Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. veæ dugi niz godina izraðuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omoguæuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i graðanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju èlanka 39. stavka 2. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br. 77/93), ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske obrtnièke komore i uz suglasnost ministra prosvjete i športa donosi
Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost opæeobrazovnog od struènoteorijskog i praktiènog dijela programa naukovanja.
Nastava struènoteorijskih sadržaja naukovanja ostvaruje se u obrtnièkoj i drugim srednjim strukovnim školama. Praktièni dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtnièkoj školi. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne uèinke. Kako su obrtnièka zanimanja vrlo raznolika nemoguæe je propisati jednoobrazovni pristup organiziranju i izvoðenju nastave pa je naukovanje moguæe organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rješenja, uzimajuæi u obzir pojedinosti zanimanja, a što se utvrðuje izvedbenim programom.
Modeli organizacije nastave vrlo su èesto bitno razlièiti od modela koji se primjenjuju za opæeobrazovne sadržaje.
Ovi naèini omoguæuju veæu racionalnost obrazovanja. Važna je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je završetak naukovanja odvojen od opæeobrazovnog dijela programa.
Naukovanje završava
polaganjem pomoænièkog
ispita.
Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtnièkog zanimanja je stjecanje znanja, vještina i navika koje omoguæuju polazniku da po završetku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaæe na razini pomoænièkog zvanja.
U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeæi opæi ciljevi naukovanja:
Posebni ciljevi naukovanja za zanimanje pediker odnose se na stjecanje ovih zvanja i vještina:
A. Praktièni dio naukovanja
|
|
|
| |||||
Uvod | Upoznati uèenike s osnovnim principima rada u uslužnom |
| ||||||
Ukazati uèenicima na zdravstvenu opravdanost i potrebu za pedikerskim zanatom |
| |||||||
Zaštita na radu, sprijeèavanje
nesreæe i uvažavanje ekoloških zahtjeva | Upoznati uèenike sa:
Zakonskim propisima o zaštiti na radu |
| ||||||
Propisima koji se odnose na nositelje osiguranja u sluèaju nezgode na radu |
| |||||||
Uzrocima nezgode tipiènim za ovo zanimanje | ||||||||
Opasnostima od elektriène struje i drugim izvorima opasnosti te na
| ||||||||
Postupkom s otpadnim kemikalijama i drugim vrstama otpada |
| |||||||
Radni prostor | Objasniti i predoèiti uèenicima:
Izgled i funkcionalno ureðenje pedikerskog salona |
| ||||||
Sanitarne i higijenske propise
Tehnièku zaštitu i propise |
| |||||||
Naèine održav | ||||||||
Ophoðenje s korisnicima usluga | Prijam korisnika usluga, konverzacija s korisnicima odnos prema korisniku tijekom i poslije rada |
| ||||||
Voðenje kartoteke korisnika usluga | ||||||||
Pedikerski alat | Upoznati uèenike s pedikerskim i manikirskim alatom te njegovom primjenom |
| ||||||
Nauèiti izabrati alat i savladati rukovanje alatom | ||||||||
Održavati alat za pedikiranje i manikiranje |
| |||||||
Pedikerski pribor | Upoznati uèenike s vrstama i primjenom pedikerskog i manikirskog pribora |
| ||||||
Uporaba pedikerskog i manikirskog pribora i njegovo održavanje |
| |||||||
Priprema rada | Priprema kupelji, priprema alata i pribora, izvor alata i pribora |
| ||||||
Mjere sigurnosti pri radu | ||||||||
Ocjene kože nogu i ruku te noktiju | Stjecanje znanja o graði, svojstvima i funkciji kož |
| ||||||
Znati ocijeniti zdravu kožu i nokte i promjene koje se de |
| |||||||
Ureðivanje | Rezati nokte, vaditi zanoktice, završno ureðivati |
| ||||||
Odabir i primjena preparata za njegu nogu, ruku i noktiju | Upoznati sastav i svojstva preparata koji se koriste u njezi nogu, ruku i noktiju i njihovo djelovanje |
| ||||||
Poslužiti se i dobro prouèIzbjegavati kemikalije i sredstva koja zagaðuju okoliš (aerosoli, ag |
| |||||||
Ureðivanje deformiranih noktiju | Upoznati vrste deformacije noktiju i razloge njihovog nastanka |
| ||||||
Ruèno rezati i obraditi deformirane nokte, strojno rezati i obraditi deformirane nokte
Prva pomoæ | ||||||||
Odstranjivanje zadebljanja kože stopala | Odstranjivanje zadebljanja kože prstiju, tabana i pete | |||||||
Naèini skidanja slojeva zadebljane kož
|
| | ||||||
Obrada žuljeva | Nastanak i vrsta žuljeva.
