Zakoni i propisi - Pravni savjeti 58 09.08.1995 Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o tehničkim uvjetima
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO POMORSTVA, PROMETA I VEZA

Na temelju članka 316. stavak 2. to;ka 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ("Narodne novine" broj 84/92, 5/93 i 26/93) ministar pomorstva prometa i veza u suglasnosti s ministrom unutarnjih poslova i ministrom gospodarstva donosi

PRAVILNIK

O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM UVJETIMA VOZILA U PROMETU NA CESTAMA

Članak 1.

U Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama ("Narodne novine", broj 19/93 i 83/94) u članku 1. riječ: "ukupne" se briše.

Članak 2,

Iza članka 1. naslov se mijenja i glasi "DIMENZIJE I MASE VOZILA"

Članak 3.

U članku 2. stavku 3. briše se točka i dodaju rijeći: kii kada su gume napumpane na tlak koji propisuje proizvođač vozila.

Članak 4.

Članak 3. mijenja se i glasi:

"Najveće dopuštene duljine vozila iznose

1) motornog vozila .................................................12,00 m ,

2) prikljućnog vozila (s rudom) ...............................12,00 m

3) tegljaća s poluprikolicom ...................................16,00 m

4) vućnog vozila s prikolicom .................................18,35 m

5) zglobnog autobusa ............................................18,00 m

6) zaprežnog vozila, uključujući i zapregu ..............10,00 m"

Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka duljina autobusa s prikolicom za gradski i prigradski promet koji su do stupanja na snagu ovog Pravilnika bili registrirani ili uvezeni u Republici Hrvatskoj je 20 m.


Članak 5.

Članak 4. mijenja se i glasi :

"Najveća dopuštena širina vozila iznosi ..................................2,5 m.

Najveća dopuštena širina hladnjaće sa stijenkom debljine preko 50 mm iznosi..................................2,6 m.

Iznimno od odredbe stavka 1. i 2. ovog članka, širina vozila ne obuhvaća prekoraćenja što mogu nastati zbog deformacije guma u zoni nalijeganja na kolnik, postavljanja lanaca za snijeg i ugradnje gabaritnih svjetala, pokazivaća smjera, vanjskog zrcala, svjetla za osvjetljavanje ceste, elastićnih blatobrana i druge dodatne opreme koja je vezana za čvrstu konstrukciju vozila.

Svi zglobno ili elastično vezani dijelovi iz stavka 3. ovog članka, moraju biti zglobno ili elastično vezani na konstrukciju vozila i kad se preklope uz čvrstu konstrukciju vozila, moraju biti unutar propisane najveće dopuštene širine vozila, a ostali dijelovi - unutar propisane širine uvećane za vrijednost dopuštenqg odstupanja za najviše 1% od vrijednosti iz stavka 1. ovog članka".

Članak 6.

Članak 6. mijenja se i glasi:

"Motorna i priključna vozila, a i skupovi vozila moraju imati takve uređaje da privožnji u krugu od 3600 promjer vanjske opisane kružnice bude najviše 25 m, a promjer unutrašnje kružnice 10,6 m."

Članak 7.

Članak 8. mijenja se i glasi:

"Najveća dopuštena masa vozila na motorni pogon ili skupa vozila i osovinsko opterećenje vozila, odnosno skupa vozila u stanju mirovanja, na vodoravnoj podlozi, ne smiju prelaziti sljedeće iznose :

1. Najveće dopuštene mase vozila na motorni pogon ili skupa vozila :

1. 1. Vozila koja tvore dio skupa vozila :

1. 1. 1. Dvoosovinska prikolica....................................................................18 t

1.1.2. Troosovinska prikolica.......................................................................24 t

1.2. Kombinirana vozila

1.2.1. Skup vozila sa 5 ili 6 osovina:

a) dvoosovinsko motorno vozilo sa troosovinskom prikolicom .....................40 t

b) troosovinsko motorno vozilo sa dvo ili troosovinskom prikolicom ............40t

