Zakoni i propisi - Pravni savjeti 42 21.04.1997 Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-VII-370/1997. od 20. travnja 1997.
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povodu žalbe Samostalne demokratske srpske stranke - SDSS iz Vukovara, Lučka 2, na sjednici Suda održanoj dana 20. travnja 1997. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Usvaja se žalba Samostalne demokratske srpske stranke - SDSS izjavljena protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Županije Požeško-slavonske od 16. travnja 1997. godine.

2. Poništavaju se izbori za članove Gradskog vijeća Grada Pakraca u dijelu provođenja izbora na temelju kandidatskih lista, te se predmet vraća Gradskom izbornom povjerenstvu Grada Pakraca radi održavanja ponovnih izbora u tom dijelu izbora.

3. Ponovljeni izbori održat će se u roku od 14 dana od dana donošenja ove odluke. Gradsko izborno povjerenstvo Grada Pakraca odredit će točan dan, mjesto i vrijeme izbora i poduzeti sve potrebno za provedbu izbora.

4. Ovo rješenje objavit će se u "Narodnim novinama" i "Pakračkom listu".

Obrazloženje

Rješenjem navedenim u izreci odbijen je kao neosnovan prigovor Samostalne demokratske srpske stranke, kojim je ova stranka tražila da Županijsko izborno povjerenstvo 1) poništi izbore za izbor vijećnika Gradskog vijeća Grada Pakraca, koji se biraju s kandidatske liste, zbog nedostatka na glasačkom listiću (ispušteno ime nositelja liste navedene stranke), kao i da se 2) ponište izbori na biračkom mjestu broj 175. Pakrac zbog udaljenja promatrača navedene stranke s tog biračkog mjesta.

Protiv navedenog rješenja žalbu je na temelju članka 60. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", broj 90/92, 69/95, 59/96 i 63/96), izjavila Samostalna demokratska srpska stranka zbog pogrešnog i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, te zbog pogrešne primjene materijalnog prava.

Žalitelji ističu da je u postupku izbora došlo do nezakonitosti iz razloga što navedeni glasački listić nije sadržavao obvezujuće potrepštine iz članka 41. navedenog Zakona, te smatraju da je ta nezakonitost bitno utjecala na rezultat izbora za članove Gradskog vijeća Grada Pakraca s kandidatske liste stranaka. Žalba nije izjavljena glede navodnih nepravilnosti na biračkom mjestu broj 175. Pakrac (izostanak promatrača žalitelja s biračkog mjesta).

Žalba je osnovana.

Postupak provođenja izbora je strogo formalni postupak, u kojem treba poštivati sve odredbe zakona u pogledu načina i vremena provođenja pojedinih izbornih radnji, pa tako i odredbe koje se tiču sadržaja glasačkog listića.

Prema članku 41. stavak 1. navedenog Zakona, glasački listić na kojem se glasuje za kandidatsku listu jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave sadrži naziv liste, ime i prezime nositelja liste, te serijski broj.

Iz isprava predmeta nesumnjivo proizlazi da glasački listić za izbore za kandidatsku listu članova Gradskog vijeća Grada Pakraca ne sadrži sve zakonom propisane podatke jer ispod naziva Samostalna demokratska srpska stranka - SDSS (t. 4. glasačkog listića) nije navedeno ime Vojina Mrzića, kao nositelja liste te stranke.

Nema sumnje da navedeni propust kako sa stajališta Zakona, tako i po značenju koje političke stranke daju imenovanju nositelja svojih lista, predstavlja povredu koja je mogla bitno utjecati na rezultat izbora.

Pri tome su bez odlučujućeg utjecaja radnje koje su izborna tijela (birački odbor i izborna povjerenstva) poduzela radi otklanjanja učinjenog propusta, jer se tako očita nezakonitost glede sadržaja glasačkog listića poduzetim mjerama (isticanje plakata, upozoravanje birača) nije mogla učinkovito ispraviti.

Slijedom navedenog, Ustavni sud Republike Hrvatske smatra da stajalište Županijskog izbornog povjerenstva kako nije bilo osnove za poništenje izbora temeljem odredbe članka 59. stavak 1. navedenog Zakona, nije utemeljeno na Zakonu.

To su bili razlozi iz kojih je Ustavni sud Republike Hrvatske riješio kao u izreci, a na temelju odredbi članka 125. alineja 7. Ustava Republike Hrvatske, članka 38. alineja 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), te članaka 59. stavak 2. i 60. stavak 4. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave, riješio kao u izreci.

Objava ovog rješenja se temelji na članku 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Broj: U-VII-370/1997
Zagreb, 20. travnja 1997.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.