Zakoni i propisi - Pravni savjeti 10 06.02.1996 Pravilnik o financijskom izvješćivanju za ministarstva, proračunske korisnike, izvanproračunske fondove i jedinice lokalne samouprave i uprave
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO FINANCIJA

Na temelju članka 54. stavka (2), a u svezi s člankom 40. stavkom (1) Zakona o proračunu ("Narodne novine", broj 92/94) i na temelju članka 16. stavka (10) Uredbe o računovodstvu proračuna ("Narodne novine", broj 96/94) ministar financija donio je

PRAVILNIK

O FINANCIJSKOM IZVJEŠĆIVANJU ZA
MINISTARSTVA, PRORAČUNSKE KORISNIKE, IZVANPRORAČUNSKE FONDOVE I JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE I UPRAVE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Pravilnikom o financijskom izvješćivanju za ministarstva, proračunske korisnike, izvanproračunske fondove i jedinice lokalne samouprave i uprave (u daljnjem tekstu: Pravilnik) uređuje se sadržaj i način financijskog izvješćivanja, oblik i sadržaj financijskih izvještaja, način unošenja podataka u financijske izvještaje, način izrade godišnjeg obračuna, i rokovi za njihovo dostavljanje.

Članak 2.

(1) Odredbe ovog Pravilnika odnose se na ministarstva i ostala tijela državne uprave, tijela državne vlasti, jedinice lokalne samouprave i uprave, izvanproračunske fondove te proračunske korisnike državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne samouprave i uprave.

II OBLIK I SADRŽAJ FINANCIJSKIH
IZVJEŠTAJA

Članak 3.

(1) Glavni financijski izvještaji jesu:

1) Bilanca,

2) Račun prihoda i izdataka,

3) Konsolidacijska bilanca kapitalne imovine (popis kapitalne imovine),

4) Račun zaduživanja i

5) Bilješke uz financijske izvještaje.

Članak 4.

(1) Bilanca iz članka 3. stavka (1) ovog Pravilnika je sustavni pregled imovine, obveza i izvora vlasništva na određeni datum.

(2) Bilanca iz stavka (1) ovog članka ima sljedeći izgled:

REPUBLIKA HRVATSKA

NADLEŽNO MINISTARSTVO

AGENCIJA

PRORAČUNSKI KORISNIK

Matični broj

Broj žiro-računa

Šifarska oznaka


(3) Redak "nadležno ministarstvo" i "agencija" popunjavaju jedinice koje se financiraju iz državnog proračuna.

(4) Izvanproračunski fond ne popunjava redak "agencija" i "proračunski korisnik".

(5) Jedinica lokalne samouprave i uprave ispod naziva "Republika Hrvatska' upisuje svoj puni naziv, i ne popunjava ostale retke u zaglavlju.

(6) Redak - "šifarska oznaka", proračunski korisnik državnog proračuna popunjava šifru propisanu odgovarajućim aktom, a dok je nema popunjava šifru djelatnosti. Svi ostali popunjavaju ovaj redak kao šifru djelatnosti.

(7) Podaci u bilancu unose se iz Glavne knjige II i ne smiju se razlikovati.

(8) Iznos koji se odnosi na pojedini račun je neotpisana vrijednost, a neotpisana vrijednost i iznos s računa ispravka vrijednosti označuju ukupnu vrijednost pozicije imovine ili obveze i izvora vlasništva.

(9) Iznosi koji se odnose na izvanbilančne zapise ne zbrajaju se u imovinu niti u obveze i izvore vlasništva.

(10) Ako je jedinica iz članka 2. ovog Pravilnika počela poslovati poslije 1. siječnja, umjesto stanja toga datuma unosi se stanje početka poslovanja kao početno stanje.

(11) Zakonski predstavnik je osoba odgovorna za jedinicu iz članka 2. ovog Pravilnika.

Članak 5.

(1) Račun prihoda i izdataka predstavlja rezultat financijskog poslovanja odnosne jedinice za određeno razdoblje.

