Zakoni i propisi - Pravni savjeti 59 17.07.1996 Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

ZASTUPNIČKI DOM SABORA REPUBLIKE HRVATSKE

Na osnovi članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O IZBORU ČLANOVA PREDSTAVNIČKIH TIJELA JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE I UPRAVE

Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, koji je donio Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na sjednici 28. lipnja 1996.

Broj: 01-96-1285/1
Zagreb, 5. srpnja 1996.

Predsjednik
Republike Hrvatske
dr. Franjo Tuđman, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.

ZAKON

O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O IZBORU ČLANOVA PREDSTAVNIČKIH TIJELA JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE I UPRAVE

Članak 1.

U Zakonu o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", br. 90/92. i 69/95.) naziv Zakona mijenja se i glasi:

"Zakon o izboru članova predstavničkih tijela lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave."

Članak 2.

Članak 1. mijenja se i glasi:

"Ovim Zakonom uređuju se izbori članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave."

Članak 3.

U članku 2. stavak 1. mijenja se i glasi:

"Članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave biraju hrvatski državljani s navršenih 18 godina koji imaju prebivalište na području jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave za čije se predstavničko tijelo raspisuju izbori i koji su upisani u popis birača u mjestu prebivališta."

Članak 4.

Članak 3. mijenja se i glasi:

"Za člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave može biti biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području te jedinice lokalne samouprave odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave i koji je upisan u popis birača u mjestu prebivališta."

Članak 5.

Članak 6. mijenja se i glasi:

"Istovremeno se može biti članom predstavničkog tijela samo jedne jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, osim ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.

Član predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave ne može istovremeno biti sudac, sudac Ustavnog suda Republike Hrvatske, predsjednik Vlade Republike Hrvatske, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske, državni odvjetnik, zamjenik državnog odvjetnika, državni pravobranitelj, zamjenik državnog pravobranitelja, pučki pravobranitelj, zamjenik pučkog pravobranitelja, ministar, zamjenik ministra, ravnatelj državne upravne organizacije, župan, podžupan, predstojnik Ureda Vlade Republike Hrvatske, kao i časnik i dočasnik oružanih snaga kojeg kao vojnog zapovjednika Hrvatske vojske imenuje i razrješuje predsjednik Republike i ministar obrane, te djelatnik u upravnim tijelima i službama te jedinice lokalne samouprave, odnosno te jedinice lokalne uprave i samouprave.

Osobe koje obnašaju neku od dužnosti iz stavka 2. ovoga članka mogu se kandidirati za člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, ali ako budu izabrane moraju podnijeti ostavku na dužnost člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, odnosno na dužnost čije je obnašanje nespojivo s dužnošću člana predstavničkog tijela jedinice.

Člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave izabranog u izbornoj jedinici koji prihvati neku od dužnosti iz stavka 2. ovoga članka zamjenjuje njegov zamjenik izabran u istoj izbornoj jedinici.

Člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave izabranog na stranačkoj, odnosno nezavisnoj listi koji prihvati neku od dužnosti iz stavka 2. ovoga članka zamjenjuje kandidat sa dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička stranka, odnosno drugi predlagatelj liste.

Zamjenik člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave počinje obavljati svoju dužnost nakon što je članu predstavničkog tijela prestao mandat prema odredbama članka 8. ovoga Zakona."

Članak 6.

Članak 7. mijenja se i glasi:

"Članovi predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi."

Članak 7.

Članak 8. mijenja se i glasi:

"Članu predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave prestaje mandat prije isteka vremena na koje je izabran:

- ako podnese ostavku, danom kada predstavničko tijelo donese odluku o prestanku mandata,

- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,

- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,

- ako prihvati izbor ili imenovanje na neku od dužnosti koja je prema ovom Zakonu nespojiva sa dužnošću člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, danom prihvaćanja izbora, odnosno danom imenovanja,

- odjavom prebivališta sa područja jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave."

