Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. veæ dugi niz godina izraðuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omoguæuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i graðanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju èlanka
39. stavka 2. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br.
77/93), ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje
Hrvatske obrtnièke
komore i uz suglasnost ministra prosvjete i športa
donosi
Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost opæeobrazovnog od struèno-teorijskog i praktiènog dijela programa naukovanja.
Nastava struèno-teorijskih sadržaja naukovanja ostvaruje se u obrtnièkoj i drugim srednjim strukovnim školama. Praktièni dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtnièkoj školi. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne uèinke. Kako su obrtnièka zanimanja vrlo raznolika nemoguæe je propisati jednoobrazovni pristup organiziranju i izvoðenju nastave pa je naukovanje moguæe organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rješenja, uzimajuæi u obzir pojedinosti zanimanja, a što se utvrðuje izvedbenim programom.
Modeli organizacije nastave vrlo su èesto bitno razlièiti od modela koji se primjenjuju za opæeobrazovne sadržaje.
Ovi naèini omoguæuju veæu racionalnost obrazovanja. Važna je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je završetak naukovanja odvojen od opæeobrazovnog dijela programa.
Naukovanje završava
polaganjem pomoænièkog
ispita.
Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtnièkog zanimanja je stjecanje znanja, vještina i navika koje omoguæuju polazniku da po završetku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaæe na razini pomoænièkog zvanja.
U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeæi opæi ciljevi naukovanja:
Posebni ciljevi obrazovanja za zanimanje "urar" - odnose se na stjecanje ovih zvanja i vještina:
Predmet struènog obrazovanja su sljedeæe vještine i znanja:
1. Obrazovanje i njegova organizacija,
2. Zaštita na radu i sprjeèavanje nesreæa, zaštita okoliša,
3. Tehnièko crtanje,
4. Materijali i pomoæni materijali,
5. Urarski alat i materijali
6. Izrada i funkcije mehanièkih, elektriènih i elektronièkih satova,
7. Obrada materijala i tehnike spajanja,
8. Tokarenje i bušenje pomoæu urarske tokarilice,
9. Brušenje alata,
10. Njegovanje i održavanje alata, strojeva i mjernih ureðaja,
11. Rastavljanje i sastavljanje mehanièkih, elektriènih i elektronièkih malih i velikih satova,
12. Odreðivanje (izbor) i uporaba dijelova i rezervnih dijelova,
13. Stavljanje gotovih satova u kuæišta,
14. Izrada i podešavanje preklopnih dijelova,
15. Slaganje i podržavanje periodièkih oscilatornih sustava i mehanizama za usporavanje,
16. Vrste svojstava i primjena elektriènih mjernih ureðaja,
17 Ispitivanje elektriènih i elektronièkih dijelova i skupina za ugradnju.
A. Praktièni dio naukovanja
Red
br. | Opis obrazovanja
(posebni ciljevi) | Znanja i vještine koje se moraju usvojiti
(sadržaj programa) | Raspored po
polugodištima | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||||||||||||
Zaštita na radu i sprjeèavanje nesre ekološki zahtjevi | Primijeniti zakonske obveze na radne uvjete i zaštitu na radu | |||||||||||||||||
Objasniti propise koji se odnose na nositelje osiguranja za sluèaj nezgode | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||
| Opisati ljudski faktor, koji može izazvati nezgode, kao i uzroke za nesre+ | + | + | + | + | + | ||||||||||||
Opisati opasnosti od elektriène struje | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||