(2) Račun prihoda i izdataka ima sljedeći izgled:

REPUBLIKA HRVATSKA

NADLEŽNO MINISTARSTVO

AGENCIJA

PRORAČUNSKI KORISNIK

Matični broj

Broj žiro-računa

Šifarska oznaka


(3) Zaglavlje i završetak računa prihoda i izdataka popunjavaju se na isti način kao i u bilanci i ne mogu se međusobno razlikovati.

(4) Podaci u račun prihoda i izdataka unose se iz Glavne knjige i ne mogu se međusobno razlikovati.

Članak 6.

(1) Konsolidacijska bilanca kapitalne imovine (popis kapitalne imovine) se ne sastavlja dok se ne riješe svi imovinsko pravni odnosi.

Članak 7.

(1) Račun zaduživanja predstavlja pregled zaduženosti jedinice na određeni datum.

(2) Račun zaduživanja ima sljedeći izgled:

REPUBLIKA HRVATSKA

NADLEŽNO MINISTARSTVO

AGENCIJA

PRORAČUNSKI KORISNIK

Matični broj

Broj žiro-računa

Šifarska oznaka





(3) U tablicu - I Dani zajmovi (tuzemni) - unose se podaci o danim zajmovima subjektima s područja Republike Hrvatske tijekom fiskalne godine (unose se zbrojni podaci neovisno o tome jesu li zajmovi otplaćeni do kraja fiskalne godine). Kolone imaju sljedeća obilježja:

Kolona 1 - naziv pravnog subjekta kojem je dan zajam (neovisno od naziva - pravni subjekt, to može biti i fizička osoba).

Kolona 2 - iznosi danih zajmova ostalim razinama vlasti, primjerice, županija, grad, općina.

Kolona 3 - iznosi danih zajmova nefinancijskim javnim poduzećima, dakle poslovnim poduzećima čija osnovna djelatnost nije financijska, bankarska, osiguravateljska ili slična financijska djelatnost.

Kolona 4 - iznosi danih zajmova financijskim institucijama, osiguravajućim društvima, bankama i drugim financijskim institucijama.

Kolona 5 - iznosi danih zajmova svim ostalim, a nisu navedeni u kolonama 2. do 4.

(4) Bilješke uz dane zajmove: navode se informacije o kamatnim stopama, napose o kamatnim stopama koje su niže od bankovnih odnosno tržišnih, zatim informacije o danim zajmovima jedinicama koje se ne financiraju iz proračuna.

(5) U tablicu - II Primljene otplate glavnice (tuzemne) - unose se podaci o primljenim otplatama glavnice tijekom fiskalne godine. Objašnjenje kolona uz tablicu I u cijelosti je primjenjivo kao uz ovu tablicu.

Neto dani tuzemni zajmovi: razlika između ukupnih danih zajmova i primljenih otplata glavnice. Ovo predstavlja neto priljev ili odljev novca.

Bilješke uz primljene otplate: vrijedi objašnjenje kao kod bilješki uz tablicu I.

(6) U tablicu - III Primljeni zajmovi (tuzemni) - unose se podaci o primljenim zajmovima subjekata s područja Republike Hrvatske tijekom fiskalne godine (unose se zbrojni podaci n eovisno o tome jesu li zajmovi otplaćeni do kraja fiskalne godine). Kolone imaju sljedeća obilježja:

Kolona 1 - naziv pravnog subjekta od kojeg je primljen zajam (neovisno od naziva - pravni subjekt, to može biti i fizička osoba).

Kolona 2 - iznosi primljenih zajmova od ostalih razina vlasti, primjerice, županija, grad, općina.

Kolona 3 - iznosi primljenih zajmova od monetarnih vlasti - Narodne banke hrvatske.

Kolona 4 - iznosi primljenih zajmova od financijskih institucija, osiguravajućih društava, banaka i drugih financijskih institucija.

