Zakoni i propisi - Pravni savjeti 84 18.08.1997 Struèno-teorijski i praktièni dio programa za zanimanje PEDIKER
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. veæ dugi niz godina izraðuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omoguæuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i graðanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

Na temelju èlanka 39. stavka 2. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br. 77/93), ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske obrtnièke komore i uz suglasnost ministra prosvjete i športa donosi

STRUÈNOTEORIJSKI I PRAKTIÈNI DIO PROGRAMA
(NAUKOVANJE)
ZA ZANIMANJE PEDIKER
 

I. DVOJNI SUSTAV OBRAZOVANJA ZA POTREBE OBRTNIŠTVA

Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost opæeobrazovnog od struènoteorijskog i praktiènog dijela programa naukovanja.

Nastava struènoteorijskih sadržaja naukovanja ostvaruje se u obrtnièkoj i drugim srednjim strukovnim školama. Praktièni dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtnièkoj školi. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne uèinke. Kako su obrtnièka zanimanja vrlo raznolika nemoguæe je propisati jednoobrazovni pristup organiziranju i izvoðenju nastave pa je naukovanje moguæe organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rješenja, uzimajuæi u obzir pojedinosti zanimanja, a što se utvrðuje izvedbenim programom.

Modeli organizacije nastave vrlo su èesto bitno razlièiti od modela koji se primjenjuju za opæeobrazovne sadržaje.

Ovi naèini omoguæuju veæu racionalnost obrazovanja. Važna je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je završetak naukovanja odvojen od opæeobrazovnog dijela programa.

Naukovanje završava polaganjem pomoænièkog ispita.
 

II. OPÆI I POSEBNI CILJEVI OBRAZOVANJA

Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtnièkog zanimanja je stjecanje znanja, vještina i navika koje omoguæuju polazniku da po završetku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaæe na razini pomoænièkog zvanja.

U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeæi opæi ciljevi naukovanja:

Posebni ciljevi naukovanja za zanimanje pediker odnose se na stjecanje ovih zvanja i vještina:

III. NASTAVNI PROGRAM

A. Praktièni dio naukovanja

I. GODINA NAUKOVANJA
Red

br.
Opis obrazovanja

(posebni ciljevi)
Znanja i vještine koje se moraju usvojiti

(sadržaj programa)
Raspored po

polugodištima
1
2
3
4
1
2
3
4
5
6
1.
Uvod Upoznati uèenike s osnovnim principima rada u uslužnom


+
Ukazati uèenicima na zdravstvenu opravdanost i potrebu za pedikerskim zanatom
+
2.
Zaštita na radu, sprijeèavanje
nesre
æe i uvažavanje
ekolo
ških zahtjeva
Upoznati uèenike sa:
Zakonskim propisima o za
štiti na radu

+
Propisima koji se odnose na nositelje osiguranja u sluèaju nezgode na radu
+
Uzrocima nezgode tipiènim za ovo zanimanje
+
Opasnostima od elektriène struje i drugim izvorima opasnosti te na
+
Postupkom s otpadnim kemikalijama i drugim vrstama otpada
+
3.
Radni prostor Objasniti i predoèiti uèenicima:
Izgled i funkcionalno ure
ðenje pedikerskog salona

+
Sanitarne i higijenske propise
Tehni
èku zaštitu i propise

+
Naèine održav
+
4.
Ophoðenje s korisnicima usluga Prijam korisnika usluga, konverzacija s korisnicima odnos prema korisniku tijekom i poslije rada
+
Voðenje kartoteke korisnika usluga
+
5.
Pedikerski alat Upoznati uèenike s pedikerskim i manikirskim alatom te njegovom primjenom
+
Nauèiti izabrati alat i savladati rukovanje alatom
+
+
Održavati alat za pedikiranje i manikiranje
+

+
6.
Pedikerski pribor Upoznati uèenike s vrstama i primjenom pedikerskog i manikirskog pribora
+
Uporaba pedikerskog i manikirskog pribora i njegovo održavanje
+

+
7.
Priprema rada Priprema kupelji, priprema alata i pribora, izvor alata i pribora
+

+
Mjere sigurnosti pri radu
+
+
8.
Ocjene kože nogu i ruku te noktiju Stjecanje znanja o graði, svojstvima i funkciji kož
+