Opisati opasnosti od požara, ponaš+ | +
| +
| +
|
| | |||||||||||||
Opisati ostale izvori, opasnosti i pružanje prve pomo+ | + | + | + | + | + | |||||||||||||
Opisati postupak s otpadom | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||
Ruène vježbe (Obrada i tehnologija spajanja mater | Mjeriti i kontrolirati
Mjeriti duljinu i promjer (vanjsku i unutarnju) pomoæu zacrtanih mjerila i pomiè
| + | ||||||||||||||||
Kontrolirati površine uporabom ravnala, kutnika i + | + | |||||||||||||||||
Opisati naèin uporabe, održ
+ | + | |||||||||||||||||
Izraèunati toènost | ||||||||||||||||||
Opisati izradu alata za mjerenje | ||||||||||||||||||
Opisati utjecaj temperature prilikom mjerenja i greške mjerenja zbog djelovanja temperatur |
| |||||||||||||||||
Prièvršæivanj | ||||||||||||||||||
Prièvrstiti i namjestiti alat i materijal prilikom obrade
Prièvrstiti i namjestiti cilindriène, konusne, pravokutne i kosokutne ala |
| |||||||||||||||||
Opisati izradu i primjenu alata za stezanje i pridržavanje pri obradi | ||||||||||||||||||
Crtati, oznaèivati i toè | ||||||||||||||||||
Prenositi mjere na predmete koje izraðujemo ili kontroliramo | ||||||||||||||||||
Izvesti jednostavne operacije mjerenja, prenošenja, crtanja, ozna |
| |||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu crtaæeg pribora, alata za ozna
| ||||||||||||||||||
Navesti uzroke grešaka pri crtanju, oznaè | ||||||||||||||||||
Piliti, turpijati | ||||||||||||||||||
Uèvrstiti i pridrž | ||||||||||||||||||
Ruèno piliti | ||||||||||||||||||
Turpijati ravne, kose i zaobljene površine | ||||||||||||||||||
Objasniti postupak obrade piljenjem i turpijanjem te djelovanje piljenja i turpijanja pri radnom i povratnom hodu alata |
| |||||||||||||||||
Opisati pile i turpije te njihov izbor prilikom obrade pojedinih materijala razlièite tvrdo |
| |||||||||||||||||
Spajanje, prilijeganje | ||||||||||||||||||
Pripremiti predmete za èvrste i pomiè | ||||||||||||||||||
Opisati vrste dvosjeda i njihovu primjenu | ||||||||||||||||||
Privremeno spajati pripremlje predmeta za razlièite spojeve | ||||||||||||||||||
Bušiti, utiskivati i trljati (polirati) | ||||||||||||||||||
Bušiti i utiskivati sa spiralnim i klinastim svrdlima, kuglastim i plo |
| |||||||||||||||||
Ruèno bušiti | ||||||||||||||||||
Oštriti alat za buš | ||||||||||||||||||
Opisati sile rezanja, kutove na svrdlima i izraèunati brzinu rezanja, broj okretaja i vrijeme b |
| |||||||||||||||||
Opisati vrste i namjenu bušilice, radne postupke, izbor broja okretaja i pomaka |
| |||||||||||||||||
Rezati navoje | ||||||||||||||||||
Uporaba, vrste i dimenzije navoja | ||||||||||||||||||
Bušiti provrte za navoje na razliè |
| |||||||||||||||||
Ruèno rezati navode na vijcima za uè | ||||||||||||||||||
Kontrolirati unutrašne i vanjske navoje pomoæ |
| |||||||||||||||||
Navesti vrste maziva i pomoæna sredstva za buš | ||||||||||||||||||
Izraditi i osigurati vijèane spojeve | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu vijaka, matica i osiguraèa te pomo
| ||||||||||||||||||
Zakivanje i utiskivanje | ||||||||||||||||||
Izraditi spojeve postupkom hladnog zakivanja | ||||||||||||||||||
Utisnuti podloge pomoæu ureð | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu alata za zakivanje | ||||||||||||||||||
Meko lemiti razlièite vrste materijala | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu alata i pribora za lemljenje | ||||||||||||||||||
Tvrdo lemljenje | ||||||||||||||||||
Tvrdo lemiti razlièite materijale (è |
