Zakoni i propisi - Pravni savjeti 99 26.11.1996 Uredba o uvjetima i postupku za dodjelu koncesija na vodama i javnom vodnom dobru
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 155. Zakona o vodama ("Narodne novine", broj 107/95) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 21. studenoga 1996. godine donijela

UREDBU

O UVJETIMA I POSTUPKU ZA DODJELU KONCESIJA NA VODAMA I JAVNOM VODNOM DOBRU

Članak 1.

Ovom Uredbom određuje se manji opseg korištenja voda i javnog vodnog dobra za koji nije potrebna koncesija, utvrđuje vrijeme na koje se dodjeljuje koncesija i osnove za određivanje visine naknade za koncesije, te propisuje način provođenja postupka za dodjelu koncesija na vodama i javnom vodnom dobru.

1. MANJI OPSEG KORIŠTENJA VODA I JAVNOG DOBRA ZA KOJE NIJE POTREBNA KONCESIJA

Članak 2.

Pod manjim opsegom korištenja voda za melioracijsko navodnjavanje za koje nije potrebna koncesija, razumijeva se:

1. navodnjavanje vodom iz vodotoka ili drugog površinskog ležišta vode, koja se ručno zahvaća,

2. navodnjavanje oborinskom vodom koja se prikuplja na zemljištu nekog vlasnika odnosno korisnika ili vodom što izvire na površini takvog zemljišta i ne otječe izvan njegovih granica,

3. navodnjavanje do ukupno pet hektara zemljišta istog vlasnika odnosno korisnika, vodom iz vodotoka ili drugog prirodnog ležišta koja se crpi mehaničkim uređajima (motorne ili ručne crpke i sl.),

4. navodnjavanje do ukupno jednog hektara zemljišta vlasnika odnosno korisnika tog zemljišta, podzemnom vodom što se zahvaća i crpi na istom zemljištu (zdenci-bunari, crpke i sl.).

Korisnikom zemljišta iz stavka 1. ovoga članka smatra se katastarski posjednik, zakupoprimatelj ili druga osoba koja na temelju pismenog ugovora ili drugog valjanog pravnog temelja koristi zemlju.

Članak 3.

Pod manjim opsegom vađenja pijeska i šljunka na javnom vodnom dobru za koji nije potrebna koncesija, razumijeva se vađenje pijeska i šljunka ručnim iskopom, bagerom ili drugom napravom do ukupne količine od 100 m3 tijekom jedne kalendarske godine, za potrebe istog korisnika.

Članak 4.

Za korištenje vode iz članka 2. stavka 1. točke 3. ove Uredbe i za vađenje pijeska i šljunka iz članka 3. ove Uredbe, Hrvatske vode s korisnikom zaključuju ugovor kojim se određuje osobito: mjesto uzimanja vode odnosno vađenja pijeska i šljunka, način uzimanja odnosno vađenja, količina vode odnosno pijeska i šljunka koja se koristi, iznos naknade ili osnova za određivanje iznosa naknade, te vrijeme na koje se ugovor zaključuje.

O korištenju vode iz članka 2. stavka 1. točke 4. ove Uredbe korisnik prijavom izvješćuje područnu vodnogospodarsku ispostavu Hrvatskih voda. U prijavi se navodi mjesto i način uzimanja vode, površina zemljišta i vrsta usjeva koji se navodnjava. Ako Hrvatske vode utvrde da bi takvo uzimanje vode moglo štetno utjecati na kakvoću i količinu vode, prava drugih osoba na vodu ili stabilnost vodnih građevina i njihovu namjensku funkciju, donijet će rješenje kojim se zabranjuje ili ograničava uzimanje vode.

Članak 5.

Korištenjem voda i javnog vodnog dobra za koje je potrebna koncesija ne smatraju se radovi polaganja električnih i telekomunikacijskih vodova i kabela, što se polažu u vodama i na javnom vodnom dobru.

2. VRIJEME NA KOJE SE
KONCESIJA DODJELJUJE

Članak 6.