Obrada žuljeva, sanacija žulja Prva pomoæ | |||||||
Obrada bradavica | Vrste bradavica, obrada bradavica, sanacija bradavica
Prva pomoæ | |||||||
Odstranjivanje natiska | Odstranjivati natiske (kurje oèi) na prstima, tabanima i peti |
| ||||||
Naèin odstranjivanja natisaka sanacija natisaka i zavr |
| |||||||
Masaža nogu i ruku | Medicinska opravdanost masaže
Tehnike masaže ruè | + | + | |||||
Masaža stopala, ruèža stopala |
| |||||||
Masaža nogu, razlièèinci masaže |
| |||||||
Masaža ruku i dlanova, razlièèinci masaže |
| |||||||
Depiliranje | Tehnike depiliranja
mehanièka depilacija i sredstva za depilaciju kemijsko depiliranje i sredstva za depilaciju strojno depiliranje |
| ||||||
Njega nogu nakon depiliranja
Izbor sredstava za njegu nogu | ||||||||
Prva pomoæ kod ozljeda na radu | Uzroci i vrste ozljeda, pružanje prve pomoæi | |||||||
Pedikiranje | Pripremni radovi, kompletno pedikiranje, završni radovi | |||||||
Manikiranje | Pripremni radovi, kompletno manikiranje, završni radovi |
B. Struènoteorijski dio naukovanja i vježbe
1. Primijenjena kemija
1.2. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Tvari i njihove promjene | 5 | 5 | |
2. | Struktura atoma i kemijske veze | 7 | 7 | |
3. | Vodene otopine | 10 | 10 | |
4. | Disperzivni sustavi | 8 | 8 | |
5. | Glavne vrste organskih spojeva | 40 | 40 | |
6. | Sirovine za proizvodnju kozmetièkih preparata primijenjenih u pedikerstvu | 15 | 15 | |
7. | Kozmetièka sredstva u pedikerstvu | 20 | 20 | |
UKUPNO: | 70 | 35 | 105 |
Ciljevi nastave:
upoznati kemijski sastav, svojstva i djelovanje pojedinih kemijskih spojeva i elemenata koji se koriste u pedikerstvu,
obraditi osnovne kemijske reakcije koje se odvijaju u vodenim otopinama,
upoznati glavne vrste organskih spojeva i njihova svojstva,
upoznati kozmetièke preparate koji se koriste pri pedikiranju i manikiranju i njihovu primjenu
1.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
Red. | Nastavno podruèje | |||||
broj | ||||||
1. | Tvari i njihove promjene | Upoznati osnovne kemijske tvari i njihove promjene | Na primjerima kemijske analize i sinteze upoznati pojam elemenata i spoja | |||
Znati razlikovati smjesu od spoja | ||||||
Upoznati fizièke metode pripreme materijala: drobljenje, prosijavanje, filtr | ||||||
Usvojiti navike koje æe pridonijeti unapre2. | Atomi i kemijske veze | Upoznati strukturu atoma i naèine povezivanja atoma u molekule i kristale | Uoèiti vezu izmeðu struktura atoma elemenata i njihova | |||
Upoznati prirodu kovalentne i ionske veze
Povezati kemijsku jednadžbu sa zakonom o održanju mase | ||||||
3. | Vodene otopine | Upoznati kemijske reakcije u vodenim otopinama | Obraditi kiseline i lužine disocijacija po stup | |||
Izraziti jakost kiselina i lužina, skala pHvrijednosti
Definirati i kemijskim jednadžbama predoèiti proces neutralizacije i hidrolizu soli | ||||||
Upoznati djelovanje elektriène struje na elektrolite | ||||||
Upoznati kemijske procese oksidacije i redukcije (radoks procesi) i znati ih prikazati jednadž | ||||||
Znati kemijskim jednadžbama prikazati glavne tipove reakcija u vodenim | ||||||
Obraditi pojam topline (egzotermne i endotermne kemijske reakcije) | ||||||
Upoznati èimbenike koji utjeè | ||||||