| |||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu alata i pribora za tvrdo lemljenje | ||||||||||||||||||
Spajanje lijepljenjem | ||||||||||||||||||
Lijepiti metale i ulagati dijelove u tekuæu smolu | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu ljepila i tekuæih smola | ||||||||||||||||||
Obraditi površine prije i nakon lijepljenja | ||||||||||||||||||
Tokarenje i bušenje s urarskom tokarilicom | Uèvrstiti izratke pomoæu jednostavnih stega
|
| | |||||||||||||||
Tokariti pomoæu ruè |
| |||||||||||||||||
Izbušiti metalne dijelove za ugradnju u satove | ||||||||||||||||||
Rezati navoje pomoæu buš | ||||||||||||||||||
Opisati princip rada i dijelove strojeva za tokarenje | ||||||||||||||||||
Opisati ureðaje za tokarenje:
vrste ureðaja, kutovi, geometriju rezanja, kutove namještanja, izbor |
| |||||||||||||||||
Brušenje alata | Brusiti alat ruèno i strojno | |||||||||||||||||
Navesti kutove alata | ||||||||||||||||||
Opisati postupke brušenja | ||||||||||||||||||
Održavanje alata, strojeva i mjernih ureðaja | Opisati uzroke ošteæenja i tro | |||||||||||||||||
Održavati funkcionalnosti alata (uklanjanje strugotine, prljav |
| |||||||||||||||||
Rastavljanje i sastavljanje satova:
- mehanièkih - elektriènih - elektronièkih | Opisati dijelove i funkciju mehanizama i ureðaja, naroè
pogonske ureðaje, kazaljke i sklopni mehanizam te sustav njihala
Ureðaji za buðenje |
| ||||||||||||||||
Rastaviti, sastaviti i podmazati pogonske ureðaje i sklopne mehanizme |
| |||||||||||||||||
Opisati mehanièki budilicu i veæ | ||||||||||||||||||
Opisati izradu malih mehanièkih satova i funkcije pojedinih skupina i elemenata | ||||||||||||||||||
Održavati funkcionalnost skupina i elemenata è |
| |||||||||||||||||
Opisati i objasniti sustavne pogreške i ispitati funkciju raznih skupina |
+ | + | ||||||||||||||||
Podesiti skupine i elemente te ispitati njihove funkcije | ||||||||||||||||||
Opisati vrste, izradu i funkciju elektriènih i elektroni | ||||||||||||||||||
Izbor i korištenje rezervnih dijelova | Navesti trošenje elemenata (sklopova) i dijelova te objasniti funkciju i otkloniti smetnje | |||||||||||||||||
Navesti uzroke funkcionalnih smetnji na mehanièkim budilicama i ve |
| |||||||||||||||||
Odrediti rezervne dijelove prema odgovarajuæim standardima | ||||||||||||||||||
Sastavljanje gotovih dijelova kuæišta | Opisati funkciju i postavljanje gotovih dijelova i sklopova | |||||||||||||||||
Sastaviti pogonski ureðaj za podizanja i sastaviti sklopni mehanizam | ||||||||||||||||||
Namjestiti gotove dijelove u kuæiš | ||||||||||||||||||
Staviti brojèanik i kazaljke u odgovarajuæ | ||||||||||||||||||
Izrada i podešavanje dijelova za podizanje | Opisati funkciju mehanizama za podizanje | |||||||||||||||||
Sastaviti automatske mehanizme, ugraditi mehanizme i ispitati njihovu funkciju | ||||||||||||||||||
Slaganje i podešavanje periodiènih sustava njihan | Opisati vrste, izradu i funkciju periodiènih sustava | |||||||||||||||||
Podesiti sustave njihanja | ||||||||||||||||||
Dovršiti dijelove usporavanja, pravilno ih koristiti i pode | ||||||||||||||||||
Održavati funkcionalnost elemenata i sklopova è< |
| |||||||||||||||||
Elektrièni mjerni ureðaji | Vrste, svojstva i primjena elektriènih mjernih ureðaja | |||||||||||||||||
Primijeniti elektriène mjerne ureð |
| |||||||||||||||||
Ispitivanje elektriènih i elektronièkih dijelova i sku | Opisati fino podešavanje hoda | |||||||||||||||||
Mjeriti, ispitati i mijenjati elektriène i elektroniè | ||||||||||||||||||
Nacrtati i objasniti dijagrame vremenske vage | ||||||||||||||||||