Članak 8.

Članak 9. mijenja se i glasi:

"Članovi predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave izabrani u izbornoj jedinici imaju zamjenike koji se biraju zajedno sa članovima predstavničkih tijela na način utvrđen ovim Zakonom."

Članak 9.

Članak 10. mijenja se i glasi:

"Hrvatski državljani pripadnici etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koji čine najmanje 8% biračkoga tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, imaju pravo na razmjernu zastupljenost u predstavničkom tijelu iste jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave.

Pripadnici etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koji čine manje od 8% biračkog tijela na državnoj razini, imaju pravo na zastupljenost u predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave na način kako predviđaju statuti istih jedinica lokalne samouprave, odnosno lokalne uprave i samouprave."

Članak 10.

Članak 11. briše se.

Članak 11.

U članku 13. stavak 2. mijenja se i glasi:

"Dvije ili više, u Republici Hrvatskoj registriranih političkih stranaka, mogu predložiti jednog kandidata i njegovog zamjenika i zajedničku općinsku, gradsku, županijsku listu, odnosno zajedničku listu za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba."

Članak 12.

Članak 14. mijenja se i glasi:

"Kad građani upisani u popis birača jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave predlažu kandidata za člana predstavničkog tijela u izbornoj jedinici u kojoj se, prema odredbama ovoga Zakona, bira jedan član, za pravovaljanost kandidature potrebno je prikupiti:

- 50 potpisa kada predlažu kandidata za člana općinskoga vijeća,

- 100 potpisa kada predlažu kandidata za člana gradskog vijeća,

- 150 potpisa kada predlažu kandidata za člana županijske skupštine, odnosno Gradske skupštine Grada Zagreba.

Kad građani upisani u popis birača jedinice lokalne samuprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave predlažu nezavisnu kandidatsku listu, za pravovaljanost kandidatske liste potrebno je prikupiti:

- 100 potpisa kada predlažu općinsku listu,

- 150 potpisa kada predlažu gradsku listu,

- 500 potpisa kada predlažu županijsku listu, odnosno listu za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba.

Prva tri po redu potpisnika smatraju se podnositeljima prijave kandidatske liste."

Članak 13.

U članku 15. stavak 2. mijenja se i glasi:

"Svaki birač može svojim potpisom podržati samo jednog kandidata za člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave i samo jednu listu za izbor članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave."

Članak 14.

U članku 16. stavak 3. mijenja se i glasi:

"U prijedlogu liste kandidata, obvezno se navode ime i prezime kandidata, nacionalnost, adresa i jedinstveni matični broj predloženog kandidata. Uz listu dostavlja se očitovanje o prihvaćanju kandidature ovjerovljeno od strane javnog bilježnika ili nadležnog izbornog povjerenstva."

Stavci 5. i 6. mijenjaju se i glase:

"Naziv liste navodi se punim imenom, a ako postoji, navodi se i skraćeni naziv stranke odnosno stranaka ili stranačke koalicije koja je listu predložila. Ako je listu predložila skupina birača, njen naziv je "nezavisna općinska lista", "nezavisna gradska lista", "nezavisna županijska lista" odnosno "nezavisna lista Grada Zagreba".

Nositelj liste ne mora biti predloženi kandidat na listi."

Članak 15.

U članku 17. stavci 2. i 3. mijenjaju se i glase:

"Nadležno izborno povjerenstvo jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave će, u roku od 48 sati od isteka roka iz članka 16. ovoga Zakona, prihvatiti i objaviti sve pravovaljano predložene liste za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samuprave.

Nadležno izborno povjerenstvo jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave objavit će zbirnu listu svih pravovaljano predloženih kandidatskih lista za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave, na način kako je to propisano odredbom stavka 2. ovoga članka."

Članak 16.

