavoda.

4. Pomoćnici ravnatelja

Članak 23.

Ravnatelj Zavoda ima tri pomoćnika:

- za posredovanje u zapošljavanju

- za financijsko-računovodstvene poslove

- za pravne, kadrovske i opće poslove.

Pomoćnike ravnatelja imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za rad.

Pomoćnici ravnatelja imenuju se na četiri godine i mogu biti ponovno imenovani.

Ako je ravnatelj spriječen u obavljanju poslova ili je odsutan, zamjenjuje ga pomoćnik ravnatelja kojeg on odredi.

Članak 24.

Pomoćnikom ravnatelja za posredovanje u zapošljavanju može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu spremu ekonomskog ili pravnog smjera i najmanje pet godina radnog iskustva.

Pomoćnikom ravnatelja za financijsko-računovodstvene poslove može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu spremu ekonomskog smjeru i najmanje pet godina radnog iskustva.

Pomoćnikom ravnatelja za pravne, kadrovske i opće poslove može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu spremu pravnog smjera i najmanje pet godina radnog iskustva.

Članak 25.

Pomoćnik ravnatelja može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan:

- na njegov zahtjev;

- ako nastanu razlozi koji po posebnim propisima dovode do prestanka ugovora o radu;

- ako ne postupa po propisima i općim aktima i neosnovano ne izvršava odluke upravnog vijeća ili ravnatelja ili postupa protivno njima;

- ako svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu ili ako zanemaruju ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti, tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju poslova Zavoda.

Članak 26.

Pomoćnici ravnatelja Zavoda organiziraju, kontroliraju i vode poslove sektora na čijem su čelu.

Pomoćnik ravnatelja odgovoran je za svoj rad ravnatelju.

5. Pročelnici područnih službi

Članak 27.

Voditelj područne službe sa ispostavama je pročelnik, koji organizira, vodi, usklađuje i kontrolira njihov rad za koji je odgovoran.

Pročelnika područne službe imenuje ravnatelj Zavoda uz suglasnost ministra nadležnog za rad, a na temelju javnog natječaja.

Pročelnik područne službe imenuje se na četiri godine i može biti ponovno imenovan.

Pročelnikom područne službe može biti imenovana osoba koja ima:

- visoku stručnu spremu pravnog, ekonomskog, filozofskog, sociološkog ili pedagoškog smjera

- najmanje pet godina radnog iskustva.

Pročelnik područne službe odgovara za svoj rad ravnatelju Zavoda.

Članak 28.

Pročelnik područne službe može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan iz razloga navedenih u članku 25. ovog Statuta.

Članak 29.

Pri područnoj službi ustrojava se Savjetodavno vijeće koje se sastoji od tri predstavnika poslodavaca i tri predstavnika sindikata koje imenuju nejreprezentativnije udruge poslodavaca i zaposlenika sa područja pojedine područne službe.

Kada imenuju svoje predstavnike u Savjetodavno vijeće pri područnoj službi, sindikati su dužni imenovati barem jednog predstavnika iz redova svojih članova koji je evidentirani nezaposleni u odnosnoj područnoj službi.

Pročelnik područne službe dužan je prije donošenja odluka koje utječu na položaj nezaposlenih, a osobito odluka koje se odnose na donošenje i provedbu mjera za poticanje zapošljavanja, savjetovati se sa Savjetodavnim vijećem o tim odlukama.

Članak 30.

Pri područnoj službi koja se bavi posredovanjem u zapošljavanju pomoraca osniva se i Savjetodavno vijeće za zapošljavanje pomoraca sa svrhom promicanja uloge Zavoda u posredovanju pri zapošljavanju pomoraca i osiguranja primjene odgovarajućih standarda radi poboljšanja životnih i radnih uvjeta pomoraca.

