Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. veæ dugi niz godina izraðuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omoguæuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i graðanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju èlanka
39. stavka 2. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br.
77/93), ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje
Hrvatske obrtnièke
komore i uz suglasnost ministra prosvjete i športa
donosi
Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost opæeobrazovnog od struèno-teorijskog i praktiènog dijela programa naukovanja.
Nastava struèno-teorijskih sadržaja naukovanja ostvaruje se u obrtnièkoj i drugim srednjim strukovnim školama. Praktièni dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtnièkoj školi. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne uèinke. Kako su obrtnièka zanimanja vrlo raznolika nemoguæe je propisati jednoobrazovni pristup organiziranju i izvoðenju nastave pa je naukovanje moguæe organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rješenja, uzimajuæi u obzir pojedinosti pojedinih zanimanja, a što se utvrðuje izvedbenim programom.
Modeli organizacije nastave vrlo su èesto bitno razlièiti od modela koji se primjenjuju za opæeobrazovne sadržaje.
Ovi naèini omoguæuju veæu racionalnost obrazovanja. Važna je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je završetak naukovanja odvojen od opæeobrazovnog dijela programa.
Naukovanje završava
polaganjem pomoænièkog
ispita.
Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtnièkog zanimanja je stjecanje znanja, vještina i navika koje omoguæuju polazniku da po završetku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaæe na razini pomoænièkog zvanja.
U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeæi opæi ciljevi naukovanja:
Posebni ciljevi obrazovanja za zanimanje puškar odnose se na stjecanje ovih zvanja i vještina:
Predmet struènog obrazovanja su sljedeæe vještine i znanja:
A. Praktièni dio naukovanja
Red
br. | Opis obrazovanja
(posebni ciljevi) | Znanja i vještine koje se moraju usvojiti
(sadržaj programa) | Raspored po
polugodištima | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||||||||||
Obrazovanje za zanimanje | Objasniti znaèenje obrazovnog ugovora | |||||||||||||||
Navesti obostrana prava i obveze iz obrazovnog ugovora | + | + | + | + | + | + | ||||||||||
| Navesti moguænosti strukovnog obrazovanja | + | + | + | + | + | + | |||||||||
2. | Ustrojstvo i organizacija obrazovnog pogona | Objasniti ustrojstvo i zadaæu pogona za obrazovanje (š+ | + | + | + | + | + | |||||||||
Objasniti osnovne funkcije obrazovnog pogona (školske radionice) | + | + | + | + | + | + | ||||||||||
Radno pravo, zaštita na radu | Navesti bitne dijelove radnog ugovora | + | + | + | + | + | + | |||||||||
Objasniti zadaæe pogonske zaš+ | + | + | + | + | + | |||||||||||
Navesti bitne odredbe iz Zakona o zaštiti na radu koji vrijede za obrazovni pogon ( |
+ | + | + | + | + | + | ||||||||||
Sigurnost na radu, zaštita okoliša i raciona | Primijeniti strukovne propise o zaštiti na radu |
+ | + | + | + | + | + | |||||||||
Opisati naèine ponaš
+ | + | + | + | + | + | |||||||||||
Navesti bitne propise za sprjeèavanje pož |
+ | + | + | + | + | + | ||||||||||
Paziti na opasnosti koje uzrokuju otrovi, pare, plinovi, lako zapaljivi materijali i elektrièna | ||||||||||||||||
Navesti zagaðenja okoline koja su uvjetovana radnim mjestom i pridonositi njihovu smanjenju | ||||||||||||||||
Navesti vrste energija koje se koriste u pogonu i moguænosti racionalne uporabe energije u stru | ||||||||||||||||