Članak 22. mijenja se i glasi:

"Kandidati za članove predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave koji se biraju pojedinačnim izborom u izbornoj jedinici koji na izborima dobiju najmanje 10% važećih glasova, imaju pravo na jednaku naknadu troškova izborne promidžbe.

Pravo na naknadu troškova izborne promidžbe imaju političke stranke čija samostalna kandidatska lista, odnosno kandidati čija nezavisna lista dobije na izborima najmanje 5% važećih glasova, dvije političke stranke čija zajednička ili koalicijska lista dobije na izborima najmanje 8% važećih glasova, te tri ili više političkih stranaka čija zajednička ili koalicijska lista dobije na izborima najmanje 11% važećih glasova.

Naknada troškova izborne promidžbe osigurava se iz sredstava za provedbu izbora. Visinu naknade utvrđuje Vlada Republike Hrvatske najkasnije 20 dana prije dana izbora."

Članak 17.

Članak 23. mijenja se i glasi:

"Broj članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave utvrđuje se statutom jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, u skladu sa Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi.

Ukoliko broj članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave nije utvrđen statutom, u predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave birat će se broj članova utvrđen ovim Zakonom, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno."

Članak 18.

Članak 24. mijenja se i glasi:

"Četvrtina članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave bira se u izbornim jedinicama u kojima se u svakoj bira po jedan član.

Ako se utvrđivanjem broja članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave i uprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, sukladno stavku 1. ovoga članka, ne dobije cijeli broj članova predstavničkog tijela koji se bira u izbornoj jedinici, onda se broj članova predstavničkog tijela koji se bira u izbornim jedinicama zaokružuje na prethodno manji broj ako je decimala 0,5 i manja, odnosno na slijedeći veći broj ako je decimala veća od 0,5.

Izborne jedinice za izbor članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave utvrđuju se zakonom tako da se na približno isti broj birača bira po jedan član predstavničkog tijela jedinice.

Broj birača u izbornim jedinicama ne može u pravilu odstupati više od 20%."

Članak 19.

Članak 26. mijenja se i glasi:

"Tri četvrtine članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jednice lokalne uprave i samouprave bira se tako da područje čitave jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave čini jednu izbornu jedinicu. Svi birači koji imaju prebivalište na području te jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave i koji pristupe glasovanju, biraju, na temelju kandidatskih lista jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, tri četvrtine članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave.

Broj članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave koji će biti izabran sa svake kandidatske liste jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave utvrđuje se na slijedeći način:

Ukupan broj važećih glasova koje je dobila kandidatska lista jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave (biračka masa liste) dijeli se s brojevima od 1 do zaključno broja koliko se članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave bira putem lista. Od svih dobivenih rezultata posljednji rezultat po redu jest zajednički djelitelj kojim se dijeli ukupan broj glasova svake kandidatske liste (biračka masa liste). Svaka kandidatska lista dobit će onoliko mjesta u predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave koliko puta ukupni broj njezinih dobivenih glasova (biračka masa) sadrži zajednički djelitelj.

Ako su važeći glasovi tako podijeljeni da se ne može utvrditi koja bi od dvije ili više lista dobila jedno mjesto ili još jedno mjesto u predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, ono pripada onoj listi koja je dobila više glasova.

Lista jedne stranke ili nezavisna kandidatska lista koja na izborima za članove predstavničkih tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave dobije manje od 5% važećih glasova, lista dviju političkih stranaka ili koalicijska dvostranačka lista koja na izborima dobije manje od 8% važećih glasova, lista tri ili više političkih stranaka, odnosno koalicijska lista tri ili više stranaka koja na izborima dobije manje od 11% važećih glasova, ne sudjeluje u diobi mjesta u predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave."

Članak 20.

Članak 28. mijenja se i glasi:

"Ako se na izborima za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave ne postigne zastupljenost etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, u skladu sa odredbama ovoga Zakona, broj članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave povećat će se do broja koji je potreban da bi zastupljenost bila ostvarena, a izabranima će se smatrati oni pripadnici određene manjine koji su bili kandidirani na listama za izbor članova predstavničkih tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, a nisu izabrani, po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima."

