Zakoni i propisi - Pravni savjeti 52 28.07.1995 Pravilnik o normi neposrednog odgojno-obrazovnog rada po nastavn
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO PROSVJETE I ŠPORTA

Na temelju članka 77a. stavka 2. Zakona o srednjem školstvu ("Narodne novine", br. 19/92, 26/93. 27/93. i 50/95.) ministar prosvjete i športa donosi

     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

PRAVILNIK

O NORMI NEPOSREDNOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG RADA PO NASTAVNIM PREDMETIMA I NAČINU UTVRĐIVANJA BROJA IZVRŠITELJA NA ODGOJNO-OBRAZOVNIM I DRUGIM POSLOVIMA U SREDNJOJ ŠKOLI

Članak 1.

Ovim pravilnikom utvrđuju se norma neposrednog odgojno-obrazovnog rada po nastavnim predmetima, način utvrđivanja broja izvršitelja na odgojno-obrazovnim i drugim poslovima u srednjoj školi te ostali poslovi koji proizlaze iz naravi i količine odgojno-obrazovnog rada.

Članak 2.

Pojedini pojmovi u ovom pravilniku znače:

1. "Pedagoški normativi rada" su vrste i vrijeme rada iskazano u satima rada nastavnika te potreban broj izvršitelja na odgojno-obrazovnim i drugim poslovima u školi,

2. "Neposredni odgojno-obrazovni rad" je rad nastavnika u redovitoj, izbornoj i fakultativnoj nastavi u razrednom odjelu i skupini učenika iz predmeta utvrđenih nastavnim planom i programom te na izvedbi programa odgojno-obrazovnog rada u odgojnoj skupini učenika učeničkog doma;

3. "Dodatni oblici neposrednog odgojno-obrazovnog rada" su dodatna nastava s darovitim učenicima i učenicima koji se pripremaju za središnje državno natjecanje iz znanja i umijeća, te vođenje školskog p,ievačkog zbora;

4. "Dopunski oblici neposrednog odgojno-obrazovnog rada" je dopunska nastava, priprema učenika za maturu ili završni ispit, te izvedba programa školskog športskog kluba i drugih školskih klubova ili udruga učenika;

5. "Razredništvo" je skupina poslova razrednika: sat razrednika, rad s roditeljima i nastavnicima razrednog vijeća, ekskurzija i izleti, te razredna evidencija i administracija;

6. "Stručno-metodička priprema" obuhvaća poslove nastavnika na planiranju, programiranju i pripremanju nastave;

7. "Ostali poslovi nastavnika" su poslovi: pripreme početka i završetka školske godine, završni ispit ili matura, popravni ispiti, analiza pismenih radova učenika, izvješće o rezultatima rada, razredna evidencija i administracija, stručno usavršavanje nastavnika, dežurstvo, sindikalna aktivnost povjerenika, izvannastavne

aktivnosti učenika i druge radne obveze utvrđene godišnjim planom i programom rada škole;

8. "Rad ostalih djelatnika škole" je rad kojim se osiguravaju programske, razvojne, pravne, administrativne i tehničke pretpostavke za izvođenje odgojno-obrazovnog rada škole.

I. NORMA RADA NASTAVNIKA

Članak 3.

Ukupne tjedne obveze nastavnika u nastavi i ostalim oblicima rada utvrđuju se godišnjim planom i programom rada škole u skladu sa zakonom i normativima utvrđenim ovim pravilnikom u okviru 42-satnog radnog tjedna.

Članak 4.

Tjedna norma neposrednog odgojno-obrazovnog rada u teoretskoj i praktičnoj nastavi i odgojnim skupinama u učeničkom domu je:

1. Za profesora hrvatskog jezika - 20 sati;

2. Za profesora matematike i profesora stranog jezika - 21 nastavni sat ;

3. Za profesore i stručne učitelje ostalih predmeta u teoretskoj nastavi koja se izvodi u obliku predavanja ili predavanja sa vježbama - 22 nastavna sata;

4. Za profesore i stručne učitelje predmeta koji se izvode pretežito u obliku motoričkih, funkcionalnih i radnih vježbi i navikavanja (tjelesna i zdravstvena kultura, individualna nastava u umjetničkim školama i zdravstvena njega) - 24 nastavna sata;

5. Za profesore i stručne učitelje predmeta koji se u cjelini izvode u obliku praktične nastave i strukovnih vježbi - 28 nastavnih sati ;

6. Za odgajatelje na izvedbi odgojno-obrazovnog programa u odgojnoj skupini učeničkog doma - 28 nastavnih sati;

7. Za suradnike u nastavi za izvođenje vježbi i praktične nastave - 32 do 36 nastavnih sati, zavisno od tjednog rasporeda sati rada.

8. Za profesora koji izvodi nastavu dva ili više predmeta iz različitih znanstvenih područja tjedna norma umanjuje se za jedan sat.

Nastavniku, koji izvodi nastavu po programu gimnazije s nastavom na stranom jeziku, može se umanjiti tjedna norma za održavanje nastave do 4 sata, a nastavnicima kojima je strani jezik izvorni ili materinski do 2 sata.

Ako nastavnik izvodi više oblika rada ili nastavnih predmeta za koje je ovim člankom pravilnika utvrđena različita tjedna norma rada, škola utvrđuje prosječnu normu neposrednog odgojno-obrazovnog rada u visini srednje vrijednosti normi utvrđenih za oblike rada ili predmete koje nastavnik izvodi.