Planiranje i pripremanje tijeka rada te kontroliranje i ocjenjivanje radnih rezultata | Osigurati tijek tehnološkog rada uvažavaju | |||||||||||||||
Pripremiti poluproizvode i standardizirane dijelove prema tehnièkoj dokumentaciji | ||||||||||||||||
Utvrditi radne korake s obzirom na funkcionalna i radno tehnièka stajali | ||||||||||||||||
Izabrati sirovine s obzirom na njihova svojstva te obradu prema svrsi primjene | ||||||||||||||||
Izabrati i pripremiti alat, ispitne i mjerne sprave te pomoæna sredstva prema svrsi primjene | ||||||||||||||||
Pripremiti radno mjesto s obzirom na radni nalog | ||||||||||||||||
Utvrditi i osigurati tijek rada (radne operacije) s obzirom na organizacijske nužnosti | ||||||||||||||||
Procijeniti opseg rada i popravaka | ||||||||||||||||
Kontrolirati i ocjenjivati rezultate rada | ||||||||||||||||
Tehnièko crtanje - èitanje, primjena i izrada tehni | Èitati i primijeniti oznake | |||||||||||||||
Èitati i primijeniti tehnièke nacrte, upute, kataloge | ||||||||||||||||
Završiti skice | ||||||||||||||||
Norme i standardizacija | ||||||||||||||||
Rukovati s nositeljima podataka | ||||||||||||||||
Radne i operacijske liste | ||||||||||||||||
Èitati i primijeniti natpise i oznake | ||||||||||||||||
Èitati i primjenjivati tehnièke nacrte, posebno upute |
| |||||||||||||||
Kod mjerenja dimenzija oblika, položaja i simbola za povr |
| |||||||||||||||
Primijeniti pogonske upute i upute za posluživanje lova | ||||||||||||||||
Zapisati tehnièke sadrž | ||||||||||||||||
Mjerenje, kontrola i ispitivanje | Ispitati toènost oblika i dimenzija izraðenih dijelova | |||||||||||||||
Ispitati ravnine površina proizvoda | ||||||||||||||||
Ispitati površinu na troš | ||||||||||||||||
Mjeriti dužinu s nepomiè | ||||||||||||||||
Mjeriti kutove s obiènim (nepomiè
| ||||||||||||||||
Mjeriti fizikalne i elektriène veliè | ||||||||||||||||
Mjeriti i ispitivati odstupanja od oblika i položaja pomo | ||||||||||||||||
Spajanje | Ispitati stanje površine kod elemenata koje treba spojiti, toleranciju oblika i namjestiti polo
| |||||||||||||||
Prema redoslijedu spajanja i okretnom momentu nagiba spojiti i osigurati dijelove pomoæu matica |
| |||||||||||||||
Izraditi spojeve pomoæu klinova i zatika | ||||||||||||||||
Spojiti dijelove hladnim zakivanjem | ||||||||||||||||
Pripremiti alat, materijal i dijelove za lemljenje | ||||||||||||||||
Lemiti limove i profile iz razlièitih materijala | ||||||||||||||||
Lijepiti dijelove iz razlièitih materijala | ||||||||||||||||
Napraviti spojeve utiskivanjem i stezanjem | ||||||||||||||||
Ruèna obrada | Crtati, oznaèivati i otoèkavati | |||||||||||||||
Ruèno turpijati i piliti
Turpijati ravne površine i oblike razlièitih materijala (ravno, para | ||||||||||||||||
Obrada dlijetom | ||||||||||||||||
Piliti limove, cijevi i profile | ||||||||||||||||
Rezati vanjske i unutrašnje navoje | ||||||||||||||||
Rezati lim ruènim i pluž | ||||||||||||||||
Ravnati limove, cijevi i profile | ||||||||||||||||
Savijati limove, cijevi i profile | ||||||||||||||||
Strojna obrada | Pripremiti stroj za obradu, odabrati sredstvo za podmazivanje i hlaðenje | |||||||||||||||
Odabrati alat prema postupku obrade i materijalu | ||||||||||||||||
Uèvrstiti alat i izradak | ||||||||||||||||
Bušiti i upustiti provrte prema nacrtu i oznakama | ||||||||||||||||
Bušiti i upuš | ||||||||||||||||
Rezati dijelove ruènim ili uè | ||||||||||||||||
Oštriti alat | ||||||||||||||||
Održavanje u ispravnom stanju dijelova, ureðaja, | Pripremiti površine metalnih izradaka ili elemenata za zaš | |||||||||||||||