Mjeriti i korigirati funkcionalni trenutaèni hod | ||||||||||||||||||
Opisati metode ispitivanja pomoæu vremenske vage | ||||||||||||||||||
Ustanoviti i korigirati greške polož | ||||||||||||||||||
Odrediti i izraèunati elektriè | ||||||||||||||||||
Ustanoviti greške akustiè | ||||||||||||||||||
Opisati mjernu tehniku pomoæu oscilografa i ispitati elektri |
B. Struèno-teorijski dio naukovanja
1. Tehnologija zanimanja
1.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red. | |||||
br. | |||||
1. | Radni postupci | 60 | - | - | 60 |
2. | Znanja o materijalima | 60 | - | - | 60 |
3. | Elektrotehnika, elektronika i elektrièni satovi | 30 | 100 | - | 130 |
4. | Mehanièki satovi | - | 60 | 140 | 200 |
UKUPNO SATI | 150 | 160 | 140 | 450 |
1.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
| ||||||
Radni postupci | Osnovni pojmovi mjerenja, ispitivanja i crtanja | Temelji mjerne tehnike u skladu sa standardima | ||||
Djelovanje oštrice nožKutovi (leðni, grudni i kut klina)
Oštirce noža i njihov utjecaj na sile rezanja i oblik strugotin | ||||||
Pregled radnih postupaka i njihov utjecaj na stvaranje strugotine | Piljenje, turpijanje, bušenje i rezanje ruèno nav | |||||
Znanja o tehnièkim materijalima | Svojstva i sastav èelika | Utjecaj ugljika na kvalitetu i primjenu èelika | ||||
Važni metali u legurama | ||||||
Uvid u dijagram željezo-ugljik | FeC dijagram (do 2% C i temperaturu do 1200 C) | |||||
Osnovna znanja o toplinskoj obradi èelika | Promjene svojstva materijala i moguænost obrade pri utjecaju temperature | |||||
Uvid u primjenu plemenitih metala | Plemeniti metali zlato, srebro, navlake od plemenitih metala | |||||
Elektrotehnika, elektronika i elektrièni satovi | Uvid u osnove elektrotehnike | Graða atoma, vodièi, izolatori, provodljivost u | ||||
Poznavanje strujnog kruga | Napon, jaèina struje, provodljivost, otpor,
Ohmov zakon | |||||
Upoznavanje i izraèunavanje otpornika u važ | Mjerenje i izraèunavanje paralelnih, serijskih i mješ |
| ||||
PRIMJEDBA: Struèna raèunica i tehni | ||||||
| ||||||
Elektrotehnika, elektronika i elektrièni satovi | Uvid u osnove elektrotehnike | Graða atoma, vodièi, izolatori, provodljivost u | ||||
Poznavanje strujnog kruga | Napon, jaèina struje, provodljivost, otpor
Ohmov zakon | |||||
Upoznavanje i izraèunavanje otpornika u važ | Mjerenje i izraèunavanje paralelnih, serijskih i mješ | Poznavanje pojmova uèinka i energije | Uèinak, vat, kilovat, energija, odgovarajuæa izra | |||
Znanja o strukturi i djelovanju odreðenih izvora napona | Galvanski elementi, mono æelije za satove, krivulje, ispitivanja | |||||
Magnetizam | Trajni magneti, elektromagneti, magnetska polja, magneti u satovima | |||||
Indukcija | Osnove indukcije, samoindukcija, indukativni napon kalema, gašenje iskre, vrtlo | |||||
Uvid u principijelni naèin djelovanja generatora i motora | Princip generatora, nastajanje sinusoidnog vala, princip motora, vodièi u magnetskom polju, principijelna struktura istosmjernog mo | |||||
Mehanièki satovi | Osnovna znanja o mjerenju vremena | Godina, kalendar, zonska vremena, izjednaèivanje vremena | ||||
Pregled strukture sata | Struktura sata, struktura i zadatak pojedinih skupina | |||||
Poznavanje pogona u satovima | Pogon na uteg, ustava, kontra ustava, pogon na pero | |||||
Pregled osnovnih ozupèenja | Pravilo o zupèanom prijenosu, hipocikloidno ozupèenje, | |||||
| ||||||
| ||||||
Mehanièki satovi | Pregled osnova tehnike poluvodièa | Kristalna rešetka dioda | ||||
Pregled naèina rada tranzistora | Karakteristiène krivulje, spajanje s tranzistorom | |||||