Najdulje vrijeme na koje se koncesija može dodijeliti, iznosi:

1. za zahvaćanje voda za javnu vodoopskrbu

a) za regionalne vodoopskrbne sustave, vodoopskrbne sustave gradova i drugih većih naselja ili skupa manjih naselja _ do 99 godina,

b) za ostale vodoopskrbne sustave s uređajima za kondicioniranje i mjerenje količine isporučene vode _ do 60 godina,

c) za ostale manje vodoopskrbne sustave i seoske vodovode bez uređaja za kondicioniranje vode _ do 10 godina;

2. za zahvaćanje i crpljenje vode za tehnološke i slične potrebe u industriji i drugim djelatnostima (voda kao sirovina, za hlađenje, ispiranje i slične namjene) _ do 60 godina;

3. za crpljenje mineralnih i termalnih voda:

a) za potrebe zdravstvene terapije i rekreaciju (termalne kupke i sl.) _ do 60 godina,

b) za mineralne konzumne vode _ do 40 godina;

4. za zahvaćanje voda za melioracijsko navodnjavanje:

a) za melioracijske sustave koji obuhvaćaju područje jedne ili više katastarskih općina s izgrađenim akumulacijama i uređajima za raspodjelu i mjerenje količine isporučene vode _ do 60 godina,

b) za manje melioracijske sustave s uređajima za mjerenje količine isporučene vode _ do 30 godina,

c) za sva ostala korištenja vode za melioracijsko navodnjavanje _ do 10 godina,

5. za korištenje vodnih snaga:

a) za pogone za proizvodnju električne energije iznad 20 MW _ do 99 godina,

b) za pogone za proizvodnju električne energije iznad 5 do 20 MW _ do 60 godina,

c) za pogone za proizvodnju električne energije do 5 MW _ do 30 godina,

d) za ostale pogonske namjene _ do 40 godina;

6. za uređenje plovnih putova na rijekama i jezerima, građenjem umjetnih kanala i drugih građevina za plovidbu _ do 99 godina;

7. za građenje riječnih luka i lučkih uređaja _ do 99 godina;

8. za uzgoj riba:

a) u zatvorenim vodama _ do 40 godina,

b) za gospodarske svrhe u otvorenim vodama _ do 20 godina;

9. za gospodarsko i drugo korištenje javnog dobra s podizanjem trajnih građevina odnosno ugradnjom uređaja _ do 30 godina;

10. za korištenje javnog vodnog dobra za športske i rekreacijske namjene s podizanjem trajnih građevina (bazeni, tribine, poslovne i druge građevine) _ do 40 godina.

11. za vađenje pijeska i šljunka _ koncesija se dodjeljuje za određenu količinu tvari. Pored određivanja količine tvari, trajanje koncesije može se i vremenski ograničiti s time da vrijeme ne može biti dulje od pet godina.

Članak 7.

Vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje određuje se u uvjetima za dodjelu koncesije na temelju kojih se provodi javni natječaj, prikupljaju ponude ili na temelju neposrednog zahtjeva donosi odluka o dodjeli koncesije. Vrijeme se određuje na temelju stručne prosudbe prema:

_ opsegu korištenja voda i javnog vodnog dobra,

_ namjeni za koje se voda i javno vodno dobro koristi,

_ prostornom opsegu i uvjetima zahvata,

_ stupnju utjecaja na stanje vodnog režima,

_ stupnju utjecaja na stanje okoliša i drugim gospodarskim čimbenicima,

_ visini ulaganja i vremenu amortizacije građevina.

Članak 8.

Pri određivanju vremena trajanja koncesije što se dodjeljuje korisnicima voda i javnog vodnog dobra iz članka 209. Zakona o vodama, uzimaju se u obzir proteklo vrijeme korištenja vode i javnog vodnog dobra za iste namjene, stanje objekata, amortizacija dosadašnjih ulaganja, opseg i vrijednost potrebnih novih ulaganja. Ovako određeno vrijeme ne može biti kraće od jedne trećine najduljeg vremena za dodjelu koncesija za istu namjenu iz članka 6. ove Uredbe.

3. OSNOVE ZA ODREĐIVANJE
VISINE NAKNADE ZA KONCESIJE

Članak 9.

Naknada za koncesiju sastoji se od:

1) godišnje naknade koju plaćaju svi korisnici voda i javnog vodnog dobra svake godine tijekom trajanja koncesijskog odnosa i

2) jednokratne naknade koju plaćaju novi korisnici voda i javnog vodnog dobra, a od dosadašnjih korisnika voda i javnog vodnog dobra iz čl. 209. Zakona o vodama korisnici koji zahvaćaju mineralnu vodu radi prodaje na tržištu ili priređuju druge napitke ili za druge namjene.

