Zakoni i propisi - Pravni savjeti 89 23.10.1996 Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-III-371/1996 od 2. listopada 1996.
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću sastavljenom od suca mr. Vojislava Kučekovića, kao predsjednika vijeća i sudaca mr. Hrvoja Momčinovića i Mladena Žuvele, kao članova Vijeća, u postupku povodom ustavne tužbe Zajednice Srba u Republici Hrvatskoj - Komisija za ljudska prava zastupana po punomoćniku Veselinu Pejnoviću, predsjedniku Komisije i zastupniku u Saboru Republike Hrvatske, na sjednici održanoj dana 2. listopada 1996. godine, jednoglasno je donio slijedeće

RJEŠENJE

1. Ustavna tužba se odbacuje.

2. Ovo će se rješenje objaviti u "Narodnim novinama".

Obrazloženje

Zajednica Srba u Republici Hrvatskoj - Komisija za ljudska prava zastupana po punomoćniku Veselinu Pejnoviću, predsjedniku Komisije i zastupniku u Saboru Republike Hrvatske podnijela je ustavnu tužbu "zbog uskraćenih ustavnih prava, slobode, jednakosti i nepovredivosti vlasništva uslijed primjene Zakona o izmjeni i dopuni Zakona o privremenom preuzimanju i upravljanju određenom imovinom ("Narodne novine", broj 7/96)".

Razlozi ustavne tužbe sadržani su u tvrdnjama podnositelja da je zbog primjene Zakona o izmjeni i dopuni Zakona o privremenom preuzimanju i upravljanju određenom imovinom došlo do povrede Ustavom utvrđenih sloboda i prava podnositelja ustavne tužbe, a koja se povreda očituje u nemogućnosti da u svojstvu zastupnika u Saboru Republike Hrvatske i predsjednika Komisije za ljudska prava Zajednice Srba u Republici Hrvatskoj zastupa veliki broj građana koji mu se obraćaju, a radi ostvarenja i zaštite njihovih ustavnih prava poglavito ustavnih prava iz članka 1. stavka 1. i 2. Ustava, članka 3., 14., 32. stavka 2., i 48. Ustava Republike Hrvatske.

Ustavna tužba nije dopuštena.

Prema odredbi članka 28. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91 - nastavno: Ustavni zakon), pretpostavka ustavnoj tužbi je postojanje odluke sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, kojima je povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.

Iz sadržaja podnijete ustavne tužbe nedvojbeno proizlazi da odluka, koja bi bila predmet ustavnosudskog postupka, ne postoji, te ustavnopravna zaštita nije dopuštena, budući da nema odluka koje bi bile predmetom ustavnosudskog postupka.

Kako je podnositelj ustavne tužbe ovom Sudu podnio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o preuzimanju i upravljanju određenom imovinom, a po kojem je prijedlogu u tijeku postupak pred ovim Sudom pod brojem: U-I-179/1996, to ovaj podnesak nije shvaćen kao prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti citiranog propisa.

Stoga, jer nisu ispunjene pretpostavke iz članka 28. Ustavnog zakona, a glede dopustivosti ustavne tužbe valjalo je ustavnu tužbu temeljem odredbe članka 26. Ustavnog zakona, u svezi s člankom 58. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), odbaciti kao nedopuštenu jer nema pretpostavki za odlučivanje o biti stvari.

Odluka o objavi ovog rješenja donijeta je na temelju članka 20. Ustavnog zakona.

Broj: U-III-371/1996.
Zagreb, 2. listopada 1996.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća
mr. Vojislav Kučeković, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.