Kolona 5 - iznosi primljenih zajmova od nefinancijskih javnih poduzeća, dakle poslovnih poduzeća čija osnovna djelatnost nije financijska, bankarska, osiguravateljska ili slična financijska djelatnost.

Kolona 6 - iznosi primljenih zajmova od svih ostalih, a nisu navedeni u kolonama 2 do 5.

Bilješke uz primljene zajmove: na odgovarajući se način primjenjuje objašnjenje kod bilješki uz dane zajmove, a napose o kamatama.

(7) Tablica - IV Otplate glavnice (tuzemne) - obuhvaća podatke o izvršenim tuzemnim otplatama glavnice tijekom fiskalne godine. Objašnjenje dano za kolone tablice III vrijedi i za ovu tablicu.

Neto primljeni tuzemni zajmovi: razlika između ukupno primljenih zajmova i ukupnih otplata glavnice. Ovo predstavlja neto priljev ili odljev novca.

Bilješke uz otplate glavnice: na odgovarajući se način primjenjuje objašnjenje kao uz prethodne bilješke

(8) U tablicu - V Dani zajmovi (inozemni) - unose se podaci o danim zajmovima subjektima izvan Republike Hrvatske tijekom fiskalne godine (unose se zbrojni podaci neovisno o tome jesu li zajmovi otplaćeni do kraja fiskalne godien). Kolone imaju sljedeća obilježja:

Kolona 1 - naziv pravnog subjekta kojem je dan zajam (neovisno od naziva - pravni subjekt, to može biti i fizička osoba).

Kolona 2 - iznosi danih zajmova državama izvan Hrvatske, inozemnim vladama i međunarodnim organizacijama.

Kolona 3 - iznosi danih zajmova ostalim inozemnim organizacijama koje nisu razvrstane kao međunarodne odnosno koje nisu razvrstane u koloni 2. ove tablice.

Kolona 4 - iznosi plaćenih izdataka u inozemstvo, osim plaćenih kamata i transfera.

Bilješke uz dane zajmove: navode se informacije o kamatnim stopama, napose o kamatnim stopama koje su niže od bankovnih odnosno tržišnih, zatim informacije o danim nepovratnim zajmovima i danim subvencijama i potporama.

(9) U tablicu - VI Primljene otplate glavnice (inozemne) - unose se podaci o primljenim otplatama glavnice tijekom fiskalne godine. Objašnjenje o kolonama uz tablicu V odnosi se i za ovu tablicu.

Neto dani inozemni zajmovi: razlika između ukupno danih zajmova i ukupno primljenih otplata glavnice. Ovo predstavlja neto priljev ili odljev novca.

Bilješke uz primljene otplate: na odgovarajući se način primjenjuju objašnjenja dana uz prethodne tablice.

(10) U tablicu - VII Primljeni zajmovi (inozemni) unose se podaci o primljenim zajmovima od subjekata izvan Republike Hrvatske tijekom fiskalne godine (unose se zbrojni podaci neovisno o tome jesu li zajmovi otplaćeni do kraja fiskalne godine). Kolone imaju sljedeća obilježja:

Kolona 1 - naziv pravnog subjekta od kojeg je primljen zajam (neovisno od naziva - pravni subjekt, to može biti i fizička osoba).

Kolona 2 - iznosi primljenih zajmova od međunarodnih razvojnih institucija, primjerice, Svjetska banka (Međunarodna banka za obnovu i razvoj), Međunarodni monetarni fond, Europska banka za obnovu i razvoj, Europska investicijska banka (Luxembourg) i slično.

Kolona 3 - iznosi primljenih zajmova od inozemnih vlada odnosno država iz inozemstva.

Kolona 4 - iznosi primljenih zajmova od financijskih institucija i poslovnih banaka izvan Republike Hrvatske.

Kolona 5 - iznosi primljenih zajmova iz inozemstva u obliku robnih kredita.

