Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. veæ dugi niz godina izraðuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omoguæuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i graðanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju èlanka
39. stavka 2. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br.
77/93), ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje
Hrvatske obrtnièke
komore i uz suglasnost ministra prosvjete i športa
donosi
Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost opæeobrazovnog od struèno-teorijskog i praktiènog dijela programa naukovanja.
Nastava struèno-teorijskih sadržaja naukovanja ostva-ruje se u obrtnièkoj i drugim srednjim strukovnim školama. Praktièni dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtnièkoj školi. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne uèinke. Kako su obrtnièka zanimanja vrlo raznolika nemoguæe je propisati jednoobrazovni pristup organiziranju i izvoðenju nastave pa je naukovanje moguæe organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rješenja, uzimajuæi u obzir pojedinosti zanimanja koje se utvrðuju izvedbenim progra-mom.
Modeli organizacije nastave vrlo su èesto bitno razlièiti od modela koji se primjenjuju za opæeobrazovne sadržaje.
Ovi naèini omoguæuju veæu racionalnost obrazovanja. Važna je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je završetak naukovanja odvojen od opæeobrazovnog dijela programa.
Naukovanje završava
polaganjem pomoænièkog
ispita.
Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtnièkog zanimanja je stjecanje znanja, vještina i navika koje omoguæuju polazniku da po završetku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaæe na razini pomoænièkog zvanja.
U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeæi opæi ciljevi naukovanja:
Posebni ciljevi obrazovanja za zanimanje tapetar odnose se na stjecanje ovih zvanja i vještina:
Kao posebni ciljevi obrazovanja, za zanimanje tapetar, odreðuju se:
A. Praktièni dio naukovanja
Red
br. | Opis obrazovanja
(posebni ciljevi) | Znanja i vještine koje se moraju usvojiti
(sadržaj programa) | Raspored po
polugodištima | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||||||
Zaštita na radu, sprjeèavanje nesre | Primijeniti zakonske i pogonske propise o zaštiti na radu u tapetarskim pogonima i radionama | ||||||||||||||
Objasniti propise, koji se odnose na nositelje osiguranja za sluèaj nezgode | + | ||||||||||||||
| Opisati tipiène situacije koje dovode do nesreæ+ | + | + | + | + | + | |||||||||
Odrediti i primijeniti zaštitne ureð | + | + | + | + | + | + | |||||||||
Navesti opasnosti od elektriène struje | + | ||||||||||||||
Navesti ostale izvore opasnosti (buka, prašina, osjetljivost proizvodnog pogona) | + | ||||||||||||||
Navesti osnovna pravila sprjeèavanja pož< | + | ||||||||||||||
Pružiti prvu pomoæ+ | |||||||||||||||
Pravilno postupati s otpadom | + | + | + | + | + | + | |||||||||
Primjena tapetarskih materijala | Razlikovati sirovine za izradu tapetarskih materijala | ||||||||||||||
Razlikovati materijale za punjenje | |||||||||||||||
Odabrati materijal za punjenje razlièitih tipova tapetarskih proizvoda | |||||||||||||||
Razlikovati prirodnu i umjetnu kožu, te njihovu primjenu u tapetarskoj proizvodnji | |||||||||||||||
Razlikovati tkanine u tapetarskoj proizvodnji | |||||||||||||||
Primijeniti tkanine s obzirom na razlièite tapetarske proizvode, tkanine za unutra | |||||||||||||||
Ispitivati tkanine na otpornost, vodu, gužvanje i skupljanje | |||||||||||||||
Odabrati materijale za osnovne radove u tapetariji, opruge i sustave opruga, èavle, vijke, spoj | |||||||||||||||
Odabrati materijal za specijalne radove, tkanine i pribor za dekoraciju, ureðaji za presvla | |||||||||||||||
Poznavati prateæe materijale kao š | |||||||||||||||
3. | Obrada tapetarskih materijala ruènim alatima | Poznavati najvažnije alate za mjerenje i njihovu primjenu. To su: š | + | + | |||||||||||
Zavisno o vrsti tkanine znati odrediti nadmjere | |||||||||||||||
Mjeriti, zacrtavati i izraðivati š | |||||||||||||||
Poznavati namjena i uporabu tapetarskih ruènih alata. To su | |||||||||||||||
Poznavati namjena i uporabu tapetarskih elektriènih alata. To su kompresor na zrak, pneumatski | |||||||||||||||
Održavanje strojeva i ureðaja u tapetarskoj proiz | Podešavati, koristiti i održavati stroj za p | ||||||||||||||