Članak 10.

Visina godišnje naknade za koncesije iznosi:

1. za zahvaćanje vode za javnu vodoopskrbu _ plaća se godišnja naknada prema količini iskorištene vode, u visini od 10% naknade za korištenje voda što se plaća prema Zakonu o financiranju vodnog gospodarstva za godinu u kojoj je zaključen ugovor o koncesiji,

2. za zahvaćanje i crpljenje vode za tehnološke i slične potrebe u industriji i drugim djelatnostima _ godišnja naknada se plaća kao i za namjene iz točke 1. ovog članka.

Iznimno za pitku vodu koja se zahvaća radi prodaje na tržištu _ iznos naknade određuje se u visini od 2,5% prihoda ostvarenog prodajom te vode,

3. za crpljenje mineralnih i termalnih voda _ plaća se godišnja naknada prema količini iskorištene vode, u visini od 10% naknade za korištenje takvih voda, što se plaća prema Zakonu o financiranju vodnog gospodarstva za godinu u kojoj je zaključen ugovor o koncesiji.

Iznimno, za crpljenje mineralnih voda radi prodaje na tržištu, proizvodnje drugih napitaka i druge namjene _ godišnja naknada se određuje u visini od 2,5% prihoda ostvarenog prodajom te vode,

4. za zahvaćanje voda za melioracijsko navodnjavanje _ plaća se godišnja naknada koja odgovara iznosu od 10% naknade za korištenje voda odnosno druge naknade što je plaćaju korisnici u melioracijskom sustavu za navodnjavanje u skladu sa Zakonom o financiranju vodnog gospodarstva,

5. za korištenje vodne snage za proizvodnju električne energije _ plaća se godišnja naknada u iznosu od 1% ostvarene prosječne cijene proizvedene električne energije na pragu elektrane u svakoj godini korištenja,

6. za korištenje vodne snage za pogon uređaja (osim uređaja za proizvodnju električne energije) plaća se godišnja naknada u visini od 1% od prihoda ostvarenog obavljanjem djelatnosti za koju se vodna snaga koristi,

7. za uređenje plovnih putova na rijekama i jezerima, građenje umjetnih kanala i drugih građevina za plovidbu _ godišnja naknada se određuje u iznosu od 2% prosječne prometne cijene poljoprivrednog zemljišta na području svih županija u kojima se radovi izvode, a prema ukupnoj površini javnog vodnog dobra potrebnog za izvođenje radova,

8. za građenje luka i lučkih uređaja _ godišnja naknada se određuje u iznosu od 2% prosječne prometne cijene građevinskog zemljišta na području županije u kojoj se radovi izvode, a prema površini javnog vodnog dobra dodijeljenog na korištenje,

9. za uzgoj riba u zatvorenim vodama i uzgoj riba u gospodarske svrhe u otvorenim vodama _ godišnja naknada se određuje u iznosu od 1% procijenjene vrijednosti ukupnog ulova ribe u pojedinoj godini korištenja koncesije, a prema tržišnim cijenama u istom razdoblju,

10. za gospodarsko i drugo korištenje javnog vodnog dobra s podizanjem trajnih građevina odnosno ugradnjom uređaja _ godišnja naknada se određuje u iznosu od 2% prosječne prometne cijene građevinskog zemljišta na području grada ili općine u kojoj je to javno dobro, a prema površini javnog vodnog dobra dodijeljenog na korištenje,

11. za korištenje javnog vodnog dobra za športske i rekreacijske namjene s podizanjem trajnih građevina _ godišnja naknada se određuje na način i u iznosu iz točke 10. ovog stavka,

12. za vađenje pijeska i šljunka _ plaća se godišnja naknada u iznosu od 50% od naknade za vađenje tih tvari što se plaća prema Zakonu o financiranju vodnog gospodarstva.