4. | Disperzni sustavi | Koloidni sustavi i prave otopine | Objasniti razliku izmeðu prave otopine, koloidne otopine i grube disperzije | |||
Znati izraèunati sastav otopine i izraziti ga u koncentraciji za masiranje | ||||||
Savladati postupke razrjeðivanja otopina pomo5. | Organska kemija | Glavne vrste organskih spojeva | Upoznati klasifikaciju organskih spojeva prema vezi izmeðu ugljikovih atoma, prema obliku molekule i prema funkcionalnoj skupini | |||
Upoznati i obraditi svojstva alkohola, organskih kiselina i etera | ||||||
Obraditi aldehide i ketone s posebnim osvrtom na metan i propan zbog važ | ||||||
Upoznati karakteristièna svojstva masti, ugljikohidrata i proteina te njihov | ||||||
Objasniti alkalnu hidrolizu masti i ulja | ||||||
Obraditi enzime kao biokatalizatore i njihovu važnost u biokemijskim re | ||||||
6. | Sirovine za proizvodnju kozmetièkih preparata | Sirovine anorganskog sastava za proizvodnju kozmetièkih preparata primijenjenih u pedikerstvu | Upoznati svojstva vode kao osnovnog otapala u kozmetici
Upoznati glavne zagaðivaèe vode i njihovo š Upoznati svojstva vodikperoksida i njegovu primjenu u pedikerstvu Upoznati svojstva sumpornih spojeva u kozmetièkim preparatima | |||
Sirovine organskog sastava koje se primjenjuju u pedikerstvu | Upoznati svojstva i primjenu etanske (octene) kiseline i tioglikolne kiseline | |||||
Nauèiti svojstva aminokiselina (naro | Upoznati djelovanje vitamina i hormona (osobito kolesterol i lanolin) te lecitina kao fosfolipida i njihovu va& | |||||
7. | Kozmetièka sredstva | Sredstva za njegu kože | Upoznati kemijski sastav kože | |||
Nauèiti kemijski sastav sapuna i & | ||||||
Upoznati sastav i djelovanje raznovrsnih losiona, emulzija i krema | ||||||
Sredstva za dekorativnu kozmetiku | Saznati osnovne informacije o sastavu i primjeni: pudera, laka za nokte, sredstva za njegu i zaštitu nogu i ruku, te sredstva | |||||
Sredstva za dezinfekciju | Upoznati ulogu i važnost dezinfekcijskih sredstava u pedikerstvu | |||||
Znati dezinficirati alat za rad i radni prostor | ||||||
Poznavati primjenu i kemijski sastav dezinfekcijskih sredstava | ||||||
Upoznati moguænost ozljeda na radu i mjere opreza, poznavati ormari |
2. Pedikerstvo s vježbama
2.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Osnovna naèela rada u pedikerstvu | 10 | 10 | |
2. | Osnove komuniciranja s korisnicima usluga | 5 | 5 | |
3. | Osnovni higijenski principi i primjena higijene u pedikerstvu | 70 | 70 | |
4. | Zdravstvena preventiva i prva pomoæ | 20 | 20 | |
5. | Radni prostor pedikerski salon | 15 | 15 | |
6. | Pedikerski alat i pribor | 20 | 20 | |
7. | Pedikiranje | 80 | 80 | |
8. | Depiliranje | 20 | 20 | |
9. | Masaže | 20 | 20 | |
10. | Kartoteka korisnika usluge | 10 | 10 | |
11. | Voðenje samostalne zanatske djelatnosti | 10 | 10 | |
UKUPNO: | 140 | 140 | 280 |
Ciljevi nastave:
postupno uvoditi uèenike u sadržaje praktiènih znanja iz pedikerstva,
upoznati uèenike sa suvremenim sredstvima rada u pedikerskim salonima te praktiènim mjerama zaštite na radu,
razvijati koncentraciju, pažnju i strpljivost u radu,
razvijati sustavnosti urednost u radu,
stjecati znanje i vještine u pedikerskom zanatu,
spoznati nužnost
neprekidnog usavršavanja
i proširivanja
struènog
znanja.