Članak 21.

U članku 30. stavci 4. i 6., brišu se, a dosadašnji stavak 5. postaje stavak 4.

Članak 22.

Članak 31. mijenja se i glasi:

"Izborno povjerenstvo jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave čine predsjednik i dva člana od kojih svaki ima zamjenika.

Predsjednik izbornog povjerenstva mora biti iz reda diplomiranih pravnika.

Predsjednika, članove i zamjenike članova Županijskog izbornog povjerenstva i Gradskog izbornog povjerenstva Grada Zagreba imenuje Izborna komisija Republike Hrvatske.

Predsjednika, članove i zamjenike članova općinskog i gradskog izbornog povjerenstva imenuje Županijsko izborno povjerenstvo."

Članak 23.

Članak 32. mijenja se i glasi:

"Općinska i gradska izborna povjerenstva:

- brinu za zakonitu pripremu i provođenje izbora za članove općinskog, odnosno gradskog vijeća,

- imenuju članove biračkih odbora za općinske, gradske, odnosno županijske izbore,

- određuju biračka mjesta za općinske, gradske, odnosno županijske izbore,

- nadziru rad biračkih odbora,

- obavljaju sve tehničke pripreme za obavljanje izbora na svom području,

- na temelju pravovaljanog prijedloga kandidata sastavljaju i objavljuju listu kandidata za članove općinskog vijeća, odnosno za članove gradskog vijeća,

- na temelju pravovaljanog prijedloga objavljuju općinske, odnosno gradske liste i sastavljaju zbirnu općinsku odnosno gradsku listu,

- nadziru pravilnost izborne promidžbe, za općinske, odnosno gradske izbore, u skladu sa ovim Zakonom,

- prikupljaju i zbrajaju rezultate glasovanja na biračkim mjestima na svom području i, ako se radi o županijskim izborima, dostavljaju ih izbornom povjerenstvu županije,

- objavljuju rezultate općinskih, odnosno gradskih izbora i

- obavljaju i druge poslove određene ovim Zakonom."

Članak 24.

Članak 33. mijenja se i glasi:

"Gradsko izborno povjerenstvo Grada Zagreba:

- brine se za zakonitu pripremu i provođenje izbora za članove Gradske skupštine Grada Zagreba,

- imenuje članove biračkih odbora za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba i županijske izbore,

- određuje biračka mjesta,

- nadzire rad biračkih odbora,

- obavlja sve tehničke pripreme za obavljanje izbora na svom području,

- na temelju pravovaljanog prijedloga kandidata sastavlja i objavljuje listu kandidata za članove Gradske skupštine Grada Zagreba,

- na temelju pravovaljanog prijedloga objavljuje gradske liste za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba i sastavlja zbirnu listu za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba,

- nadzire pravilnost izborne promidžbe, u skladu sa ovim Zakonom, za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba,

- prikuplja i zbraja rezultate glasovanja na biračkim mjestima na svom području i, ako se radi o županijskim izborima dostavlja ih izbornom povjerenstvu županije,

- objavljuje rezultate izbora za članove Gradske skupštine Grada Zagreba,

- obavlja i druge poslove određene ovim Zakonom.

Članak 25.

Član 35. briše se.

Članak 26.

U članku 36. stavak 4. mijenja se i glasi:

"Registrirane političke stranke i skupine birača koje su predložile kandidate za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave mogu odrediti promatrače koji će pratiti rad tijela za provođenje izbora."

Članak 27.

U članku 37. stavak 1. mijenja se i glasi:

"Glasovanje za izbor članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno predstavničkog tijela jedinice lokalne uprave i samouprave obavlja se na biračkim mjestima na području općine, grada, odnosno Grada Zagreba."

Članak 28.