+
Znati ocijeniti zdravu kožu i nokte i promjene koje se de
+

+
9.
Ureðivanje Rezati nokte, vaditi zanoktice, završno ureðivati
+
10.
Odabir i primjena preparata za njegu nogu, ruku i noktiju Upoznati sastav i svojstva preparata koji se koriste u njezi nogu, ruku i noktiju i njihovo djelovanje
+
Poslužiti se i dobro prouèIzbjegavati kemikalije i sredstva koja zagaðuju okoliš (aerosoli, ag



+
11.
Ureðivanje deformiranih noktiju Upoznati vrste deformacije noktiju i razloge njihovog nastanka
+
Ruèno rezati i obraditi deformirane nokte, strojno rezati i obraditi deformirane nokte
Prva pomo
æ


+
12.
Odstranjivanje zadebljanja kože stopala Odstranjivanje zadebljanja kože prstiju, tabana i pete
+
Naèini skidanja slojeva zadebljane kož
+
13.
Obrada žuljeva Nastanak i vrsta žuljeva.
Obrada
žuljeva, sanacija žulja
Prva pomo
æ
14.
Obrada bradavica Vrste bradavica, obrada bradavica, sanacija bradavica
Prva pomo
æ

+
15.
Odstranjivanje natiska Odstranjivati natiske (kurje oèi) na prstima, tabanima i peti
+

+
Naèin odstranjivanja natisaka sanacija natisaka i zavr
+
16.
Masaža nogu i ruku Medicinska opravdanost masaže
Tehnike masa
že  ruè
+
+
+
+
Masaža stopala, ruèža stopala
+

+
Masaža nogu, razlièèinci masaže

+


+
Masaža ruku i dlanova, razlièèinci masaže
+

+
17.
Depiliranje Tehnike depiliranja
 mehani
èka depilacija i sredstva za depilaciju
 kemijsko depiliranje i sredstva za depilaciju
 strojno depiliranje



+



+
Njega nogu nakon depiliranja
Izbor sredstava za njegu nogu

+
18.
Prva pomoæ kod ozljeda na radu Uzroci i vrste ozljeda, pružanje prve pomoæi
+
+
+
+
19.
Pedikiranje Pripremni radovi, kompletno pedikiranje, završni radovi
+
20.
Manikiranje Pripremni radovi, kompletno manikiranje, završni radovi
+

B. Struènoteorijski dio naukovanja i vježbe

1. Primijenjena kemija

1.2. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red.
Nastavna podruèja
Broj sati po obrazovnim godinama
broj
I.
II.
Ukupno
1.Tvari i njihove promjene 5  5
2.Struktura atoma i kemijske veze 7  7
3.Vodene otopine 10   10
4.Disperzivni sustavi 8  8
5.Glavne vrste organskih spojeva 40   40
6.Sirovine za proizvodnju kozmetièkih preparata primijenjenih u pedikerstvu 15 15
7.Kozmetièka sredstva u pedikerstvu  20 20
UKUPNO: 70 35 105

Ciljevi nastave:

 upoznati kemijski sastav, svojstva i djelovanje pojedinih kemijskih spojeva i elemenata koji se koriste u pedikerstvu,

 obraditi osnovne kemijske reakcije koje se odvijaju u vodenim otopinama,

 upoznati glavne vrste organskih spojeva i njihova svojstva,

 upoznati kozmetièke preparate koji se koriste pri pedikiranju i manikiranju i njihovu primjenu