Podešavati, koristiti i održ | |||||||||||||||
Podešavati, koristiti i održ | |||||||||||||||
Podešavati, koristiti i održ | |||||||||||||||
Podešavati, koristiti i održ | |||||||||||||||
Izrada i èitanje skica i tehnièkih crte | Znati rukovati priborom za crtanje. To su: olovka, ravnalo, trokut, T-ravnalo, šestar, krivuljar i | ||||||||||||||
Crtati skice i tehnièke crtež | |||||||||||||||
Prostoruèno citati skice i nacrte tapetarskih proizvoda | |||||||||||||||
Izrada krojnih lista i shema krojenja | Izraditi popise dijelova konstrukcije; elemente, sklopove, poluproizvode i proizvode | ||||||||||||||
Odrediti dimenzije pojedinih elemenata i sklopova | |||||||||||||||
Crtati sheme krojenja dekorativnih tkanina i pomoænih tkanina zbog izrade | |||||||||||||||
Crtati sheme krojenja kartona zbog izrade šablone | |||||||||||||||
Raèunske osnove za izraèunavanje koli | Izraèunati potreban pomoæni i osnovni materijal (pojam èiste mjere i krojne mjere) | ||||||||||||||
Izraèunati potrebno vrijeme za izradu proizvoda (trajanje operacije, pojam pripremno- zavr | |||||||||||||||
Izraèunati cijene koš | |||||||||||||||
Skladištenje tapetarskih materijala | Pravilno skladištiti pomoæne i dekorativne tkanin | ||||||||||||||
Pravilno skladištiti spuž | |||||||||||||||
Pravilno skladištiti karton | |||||||||||||||
Pravilno skladištiti ljepilo | |||||||||||||||
Pravilno skladištiti okov, metalne spojke, klamerice | |||||||||||||||
Pravilno skladištiti ž | |||||||||||||||
Pravilno skladištiti kokos kape | |||||||||||||||
Montiranje okova i ostalih dijelova konstrukcija te njihova zaštita | Znati odabrati i upotrijebiti metalne okove za izradu tapeciranog namještaja | ||||||||||||||
Poznavati zaštitu od korozije | |||||||||||||||
Razlikovati i upotrebljavati sredstava za spajanje. To su klamerica, vijak, torbant vijak i èav | |||||||||||||||
Izrada dijelova konstrukcija i sastavljanje proizvoda | Prema vlastitom tehnièkom crtežu izraditi dijelov | ||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
Prema vlastitom tehnièkom crtež | |||||||||||||||
B. Struèno-teorijski dio naukovanja
1. Struèni raèun
1.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red. | Nastavno podruèje | ||||
br. | |||||
1. | Sirovine za izradu tekstilnih materijala | ||||
2. | Materijali za punjenje prirodnog porijekla | ||||
3. | Materijali za punjenje umjetnog porijekla | ||||
4. | Koža | ||||
5. | Tkanine i prediva | ||||
6. | Tkanine za izradu tapetarskih proizvoda | ||||
7. | Materijali za osnovne radove | ||||
8. | Materijali za specijalne radove | ||||
9. | Prateæi materijali | ||||
10. | Radno mjesto | ||||
11. | Mjerenje i zacrtavanje materijala | ||||
12. | Krojenje pomoæu alata i strojeva | ||||
13. | Tapetarski strojevi | ||||
14. | Tapeciranje sjedalica | ||||
15. | Madraci | ||||
16. | Kreveti | ||||
17. | Okovi | ||||
18. | Oštrenje alata | ||||
19. | Tapeciranje naslonjaèa | ||||
20. | Dvosjedi i trosjedi | ||||
21. | Zavjese | ||||
22. | Vrata | ||||
23. | Navlake | ||||
UKUPNO: |
1.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
| |||||||||
Sirovine za izradu tekstilnih materijala | Opisati sirovine biljnog, životinjskog i mineralnog porijekla | Sirovine biljnog porijekla: pamuk, lan, konoplja, juta, kokos vlakna. Sirovine životinjskog porijekla: vuna, svila, dlaka. Sir | |||||||
Materijali za punjenje prirodnog porijekla | Opisati i identificirati materijale za punjenje prirodnog porijekla | Materijali biljnog porijekla, materijali životinjskog porijekla, vlaknasta punila
Ispitivanje materijala biljnog i životinjskog porijekla. Izrada kemijskih vlaknastih materijala, izrada celuloznih vlaknastih materijala Neorganski vlaknasti materijali | |||||||
Materijali za punjenje umjetnog porijekla | Opisati i identificirati materijale za punjenje umjetnog porijekla | Industrijska vlaknasta punila, pjenasti materijali, mekani poliuretani, svojstva PVC spužve, spu | Koža | Opisati i identificirati razlièite vrste koža | Prirodna koža: dobivanje, vrste kože, zahtje
Umjetna koža: s tekstilnom osnovom, u obliku folije, primjena umjetne kož | Tkanine i prediva | Opisati i identificirati razlièite vrste tkanina i prediva | Dobivanje prediva, svojstva i ispitivanje prediva | |
Izrada tkanina, tkanje, osnovni naèin vezivanja, platneni prepletaj, keper i | |||||||||