Upotrijebiti sredstava za hlaðenje i podmazivanje | + | + | ||||||||||||||
Upotrijebiti pogonskog goriva | ||||||||||||||||
Kontrolirati i ispitati funkcije:
Ispitati elemente za spajanje | ||||||||||||||||
Ispitati dijelove na mehanièka oš | ||||||||||||||||
Ispitati pokretljivost dijelova | ||||||||||||||||
Izgraditi i ugraditi dijelove i skupine dijelova prema uputama i nacrtima | ||||||||||||||||
Održavati strojeve i ureð | ||||||||||||||||
Održavati alate | ||||||||||||||||
Tokarenje i glodanje | Podesiti vrijednost strojeva i pripremiti ih za rad | |||||||||||||||
Izabrati alate s obzirom na postupak obrade, vrstu materijala i oblik izratka | ||||||||||||||||
Utvrditi i podesiti broj okretaja, dubinu rezanja i pomak alata | ||||||||||||||||
Pripremiti alatne strojeve za obradu | ||||||||||||||||
Tokarenje i glodanje: | ||||||||||||||||
Razlièitim tokarskim alatima izraditi dijelove od metala i nemetala do mjerne to |
| |||||||||||||||
Na razlièitim glodalicama izraditi dijelove od metala i nemetala do mjerne to |
| |||||||||||||||
Toplinska obrada, ispitivanje tvrdoæe | Razlikovati izratke prema obliku, materijalu i obradivosti | |||||||||||||||
Izabrati i primijeniti sredstva za brušenje i poliranje | ||||||||||||||||
Površinski otvrdnuti izrað | ||||||||||||||||
Ispitati tvrdoæu izratka postupcima uobiè | ||||||||||||||||
Obrada i zaštita površine | Pripremiti kupke za bruniranje izradaka | |||||||||||||||
Brunirati izratke | ||||||||||||||||
Pripremiti izratke za sivo luženje | ||||||||||||||||
Primijeniti razlièita luž | ||||||||||||||||
Tvrdo lemljenje, spajanje ljevom | Povezati elemente od metala tvrdim lemljenjem uvažavajuæ | |||||||||||||||
Pripremiti smole za lijevanje | ||||||||||||||||
Postaviti elemente u lijevanu smolu i punjenjem izraditi spojeve | ||||||||||||||||
Montiranje elemenata u sklopove | Prema tehnièkim podacima pripremiti elemente za montaž | |||||||||||||||
Prema crtežima i oznakama pripremiti elemente za monta | ||||||||||||||||
Ispitati elemente za funkcionalnu ugradnju | ||||||||||||||||
Prema tehnièkim podacima montirati elemente u sklopove | ||||||||||||||||
Obraðivanje izraðenih predmeta (dorada prije monta | Obraðivati polukružnim lju | |||||||||||||||
Izraðivati profilnim ljuš | ||||||||||||||||
Tuširati (grecati) površ | ||||||||||||||||
Polirati ruèno i obraditi površ | ||||||||||||||||
Brusiti ruèno i obraditi površ | ||||||||||||||||
Glodati pomoæu ruè | ||||||||||||||||
Obraditi površine na otvrdnutim izracima ili dijelovima izratka ru | ||||||||||||||||
Obraditi površine na izracima od umjetnih i prirodnih materijala ru | ||||||||||||||||
Obraðivanje (dorada) izraðenih komada skidanjem strugo | Namještanje:
Namjestiti i podesiti ili programirati strojne vrijednosti | |||||||||||||||
Pripremiti i montirati sredstva za stezanje (plinske ploèe, stezne glave, naprave za u
| | |||||||||||||||
Izabrati i uèvrstiti alate | ||||||||||||||||
Centrirati i stegnuti izratke | ||||||||||||||||
Bušenje, upušNa bušilicama i tokarskim strojevima izraðivati provrte u izracima o | ||||||||||||||||
Na tokarskim strojevima polukružnim ljuš | ||||||||||||||||
Izraðivati profilnim ljuš | ||||||||||||||||
Tokarenjem na razlièitim tokarskim nož
| | |||||||||||||||
Glodati izratke do mjerne toènosti od 0,05 mm i do stanja povr |
| |||||||||||||||
Glodanjem dužinskih profila na razliè
| | |||||||||||||||
Montiranje (sastavljanje) i demontiranje (rastavljanje) lovaèkog i š | Pripremiti elemente
Odrediti meðusobni položaj elemenata pomo