1.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja

I. GODINA NAUKOVANJA
Red. Nastavno podruèje
Cilj
Sadržaj
broj
1
2
3
1.Tvari i njihove promjene Upoznati osnovne kemijske tvari i njihove promjene Na primjerima kemijske analize i sinteze upoznati pojam elemenata i spoja
Znati razlikovati smjesu od spoja
Upoznati fizièke metode pripreme materijala: drobljenje, prosijavanje, filtr
Usvojiti navike koje æe pridonijeti unapre2.Atomi i kemijske veze Upoznati strukturu atoma i naèine povezivanja atoma u molekule i kristale Uoèiti vezu izmeðu struktura atoma elemenata i njihova
Upoznati prirodu kovalentne i ionske veze
Povezati kemijsku jednad
žbu sa zakonom o održanju mase
3.Vodene otopine Upoznati kemijske reakcije u vodenim otopinama Obraditi kiseline i lužine  disocijacija po stup
Izraziti jakost kiselina i lužina, skala pHvrijednosti
Definirati i kemijskim jednad
žbama predoèiti proces neutralizacije i hidrolizu soli
Upoznati djelovanje elektriène struje na elektrolite
Upoznati kemijske procese oksidacije i redukcije (radoks procesi) i znati ih prikazati jednadž
Znati kemijskim jednadžbama prikazati glavne tipove reakcija u vodenim
Obraditi pojam topline (egzotermne i endotermne kemijske reakcije)
Upoznati èimbenike koji utjeè
4.Disperzni sustavi Koloidni sustavi i prave otopine Objasniti razliku izmeðu prave otopine, koloidne otopine i grube disperzije
Znati izraèunati sastav otopine i izraziti ga u koncentraciji za masiranje
Savladati postupke razrjeðivanja otopina pomo5.Organska kemija Glavne vrste organskih spojeva Upoznati klasifikaciju organskih spojeva prema vezi izmeðu ugljikovih atoma, prema obliku molekule i prema funkcionalnoj skupini
Upoznati i obraditi svojstva alkohola, organskih kiselina i etera
Obraditi aldehide i ketone s posebnim osvrtom na metan i propan zbog važ
Upoznati karakteristièna svojstva masti, ugljikohidrata i proteina te njihov
Objasniti alkalnu hidrolizu masti i ulja
Obraditi enzime kao biokatalizatore i njihovu važnost u biokemijskim re
6.Sirovine za proizvodnju kozmetièkih preparata Sirovine anorganskog sastava za proizvodnju kozmetièkih preparata primijenjenih u pedikerstvu Upoznati svojstva vode kao osnovnog otapala u kozmetici
Upoznati glavne zaga
ðivaèe vode i njihovo š Usvojiti nauke koje pridonose zaštiti radne i životne sredine
Upoznati svojstva vodikperoksida i njegovu primjenu u pedikerstvu
Upoznati svojstva sumpornih spojeva u kozmeti
èkim preparatima
Sirovine organskog sastava koje se primjenjuju u pedikerstvu Upoznati svojstva i primjenu etanske (octene) kiseline i tioglikolne kiseline
Nauèiti svojstva aminokiselina (naroUpoznati djelovanje vitamina i hormona (osobito kolesterol i lanolin) te lecitina kao fosfolipida i njihovu va&
7.Kozmetièka sredstva Sredstva za njegu kože Upoznati kemijski sastav kože
Nauèiti kemijski sastav sapuna i &
Upoznati sastav i djelovanje raznovrsnih losiona, emulzija i krema
Sredstva za dekorativnu kozmetiku Saznati osnovne informacije o sastavu i primjeni: pudera, laka za nokte, sredstva za njegu i zaštitu nogu i ruku, te sredstva
Sredstva za dezinfekciju Upoznati ulogu i važnost dezinfekcijskih sredstava u pedikerstvu
Znati dezinficirati alat za rad i radni prostor
Poznavati primjenu i kemijski sastav dezinfekcijskih sredstava
Upoznati moguænost ozljeda na radu i mjere opreza, poznavati ormari

2. Pedikerstvo s vježbama

2.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red.
Nastavna podruèja
Broj sati po obrazovnim godinama
broj
I.
II.
Ukupno
1.Osnovna naèela rada u pedikerstvu 10   10
2.Osnove komuniciranja s korisnicima usluga 5  5
3.Osnovni higijenski principi i primjena higijene u pedikerstvu 70   70
4.Zdravstvena preventiva i prva pomoæ 20   20
5.Radni prostor  pedikerski salon 15   15
6.Pedikerski alat i pribor 20   20
7.Pedikiranje  80 80
8.Depiliranje  20 20
9.Masaže  20 20
10.Kartoteka korisnika usluge  10 10
11.Voðenje samostalne zanatske djelatnosti  10 10
UKUPNO: 140 140 280

Ciljevi nastave:

 postupno uvoditi uèenike u sadržaje praktiènih znanja iz pedikerstva,

 upoznati uèenike sa suvremenim sredstvima rada u pedikerskim salonima te praktiènim mjerama zaštite na radu,

 razvijati koncentraciju, pažnju i strpljivost u radu,

 razvijati sustavnosti urednost u radu,

 stjecati znanje i vještine u pedikerskom zanatu,

 spoznati nužnost neprekidnog usavršavanja i proširivanja struènog znanja.