Bilješke uz primljene zajmove: na odgovarajući se način primjenjuju objašnjenja dana uz prethodne tablice, a napose o vrstama robnih kredita i načina otplate.

(11) U tablicu - VIII Otplate glavnice (inozemne) - unose se podaci o otplatama glavnice subjektima izvan Republike Hrvatske tijekom fiskalne godine. Objašnjenja dana uz tablicu VII na odgovarajući se način odnose i na ovu tablicu.

Neto primljeni inozemni zajmovi: razlika između ukupno primljenih zajmova i izvršenih otplata glavnice. Ovo predstavlja neto priljev ili odljev novca.

Bilješke uz otplate glavnice: na odgovarajući se način primjenjuju objašnjenja dana uz prethodne tablice.

(12) U tablicu - IX Struktura ino-zajmova po ugovorenoj valuti - unose se podaci o primljenim zajmovima razvrstani po inozemnim valutama. Kolone imaju sljedeća obilježja:

Kolona 1 - kratica ino-valute, međunarodno prihvaćena kratica valute, u kojoj su ugovoreni zajmovi.

Kolona 2 - ukupno stanje obveza, po svakoj valuti sa stanjem na datum 31. 12. fiskalne godine. U ovu kolonu unose se ukupni iznosi po vrstama valuta odnosno zaduženja sa stanjem na datum 31. 12. fiskalne godine.

Kolone 3, 4 i 5 - iznosi otplata zajmova koji dospijevaju jednu, dvije odnosno tri godine iza fiskalne godine.

Bilješke uz strukturu ino-zajmova po ugovorenoj valuti: na odgovarajući se način primjenjuju objašnjenja dana uz prethodne tablice, a napose informacije o kamatama.

(13) U tablicu - X Nepodmirene kratkoročne obveze, nerealizirana kratkoročna potraživanja i stanja na žiro, depozitnim i deviznim računima - unose se podaci iz pomoćne knjige ulaznih faktura (KUF-a) o stanjima nepodmirenih obveza 1. siječnja i 31. prosinca fiskalne godine (X.1.), zatim stanje nenaplaćenih potraživanja 1. siječnja i 31. prosinca fiskalne godine iz pomoćne knjige izlaznih faktura (X.2.), stanje svih žiro računa kod Narodne banke Hrvatske 1. siječnja i 31. prosinca fiskalne godine (X.3.), stanje svih žiro računa kod poslovnih banaka 1. siječnja i 31. prosinca fiskalne godine (X.4.) te stanje deviznih računa 1. siječnja i 31. prosinca fiskalne godine (X.5.).

Bilješke trebaju sadržavati objašnjenja o nastalim obvezama, odnose naspram planiranih iznosa i eventualno obveze s osnova kamata radi nepodmirenih obveza.

Bilješke također trebaju sadržavati objašnjenja o razlozima nenaplaćenosti i mogućnosti naplate.

Bilješke obvezno sadrže plaćanja sa žiro računa evidentiranih u Glavnoj knjizi II tijekom fiskalne godine i to po vrstama i iznosima.

Bilješke obvezno sadrže stanja odnosno plaćanja ostvarenih prihodima od vlastite djelatnosti i objašnjenja istih.

Bilješke po potrebi sadrže popis vjerovnika odnosno dužnika, datume dospjelosti i objašnjenje ako su obveze podmirene odnosno potraživanja naplaćena do datuma dostave financijskih izvještaja.

Članak 8.

(1) Bilješke uz financijske izvještaje sastavljaju se kronološkim redom, oznakama od broja jedan - 1, pa nadalje.

(2) Bilješkama se objašnjavaju stanoviti podaci, a bilješke mogu biti opisne i brojčane ili kombinirano opisne i brojčane.

III. NAČELA SASTAVLJANJA GODIŠNJEG
IZVJEŠĆA I GLAVNIH FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA

Članak 9.

(1) Gotovinsko računovodstveno načelo temeljna je pretpostavka sastavljanja svih glavnih financijskih izvještaja i godišnjeg izvješća.