Pregled spojeva elektronièkih satova s tranzistorskim upravljanjem | Nemirnica motora, klatno motora, prošireni spojevi za samopoèintegrirani spojevi | |||||
Pregled graðe kvarcnog sata | Principi graðe kvarcnog sata, spajanje dijelova kvarcnog sata, razne moguæ | |||||
Pregled razlièitih mjernih instrumenata i sposobnosti u radu s mjernim ure | Mjerni ureðaj s pomiènim svitkom, mjerni instrumenti s | |||||
Znanja o osnovama uspornog mehanizma | Npr. Graham usporni mehanizam | |||||
Saznanja o graði, funkciji i podeš | Graham usporni mehanizam,
Haken usporni mehanizam | |||||
Znanja o osnovama slobodnog zapornog mehanizma | Npr. usporni mehanizam zapinjaèa zatika | |||||
Znanja o graði, funkciji i podeš | Usporni mehanizam zatika zapinjaèa
Usporni mehanizam ploèe | |||||
Pregled osnova njihanja i sustava njihanja | Zakonitost klatna
Vješanje klatna Kompenzaciono klatno Fino podešavanje | |||||
Znanja o gradnji, funkciji, podešavanju sustava nemirnica, spirala opruga i njihanja | Spirale
Izmjena spiralne opruge Fino podešavanje Greške skladištenja Uporaba vremenske vage |
2. Tehnièko crtanje
2.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red
br. | |||||
1. | Uvod u tehnièko crtanje | 120 | - | - | 120 |
2. | Dijagrami | - | 20 | - | 20 |
3. | Krivulje i ozupèenja | - | 40 | - | 40 |
4. | Kružni dijelovi | - | 20 | - | 20 |
5. | Usporni mehanizmi | - | - | 80 | 80 |
UKUPNO SATI: | 120 | 80 | 80 | 280 |
2.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
| |||
Uvod u tehnièko crtanje | Sposobnost prikazivanja jednostavnih proizvoda | Prikaz jednostavnih dijelova u tri projekcije, kotiranje,
prikaz navoja, ozupèenja, presjeci, krajevi, podaci o površinama i o | |
| |||
| |||
Dijagrami | Znanje o dijagramima | Dijagram zakretnog momenta vlaènog pera | |
Krivulje i ozupèenja | Znanja o krivuljama i ozupèenjima | Krivulje: cikloide i evolvente
Ozupèenja: evolventno hipocikloidno | |
Kružni dijelovi | Uvid u normiranje osovina u odreðenom omjeru | Osovine za navijanje
Osovine namirnica | |
| |||
Usporni mehanizmi | Poznavanje osnova konstrukcije uspornih mehanizama | Konstrukcije razmaka meðu osovinama, površine ru< | |
Poznavanje konstrukcije odabranih uspornih mehanizama | Graham usporni mehanizam
Haken usporni mehanizam Usporni mehanizam zatika zapinjaèa Usporni mehanizam ploèe |
3. Struèni raèun
3.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red.
broj | |||||
Temelji matematike | 40 | - | - | 40 | |
Sila i zaokretni moment | 20 | - | - | 20 | |
Prenosnik | - | 40 | 20 | 60 | |
Vrijeme izrade | - | - | 20 | 20 | |
UKUPNO SATI: | 60 | 40 | 40 | 140 |
3.2. Ciljevi i sadržaji nastavnih podruèja
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Temelji matematike | Vještine u radu s jednadžbama | Jednostavne jednadžbe prvog stupnja, izmjena formula | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vještine u radu s raèMnoženje, dijeljenje nastanak množenja i dij | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sposobnost raèunanja s potencijama broja deset | Potencije broja deset (zbrajanje, odbijanje, množenje, dijeljenje) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Sila i zaokretni moment | Znanja o sili i zaokretnom momentu (izraèunavanja) | Sila, rad i uèinak sila i zaokretni moment ravnotežII. GODINA NAUKOVANJA
Nastavni plan naukovanja temeljen je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vještina koji su neophodni za ovo zanimanje kao na duljini trajanja nastave u pojedinoj školskoj godini.