2.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja

I. GODINA NAUKOVANJA
Red. Nastavno podruèje
Cilj
Sadržaj
broj
1
2
3
1.Osnovna naèela rada u pedikerstvu Ovladati osnovnim principima rada u pedikerskom zanatu Osnovna naèela rada u uslužnom zanatstvu, dru
2.Osnove komuniciranja s korisnicima usluga Usvojiti osnovne principe lijepog ponašanja i ophoðOsnovni pojmovi i naèela estetike
Na
èin meðuljudskog komuniciranja
Opho
ðenje s korisnicima usluga
3.Primijenjena higijena Upoznavanje uèenika s osnovnim higijenskim principima i postupcima i njihove primjene u pedikerstvu Opæi pojmovi i podjela higijene, kratki povijesni razvoj higijene, higijena pedikerskog salona
Sredstva za odr
žavanje higijene pedikerskog salona, pribora i alata
Utjecaj vanjskih i unutarnjih
èimbenika na zdravlje èovjeka (stopala, koænost smanjenja djelovanja štetnih è
4.Zdravstvena preventiva i prva pomoæ Osposobljavanje uèenika za pružanje prve pomoZdravstvena preventiva moguænosti ozljede pri radu (naè Dezinfekcija i sredstva za dezinfekciju
5.Radni prostor i osoblje Upoznavanje uèenika sa sanitarnim i tehnièkim propisim Sanitarni i tehnièki propisi za ureðenje pedikerskog s
Funkcionalno i estetsko ure
ðenje pedikerskog salona
Odr
žavanje higijene u radnom prostoru
Objasniti uèenicima koje su psihofizièRadna odjeæa. Psihofizièke predispozicije za pedikera
Odnos prema radu, opho
ðenje s korisnicima usluga
6.Pedikerski alat i pribor Upoznati uèenike s vrstama pedikerskog alata i pribora,
njegovom namjenom i uporabom
Vrste pedikerskog alata, uporaba, održavanje, rukovanje, sterilizacija
Vrste pribora, uporaba, odr
žavanje
Priprema za obavljanje pedikiranja  priprema radnog mjesta, priprema alata i pribora
Priprema kupki za noge
7.Pedikiranje Sustavno i postupno uvoðenje uèenika u postupke pediki Graða i funkcija kože, gra
Nestanak zadebljanja kože
Odstranjivanje zadebljanja  priprema rada, izbor alata, na
èin rada

Natisak (kurje oèi)  nastanak, uzroci, odstranjivanje natisaka
Priprema rada, izbor alata i na
èin rada
Žuljevi  nastanak, uzroci, odstranjivanje ž Bradavice  nastanak uzroci, obrada
Zavr
šni pedikerski radovi  dezinfekcija, masaž

8.Depiliranje Uèenici trebaju steæi vjePotrebe za depiliranjem
Sredstva za depiliranje
Na
èin izvoðenja depilacije nogu raznim sredstvima
U
èinci depilacije

Dezinfekcija nogu nakon priborom depilacije

9.Masaža Uèenici trebaju steæi vjeRazne tehnike masaže nogu i stopala
Sredstva za masa
žu

Naèin izvoðenja masaž Uèinci masaže

10.Kartoteka korisnika usluga Osposobiti uèenike za pravilno i funkcionalno voðenje Voðenje kartoteke
Podaci koje kartoteka mora sadr
žavati

Upisivanje podataka, korištenje podataka iz kartoteke

11.Samostalna zanatska djelatnost Osposobiti uèenike za otvaranje i voðenje samostalne z Uvjeti za otvaranje samostalne zanatske djelatnosti
Zakonski propisi, kaznene odredbe

3. Struèni raèun

3.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red.
Broj sati po obrazovnim godinama
broj
Nastavna podruèja
I.
II.
Ukupno
1.Raèunske osnove 40   40
2.Kamatni raèun 10   10
3.Izraèunavanje osobnog dohotka 10   10
4.Izraèunavanje materijala i materijalnih tro10   10
UKUPNO: 70  70

3.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja

I. GODINA NAUKOVANJA
Red.
Nastavno podruèje
Cilj
Sadržaj
broj
1
2
3
1.Raèunske operacije Savladati osnovne raèunske operacije Razlomci: èetiri osnovne raèunske operacije s razlomci
Izraèunavanje postotka i udjela mase
Usvajanje pojma proporcionalnosti
Koristiti mjerne jedinice za masu i volumen Poznavanje osnovnih mjernih jedinica za masu i volumen i njihove pretvorbe u veæe i manje jedinice
Služiti se tablièZnati obrazložiti rezultate raèunanja i mjerenja
2.Kamatni raèun Izraèunavanje kamata Usvojiti pojam glavnice, kamatne stope i roka
Znati izraèunavati kamate
3.Izraèunavanje osobnog dohotka Znati izraèunati na temelju utrošenog radnog vrem Na temelju utrošenog materijala i rezultata rada znati izraè4.Izraèunavanje materijala i troš Raèunski obraditi tehnološke postupke Izraèunavanje materijala i pribora u pedikerstvu
Izra
èunavanje otpadnog materijala
Poznavanje sastava materijalnih troškova Poznavati kako se izraèunaju zajednièki i pojedina