Pod prihodom ostvarenim prodajom pitke i mineralne vode iz stavka 1. točke 2. i 3. ovog članka smatra se ukupna vrijednost isporučene vode ili vode iskorištene za proizvodnju drugih napitaka i druge namjene utvrđena prema prodajnoj cijeni vode koju ostvaruje korisnik koncesije umanjenoj za porez na promet odnosno porez na dodanu vrijednost.

Kada se za namjene iz stavka 1. točke 1. do 6. ovoga članka osim korištenja vode koristi i javno vodno dobro, korisnik koncesije plaća i godišnju naknadu za korištenje toga dobra u visini od 2% od prosječne cijene građevinskog zemljišta na području grada ili općine u kojoj je to javno vodno dobro, a prema površini javnog vodnog dobra koje koristi.

Ako se nakon prestanka koncesijskog odnosa koncesija za iste namjene dodjeljuje novom korisniku zajedno s građevinama i uređajima na kojima je vlasništvo prešlo u Republiku Hrvatsku, novi korisnik koncesije dužan je platiti i odgovarajuću naknadu za postojeće građevine i uređaje što mu se daju na korištenje, a prema procjeni tijela koje koncesiju dodjeljuje. Ova se naknada plaća jednokratno ili u više godišnjih obroka. Ova se naknada ne plaća ako je koncesija ponovo dodijeljena istom korisniku.

Iznos naknade za koncesiju koji se određuje u postotku od visine naknade što se plaća prema Zakonu o financiranju vodnog gospodarstva odnosno prema prometnoj cijeni građevinskog ili poljoprivrednog zemljišta, određuje se prema mjerilima važećim u godini u kojoj se koncesija dodjeljuje. Tako utvrđeni iznos naknade ne može se mijenjati osim u slučaju da se tijekom koncesijskog odnosa vrijednost kune značajnije promijeni i pod uvjetom da je tako određeno odlukom o dodjeli koncesije, odnosno ugovorom o koncesiji.

Prosječna cijena građevinskog i poljoprivrednog zemljišta iz stavka 1. točaka 7., 8., 10. i 11. i stavka 3. ovoga članka određuje se na temelju podataka nadležnog županijskog ureda.

Članak 11.

Iznos jednokratne naknade za koncesiju određuje se:

1. za zahvaćanje i korištenje vode za javnu vodoopskrbu, za tehnološke i slične potrebe osim pitke vode koja se zahvaća radi prodaje na tržištu _ jednokratna naknada ne može biti manja od deseterostrukog iznosa godišnje naknade utvrđene prema količini vode za koju se dodjeljuje koncesija,

2. za zahvaćanje pitke vode radi prodaje na tržištu _ jednokratna naknada ne može biti manja od jednostrukog iznosa godišnje naknade prema procjeni ostvarenja te naknade u prvoj godini korištenja,

3. a) za crpljenje mineralnih i termalnih voda _ jednokratna naknada ne može biti manja od trostrukog iznosa godišnje naknade prema količini vode za koju se dodjeljuje koncesija,

b) za crpljenje mineralnih voda radi prodaje na tržištu i proizvodnje drugih napitaka _ jednokratna naknada ne može biti manja od trostrukog iznosa godišnje naknade prema procjeni ostvarenja te naknade u prvoj godini korištenja,

4. za zahvaćanje vode za melioracijsko navodnjavanje _ jednokratna naknada ne može biti manja od godišnjeg iznosa naknade utvrđene prema količini vode za koju se dodjeljuje koncesija,

5. a) za korištenje vodne snage za proizvodnju električne energije iznad 5 MW i za pogon drugih uređaja _ jednokratna naknada ne može biti manja od deseterostrukog iznosa godišnje naknade prema procjeni ostvarenja u prvoj godini korištenja,

b) za korištenje vodne snage za proizvodnju električne energije do 5 MW _ jednokratna godišnja naknada ne može biti manja od peterostrukog iznosa godišnje naknade prema procjeni ostvarenja u prvoj godini korištenja,

6. za uređenje plovnih putova na rijekama i jezerima, građenje umjetnih kanala i drugih građevina za plovidbu, za građenje luka i lučkih uređaja i za gospodarsko i drugo korištenje javnog vodnog dobra s podizanjem trajnih građevina odnosno ugradnjom uređaja _ jednokratna naknada ne može biti manja od 50% prometne vrijednosti zemljišta prema kojem se određuje godišnja naknada,