1.2.2.Tegljać s poluprikolicom s ukupno 5 ili 6 osovina

a) dvoosovinski tegljač sa troosovinskom poluprikolicom ............................40t

b) troosovinski tegljać sa dvo ili troosovinskom poluprikolicom ...................40t

c) troosovinski tegljać sa dvo ili troosovinskom poluprikolicom kada prevozi 40-stopni

ISO kontejner kao kombiniranu prijevoznu operaciju (jedinicu) ...................44t

l.2.3.Skup vozila sa ćetiri osovine koji se sastoji od dvoosovinskog

motornog vozila i dvoosovinske prikolice ................................................... 36 t

1.2.4. Tegljač s poluprikolicom s ukupno 4 osovine, pri čemu su i tegljač i poluprikolica dvoosovinski, a za slučaj da je razmak izmedu osovina poluprikolice :

a) od 1,3 m do 1,8 m ................................................................................ 36 t

b) veći od 1,8 m 36 t + 2 tone razlike kada je riječ o najvećoj dopuštenoj masi motornog vozila ( 18 t) i najvećoj dopuštenoj masi tandema osovina poluprikolice (20 t) i kada je pogonska osovina opremljena duplim gumama i zračnim ogibljenjem ili ogibljenjem koje se priznaje kao ekvivalentno unutar ECE

1.3. Motorna vozila:

1.3.1. Dvoosovinsko motorno vozilo ......................................................... 18 t

1.3.2. Troosovinsko motorno vozilo 25 t odnosno 26 tona ako je pogonska osovina opremljena s duplim gumama i zračnim ogibljenjem ili ogibljenjem koje se priznaje kao ekvivalentno unutar ECE.

1.3.3. četveroosovinsko motorno 31 t++ vozilo s dvije upravljane osovine odnosno 32 tone ako je pogonska osovina opremljena s duplim gumama i zračnim ogibljenjem ili ogibljenjem koje se priznaje kao ekvivalentno unutar ECE.

1.4. Troosovinski zglobni autobus 28t

2. Osovinsko opterečenje vozila odnosno skupa vozila u stanju mirovanja, na vodoravnoj podlozi ne smije prelaziti :

2. 1. Jednostruke osovine:

Jednostruka slobodna osovina ................................................................100 kN

2.2. Tandem osovine pnkolice i poluprikolice

Zbroj težina (opterećenja) osovina po tandem osovini ne smije prijeći, ako razmak (d) izmedu osovina, iznosi:

a) manji od 1 m (d < 1,0 m) 110 kN b) između 1,0 m do 1,3 m _

(1,0 m < d < 1,3 m) ,160 kN

c) između I,3 m do I,8 m

(1,3 m < d < l,8 m) 180 kN d) veći od 1,8 m (1,8 m od) 200 kN

2.3. Troosovinske prikollce i poluprikolice:

Zbroj težina (opterećenja) osovina po tandem osovini ne smije prijeći, ako razmak (d) između osovina, ima ove iznose:

a) do 1,3 m (d < 1,3 m) 210 kN

b) od 1,3 m do 1,4 m

(1,3 m < d <= 1,4 m) 240 kN 2.4. Pogonska osovina :

2.4.1 Pogonska osovina vozila iz točaka 1.2.1. i 1.2.2. 115 kN

2.4.2. Pogonska osovina vozila iz točaka 1.2.3.;1.2.4.;1.3. i 1.4. 115 kN

2.5. Tandem osovine motornih vozila:

Zbroj opterećenja osovina po tandem osovini ne smije prijeći, ako je razmak (d) između osovina,ove iznose:

a) manji od 1m (d < 1,0m) 115kN

b)1m do 1,3m (1,0m < d < I,3m) 160kN

c) l,3m do 1,8m 180kN

(1,3m < d < 1,8m) odnosno 190kN ako je pogonska osovina opremljena s duplim gumama i zračnim ogibljenjem ili ogibljenjem koje se priznaje kao ekvivalentno unutar ECE.