| |||||||||||||||
Izraðivati spojeve preš | ||||||||||||||||
Prilagoditi pripadajuæe izratke za è |
| |||||||||||||||
Spojiti elemente i sklopove, te optièko-niš |
| |||||||||||||||
Za vrijeme montaže provoditi með | ||||||||||||||||
Kontrolirati spojeve ugraðenih elemenata i sklopova | ||||||||||||||||
Rastaviti i èistiti lovaè | ||||||||||||||||
Utvrditi rabljenost te odluèiti o popravku ili izmjeni elemenata | ||||||||||||||||
Ispitivanje i podešavanje funkcija i stavljanje u pogon lovaèProvjeriti radnu sigurnost lovaèkog i športskog o | ||||||||||||||||
Ispitati pojedinaène funkcije koje su bitne za sveukupnu funkciju, pode |
| |||||||||||||||
Izvoditi funkcionalno i kontrolno gaðanje lovaè | ||||||||||||||||
Izrada rezervnih dijelova: stavljanje u ispravno stanje lovaèkog i š | Provjeriti i ocijeniti stanje elemenata i sklopova | |||||||||||||||
Doraðivati oš | ||||||||||||||||
Izraditi rezervne dijelove | ||||||||||||||||
Izmijeniti ošteæ | ||||||||||||||||
Montirati lovaèko i ši ispitati funkciju | ||||||||||||||||
Praviti modele i uzorke od razlièitih sirovina i kombinacija sirovina spajanjem razli
| |
B. Struèno-teorijski dio naukovanja
1. Tehnologija zanimanja
1.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red. | Nastavno podruèje | ||||
br. | |||||
1. | Sigurnost na radu, zaštita okoli40 | 25 | 20 | 85 | |
2. | Tehnièki materijali | 70 | - | - | 70 |
3. | Radni postupci | 30 | 150 | 108 | 288 |
4. | |||||
UKUPNO: | 140 | 175 | 128 | 443 |
1.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
| |||
Sigurnost na radu, zaštita okoliša i raciona | Opæi pregled zaštite, za | Svrha i zadaci zaštite pri radu
Èovjek i rad Ekonomski gubici, ošteæenja ljudskog organizma pri radu Organizacija provoðenja sigurnosnih mjera pri radu Propisi i njihova primjena Uzroci ozljeda i organizacija prve pomoæi | |
Tehnièki materijali | Osnovna znanja o tehnièkim materijalima | Osnove metalografije
Svojstva metala i njihova ispitivanja | |
Svojstva i primjena sirovina i pomoænih materijala, ispitivanje sirovina, ma | |||
Toplinska obrada materijala sa stajališta uporabe | arenje
Kaljenje Zakaljivost i prokaljivost Popuštanje Poboljšavanje Površinska otvrdnutost | ||
Osnovne odrednice za izbor tehnièkih materijala | Izbor metalnih materijala
Opæe postavke pri izboru Izbor materijala za elemente športskog i lovaèkog oru Traženje materijala u standardima i tablicama | ||
Radni postupci | Tehnika razdvajanja i spajanja | Razdvajanje, lemljenje, zavarivanje i lijepljenje |
| |||
Sigurnost na radu, zaštita okoliša i raciona | Znanje o pretvorbi energije i korištenje energije | Naèela pretvorbe oblika energije
Moguænost racionalnog korištenja energije | |
Vrsta energije koja se koristi u pogonu i moguænost racionalne uporabe energ | |||
Radni postupci | Osnovno znanje o oružju, balistika i optika | Povijesni razvitak vatrenog oružja | |
Balistika i optika | |||
Oružna tehnika za lovaè | |||
Sigurnost na radu, zaštita okoliša i raciona | Navesti bitne, za obrazovni pogon važeæe propise | Važeæi propisi o zaðenja okoline koja su uvjetovana radnim mjestom | |
Radni postupci | Znanja o elementima, sklopovima i optièko nišansk | Elementi, sklopovi i optièko nišanski elementi lo | |
Postupci obrade roga, kosti, drveta i umjetnih materijala | |||
Ispitivanja funkcija | Kontrolna tehnika | ||
Tehnika ispitivanja i osiguravanja kvalitete lovaèkog i |
2. Struèni raèun
2.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red
br. | |||||
1. | Temelji matematike | 35 | 35 | ||
2. | Dužina, kut, ploha, volumen | 35 | 35 | ||