Nastavni plan
Nastavni program naukovanja je okvirni, pa æe obrtnièka škola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe. Praktièni dio naukovanja, tehnologija struke i struèni raèun programirani su tako da èine smislenu cjelinu u kojoj se sadržaji meðusobno nadopunjuju. U odabiru sadržaja nastavnog programa korišten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvažavati specifiènosti radionica u školi i obrtnièkih radionica ne narušavajuæi pritom osnovnu strukturu okvirnog programa. Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadržaj se rasporeðuje sukladno školskom kalendaru. Izvedbenim programom konkretno treba reæi koji se dio programa izvodi u školi, odnosno školskoj radionici, a koji kod obrtnika. Preporuèa se da svaka obrazovna skupina bude, u svakom polugodištu, kroz utvrðeni didaktièko vremenski blok na naukovanju u školi, a u ostalom dijelu kod obrtnika s kojima nauènik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Vremenska dimenzija pojedinog bloka biti æe uvjetovana planom vremena potrebnog za ostvarenje teorijskog dijela naukovanja i vježbi, te planiranog vremena za realizaciju razlike programa u školskim radionicama. Praktièni dio programa treba najveæim dijelom realizirati kod obrtnika. Struèni uèitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi uèenik vodi dnevnik rada. Teorijski dio naukovanja i vježbe ostvaruju nastavnici s visokom ili višom struènom spremom koji su završili studij na fakultetu. Teorijski dio naukovanja i vježbe ostvaruju nastavnici s visokom ili višom struènom spremom koji su završili studij strojarstva (dipl. ing. strojarstva ili prof. strojarstva). To pretpostavlja timski rad s podjelom rada prema znanju i sposobnostima pojedinih struènjaka tj. koncentracija struènjaka za teorijski rad odnosno za vježbe i praktièni dio program.
Ispit se sastoji iz praktiènog i teorijskog dijela. Okvirni sadržaj praktiènog dijela ispita, kojim ispitanik dokazuje steèena praktièna znanja i vještine, može se definirati ovako:
a) U podruèju izrade dijelova sata ispitanik mora u roku od oko osam sati izraditi neke dijelove sata i pripremiti ih za sastavljanje. b) U podruèju popravka ili montiranja ispitanik mora popraviti dijelove ili sklopove, montirati ih i ispitati te podesiti mali sat u roku od oko 6 sati. c) U podruèju mjerenja i izraèunavanja elektriènih velièina ispitanik mora za oko dva sata ispitati (izmjeriti) i izraèunati osnovne elektriène velièine za potrebe zanimanja - urar. Sadržaji iz teorijskog dijela ispita jesu sadržaji iz podruèja tehnologije struke, struènog raèuna i tehnièko-tehnoloških vježbi (tehnologija, tehnièka mehanika i crtanje). Tako npr., ispitna se pitanja mogu formulirati iz ovih sadržaja: -- standardizacija i mjeriteljstvo, - mjerenje, kontrola i ispitivanje, - vrste, svojstva, primjena i moguænosti obrade materijala, - vrste, izrada i primjena alata, naprava i ureðaja,
-
vrste, izrada i principi rada mehanièkih
satova, - zaštita na radu, sprjeèavanje nesreæe, zaštita okoliša, - vrste osnovnih raèunskih operacija, - prijenos pogonskog ureðaja i mehanizma brojila s kazaljkom, - mehanièke i elektrièke velièine, - èitanje jednostavnih skica i crteža za dijelove i sklopove,
-
crteži
za spajanje, principi spajanja elektriènih
i elektronièkih
satova.
|