Pod jednostrukom osovinom smatra se osovina koja je od susjedne osovine udaljena 1,8 m ili više. Dvostruka osovina jesu dvije osovine međusobno udaljene l,8 m. Trostruka osovina jesu tri osovine pri Čemu je razmak između njih manji ili jednak 4,0 m."

Članak 8.

U članku 12. stavak 5. se briše.

U stavku 6. riječ: "parkirno" zamjenjuje se s riječi: "pakirano".

Stavak 7. mijenja se i glasi:

"Kočni protublokirajući sustav (ABS) u skladu s pravilnikom ECE 13 moraju imati'

- autobusi u međumjesnom, linijskom i slobodnom prijevozu kojima najveća dopuštena masa prclazi 12 tona (vrijedi za vozila registrirana od 01. 01.1994.).

- teretni automobili i tegljači kojima najveća dopuštena masa prelazi 16 t a koji su predviđeni za vudu prikolica kojima najveća dopuštena masa prelazi 10 t ili poluprikolica kojima osovinsko opterećenje prelazi 100 kN (vrijedi za vozila registri rana od 01. 01. 1998.).

- prikolice kojima najveća dopuštena masa prelazi 10 t i poluprikolice kojima osovinsko opterećenje prelazi 100 kN (vrijedi za vozila registrirana od 01. 01.1998.).

- vozila za prijevoz opasnih tvari moraju imati ugrađen ABS uređaj prema ADR propisima (vrijedi za vozila registrirana od 01. 01. 1994.)."

Članak 9.

U članku 13. stavku 7. riječi: »gibnjeva čiji je progib gibnja« zamijenjuju se riječima: »opruga čiji je progib«.

Stavak 8. mijenja se i glasi:

»Usporivač za dugotrajno usporavanje na motornim vozilima najveće dopuštene mase iznad 5 t, koja su predviđena za vuču prikolica najveće dopuštene mase iznad 7 t, odnosno poluprikolica sa sedlom kod koje dio najveće dopuštene mase koji otpada na osovine prelazi 9 t, te na motornim vozilima najveće dopuštene mase iznad 9 t, mora biti ugraden i izveden tako da osigurava dugotrajno usporavanje vozila. Vučno vozilo svojim usporivačem mora imati mogućnost trajnog usporavanja skupa vozila ukoliko prikolica nema vlastiti usporivač«.

Iza stavka 12. dodaje se novi stavak koji glasi:

»Odredba svaka 7. ovoga članka ne odnosi se na vozila opremljena zračnim ovjesima«.

- Članak 10.

U članku 16. stavku 2. riječi:. »i parkirna«» se brišu, a na kraju teksta se briše točka i dodaja riječi: »a parkirna kočnica da djeluje na dovoljan broj kotača da bi se ostvario propisani koeficijent kočenja«.

U stavku 8. iza riječi: »mehanizam« dodaje se točka a ostali tekst se briše.

Ćlanak 11.

U članku 22. stavku 4. i 5. brišu se riječi: »glavnih svjetala«.

Stavak 6. mijenja se i glasi:

»Dugo svjetlo ne smije biti postavljeno bliže vanjskom gabaritu vozila od kratkog svjetla.«

Članak 12.

U članku 24. stavak 4. se briše.

Članak 13.

U članku 28. stavku 6. riječi: »proizvedu, odnosno proizvedu i uključe u promet do« zamijenjuju se riječima: »prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj«

Članak l4.

U članku 30. stavak 4. mijenja se i glasi:

»Stražnja svjetla za maglu moraju biti povezana tako da se ne mogu uključiti ako nisu uključena pozicijska svjetla.« Članak 15.

U članku 32. stavku 1.: kratica »mm« zamijenjuje se kraticom »m«.