3. | Masa, sila, brzina, ubrzanje | 15 | 15 | ||
4. | Rad, uèinak, stupanj djelovanja | 20 | 20 | ||
5. | Èvrstoæa, toplinsko rastezanje, op | 16 | 16 | ||
6. | Vrijeme dovršenja, radno vrijeme, nagrade i materijali | 16 | 16 | ||
UKUPNO SATI: | 70 | 35 | 32 | 137 |
2.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
| |||
Temelji matematike | Vještine u radu s raèunskim operacijama | Množenje, dijeljenje
Nastanak množenja i dijeljenja | |
Neke temeljne formule | |||
Kvadratni korijen | |||
Kružnica, krug, pravilni poligoni | |||
Vještine u radu s jednadž | Jednostavne jednadžbe prvog stupnja, izmjena formula | ||
Sposobnost raèunanja s potencijama broja deset | Potencija broja deset:
shvaæanje i promjena rezultata | ||
Dužina, kut, ploha, volumen | Znanja o raèunanju džine, kuta, povr | Dužinske mjere
Površinske mjere Prostorne (volumenske) mjere kutne mjere |
| |||
Masa, sila, brzina, ubrzanje | Sposobnost raèunanja u pogonu | Sila, zakretni moment
Gibanje - opæenito Brzina i ubrzanje | |
Rad, uèinak, stupanj djelovanja | Iskoristivost nekog procesa | Rad, uèinak
Stupanj iskoristivosti Kinetièka i potencijalna energija |
| |||||
5. | Èvrstoæa i toplinsko rastezanje, op | Zadaæe znanosti o èvrstoOpæe pretpostavke èvrsto | Naprezanje i deformacije | ||
Znanja o toplinskom rastezanju | Velièine o kojima ovisi toplinsko rastezanje | ||||
Zakoni optike i balistike | Osnovni zakoni optike i njihova primjena | ||||
Osnovni zakoni balistike | |||||
6. | Vrijeme dovršenja, radno vrijeme, nagrade i materijali | Gospodarsko raèunanje vremena izrade i montaže ma | Zadaci i analiza vremena izrade i montaže | ||
Sastavni elementi za raèunanje vremena izrade | |||||
Izvršenje normi i njihova realnost | |||||
Iskoristivost materijala |
3. Struèni raèun
3.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red.
broj | |||||
1. | Tehnièko crtanje, skice, tablice i dijagrami, radni i zavr | 70 | 70 | ||
2. | Tehnièki podaci, pogonske vrijednosti i propisi | 25 | 25 | ||
3. | Tehnološki postupci monta | 45 | 96 | 141 | |
UKUPNO SATI: | 70 | 70 | 96 | 236 |
3.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
| |||
1. | Tehnièko crtanje, skice, tablice, dijagrami, radni i zavr | Sposobnost prikazivanja jednostavnih dijelova | Standardi za izradu tehnièkih crteža
Predoèavanje oblika Prostorno predoèavanje |
Presjeci, kotiranja | |||
Znanja o simbolima | Simboli sredstava za spajanje | ||
Simboli za zavarivanje | |||
Simboli sredstava za prijenos snage | |||
Znanja o konstruiranju | Elementi konstruiranja | ||
Izbor propisane radne i tehnološke dokumentacije | Osnovna tehnološka i radna dokumentacija | ||
Analiza odabranog tehnološkog postupka | |||
Zadaci i analiza vremena | Izvršenje normi i njihova realnost |
| |||
1. | Tehnièki podaci, pogonske vrijednosti i propisi | Izbor podloga za utvrðivanje tehnološkog procesa< | Podaci o režimima rada
Elementi vremena izrade Kartoteka Plan poduzeæa |
2. | Tehnološki postupci monta | Ocjenjivanje tehnièkih podataka | Izbor i ocjenjivanje tehnièkih podataka za montiranje i demontiranje lovaè |
| |||
3. | Tehnološki postupci monta | Izbor propisane radne i tehnološke dokumentacije pri ispitivanju i podeš | Povezivanje informacijsko- tehnièkih, tehnoloških
Otvoreni i optièki nišani Tehnièki podaci elemenata za funkcionalnu ugradnju |
Izrada tehnoloških postupaka | |||
Izrade i montaže |
Nastavni plan naukovanja temeljen je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vještina koji su neophodni za ovo zanimanje kao na duljini trajanja nastave u pojedinoj školskoj godini.