4. Dermatologija

4.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red.
Nastavno podruèje
Broj sati po obrazovnim godinama
broj
I.
II.
Ukupno
1.Graða i funkcija kož 88
2.Ošteæ 66
3.Kožne bolesti  11 11
4.Neke bolesti krvnih žila  44
5.Bolesti noktiju  66
UKUPNO:  35 35

Ciljevi nastave:

 steæi osnovno znanje o morfologiji kože i noktiju,

 upoznati osnove opæe patologije oboljenja kože i noktiju i dermatološke terapije,

 osposobiti uèenike da temeljem steèenih znanja mogu, kada je to potrebno, savjetovati klijente da se obrate lijeèniku  specijalisti.

4.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja

II. GODINA NAUKOVANJA
Red. Nastavno podruèje
Cilj
Sadržaj
broj
1
2
3
1.Graða i funkcija kožUpoznati uèenike s graðom i funkcijom ko termoregulacija, Graða kože, gražu i resorpcija
Gra
ða i funkcija noktiju
2.OšteæZnati pomoæi osobi s lakšim oMehanièka ošte3.Kožne bolesti Upoznati uèenike s uzroènicima odreBakterijske, piodermije, tuberkuloza, lepra, dermatomikoze (gljiviène bolesti), saprofitije, dermatofitije, kandidijaze, sustavi mi
Upoznati uèenike s:
Naj
èešæim virusnim bolestima kož
Herpes zoster, boginje, razne vrste bradavica i zaštita vakcinacijom
Parazitarnim kožnim bolestima Kožne bolesti uzrokovane artropidima i protozoima
Alergijskim kožnim bolestima Kontaktne alergijske bolesti (dermatitis), neurodermatitis, urtikaria
Nasljednim kožnim bolestima Psorijaza
4.Neke bolesti krvnih žila vena Uèenici trebaju prepoznati lakša oboljenja krvnih Proširenje kapilara i

tromboflebitis

5.Bolesti noktiju Upoznati uèenike s uzroènicima raznih bakterijskih i g Gljiviène i bakterijske bolesti noktiju

5. Manikirstvo s vježbama

5.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red.
Nastavno podruèje
Broj sati po obrazovnim godinama
broj
I.
II.
Ukupno
1.Alat i pribor za manikiranje  55
2.Manikiranje  55 55
3.Njega ruku i noktiju  10 10
UKUPNO:  70 70

Ciljevi nastave:

 postupno uvoditi uèenike u sadržaje praktiènih znanja iz manikiranja i njezi ruku i noktiju,

 upoznati uèenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegom ruku i noktiju te praktiènim mjerama zaštite na radu,

 razvijati kod uèenika koncentraciju i pažnju, strpljivost i urednost u radu,

 stjecati znanja i vještine u manikiranju te potrebu za permanentnim usavršavanjem i proširivanjem struènog znanja.

5.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
Red.
Nastavno podruèje
Cilj
Sadržaj
broj
1
2
3
1.Alati i pribor za manikiranje Upoznati uèenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegovim održVrste alata i pribora za manikiranje, rukovanje tim priborom, njegovo higijensko održavanje, sterilizacija pribora
Pripreme za obavljanje manikiranja  priprema radnog mjesta priprema alata i pribora, priprema kupki za nokte i ruke
2.Manikiranje Postupno uvoðenje uèenika u postupke manikiranja nokti Graða i funkcija noktiju
Stjecanje znanja o o
šteæenjima i oboljenjima
Deformacija noktiju i njihovo ure
ðenje
Èimbenici koji utjeèu na pravilan i nepravilan rast noktiju. Kupke za nokte i pripreme za manikiranje
Otklanjanje ko
žice oko noktiju
Rezanje i oblikovanje noktiju  izbor alata i pribora, odstranjivanje uraslih noktiju, oblikovanje noktiju
Zavr
šni manikirski radovi  dezinfekcija, masaž Upoznati moguænosti ozljeda kod manikiranja, mjere opreza i pružanje osnovne medicinske pomo
3.Njega ruku i noktiju Upoznati uèenike s djelovanjem raznih preparata za njegu ruku i noktiju i savladati razne tehnike masaRazne relaksirajuæe kupke za ruke, losion i kreme za njegu ruku. Zaš Primjena raznovrsnih preparata za njegu noktiju
Skidanje laka za nokte i njega noktiju prije novog lakiranja
Upoznati primjenu raznih medicinskih preparata za otklanjanje mrlja i pjega s ruku
Savladati razlièite masaž