7. za korištenje javnog dobra za športske i rekreacijske namjene s podizanjem trajnih građevina _ jednokratna naknada ne može biti manja od 20% prometne vrijednosti zemljišta prema kojem se određuje godišnja naknada,

8. za uzgoj riba u zatvorenim vodama i uzgoj riba u gospodarske svrhe u otvorenim vodama _ jednokratna naknada ne može biti manja od peterostrukog iznosa godišnje naknade prema procjeni ostvarenja te naknade u prvoj godini korištenja,

9. za vađenje pijeska i šljunka _ jednokratna naknada ne može biti manja od 10% iznosa naknade što se plaća za ukupnu količinu tvari za koju je izdana koncesija.

U slučaju dodjele koncesije na temelju javnog natječaja, iznosi naknade iz prethodnog stavka uzimaju se kao početni iznosi.

Članak 12.

Iznos jednokratne naknade može se, polazeći od članka 147. Zakona o vodama odrediti u iznosu većem od iznosa iz članka 11. stavka 1. ove Uredbe.

Veći iznos jednokratne naknade određuju:

1. za koncesije o kojima odlučuju tijela Republike Hrvatske određuju ta tijela na prijedlog ministra financija i ravnatelja Državne uprave za vode,

2. za koncesije o kojima odlučuje županijsko poglavarstvo određuje to poglavarstvo na prijedlog područne ispostave porezne uprave i Hrvatskih voda.

Jednokratni iznos naknade određuje se u uvjetima za dodjelu koncesije.

Članak 13.

Kada je Zakonom određeno da se naknada za koncesije može odrediti u simboličnom iznosu (članak 147. Zakona o vodama), iznos naknade ne može biti manji od 10% iznosa naknade određene prema članku 10. stavku 1. ove Uredbe. Ova naknada plaća se jednokratno ili u više godišnjih iznosa, a na temelju prosudbe tijela koje donosi odluku o dodjeli koncesije.

Članak 14.

Korisnik koncesije dužan je neovisno o obvezi plaćanja naknade za koncesiju prema odredbama članka 9. do 13. ove Uredbe, naknaditi vrijednost radova potrebnih radi otklanjanja pogoršanja uvjeta života i rada građana, pogoršanja vodnog režima i stanja okoliša i drugih mogućih negativnih posljedica što bi mogle nastati zahvatom potrebnim za ostvarivanje koncesije odnosno povećanim opsegom korištenja voda.

Korisnik koncesije može se obvezati da će sam neposredno financirati ili obaviti radove i druge činidbe iz stavka 1. ovog članka.

Obveze iz stavka 1. i 2. ovog članka utvrđuju se odlukom o koncesiji odnosno ugovorom o koncesiji na temelju stručne procjene što je osigurava Državna uprava za vode za koncesije o čijoj dodjeli odlučuju tijela Republike Hrvatske, a županijsko poglavarstvo za koncesije o kojima odlučuje to tijelo.

Članak 15.

Korisnik koncesije što se dodjeljuje na temelju neposredne pogodbe dužan je prethodno izvesti potrebne istražne radove ili obvezati se za snašanje troškova njihova izvođenja.

Ako se koncesija dodjeljuje na temelju javnog natječaja ili na temelju prikupljanja ponuda troškove prethodnih istražnih radova što ih je podmirio davatelj koncesije, snosi korisnik koncesije na način i u visini određenoj ugovorom o koncesiji.

Članak 16.

Iznose naknada (članak 9. ove Uredbe) korisnik koncesije dužan je platiti i to:

1. godišnju naknadu: u četiri ravnomjerna obroka s dospijećem pojedinačnog obroka posljednjeg dana svakog tromjesečja,

2. jednokratnu naknadu danom potpisa ugovora o koncesiji.

Iznimno od stavka 1. ovog članka odlukom o dodjeli koncesije mogu se uglaviti i drugi rokovi za plaćanje koncesijske naknade.

4. POSTUPAK ZA DODJELU
KONCESIJA

Članak 17.

Zaključak o pokretanju postupka za dodjelu koncesije o kojoj odlučuje Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske ili Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Državne uprave za vode, donosi Vlada Republike Hrvatske.