Savjetodavno vijeće za zapošljavanje pomoraca sudjeluje naročito u:

- unapređivanju organiziranog posredovanja pri zapošljavanju pomoraca;

- osiguranju povoljnih uvjeta zapošljavanja na brodovima pod zastavama pogodnosti;

- unapređivanju vođenja evidencija nezaposlenih pomoraca;

- postupku oglašavanja i informiranja pomoraca kod izbora zaposlenja (broda) i poslodavca;

- postupku ostvarivanja prava brodara da odabere posadu prema svom kriteriju;

- planiranju zapošljavanja hrvatskih pomoraca na brodovima stranih poslodavaca;

- izradi lista zanimanja za koje se ne bi moglo vršiti posredovanje pri zapošljavanju na brodovima stranih poslodavaca (lista deficitarnih zanimanja);

- predlaganju i odlučivanju o općim uvjetima zapošljavanja pomoraca i poslovnoj suradnji s pomorskim poslodavcem u postupku zaključivanja ugovora o radu;

- utvrđivanju uvjeta za rad i zapošljavanje hrvatskih pomoraca na brodovima koji nose zastave pogodnosti prije potpisivanja ugovora o radu između poslodavaca i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;

- kontroli primjene ugovora o radu te ostvarivanja utvrđenih uvjeta iz potpisanih ugovora.

Savjetodavno vijeće za zapošljavanje pomoraca čine dva predstavnika Zavoda, dva predstavnika reprezentativnih sindikata pomoraca i dva predstavnika reprezentativnih udruga brodara.

Pri donošenju svih odluka koje se tiču zapošljavanja pomoraca pročelnik područne službe u kojoj je osnovano Savjetodavno vijeće za zapošljavanje pomoraca mora se o tome savjetovati s njim.

6. Stručno vijeće Zavoda

Članak 31.

Stručno vijeće Zavoda sastavljeno je od ravnatelja i pomoćnika ravnatelja.

Stručno vijeće raspravlja i odlučuje o stručnim pitanjima rada Zavoda u sklopu nadležnosti utvrđenih Zakonom, te daje Upravnom vijeću mišljenja i prijedloge glede organizacije rada, uvjeta za razvitak djelatnosti te drugih poslova utvrđenih Zakonom.

Stručno vijeće može raditi i u proširenom sastavu kada su nazočni svi pročelnici područnih službi.

Prije nego dostavi Upravnom vijeću mišljenja ili prijedloge u svezi s donošenjem odluka važnih za položaj nezaposlenih, a osobito odluka koje se odnose na provedbu mjera za poticanje zapošljavanja, Stručno vijeće mora se prethodno savjetovati s predstavnicima organizacija evidentiranih nezaposlenih, ukoliko takove postoje.

V. POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA ZA VRIJEME NEZAPOSLENOSTI

Članak 32.

Postupak u kojem se rješava o pravu za vrijeme nezaposlenosti pokreće se u povodu zahtjeva stranke ili po službenoj dužnosti.

Zahtjev stranka podnosi mjesno nadležnoj područnoj službi odnosno ispostavi.

Mjesno nadležna je ona područna služba odnosno ispostava kod koje je evidentirana nezaposlena osoba.

Rješenje kojim se odlučuje o pravu za vrijeme nezaposlenosti donosi pročelnik područne službe ili službena osoba koju on ovlasti.

Članak 33.

Protiv prvostupanjskog rješenja može se izjaviti žalba Središnjoj službi zavoda.

Rješenje kojim se odlučuje o žalbi donosi ravnatelj Zavoda ili službena osoba koju on ovlasti.

Članak 33.

Protiv prvostupanjskog rješenja moež se izjaviti žalba Središnjoj službi Zavoda.

Rješenje kojim se odlučuje o žalbi donosi ravnatelj zavoda ili službena osoba koju on vlasti.

VI. FINANCIJSKO POSLOVANJE ZAVODA

Članak 34.

Sredstva za djelatnost zapošljavanja osiguravaju se doprinosom za zapošljavanje u skladu sa Zakonom, iz drugih zakonom propisanih izvora, a sredstva za plaće zaposlenika i materijalne troškove Zavoda osiguravaju se u državnom proračunu.

Članak 35.

Sredstva doprinosa za zapošljavanje raspoređuju se financijskim planom Zavoda za kalendarsku godinu.