U članku 42. stavak 1. mijenja se i glasi:

"Glasuje se samo za kandidate i kandidatske liste navedene na glasačkom listiću."

Članak 29.

Članak 43. mijenja se i glasi:

"Nevažećim glasačkim listićem smatra se nepopunjeni glasački listić, glasački listić popunjen tako da se ne može sa sigurnošću utvrditi za kojeg je kandidata, odnosno za koju je listu birač glasovao, kao i glasački listić na kome je birač glasovao za dva ili više kandidata, odnosno za dvije ili više kandidatskih lista."

Članak 30.

U članku 46. stavak 2. mijenja se i glasi:

"Birač koji zbog invalidnosti ili zbog toga što je nepismen ne bi mogao glasovati na način predviđen ovim Zakonom može doći na biračko mjesto u toj jedinici lokalne samouprave, odnosno jedinici lokalne uprave i samouprave s drugom osobom koja je pismena i koja će po njegovoj ovlasti zaokružiti redne brojeve ispred imena kandidata odnosno kandidatske liste za koju birač glasuje."

Članak 31.

Članak 50. mijenja se i glasi:

"Izborno povjerenstvo općine, grada, odnosno Grada Zagreba utvrdit će rezultate glasovanja na biračkim mjestima na svom području najkasnije u roku od 24 sata od sata zatvaranja birališta.

Kod izbora članova za skupštinu županije, izborno povjerenstvo općine, grada, odnosno Grada Zagreba dostavit će izborne rezultate na svom području, zajedno sa zapisnikom o svom radu nadležnom županijskom izbornom povjerenstvu, na način i u roku koji joj ono odredi."

Članak 32.

U članku 51. riječi: "općine odnosno grada", zamjenjuju se riječima "općine, grada, odnosno Grada Zagreba".

Članak 33.

Članak 53. mijenja se i glasi:

"Kad izborno povjerenstvo jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, odnosno Grada Zagreba, utvrdi rezultate glasovanja za članove predstavničkog tijela jedinice odmah će objaviti:

- broj birača upisanih u popise birača jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave, broj birača koji su glasovali u svakoj izbornoj jedinici, koliko je glasova dobio pojedini kandidat u svakoj izbornoj jedinici, koliko je glasova dobila pojedina kandidatska lista, te koliko je bilo nevažećih glasačkih listića,

- ime i prezime kandidata koji je izabran u svakoj izbornoj jedinici u kojoj se bira jedan član predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave,

- broj mjesta u predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave koja je dobila svaka kandidatska lista, te imena i prezimena kandidata sa svake kandidatske liste koji su izabrani za članove predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave."

Članak 34.

Članak 54. mijenja se i glasi:

"Izbori za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave financiraju se iz sredstava jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave.

Sredstva za provođenje izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave osiguravaju se u proračunu jedinice.

Sredstvima za provođenje izbora u jedinici lokalne samouprave, odnosno jedinici lokalne uprave i samouprave raspolaže izborno povjerenstvo te jedinice.

Izborno povjerenstvo jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave određuje način korištenja tih sredstava, provodi nadzor nad njihovom uporabom i dodjeljuje odgovarajuća sredstva biračkim odborima."

Članak 35.

Članak 56. mijenja se i glasi:

"Prigovor zbog nepravilnosti u postupku kandidiranja mogu podnijeti politička stranka, dvije ili više političkih stranaka koje su predložile kandidata, odnosno listu, kao i nezavisni kandidati i nositelji nezavisnih lista.

Prigovor zbog nepravilnosti u postupku izbora mogu podnijeti samo one stranke o čijim se kandidatskim listama glasovalo na izborima, nezavisni kandidati, odnosno nositelji nezavisnih lista o kojima se glasovalo.

Ukoliko je kandidatsku listu predložilo više političkih stranaka, prigovor će se smatrati pravovaljanim i kada ga je podnijela samo jedna politička stranka.