Članak 16.

U članku 35. stavku 5. iza riječi: »postavljeni« dodaje se riječ: »približno«

Iza stavka 9. dodaju se novi stavci 10. i 11. koji glase: »Na motornim i priključnim vozilima čija duljina prelazi 6 m, mora biti ugraden sa svake bočne strane barem jedan katadiopter žute boje ne trokutastog oblika. Katadiopter koji je najbliži prednjern dijelu vozila ne smije biti udaljen od prednje strane vozila više od 3 m, kod prikolice se računa i duljina rude. Raz

mak izmedu dva susjedna katadioptera ne smije biti veći od 3 m. Na zadnjem kraju vozila bočni katadiopter mora biti na udaljenosti 1 m od stražnje strane vozila. Po visini bočni katadiopter treba postaviti na visinu od kolnika najmanje 750 mm i najviše 900 mm, odnosno1500 mm ako oblik vozila ne dozvoljava postavljanje na 900 mm.«

Odredba iz stavka 10. ovoga članka primjenjuje se na vozila koja se prvi put regističraju u Republici Hrvatskoj od O1. srpnja 1996.«

Ćlanak 17.

U članku 45. brišu se riječi: »koji su simetrično resporedeni prema uzdužnoj osi vozila.«

Članak 18.

U članku 46. stavku 1. točka 2. pod d) mijenja se i glasi: »nadzorni uredaj-tahograf, prema odredbama ECE Sporazuma 811/564 koji osigurava upis vremena vožnje članova posade,žvremena provedenog u obavljanju profesionalne aktivnosti koja ne spada u upravljanje vozilom, vrijeme odmora, brzine vozila i prijedenu udaljenost«

a točka 5. pod e) mijenja se i glasi:

»nadzorni uredaj-tahograf, prema odredbama ECE Sporazuma 811 /564 koji osigurava upis vremena vožnje članova posade, vremena provedenog u obavljanju profesionalne aktivnosti koja ne spada u upravljanje vozilom, vrijeme odmora, brzine vozila i prijedenu udaljenost i ako je najveća dopuštena masa iznad 3,5 t.«

Točka 5. pod f) se briše.

Iza stavka 1. dodaju se novi stavci 2, 3 i 4 koji glase: »Odredba stavka 1. točka 2. pod d) i točka 5. pod e) primjenjuje se na vozila koja sudjeluju u medunarodnom cestovnom prometu sukladno Europskom ugovoru o radu posada vozila angažiranim u medunarodnom cestovnom prometu (AETR) od 24. travnja 1995. godine i na vozila koja se prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj.

Odredbe stavka 1. točka 5. pod e) ovog članka ne odnosi se na vozila Hrvatske vojske, vozila civilne zaštite, vatrogasna vozila i komunalna vozila te vozila s ugradenim pčelinjakom.

Na vozila iz stavka 3. ovoga članka primjenjuju se dosadašnje odredbe članka 46. stavak I. točka 2. pod d) i točka 5. pod e) Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila na cestama (»Narodne novine« l9/93 i 83/94)«.

članak l9.

U članku 47. stavak 3. se briše.

Ćlanak 20.

U članku 49. stavku 5. riječi: »s obiju strana motocikla i ugradene i izvedene oslonce za noge putnika« zamijenjuju se riječima: »i ugradene oslonce za noge putnika s obje strane motocikla«.

Ćlanak 21.

U članku 52. stavku 1. riječi: »osigurava s unutrašnje strane tako da lako fiksiraju u« zamijenjuju se riječima: »osiguravaju tako da se lako učvrsti«, a zadnja rečenica se briše.

Članak 22.

U članku 54. stavku 2. iza riječi: »tahografa« dodaju se riječi »koji se mora posebnim vodovima spajati na akumulatoru.«

Članak 23.