2.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
Red. | Nastavno podruèje | ||
broj | |||
1. | Osnovna naèela rada u pedikerstvu | Ovladati osnovnim principima rada u pedikerskom zanatu | Osnovna naèela rada u uslužnom zanatstvu, dru |
2. | Osnove komuniciranja s korisnicima usluga | Usvojiti osnovne principe lijepog ponašanja i ophoðOsnovni pojmovi i naèela estetike
Naèin meðuljudskog komuniciranja Ophoðenje s korisnicima usluga | |
3. | Primijenjena higijena | Upoznavanje uèenika s osnovnim higijenskim principima i postupcima i njihove primjene u pedikerstvu | Opæi pojmovi i podjela higijene, kratki povijesni razvoj higijene, higijena pedikerskog salona
Sredstva za održavanje higijene pedikerskog salona, pribora i alata Utjecaj vanjskih i unutarnjih èimbenika na zdravlje èovjeka (stopala, koænost smanjenja djelovanja štetnih è |
4. | Zdravstvena preventiva i prva pomoæ | Osposobljavanje uèenika za pružanje prve pomo | Zdravstvena preventiva moguænosti ozljede pri radu (naè Dezinfekcija i sredstva za dezinfekciju |
5. | Radni prostor i osoblje | Upoznavanje uèenika sa sanitarnim i tehnièkim propisim | Sanitarni i tehnièki propisi za ureðenje pedikerskog s
Funkcionalno i estetsko ureðenje pedikerskog salona Održavanje higijene u radnom prostoru |
Objasniti uèenicima koje su psihofiziè | Radna odjeæa. Psihofizièke predispozicije za pedikera
Odnos prema radu, ophoðenje s korisnicima usluga | ||
6. | Pedikerski alat i pribor | Upoznati uèenike s vrstama pedikerskog alata i pribora,
njegovom namjenom i uporabom | Vrste pedikerskog alata, uporaba, održavanje, rukovanje, sterilizacija
Vrste pribora, uporaba, održavanje Priprema za obavljanje pedikiranja priprema radnog mjesta, priprema alata i pribora Priprema kupki za noge |
7. | Pedikiranje | Sustavno i postupno uvoðenje uèenika u postupke pediki | Graða i funkcija kože, gra |
Nestanak zadebljanja kože
Odstranjivanje zadebljanja priprema rada, izbor alata, naèin rada
Natisak (kurje oèi)
nastanak, uzroci, odstranjivanje natisaka
| |||
8. | Depiliranje | Uèenici trebaju steæi vjePotrebe za depiliranjem
Sredstva za depiliranje Naèin izvoðenja depilacije nogu raznim sredstvima Uèinci depilacije Dezinfekcija nogu nakon priborom depilacije | |
9. | Masaža | Uèenici trebaju steæi vjeRazne tehnike masaže nogu i stopala
Sredstva za masažu Naèin izvoðenja masaž Uèinci masaže | |
10. | Kartoteka korisnika usluga | Osposobiti uèenike za pravilno i funkcionalno voðenje | Voðenje kartoteke
Podaci koje kartoteka mora sadržavati Upisivanje podataka, korištenje podataka iz kartoteke |
11. | Samostalna zanatska djelatnost | Osposobiti uèenike za otvaranje i voðenje samostalne z | Uvjeti za otvaranje samostalne zanatske djelatnosti
Zakonski propisi, kaznene odredbe |
3. Struèni raèun
3.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Raèunske osnove | 40 | 40 | |
2. | Kamatni raèun | 10 | 10 | |
3. | Izraèunavanje osobnog dohotka | 10 | 10 | |
4. | Izraèunavanje materijala i materijalnih tro10 | 10 | ||
UKUPNO: | 70 | 70 |
3.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
Red. | ||||||
broj | ||||||
1. | Raèunske operacije | Savladati osnovne raèunske operacije | Razlomci: èetiri osnovne raèunske operacije s razlomci | |||
Izraèunavanje postotka i udjela mase | ||||||
Usvajanje pojma proporcionalnosti | ||||||
Koristiti mjerne jedinice za masu i volumen | Poznavanje osnovnih mjernih jedinica za masu i volumen i njihove pretvorbe u veæe i manje jedinice | |||||
Služiti se tablièZnati obrazložiti rezultate raèunanja i mjerenja | ||||||
2. | Kamatni raèun | Izraèunavanje kamata | Usvojiti pojam glavnice, kamatne stope i roka | |||
Znati izraèunavati kamate | ||||||
3. | Izraèunavanje osobnog dohotka | Znati izraèunati na temelju utrošenog radnog vrem | Na temelju utrošenog materijala i rezultata rada znati izraè4. | Izraèunavanje materijala i tro | Raèunski obraditi tehnološke postupke | Izraèunavanje materijala i pribora u pedikerstvu
Izraèunavanje otpadnog materijala |
Poznavanje sastava materijalnih troškova | Poznavati kako se izraèunaju zajednièki i pojedina |
4. Dermatologija
4.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Graða i funkcija kož | 8 | 8
| |
2. | Ošteæ | 6 | 6 | |
3. | Kožne bolesti | 11 | 11 | |
4. | Neke bolesti krvnih žila | 4 | 4 | |
5. | Bolesti noktiju | 6 | 6 | |
UKUPNO: | 35 | 35 |
Ciljevi nastave:
steæi osnovno znanje o morfologiji kože i noktiju,
upoznati osnove opæe patologije oboljenja kože i noktiju i dermatološke terapije,
osposobiti uèenike
da temeljem steèenih
znanja mogu, kada je to potrebno, savjetovati klijente da se obrate
lijeèniku specijalisti.