Političke stranke će na temelju svojih statuta odrediti tko se ima smatrati ovlaštenim podnositeljem prigovora.

Nezavisni kandidati, odnosno nositelji nezavisnih lista prigovor podnose osobno."

Članak 36.

U članku 57. stavak 2. mijenja se i glasi:

"Prigovore zbog nepravilnosti u postupku kandidiranja i izbora članova županijske skupštine i Gradske skupštine Grada Zagreba rješava Izborna komisija Republike Hrvatske."

Članak 37.

Članak 62. mijenja se i glasi:

"Na podneske i rješenja u postupku po odredbama ovoga Zakona ne plaćaju se pristojbe."

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 38.

U predstavnička tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave koje nemaju statutom utvrđen broj članova predstavničkog tijela, kao i u predstavnička tijela novoustrojenih jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave, birat će se broj članova, kako slijedi:

- gradovi i općine do 10.000 stanovnika, 20 članova,

- gradovi i općine do 20.000 stanovnika, 25 članova,

- gradovi do 40.000 stanovnika, 30 članova,

- gradovi do 100.000 stanovniika, 40 članova,

- gradovi preko 100.000 stanovnika, 45 članova,

- županije, 45 članova.

Članak 39.

Prva, konstituirajuća sjednica predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave, sazvat će se u roku od 30 dana od dana objave izbornih rezultata.

Konstituirajuće sjednice općinskih i gradskih vijeća saziva župan.

Konstituirajuće sjednice županijskih skupština i Skupštine Grada Zagreba saziva Vlada Republike Hrvatske.

Konstituirajućoj sjednici predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, do izbora predsjednika predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, predsjedava najstariji član.

Članak 40.

Predstavnička tijela novoustrojenih jedinica lokalne samouprave odnosno, jedinica lokalne uprave i samouprave konstituirana su ukoliko konstituirajućoj sjednici bude nazočna natpolovična većina svih članova predstavničkog tijela.

Predstavnička tijela dosadašnjih općina kojima je položaj grada utvrđen posebnim zakonom (gradska vijeća novoustrojenih gradova) konstituirana su ukoliko konstituirajućoj sjednici bude nazočan broj vijećnika koji je, kao nužan za konstituiranje, bio propisan statutom, odnosno drugim općim aktom dosadašnje općine.

Ukoliko broj vijećnika iz stavka 2. ovoga članka nije propisan statutom, odnosno drugim općim aktom, gradska vijeća novoustrojenih gradova konstituirana su ukoliko konstituirajućoj sjednici bude nazočna natpolovična većina svih članova predstavničkog tijela.

Članak 41.

Sredstva za provedbu prvih izbora za članove predstavničkih tijela novoustrojenih jedinica lokalne samouprave koje nemaju vlastiti proračun osiguravaju se u proračunu županije na čijem se području jedinica lokalne samouprave ustrojava.

Sredstva za provedbu prvih izbora za članove predstavničkih tijela novoustrojenih jedinica lokalne uprave i samouprave, osiguravaju se u državnom proračunu Republike Hrvatske.

Članak 42.

U Zakonu o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", br. 90/92. i 69/95.) u svim odredbama riječi: "jedinice lokalne samouprave" zamjenjuju se riječima: "jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave", riječi: "općinska, gradska odnosno županijska izborna komisija" zamjenjuju se riječima: "općinsko, gradsko, odnosno županijsko izborno povjerenstvo" i riječi: "nadležna izborna komisija" zamjenjuje se riječima: "nadležno izborno povjerenstvo" sve u odgovarajućim padežima.

Članak 43.

Ovlašćuje se Odbor za zakonodavstvo Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske da utvrdi i izda pročišćeni tekst Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.

Članak 44.

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 015-01/96-02/01
Zagreb, 28. lipnja 1996.

ZASTUPNIČKI DOM
SABORA REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
Zastupničkog doma Sabora
akademik Vlatko Pavletić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.