Članak 55. mijenja se i glasi:

»Sjedala i nasloni tih sjedala u automobilima koji su pokretni moraju imati osigurače za učvršćenje.«

Članak 24.

U članku 56. u stavku 1. točka 3. mijenja se i glasi: »Zastakljene površine kabine vozača moraju udovoljavati normativima iz pravilnika ECE broj 43.«

Članak .25.

U članku 58. stavku l. riječi: »najvećoj dopuštenoj masi vozila« zamijenjuju se riječima: »najvećem dopuštenom optefećenju osovina.«

Članak 26.

U članku 60. stavku 4. riječi: »1000 m« zamijenjuju se riječima: » 1000 mm«. Iza stavka 7. dodaju se novi stavci 8. i 9. koji glase:

»Na teretnim vučnim i priključnim vozilima čija najveća dopuštena masa prelazi 3,5 t moraju biti ugradeni bočni štitnici protiv podlijetanja prema pravilniku ECE 73.«

Odredba iz stavka 8. ovog članka odnosi sč na vozila koja se prvi put registriraju od O1. srpnja 1996. godine.«

Članak 27.

Članak 61. mijenja se i glasi:

»Priključci za vezivanje sigurnosnih pojaseva u osobnim automobilima koji su proizvedeni poslije O1. travnja 1971. godine moraju biti ugradeni najmanje za prvi red sjedala.

Za vozila iz stavka 1. ovog članka bočna sjedala okrenuta u smjeru vožnje moraju imati priključke za vezivanje sigurnosnih pojasa na tri točke a izuzetno i na dvije točke, a sjedala u sredini vozila moraju biti najmanje na dvije točke vezivanja.

Odredbe stavka 2. ovog članka primjenjuju se i na ostala sjedala ako proizvodač odnosno vlasnik vozila želi ugraditi priključke za vezivanje sigurnosnih pojaseva.

Nasloni za glavu u osobnim automobilima proizvedenim poslije 01. svibnja 1985. godine moraju biti ugradeni najmanje za prvi red sjedala.«

Članak 28. Članak 62. mijenja se i glasi:

»Osobni automobili proizvedeni poslije Ol. siječnja 1977. godine, koji imaju ugradene priključke za vezivanje sigurnosnih pojaseva najmanje na tri točke vezivanja, moraju imati ugradene sigurnosne pojaseve za prvi red bočnih sjedala.«

Članak 29. Članak 75. mijenja se i glasi:

»Radna i parkirna kočnica na prikolicama koje vuku traktori mora djelovati na dovoljan broj kotača da bi se osigurao minimalni kočni koeficijent i da bi se zadržalo pravocrtno kretanje za vrijeme kočenja.

Radna kočnica priključnog vozila kojeg vuče traktor mora se aktivirati istovremeno i s istim uredajem kad i radna kočnica wčnog traktora.

Prikolica iz stavka 1. ovog članka može biti opremljena naletnom kočnicom ako joj najveća dopuštena masa ne prelazi 8 t, a brtina 30 km/h te:

- kad najveća dopuštena bnina ne prelazi 25 km/h mogu se vučnom traktoru dodati najviše dvije prikolice i

- kad najveća bnina ne prelazi 40 km/h mogu se vučnom traktoru dodati najviše dvije prikolice uz uvjet da su na prikolici kočeni svi kotači.

Prikolica iz stavka 1. ovog članka ne mora imati radnu kočnicu uz uvjet da joj najveća brzina ne prelazi 30 km/h, da joj najveća dopuštena masa ne prelazi 3 t i da je masa vučnog traktora dva puta veća.«

Članak 30.

U članku 86. dodaje se povi stavak 2. koji glasi:

»Sadržaj kutije prve pomoći iz stavka 1. ovoga članka propisuje ministar zdravstva.«

Ćlanak 31.

U članku 92. ispred riječi: »Skup« dodaju se riječi »Motorno vozilo i«, a broj: »324« zamijeniti brojem: »70«.