O pokretanju postupka za dodjelu koncesije o kojoj odlučuje Državna uprava za vode, odlučuje ravnatelj toga tijela.

O pokretanju postupka za dodjelu koncesije o kojoj odlučuje županijsko poglavarstvo, odlučuje to tijelo.

Članak 18.

Postupak za dodjelu koncesija o kojima odlučuju tijela Republike Hrvatske provodi Državna uprava za vode uz stručnu suradnju Hrvatskih voda.

Postupak za dodjelu koncesija o kojima odlučuje županijsko poglavarstvo provodi to poglavarstvo uz stručnu suradnju vodnogospodarske ispostave Hrvatskih voda.

Članak 19.

Ako je u vezi s dodjelom koncesije potrebno obaviti poslove koji zahtijevaju posebno stručno znanje (ocjena ulaganja, ocjena učinkovitosti namjene, utvrđivanje vrijednosti prethodnih istražnih radova, utvrđivanje potrebnih radova za otklanjanje pogoršanja uvjeta života i rada građana i drugih mogućnosti negativnih posljedica iz članka 15. ove Uredbe i sl.) ravnatelj Državne uprave za vode za koncesije o kojima odlučuju tijela na državnoj razini, a župan za koncesije o kojima odlučuje županijsko poglavarstvo, mogu osnivati posebne stručne skupine ili takve poslove povjeriti osobama stručno osposobljenim za njihovo obavljanje.

Članak 20.

Ako Zakonom o vodama nije propisano da se koncesija obvezno dodjeljuje na temelju javnog natječaja ili ako u drugim slučajevima tijelo koje donosi odluku o dodjeli koncesija ne odluči da se provede javni natječaj (članak 144. stavci 1. i 2. toga Zakona), zaključkom iz članka 17. stavka 1. ove Uredbe određuje se da li će koncesiju dodijeliti na temelju prikupljanja ponuda ili na temelju neposrednog zahtjeva, polazeći od pretpostavljenog broja zainteresiranih korisnika i posebnosti namjene za koju se koncesija dodjeljuje.

Koncesija se, u pravilu, dodjeljuje na neposredni zahtjev zainteresirane osobe:

1. radi novih ulaganja u vezi s modernizacijom ili povećanjem opsega djelatnosti za koju je istom korisniku već dodijeljena koncesija,

2. za ulaganja jedinica lokalne samouprave za potrebe komunalne djelatnosti ili komunalne infrastrukture (vodoopskrba, odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda, lokalne prometnice, parkovi i sl.),

3. za korištenje voda i javnog vodnog dobra od neposrednog značenja za obranu i za potrebe javne sigurnosti.

Članak 21.

U slučaju prestanka koncesije zbog isteka vremena na koje je dodijeljena, osim koncesije za vađenje pijeska i šljunka, davatelj koncesije može odlučiti da se koncesija, bez provođenja natječaja ili prikupljanja ponuda, ponovno neposredno dodijeli dotadašnjem korisniku koncesije, pod uvjetom da se time osigurava nastavak namjenskog korištenja koncesije i da se to ne protivi javnom interesu.

Članak 22.

U svrhu dodjele koncesije prethodno se utvrđuju uvjeti za dodjelu koncesije koji sadrže osobito:

1. namjenu za koju se koncesija dodjeljuje,

2. točnu naznaku mjesta korištenja koncesije,

3. podatke o opsegu korištenja vode odnosno javnog vodnog dobra za koje se koncesija dodjeljuje,

4. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje,

5. visina naknade ili početna visina naknade,

6. posebne uvjete ili obveze korisnika koncesije (radovi radi otklanjanja posljedica prema članku 14. stavku 1. ove Uredbe, istražni radovi, opseg ulaganja, obveze isporuke proizvoda i dr.),

7. rokovi za dovršenje radova potrebnih za početak korištenja koncesije,

8. isprave i druge dokaze koji se moraju priložiti zahtjevu.

Tijelo koje provodi postupak za dodjelu koncesije dužno je interesente obavijestiti o mjestu i vremenu u kojem mogu dobiti bliže podatke o uvjetima za dodjelu koncesije i omogućiti im uvid u potrebnu dokumentaciju.

A) JAVNI NATJEČAJ

Članak 23.