Nastavni plan
A. Praktièni dio naukovanja | 1080 | 1080 | 960 |
B. Struèno teorijski dio naukovanja | 280 | 280 | 256 |
1. Tehnologija zanimanja | 140 | 175 | 128 |
2. Struèni raèun | 70 | 35 | 32 |
3. Planiranje rada (tehnološke vježbe) | 70 | 70 | 96 |
SVEUKUPNO A+B | 1360 | 1360 | 1216 |
Nastavni program naukovanja je okvirni, pa æe obrtnièka škola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe. Pri tome se mora voditi raèuna da obrtnièke radionice nisu podjednako opremljene, pa nastaju programske razlike koje je potrebno prevladati radi cjelovitog stjecanja zanimanja.
Praktièni dio naukovanja, tehnologija struke i struèni raèun programirani su tako da èine smislenu cjelinu u kojoj se sadržaji meðusobno nadopunjuju.
U odabiru sadržaja nastavnog programa korišten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvažavati specifiènosti radionica u školi i obrtnièkih radionica ne narušavajuæi pritom osnovnu strukturu okvirnog programa.
Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadržaj ne rasporeðuje sukladno školskom kalendaru.
Preporuèa se podijeliti nauènike u skupine i odrediti raspored i boravak svake pojedine skupine u školi s tim da se utvrdi vremenski blok za boravak u školi i kod obrtnika s kojim nauènik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Dimenzija bloka uvjetovana je vremenom potrebnim za ostvarivanje teorijskog dijela naukovanja i vježbi kao i vremenom potrebnim za realizaciju razlike praktiènog dijela programa u školskoj radionici.
Praktièni dio programa treba najveæim dijelom ostvariti kod obrtnika. Struèni uèitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi uèenik vodi dnevnik rada.
Teorijski dio naukovanja i vježbe ostvaruju nastavnici s visokom ili višom struènom spremom koji su završili studij strojarstva (dipl. inž. strojarstva ili prof. strojarstva). To pretpostavlja timski rad s podjelom rada prema znanju i sposobnostima pojedinih struènjaka ili personalnu koncentraciju struènjaka za teorijski rad, vježbe i praktiènog dijela programa.
Ispit se sastoji iz praktiènog i teorijskog dijela.
Pomoænièkim ispitom provjerava se da li je postignut cilj naukovanja u skladu sa èlankom 48. Zakona o obrtu ("Narodne novine"; broj 77/93). Pomoænièki ispit se polaže pred komisijom koju osniva Hrvatska obrtnièka komora. Naèin formiranja komisije i polaganje ovog ispita reguliran je posebnim pravilnikom.
Ispitna pitanja se mogu formulirati iz ovih sadržaja:
- oznaèivanje, svojstva, primjena i ispitivanje materijala i pomoænih materijala,
- sigurnost na radu, zaštita okoliša i racionalno trošenje energije,
- tehnika odvajanja, preoblikovanja i spajanja,
- oružana tehnika za lovaèko i športsko oružje,
- balistika,
- optika,
- kontrolna tehnika, osiguravanje kvalitete,
- postupak obrade roga, kosti, drveta i umjetnih materijala,
- tehnièki crteži, tablice, dijagrami, radni planovi, norme,
- ocjenjivanje tehnièkih podataka,
- tehnièka matematika (dužina, kut, površina, volumen, masa, brzina i ubrzanje, rad, uèinak, èvrstoæa, vrijeme izrade).
Sadržaji
iz teorijskog dijela ispita utvrðuju
se iz podruèja
tehnologije struke, struènog
raèuna
i tehnièko-tehnoloških
vježbi.
Klasa: 311-01/97-01/213
Urbroj: 526-01-97-23 Zagreb, 30. lipnja 1997. |
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajuæi u obzir jedno od glavnih naèela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može isprièavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Takoðer u posebnom dijelu (Narodne novine - Meðunarodni ugovori) objavljuju se meðunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave. |