Financijski plan sadrži plan prihoda i plan izdataka za djelatnost zapošljavanja.

Članak 36.

Financijski plan se može tijekom godine mijenjati:

- ako se prihodi ne ostvaruju prema planu;

- ako to zahtijevaju odnosi utvrđeni općom bilancom;

- ako se ukaže potreba za izmjenu plana prihoda i rashoda;

- ako se sredstva u okviru predviđenih iznosa prihoda i rashoda drugačije raspoređuju.

Članak 37.

Zavod donosi periodične obračune i završni račun za kalendarsku godinu.

Članak 38.

Zavod ima pričuvu koja se ostvaruje i koristi pod uvjetima i na način utvrđen Zakonom.

Članak 39.

Za redovno poslovanje Zavoda svaka područna služba ima po jedan podračun žiroračuna Zavoda.

VII. IMOVINA ZAVODA

Članak 40.

Imovinu Zavoda čine nekretnine, pokretnine, potraživanja i novac.

Dobit ostvarenu obavljanjem djelatnosti Zavod može upotrijebiti isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti u skladu sa Zakonom i Statutom.

VIII. JAVNOST RADA

Članak 41.

Rad Zavoda je javan.

Javnost rada Zavoda osigurava se dostupnošću podataka i rada Zavoda sredstvima javnog priopćavanja te objavljivanjem Statuta Zavoda, općih akata i odluka koje se odnose na prava nezaposlenih osoba u "Narodnim novinama" Republike Hrvatske.

IX. OPĆI AKTI

Članak 42.

Opći akti Zavoda su Statut, pravilnici, poslovnici i odluke kojima se utvrđuju pitanja značajna za djelovanje Zavoda.

Članak 43.

Pored Statuta Zavod ima i slijedeće opće akte:

- Pravilnik o radu;

- Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada;

- Pravilnik o ustrojstvu radnih mjesta;

- Pravilnik o plaćama zaposlenika;

- Pravilnik o zaštiti na radu;

- Pravilnik o zaštiti od požara;

- Poslovnik o radu, Upravnog vijeća.

Zavod može donositi i druge opće akte u skladu sa Zakonom.

X. POSLOVNA TAJNA

Članak 44.

Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi priopćavanje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama bilo protivno poslovanju Zavoda ili štetilo poslovnom ugledu, odnosno interesu i ugledu zaposlenih.

Članak 45.

Poslovnom tajnom smatraju se:

- dokumenti koje ravnatelj utvrdi poslovnom tajnom;

- podaci koje nadležno tijelo državne vlasti kao povjerljive priopći Zavodu,

- mjere i način postupanja u slučaju nastanka izvanrednih okolnosti;

- dokumenti koji se odnose na obranu;

- plan fizičko-tehničkog osiguranja objekata i imovine Zavoda;

- drugi podaci čije bi priopćavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno interesima zavoda, njegovog osnivača, te drugih tijela državne vlasti.

Podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu mogu drugim osobama priopćiti ravnatelj i osobe koje on ovlasti.

Povreda dužnosti čuvanja poslovne tajne predstavlja težu povredu radne obveze.

O čuvanju poslovne tajne neposredno skrbi ravnatelj.

Ravnatelj Zavoda utvrđuje podatke koji se smatraju poslovnom tajnom kao i stupanj tajnosti.

XI. NADZOR NAD RADOM ZAVODA

Članak 46.

Nadzor nad zakonitošću Zavoda i općih akata obavlja ministarstvo nadležno za rad.

Nadzor nad financijskim poslovanjem Zavoda obavlja Državni ured za reviziju.

XII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 47.

Opći akti iz članka 13. i 43. ovog Statuta donijet će se u roku 90 dana od dana njegovog stupanja na snagu.

Članak 48.

Ovaj Statut stupa na snagu nakon što ga je potvrdio Sabor Republike Hrvatske, osmog dana od objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 023-01/96-01/07
Urbroj: 344-01/97-8
Zagreb, 3. studenoga 1997.

Predsjednik
Upravnog vijeća
Vera Babić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.