Za obavljanje poslova u vezi s provođenjem javnog natječaja u tijelu koje provodi takav postupak osniva se natječajno povjerenstvo. Po potrebi može se osnovati i više natječajnih povjerenstava prema namjenama za koje se koncesije dodjeljuju.

Članak 24.

Oglas o raspisivanju javnog natječaja objavljuje se u "Narodnim novinama" i najmanje u jednom dnevnom listu što se redovno prodaje na području županije i grada odnosno općine u kojoj se koncesija dodjeljuje, te na službenim oglasnim pločama tih jedinica lokalne samouprave i uprave.

Oglas o raspisivanju javnog natječaja sadrži podatke iz članka 22. ove Uredbe te podatke o visini jamčevine koju je dužan položiti sudionik u javnom natječaju, roku za podnošenje ponude, mjestu i vremenu otvaranja ponuda i druge potrebne uvjete i podatke.

Članak 25.

Ponuda s dokumentacijom podnosi se tijelu koje provodi javni natječaj u zapečaćenom omotu s naznakom "Ponuda za javni natječaj".

O primitku ponude izdaje se potvrda s naznakom vremena predaje ponude (dan i sat primitka), pečatom i potpisom službene osobe koja je primila ponudu.

Članak 26.

Postupak otvaranja ponuda može se provesti samo ako su pravodobno primljene najmanje dvije ponude.

Ako nije pravodobno dostavljena ni jedna ponuda, tijelo koje provodi postupak za dodjelu koncesije, konstatirat će zaključkom da postupak javnog natječaja nije uspio i ponovno će objaviti oglas o javnom natječaju.

Ako je dostavljena samo jedna pravodobna ponuda, konstatirat će se da nema drugih ponuda i o tome će se, bez otvaranja omota s pristiglom ponudom, obavijestiti tijelo koje je donijelo zaključak o pokretanju postupka za dodjelu koncesije (članak 17. ove Uredbe). Ovo tijelo može odlučiti da se postupak ponovi objavljivanjem novog oglasa, a može, uz pristanak ponuditelja, odlučiti da se omot s ponudom otvori i odluka donese neposredno na temelju pristigle ponude.

Članak 27.

Postupak otvaranja ponuda provodi natječajno povjerenstvo u mjestu, prostorijama i vremenu određenom u oglasu o javnom natječaju.

Postupak se provodi neovisno o tome da li su pristupili ovlašteni ponuditelji.

Članak 28.

Na početku sjednice za otvaranje ponude predsjednik natječajnog povjerenstva navodi broj pravodobno primljenih ponuda i nazive ponuditelja, podatke o nepravodobno primljenim ponudama, imena nazočnih ovlaštenih ponuditelja, te utvrđuje da li su ispunjeni uvjeti za provođenje postupka.

Nakon što je utvrđeno da su ispunjeni uvjeti za provođenje postupka pristupa se otvaranju ponuda, redoslijedom njihova primitka i upoznaje nazočne s njihovim sadržajem.

Ako nisu ispunjeni uvjeti za provođenje postupka, sjednica se prekida i određuje datum za održavanje nove sjednice.

Članak 29.

O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik u koji se unose osobito:

1. mjesto, dan i sat održavanja skupa,

2. imena članova stručnog povjerenstva,

3. broj primljenih pravodobnih ponuda s nazivima ponuditelja te broj ponuda koje su nepravodobno primljene,

4. imena nazočnih ovlaštenih ponuditelja i naznaku ponuditelja koji ne ispunjavaju uvjete za sudjelovanje u postupku s razlozima za takvu ocjenu,

5. rezultati pregleda dokumentacije,

6. konstatacija da je postupak proveden sukladno s propisima.

Na zahtjev ovlaštenih ponuditelja u zapisnik se unose njihove primjedbe na tijek postupka i sadržaj zapisnika.

Zapisnik potpisuju članovi stručnog povjerenstva i nazočni ovlašteni ponuditelji.

Potpisivanjem zapisnika završava postupak otvaranja ponuda.

Članak 30.

Po završenom postupku natječajno povjerenstvo pristupa razmatranju eventualnih primjedaba ponuditelja stavljenih na zapisnik, obavlja provjeru svih ponuda, ispravlja moguće računske greške, uspoređuje podatke u ponudama s uvjetima iz oglasa i utvrđuje odstupanje od tih uvjeta.