4.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
Red. | Nastavno podruèje | ||||
broj | |||||
1. | Graða i funkcija kožUpoznati uèenike s graðom i funkcijom ko
termoregulacija,
| Graða kože, gražu i resorpcija
| Graða i funkcija noktiju | ||
2. | OšteæZnati pomoæi osobi s lakšim o | Mehanièka ošte3. | Kožne bolesti | Upoznati uèenike s uzroènicima odre | Bakterijske, piodermije, tuberkuloza, lepra, dermatomikoze (gljiviène bolesti), saprofitije, dermatofitije, kandidijaze, sustavi mi |
Upoznati uèenike s:
Najèešæim virusnim bolestima kož | Herpes zoster, boginje, razne vrste bradavica i zaštita vakcinacijom | ||||
Parazitarnim kožnim bolestima | Kožne bolesti uzrokovane artropidima i protozoima | ||||
Alergijskim kožnim bolestima | Kontaktne alergijske bolesti (dermatitis), neurodermatitis, urtikaria | ||||
Nasljednim kožnim bolestima | Psorijaza | ||||
4. | Neke bolesti krvnih žila vena | Uèenici trebaju prepoznati lakša oboljenja krvnih | Proširenje kapilara i
tromboflebitis | ||
5. | Bolesti noktiju | Upoznati uèenike s uzroènicima raznih bakterijskih i g | Gljiviène i bakterijske bolesti noktiju |
5. Manikirstvo s vježbama
5.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Alat i pribor za manikiranje | 5 | 5 | |
2. | Manikiranje | 55 | 55 | |
3. | Njega ruku i noktiju | 10 | 10 | |
UKUPNO: | 70 | 70 |
Ciljevi nastave:
postupno uvoditi uèenike u sadržaje praktiènih znanja iz manikiranja i njezi ruku i noktiju,
upoznati uèenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegom ruku i noktiju te praktiènim mjerama zaštite na radu,
razvijati kod uèenika koncentraciju i pažnju, strpljivost i urednost u radu,
stjecati znanja i vještine u manikiranju te potrebu za permanentnim usavršavanjem i proširivanjem struènog znanja.
5.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
Red. | |||
broj | |||
1. | Alati i pribor za manikiranje | Upoznati uèenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegovim održ | Vrste alata i pribora za manikiranje, rukovanje tim priborom, njegovo higijensko održavanje, sterilizacija pribora
Pripreme za obavljanje manikiranja priprema radnog mjesta priprema alata i pribora, priprema kupki za nokte i ruke |
2. | Manikiranje | Postupno uvoðenje uèenika u postupke manikiranja nokti | Graða i funkcija noktiju
Stjecanje znanja o ošteæenjima i oboljenjima Deformacija noktiju i njihovo ureðenje Èimbenici koji utjeèu na pravilan i nepravilan rast noktiju. Kupke za nokte i pripreme za manikiranje Otklanjanje kožice oko noktiju Rezanje i oblikovanje noktiju izbor alata i pribora, odstranjivanje uraslih noktiju, oblikovanje noktiju Završni manikirski radovi dezinfekcija, masaž Upoznati moguænosti ozljeda kod manikiranja, mjere opreza i pružanje osnovne medicinske pomo |
3. | Njega ruku i noktiju | Upoznati uèenike s djelovanjem raznih preparata za njegu ruku i noktiju i savladati razne tehnike masaRazne relaksirajuæe kupke za ruke, losion i kreme za njegu ruku. Zaš Primjena raznovrsnih preparata za njegu noktiju | |
Skidanje laka za nokte i njega noktiju prije novog lakiranja Upoznati primjenu raznih medicinskih preparata za otklanjanje mrlja i pjega s ruku | |||
Savladati razlièite masaž |
Nastavni plan naukovanja temeljen
je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vještina
koji su neophodni za ovo zanimanje kao i na duljini trajanja nastave
u pojedinoj školskoj
godini.