Tkanine za izradu tapetarskih proizvoda | Opisati i identificirati razlièite tkanine za izradu tapetarskih proizvoda | Tkanine za unutrašnju presvlaku: presvlake, opruge, platno za oblikovanje, filc
Tkanine za vanjsku presvlaku: èoha, damast, atlas, vuneni pliš Ispitivanje tkanina, gužvanje i skupljanje | |||||||
Materijali za osnovne radove | Opisati i identificirati materijale za izvoðenje osnovnih radova | Opruge i opružni sustavi, izbor za ležajeve,
Èavli, vijci i spojnice: vrste i naèin uporabe. Elastièna primjena opruge i ljepenke: vrste i primjena Konac, trake, i špaga Ljepila: svojstva, vrste, proces lijepljenja | |||||||
Materijali za specijalne radove | Opisati i identificirati materijale za izvoðenje specijalnih radova | Pribor za dekoraciju, ureðaj za povlaèenje
Materijali, sredstva i ljepila za radove na zidovima | |||||||
Materijali, sredstva i ljepila za radove na podu, izolacijska sredstva
Materijali za zavjese, sunèane zavjese Tapete, izrada i tiskanje uzoraka, vrste i lijepljenje tapeta Sagovi, izrada i vrste sagova Elastiène i plastiène obloge, linoleum | |||||||||
9. | Prateæi materijali | Opisati graðu drva svojstva i greške drva | Identifikacija vrsta drva, graða drva, fizièka svojstv | ||||||
10. | Radno mjesto | Opisati organizaciju tapetarske radione | Površina visina, osjetljivost, grijanje, vlaga, protupož | Opisati tijek proizvodnje od izbora materijala do isporuke proizvoda i obrazložiti redosli | Planiranje tijeka proizvodnje, pojedinaèna proizvodnja, serijska proizvodnja, poredak strojeva, mogu | ||||
11. | Mjerenje i zacrtavanje materijala | Opisati alat za mjerenje | Prizmatièna mjerila, drveni metar, èeli | ||||||
Opisati alat za zacrtavanje | Kreda, olovka, ravnalo, pravokutnik, kosokutnik, pomièni kutnik, š | ||||||||
Krojenje pomoæu alata i strojeva | Opisati naèin rada s ruènim alatima | Vrste alata prema namjeni: èekiæ ( Rad s alatima, održavanje alata, izmjena i oštrenje alata, mjer |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tapetarski strojevi | Opisati strojeve za krojenje tkanina i sliènih materijala | Stol za krojenje, šablone za krojenje, škare | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opisati strojeve za rezanje spužvastih materijala | Stroj za krojenje po dužini, stroj za horizontalno krojenje, traèDijelovi stroja, radni alat i izmjena alata, mjere zaštite | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opisati strojeve za spajanje sintetskih materijala | Stroj za spajanje sintetskih materijala, pištolj za lijepljenje, mjere zaš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opisati šivaæ | Vrste i namjena šivaæih strojeva, princip rada, p | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opisati strojeve za usitnjavanje spužvastih materijala | Stroj za usitnjavanje spužvastih materijala: dijelovi, naè | Opisati strojeve za postavljanje rubova | Stroj za postavljanje rubova: dijelovi, naèin rada, mjere zaš | Opisati strojeve za izradu poliuretanskih elemenata | Stroj za izradu poliuretanskih pjenastih elemenata: dijelovi, naèin rada, mjere zaš< | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opisati strojeve za ukrasno šivanje | Stroj za ukrasno šivanje: dijelovi, naèin rada, m | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opisati strojeve za punjenje jastuka | Stroj za punjenje jastuka: dijelovi, naèin rada, mjere zaš | Opisati strojeve za postavljanje gumba | Stroj za postavljanje gumba: dijelovi, naèin rada, mjere zaš | Tapeciranje sjedalica | Opisati sjedalice s tapeciranim sjedalom i naslonom | Visoko i nisko tapeciranje. Sjedalica: materijali za punjenje, pomoæni materijali, dekorativne i pomo | Madraci | Opisati razlièite tipove madraca | Madrac bez žièane jezgre: dimenzije, materijali z | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Madrac sa žiè | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Upoznavanje s rezultatima i istraživanja pravilnog spavanja, upotreba e | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kreveti | Opisati krevete s fiksno tapeciranim madracem | Kreveti za jednu osobu, kreveti za dvije osobe, dimenzije.
Fiksno tapeciranje madraca na konstruktivni dio kreveta, madraci sa žièIII. GODINA NAUKOVANJA
2. Struèno crtanje
2.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
2.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
3. Struèni raèun
3.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
3.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
|