Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Ustavni sud Republike Hrvatske, u postupku nadzora ustavnosti i zakonitosti izbora, na temelju članka 125. alineja 7. Ustava Republike Hrvatske, članka 38. alineja 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991), članka 53. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 11/1994 - pročišćeni tekst, 68/1995 i 108/96) i članka 55. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", broj 90/1992, 69/1995, 59/1996 i 63/1996), u povodu zahtjeva Hrvatske seljačke stranke za postupanje u obavljanju nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbora, na sjednici Suda održanoj dana 26. ožujka 1997. godine daje
Ustavnom sudu Republike Hrvatske Hrvatska seljačka stranka iz Zagreba podnijela je zahtjev kojim od Ustavnog suda traži postupanje u obavljanju nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbora.
Razlozi podnijetog zahtjeva temelje se na tvrdnji da postoji suprotnost između Obvezatnih uputa broj OŽ-IV i OLS-IV ("Narodne novine", broj 19/1997).
Prema navodima zahtjeva suprotnost je sadržana u činjenici da će prema uputama OŽ-IV izborno tijelo, na zahtjev predstavnika političke stranke, izdati presliku zapisnika sastavljenog o radnji provedenoj u izbornom postupku dok prema uputama OLS-IV promatrači nemaju pravo na presliku takvog zapisnika.
Konkretno se radi o pitanju stranačkog nadzora nad provođenjem izbora.
Obvezatnim uputama broj OLS-IV o promatračima i načinu promatranja rada izbornih tijela nije jasno i dorečeno propisan način promatranja i prava promatrača.
Poglavito se ta nedorečenost odnosi na točku 7. alineja 2. navedenih uputa, kojom je promatračima dano ovlaštenje priopćiti svoja zapažanja o nepravilnostima u radu izbornih tijela i druge primjedbe predsjedniku izbornog tijela.
Ovako propisano, navedeno promatračevo ovlaštenje je nedorečeno, budući (za razliku od uputa OŽ-IV točke 7. i 8.) nije propisan oblik priopćavanja zapažanja i primjedbi te način njihova utvrđenja i evidencije što čini upitnom djelotvornost stranačkog nadzora rada izbornih povjerenstava i biračkih odbora pri provođenju izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.
Uslijed iznijetog, tumačenje Izbornog povjerenstva Republike Hrvatske iznijeto u pismu od 20. ožujka 1997. godine klasa: 013-01/97-01/02, urbroj: 599-97-170 Ustavni sud ne prihvaća.
Smisao i svrha uvođenja promatrača u izborni postupak u osnovi je ista kao i ona predstavnika političke stranke u izbornom postupku. Stoga im, prema shvaćanju Ustavnog suda pripada i pravo, uključujući i način promatranja, shodno onom predstavnika političkih stranaka. Tako treba tumačiti odredbu o pravima promatrača.
Postupajući u skladu s odredbom članka 125. alineja 7. Ustava te članka 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske Ustavni sud upozorava Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske na potrebu dopune navedene Obvezatne upute broj OLS-IV na način da položaj stranačkih promatrača bude uređen shodno položaju predstavnika stranaka prema Obvezatnim uputama broj OŽ-IV.
Broj: U-VII-245/1997.
Zagreb, 26. ožujka 1997.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.