Članak 32.

U članku 93. točke 1. i 2. mijenjaju se i glase:

»1) Benzinslči motori - koncentracija ugljičnog monoksida, nakon što je motor postigao radnu temperaturu i u praznom hodu, ne smije prelaziti vrijednost deklariranu od proizvodača vozila. Ako podaci proizvodača nisu poznati, sadriaj ugljičnog monoksida u ispušnim plinovima ne smije prelaziti:

- 4,5 % za vozila proizvedena prije 1, listopada 1986. godine

- 3,5 % za vozila proizvedena poslije 1. listopada 1986. godine.

2) Dizelski motori - pri najmanje šest uzastopnih slobodnih ubnanja neopterećenog normalno zagrijanog motora ispušne plinove čiji koeficijent apsorpcije svjetla izmjeren dimometrom premašuje vrijednosti:

- 2,5 mv za usisne motore

- 3,0 mv za motore s prednabijanjem (turbo motori)

Pri slobodnom ubnanju mora se postići najveća bnina

vrtnče motora.«

Članak 33. Članak 94. mijenja se i glasi:

»Pod tehničkim uvjetima kojima moraju odgovarati pojedini uredaji na vozilima, prema ovom Pravilniku, razumijevaju se tehnički normativi što se propisuju za pojedine vrste tih uredaja.

Tehnički normativi efikasnosti kočnih sustava motornih vozila i priključnih vozila ispitivanih u statičkim uvjetima ispitivanja na valjcima za ispitivanje kočne sile iznose:

Normativi iz stavka 2. ovog članka primjenjuju se na vozila pod sljedećim uvjetima:

vozila se ispituju u statičkim uvjetima ispitivanja na valjcima za ispitivanje kočne sile;

da je površina valjaka na kojima se ispituju kočnice dovoljnog koeficijenta trenja (p ? 0,5);

da temperatura diska ili vanjske površine bubnja kočnice ne iznosi više od 100 °C; da je kod ispitivanja vozila s dvostrukom ili višestrukom osovinom osigurano da razina ispitivane osovine ne bude niža od ostalih osovina.

Normativi iz stavka 2. ovog članka primjenjuju se tako da se zbroj sila kočenja na obodu svih kotača koje nastaju neposredno prije blokiranja kotača (ili zbroj sila kočenja aktiviranih maksimalnim silama aktiviranja) podijeli s težinom vpzila uvećanom za težinu tereta koji se trenutno nalazi u njemu i pomnoži s konstantom 100. Ovako dobiveni rezultat mora biti veći ili jednak propisanoj vrijednosti koeficijenta kočenja.

Razlika sila kočenja za radnu kočnicu na kotačima iste osovine ne smije biti veća od 25%, a za pomočnu kočnicu 30%: 2a izračunavanje postotka razlike sile kočenja na istoj osovini uzimaju se sile kočenja koje nastaju neposredno prije hlokiižanja kotača ili sile kočenja aktivirane maksimalnim silama aktičitanja. Za osnovicu izračunavanja postotka razlike sile kočenja kotača na istoj osovini uzima se veća sila kočenja.

Nejednolikost sile kočenja na kotaču ne smije biti veća od 20%. Postotak nejednolikosti sile kočenja izračunava se na približno polovici sile kočenja koja izaziva blokadu. Za osnovicu izračunavanja postotka nejednolikosti sile kočenja uzima se veća sila kočenja.

Kod vozila koja imaju dva kruga kočenja u slučaju ispadanja jednog kruga preostali krug treba osigurati kočni koeficijent od I S%. Kočni sustav radne kočnice treba biti takav da izdiži maksimalnu silu na papučicu kočnice od 1000 N.

Na svim vozilima koja imaju ugratiene uredaje za automatsku regulaciju sile kočenja proporcionalno promjeni opterećenja, moraju biti na vidljivom mjestu postavljeni svi tehnički po= daci za podešavanje tog uredaja.