IV. NASTAVNI PLAN NAUKOVANJA

Nastavni plan naukovanja temeljen je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vještina koji su neophodni za ovo zanimanje kao i na duljini trajanja nastave u pojedinoj školskoj godini.
Red.
Nastavno podruèje
Sati godišnje
br.
I.
II.
A.Praktièni dio naukovanja 1.080 1.080
B.Struènoteorijski dio naukovanja i vje280 280
1.Primijenjena kemija 70 35
2.Pedikerstvo s vježbama 140 140
3.Struèni raè70  
4.Dermatologija  35
2.5. Manikirstvo s vježbama  70
UKUPNO: 1.360 1.360


V. METODI
ÈKE NAPOMENE

Nastavni program naukovanja je okvirni, pa æe obrtnièka škola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe.

Praktièni dio naukovanja, tehnologija struke i struèni raèun programirani su tako da èine smislenu cjelinu u kojoj se sadržaji meðusobno nadopunjuju.

U odabiru sadržaja nastavnog programa korišten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvažavati specifiènosti radionica u školi i obrtnièkih radionica ne narušavajuæi pritom osnovnu strukturu okvirnog programa.

Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadržaj se rasporeðuje sukladno školskom kalendaru.

Izvedbenim programom konkretno treba reæi koji se dio programa izvodi u školi, odnosno školskoj radionici, a koji kod obrtnika.

Preporuèa se da svaka obrazovna skupina bude, u svakom polugodištu, kroz utvrðeni didaktièko vremenski blok na naukovanju u školi, a u ostalom dijelu kod obrtnika s kojima nauènik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Vremenska dimenzija pojedinog bloka biti æe uvjetovana planom vremena potrebnog za ostvarenje teorijskog dijela naukovanja i vježbi, te planiranog vremena za realizaciju razlike programa u školskim radionicama.

Praktièni dio programa treba najveæim dijelom realizirati kod obrtnika. Struèni uèitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi uèenik vodi dnevnik rada.

Teorijski dio naukovanja i vježbe ostvaruju nastavnici s visokom struènom spremom koji su završili studij na odgovarajuæem fakultetu za odgovarajuæa podruèja programa. To pretpostavlja timski rad s unutarnjom podjelom rada prema znanju i sposobnostima pojedinih struènjaka.

VI. POMOÆNIÈKI ISPIT

Ispit se sastoji iz praktiènog i teorijskog dijela.

Okvirni sadržaji iz praktiènog dijela ispita kojim ispitanik dokazuje steèena praktièna znanja i vještine može se definirati ovako:

a) u podruèju pedikerstva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedeæih zadatka:

1. kompletno pedikiranje zdravih nogu (ukljuèujuæi pripremne i završne radove),

2. ureðivanje deformiranih noktiju i obrada žuljeva,

3. odstranjivanje natisaka (kurje oèi) na prstima, tabanima i petama,

4. masažu stopala i nogu s odabirom odgovarajuæih sredstava za masažu i njegu stopala i nogu,

5. depiliranje (mehanièko i kemijsko) i njegu nogu nakon depiliranja.

b) U podruèju manikristva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedeæih zadataka:

1. kompletno manikiranje (ukljuèujuæi pripremne i završne radove),

2. masažu šaka i ruku s odabirom odgovarajuæih preparata za masažu i njegu ruku.

Sadržaji iz teorijskog dijela ispita utvrðuju se iz Pedikiranja s vježbama i Manikiranja s vježbama.

Klasa: 31101/9701/213

Urbroj: 526019721

Zagreb, 30. lipnja 1997.


Ministar

mr. Nenad Porges, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajuæi u obzir jedno od glavnih naèela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može isprièavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Takoðer u posebnom dijelu (Narodne novine - Meðunarodni ugovori) objavljuju se meðunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.