Red. | |||
br. | |||
A. | Praktièni dio naukovanja | 1.080 | 1.080 |
B. | Struènoteorijski dio naukovanja i vje280 | 280 | |
1. | Primijenjena kemija | 70 | 35 |
2. | Pedikerstvo s vježbama | 140 | 140 |
3. | Struèni raè70 | ||
4. | Dermatologija | 35 | |
2.5. | Manikirstvo s vježbama | 70 | |
UKUPNO: | 1.360 | 1.360 |
Nastavni program naukovanja je okvirni, pa æe obrtnièka škola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe.
Praktièni dio naukovanja, tehnologija struke i struèni raèun programirani su tako da èine smislenu cjelinu u kojoj se sadržaji meðusobno nadopunjuju.
U odabiru sadržaja nastavnog programa korišten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvažavati specifiènosti radionica u školi i obrtnièkih radionica ne narušavajuæi pritom osnovnu strukturu okvirnog programa.
Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadržaj se rasporeðuje sukladno školskom kalendaru.
Izvedbenim programom konkretno treba reæi koji se dio programa izvodi u školi, odnosno školskoj radionici, a koji kod obrtnika.
Preporuèa se da svaka obrazovna skupina bude, u svakom polugodištu, kroz utvrðeni didaktièko vremenski blok na naukovanju u školi, a u ostalom dijelu kod obrtnika s kojima nauènik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Vremenska dimenzija pojedinog bloka biti æe uvjetovana planom vremena potrebnog za ostvarenje teorijskog dijela naukovanja i vježbi, te planiranog vremena za realizaciju razlike programa u školskim radionicama.
Praktièni dio programa treba najveæim dijelom realizirati kod obrtnika. Struèni uèitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi uèenik vodi dnevnik rada.
Teorijski dio naukovanja i vježbe
ostvaruju nastavnici s visokom struènom
spremom koji su završili
studij na odgovarajuæem
fakultetu za odgovarajuæa
podruèja
programa. To pretpostavlja timski rad s unutarnjom podjelom rada
prema znanju i sposobnostima pojedinih struènjaka.
Ispit se sastoji iz praktiènog i teorijskog dijela.
Okvirni sadržaji iz praktiènog dijela ispita kojim ispitanik dokazuje steèena praktièna znanja i vještine može se definirati ovako:
a) u podruèju pedikerstva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedeæih zadatka:
1. kompletno pedikiranje zdravih nogu (ukljuèujuæi pripremne i završne radove),
2. ureðivanje deformiranih noktiju i obrada žuljeva,
3. odstranjivanje natisaka (kurje oèi) na prstima, tabanima i petama,
4. masažu stopala i nogu s odabirom odgovarajuæih sredstava za masažu i njegu stopala i nogu,
5. depiliranje (mehanièko i kemijsko) i njegu nogu nakon depiliranja.
b) U podruèju manikristva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedeæih zadataka:
1. kompletno manikiranje (ukljuèujuæi pripremne i završne radove),
2. masažu šaka i ruku s odabirom odgovarajuæih preparata za masažu i njegu ruku.
Sadržaji iz teorijskog dijela ispita utvrðuju se iz Pedikiranja s vježbama i Manikiranja s vježbama.
Klasa: 31101/9701/213
Urbroj: 526019721 Zagreb, 30. lipnja 1997. |
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajuæi u obzir jedno od glavnih naèela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može isprièavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Takoðer u posebnom dijelu (Narodne novine - Meðunarodni ugovori) objavljuju se meðunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave. |