O radnjama iz stavka 1. ovog članka sastavlja se izvješće.

Članak 31.

Natječajno povjerenstvo daje mišljenje o povoljnosti ponuda i ponudi koja je sa stajališta ispunjenja svrhe dodjele koncesije najpovoljnija. Pri tome se osobito uzima u obzir:

1. učinak koncesije na razvoj gospodarstva i zaštitu okoliša na području na kojem se koncesija dodjeljuje,

2. povoljnija tehnička rješenja,

3. racionalnija tehnologija sa stajališta korištenja voda i zaštite voda od onečišćavanja,

4. sposobnost ponuditelja, s obzirom na osiguranje financijskih sredstava i tehničke i organizacijske uvjete

5. ponuda većeg iznosa naknade kada je za koncesiju određen početni iznos naknade.

Za dodjelu koncesija iz članka 143. stavka 1. točke 7. i 8. Zakona o vodama obvezno se pribavlja i mišljenje ministarstva nadležnog za poslove prometa.

Članak 32.

Zapisnik o postupku otvaranja ponuda s ponudama i dokumentacijom, izvješćem i mišljenjem o povoljnosti ponuda, tijelo koje provodi postupak, dostavlja tijelu koje donosi odluku o dodjeli koncesije.

B) PRIKUPLJANJE PONUDA

Članak 33.

Postupak prikupljanja ponuda za dodjelu koncesija provodi natječajno povjerenstvo iz članka 23. ove Uredbe.

Natječajno povjerenstvo prikuplja ponude na temelju javnog oglasa o prikupljanju ponuda.

Natječajno povjerenstvo, uz sudjelovanje svih njegovih članova, otvara pravodobno prispjele ponude, obavlja provjeru njihova sadržaja i daje mišljenje o njihovoj povoljnosti. O tome se sastavlja izvješće.

Tijelo koje provodi postupak za dodjelu koncesija dostavlja izvješće natječajnog povjerenstva sa svim ponudama i dokumentacijom, te svojim mišljenjem tijelu nadležnom za donošenje odluke o dodjeli koncesije.

Članak 34.

Na postupak prikupljanja ponuda odgovarajuće se primjenjuju odredbe članaka 23. do 26. i članaka 29. do 32. ove Uredbe.

C) DODJELA KONCESIJA DOSADAŠNJIM KORISNICIMA VODA I JAVNOG VODNOG DOBRA

Članak 35.

Radi dodjele koncesija dosadašnjim korisnicima voda i javnog vodnog dobra (članak 209. Zakona o vodama) tijelo koje provodi postupak za dodjelu koncesije (članak 18. ove Uredbe) će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe javnim pozivom pozvati sve korisnike voda i javnog vodnog dobra da do 31. prosinca 1996. godine podnesu zahtjev za dodjelu koncesije. Ovaj poziv može se ponoviti u daljnjem roku od 30 dana.

Poziv za podnošenje zahtjeva za dodjelu koncesija o kojoj odlučuje tijelo na državnoj razini, objavljuje se u "Narodnim novinama" i najmanje jednom dnevnom listu koji se prodaje na cijelom državnom području, a za dodjelu koncesije o kojoj odlučuje županijsko poglavarstvo u "Narodnim novinama" i dnevnom listu koji se prodaje na području županije.

Korisnici voda i javnog vodnog dobra pozvat će se da u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog poziva podnesu zahtjev s potrebnim ispravama i drugim dokazima o stečenom pravu na korištenje voda i javnog vodnog dobra, o registraciji djelatnosti, načinu i opsegu korištenja voda i javnog vodnog dobra, građevnoj dozvoli i drugim dozvolama i suglasnostima, namjeravanim ulaganjima i drugim potrebnim podacima.

Članak 36.

Korisnici voda i javnog vodnog dobra iz članka 209. Zakona o vodama dužni su od 1. siječnja 1997. godine plaćati koncesijsku naknadu obračunatu po kriterijima ove Uredbe.

5. ZAKLJUČNE ODREDBE

Članak 37.

Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 325-01/96-01/05
Urbroj: 5030116-96-2
Zagreb, 21. studenoga 1996.

Predsjednik
mr. Zlatko Mateša, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.