(2) Ako između državnog proračuna i nadležnih ministarstava odnosno korisnika državnog proračuna postoje razlike u istim transakcijama i poslovnim događajima nastalim zbog vremenske neusklađenosti njihova evidentiranja, primjenjuje se temeljni kriterij njihova iskazivanja u računovodstvenoj evidenciji državnog proračuna, tako da su nadležna ministarstva i proračunski korisnici dužni uskladiti svoje evidencije prema evidenciji državnog proračuna.

(3) Pri sastavljanju glavnih financijskih izvještaja također se primjenjuje načelo urednosti i načelo preglednosti.

Članak 10.

(1) Konsolidacijska bilanca i konsolidacijski račun prihoda i izdataka sastavljaju se na razini nadležnog ministarstva koje ima proračunske korisnike.

(2) Konsolidacijska bilanca i konsolidacijski račun prihoda i izdataka sastavljaju se uz suradnju s Ministarstvom financija.

(3) Ministarstvo financija dostavlja nadležnim ministarstvima podatke o izvršavanju proračuna na razini osnovnog računa i na razini nadležnog ministarstva i agencije.

(4) Nadležna ministarstva iz stavka (1) ovog članka dužna su uskladiti podatke konsolidacijske bilance i konsolidacijskog računa prihoda i izdataka svojih proračunskih korisnika s podacima koje im dostavi Ministarstvo financija.

(5) Ako se podaci iz stavka (4) ovog članka razlikuju, nadležna ministarstva dužna su dostaviti Ministarstvu financija ispravke i bilješke uz konsolidacijske bilance iz stavka (1) ovog članka.

(6) Ispravke iz stavka (5) ovog članka nadležno ministarstvo dostavlja Ministarstvu financija kao usklađenje knjiženja.

(7) Ako se odstupanja iz stavka (5) ovog članka odnose samo na razlike proizašle iz različitog vremenskog evidentiranja iste transakcije navedene u članku 9. stavku (2) ovog Pravilnika, tada se to navodi u bilješkama, a ispravke se ne trebaju dostavljati Ministarstvu financija.

IV. ROKOVI DOSTAVE GODIŠNJEG IZVJEŠĆA I GLAVNIH FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA

Članak 11.

(1) Glavni financijski izvještaji zajedno s obrazloženjima i objašnjenjima čine godišnji obračun odnosno godišnje izvješće.

(2) Rokovi dostave glavnih financijskih izvještaja i godišnjeg obračuna odnosno godišnjeg izvješća jesu oni koji su propisani člancima 42. i 43. Zakona o proračunu ("Narodne novine", broj 92/94).

(3) Jedinice lokalne samouprave i uprave dužne su glavne financijske izvještaje i godišnji obračun odnosno godišnje izvješće dostaviti Ministarstvu financija najkasnije do kraja travnja za prethodnu fiskalnu godinu.

Članak 12.

(1) Financijski izvještaji sastavljeni u skladu s ovim Pravilnikom, a na temelju Zakona o proračunu ("Narodne novine", broj 92/94), Uredbe o računovodstvu proračuna ("Narodne novine", broj 96/94) i Uredbe o glavnoj knjizi riznice i načinu vođenja jedinstvenog računa riznice ("Narodne novine", broj 97/95) služe ujedno i za potrebe državne revizije i državne statistike.

Članak 13.

(1) Rokovi dani u ovom Pravilniku vrijede i za obveze prema državnoj reviziji i državnoj statistici.

Članak 14.

(1) Ovlašćuje se Zavod za platni promet da, suglasno, programu statističkih istraživanja koje utvrđuje Sabor Republike Hrvatske, obavi obradu podataka iz glavnih financijskih izvještaja.

Članak 15.

(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 470-01/96-01/31

Urbroj: 531-06/96-5

Zagreb, 30. siječnja 1996.

Ministar financija

Božo Prka, v.r.