Zakoni i propisi - Pravni savjeti 33 28.03.1997 Priopćenje 1. Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-VII-245/1997. od 26. ožujka 1997.
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske, u postupku nadzora ustavnosti i zakonitosti izbora, na temelju članka 125. alineja 7. Ustava Republike Hrvatske, članka 38. alineja 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991), članka 53. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 11/1994 - pročišćeni tekst, 68/1995 i 108/96) i članka 55. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", broj 90/1992, 69/1995, 59/1996 i 63/1996), u povodu zahtjeva Hrvatske seljačke stranke za postupanje u obavljanju nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbora, na sjednici Suda održanoj dana 26. ožujka 1997. godine daje

PRIOPĆENJE 1.

Ustavnom sudu Republike Hrvatske Hrvatska seljačka stranka iz Zagreba podnijela je zahtjev kojim od Ustavnog suda traži postupanje u obavljanju nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbora.

Razlozi podnijetog zahtjeva temelje se na tvrdnji da postoji suprotnost između Obvezatnih uputa broj OŽ-IV i OLS-IV ("Narodne novine", broj 19/1997).

Prema navodima zahtjeva suprotnost je sadržana u činjenici da će prema uputama OŽ-IV izborno tijelo, na zahtjev predstavnika političke stranke, izdati presliku zapisnika sastavljenog o radnji provedenoj u izbornom postupku dok prema uputama OLS-IV promatrači nemaju pravo na presliku takvog zapisnika.

Konkretno se radi o pitanju stranačkog nadzora nad provođenjem izbora.

Obvezatnim uputama broj OLS-IV o promatračima i načinu promatranja rada izbornih tijela nije jasno i dorečeno propisan način promatranja i prava promatrača.

Poglavito se ta nedorečenost odnosi na točku 7. alineja 2. navedenih uputa, kojom je promatračima dano ovlaštenje priopćiti svoja zapažanja o nepravilnostima u radu izbornih tijela i druge primjedbe predsjedniku izbornog tijela.

Ovako propisano, navedeno promatračevo ovlaštenje je nedorečeno, budući (za razliku od uputa OŽ-IV točke 7. i 8.) nije propisan oblik priopćavanja zapažanja i primjedbi te način njihova utvrđenja i evidencije što čini upitnom djelotvornost stranačkog nadzora rada izbornih povjerenstava i biračkih odbora pri provođenju izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.

Uslijed iznijetog, tumačenje Izbornog povjerenstva Republike Hrvatske iznijeto u pismu od 20. ožujka 1997. godine klasa: 013-01/97-01/02, urbroj: 599-97-170 Ustavni sud ne prihvaća.

Smisao i svrha uvođenja promatrača u izborni postupak u osnovi je ista kao i ona predstavnika političke stranke u izbornom postupku. Stoga im, prema shvaćanju Ustavnog suda pripada i pravo, uključujući i način promatranja, shodno onom predstavnika političkih stranaka. Tako treba tumačiti odredbu o pravima promatrača.

Postupajući u skladu s odredbom članka 125. alineja 7. Ustava te članka 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske Ustavni sud upozorava Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske na potrebu dopune navedene Obvezatne upute broj OLS-IV na način da položaj stranačkih promatrača bude uređen shodno položaju predstavnika stranaka prema Obvezatnim uputama broj OŽ-IV.

Broj: U-VII-245/1997.
Zagreb, 26. ožujka 1997.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.