Vozila koja se ne mogu ispitati na statičkom ispitivalištu kočnica ispituju se kočenjem u vožnji, mjereći pomoć decelerometra usporenje vozila. Ovako dobiveno usporenje mora biti veće ili jednako od apsolutne vrijednosti koeficijenta kočenja pomnoženog s 10.

Radna i specijalna vozila koja na ravnoj cesti ne mogu razviti brzinu veću od 55 km/h mogu imati smanjeni koeficijent kočenja za 30% od propisanog (vrijedi za radno, pomoćno i parkirno kočenje).

Kod vozila koja podliježu ispitivanju vozila prema propisima o ispitivanju (homologaciji) vozila primjenjuju se norme Pravilnika ECE »13«.

Kategorizacija vozila u odnosu na elemsnte kočenja:

Članak 34.

U članku 95. stavku 1. brojka: »16« zamjenjuje se brojkom: »18«.

U stavku 2. brojka »8%« zamjenjuje se brojkom: »12%«. Članak 35.

Članak 96. mijenja se i glasi

»Usporivač za dugotrajno usporavanje motornog vozila iz članka 13. stavak 8., bez ili sa priključnim vozilom iz članka 16., stavka 8. a pri najvećoj opuštenoj masi mora imati mogućnost (usporavanja) zadižavanja konstantne briine od 30 km/h, u odgovarajućem stupnju prijenosa na spustu od 7% i duljini puta od 6 km.

Ako vučno vozilo ne zadovoljava uvjet iz stavka 1. ovog članka smije vući priključno vozilo samo ako:

1. ima mogućnost aktiviranja radne kočnice priključnog vozila bez aktiviranja svoje radne; pomoćne i parkirne kočiiice. 2. prik,ljučno vozilo ima svoj usporivač i ako ga vozač vuč

nog vozila može za vrijeme vožnje aktivirati.

Nakon O1. 07. 1996. godine ne smiju se prvi put registrirati u Republici Hrvatskoj priključna vozila koja imaju vlastiti elektromagnetski usporivač, a koji djeluje na elemente radne kočnice.«

Članak 36.

U članku 98. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:

»Uredaj za davanje zvučnih znakova na motornim vozilima ne smije proizvoditi zvuk jakosti veće od 104 dB (A).«

Članak 37.

U članku 100. riječ: »(homologizirani)« zamjenjuje se s riječi: »(homologirani)«.

Članak 38.

U članku 101. stavku 1. riječi: »proizvedena, odnosno proizvedena i uključena u promet« zamjenjuju se riječima: »prvi put registrirana:«, a točke

1 ) a), b)

2) a), c), d), e), fĆ, g), h), i), j), k),1), lj), n), nj), o), p), r), s), š) 6) d)

7) a) 8) d)

9) a), b), c), d) 11) a), c) se brišu.

Članak 39.

Članak 103. se briše.

Članak 40. Članak 104. mijenja se i glasi:

»Odredbe članka 13. stavka 6: ovoga Pravilnika primjenjuje se na priključna vozila, koja se prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj nakon U1. srpnja 1996. godine.«

Ćlanak 41.

U članku 105. riječi: »od 1. listopada« zamjenjuju se riječima: »do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.«

Članak 106. se briše.

Članak 42.

Članak 43.

U članku 107. riječi: »proizvedena, odnosno proizvedeni i« se brišu.

Ćlanak 44.

U članku 108. riječi: »proizvedena i« se brišu.

Članak 45.

U članku 109. iza brojke: »10« dodaju se riječi: »12 stavak 7«, a iza brojke: »91« dodaje se brojka: »i00«.

Članak 46.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu tridesetog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa:011-O1/95-O1/51 Urbroj: 530-95-13 Zagreb, 27. srpnja 1995.

Ministar Ivica Mudrinić, dipl. ing., v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.