Članak 5.

Tjedna norma nastavnika za poslove pripreme i praćenja neposrednog odgojno-obrazovnog rada iznosi:

1. Za profesore hrvatskog jezika 15 sati ;

2. Za profesore matematike i profesore stranih jezika - 14 sati;

3. Za profesore ostalih predmeta u toeretskoj nastavi koji se izvode u obliku predavanja s vježbama - 13 sati ;

4. Za profesore ostalih predmeta u teoretskoj nastavi kojim se izvode u obliku predavanja - 12 sati;

5. Za profesore iz članka 4. stav 1. točka 4. ovog pravilnika - 10 sati ;

6. Za profesore iz članka 4. stav 1. točke 5. ovog pravilnika - 7 sati;

7. Za suradnike u nastavi - 3 sata tjedno.

Članak 6.

Tjedna norma rada za skupinu poslova razredništva je 4 sata, i to:

- sat razrednika - 1 nastavni sat,

- rad s roditeljima i nastavnicima razrednog vijeća -1 sat,

- rad na razrednoj evidenciji i administraciji - 1 sat

- ostali poslovi razrednika - 1 sat.

Nastavnici pripravnici u pravilu nisu razrednici

Članak 7.

Iznimno, i pod uvjetima utvrđenim ovim pravilnikom, škola može odstupiti od normativa utvrđenih u članku 4. ovoga pravilnika, i to:

1. Nastavniku se može rasporediti tjedno najviše do 3, a u njegov pristanak do 6 nastavnih sati iznad norme utvrđene u članku 4. ovoga pravilnika, ako je to potrebno radi nesmetano odvijanja nastave, što može trajati samo dok se, sukladno propisima iz područja radnih odnosa, ne osigura odvijanje nastave na redovit način.

2. Nastavnik kojem je tjedna norma neposrednog odgojno-obrazovnog rada umanjena od 2 do 6 sati sukladno Zakonu o srednjem školstvu ostali poslovi raspoređuju se u okviru 42-satnog radnog tjedna.

3. Iznimno po suglasnosti Ministarstva prosvjete i športa (i daljnjem tekstu: Ministarstvo), nastavnicima koji su dijelom radnog vremena raspoređeni na stručne poslove Ministarstva ili na pedagoško-razvojne poslove škole, tjedna norma nastavnih sati može se umanjiti razmjerno preuzetim obvezama na drugim stručnim poslovima.

4. Nastavnicima koji su zaduženi poslovima voditelja smjene ili zasebnog dijela škole, stručnog suradnika i voditelja praktikuma i praktične nastave, tjedna norma nastavnih sati određuje se sukladno članku 16, 17, 18. i 19. ovoga pravilnika.

Članak 8.

Tjedna norma rada za ostale poslove nastavnika utvrđuje se u visini razlike između zbroja normi iz članaka 4, 5, 6. i 7. ovoga pravilnika i tjedne norme rada utvrđene zakonom, odnosno kolektivnim ugovorom, a odnosi se na sljedeće poslove:

a) za nastavnike:

- dodatna nastava

- dopunska nastava

- program slobodnih aktivnosti

- izvedba programa školskih športskih klubova i drugih klubova ili udruga učenika

- vođenje školskog pjevačkog zbora

- poslovi u svezi s početkom školske godine, te izrada makroplana i razrada nastavnog plana i programa i nastavnih sati,

- poslovi u svezi sa završetkom nastavne i školske godine

- vođenje stručnih vijeća (aktiva) nastavnika,

- mentorstvo u postupku izrade maturalnog ili završnog rada

- završni ispiti i mature,

- popravni, razlikovni i razredni ispiti,

- rad u komisijama,

- poslovi evidencije i vođenja pedagoške dokumentacije,

- stručne ekskurzije i izleti,

- estetsko uređivanje škole,

- mentorstvo nastavniku pripravniku

- organizacija, koordinacija i nadgledanje izvedbe praktične nastave i stručne prakse učenika i suradnika u nastavi

- sjednice stručnih tijela škole i stručnih aktiva,

- suradnja s roditeljima,

- poslovi javne kulturne i socijalne djelatnosti škole

- stručno usavršavanje nastavnika,

- dežurstvo i ostali povremeni poslovi iz programa rada škole,

- poslovi sindikalnog povjerenika,

b) za odgajatelje u učeničkom domu:

- poslovi u svezi s početkom i završetkom nastavne i školske godine (izrada godišnjeg i mjesečnog plana i programa skupina i sekcija, izrađa izvješća, obavijesti roditeljima, rad u komisijama i drugo),

- poslovi evidencije i vođenja pedagoške dokumentacije,

- sjednice stručnih tijela doma i stručnih aktiva,

- poslovi javne kulturne i socijalne djelatnosti i susreta domova,

- poslovi u vođenju slobodnih aktivnosti skupina učenika,

- poslovi suradnje s roditeljima i nastavnicima škola,

- stručno usavršavanje,

- dežurstvo i ostali povremeni poslovi iz programa rada doma.

Članak 9.

Redovna teoretska i praktična nastava izvodi se prema tjednom rasporedu nastavnih sati u razrednim odjelima ili skupinama učenika utvrđenim nastavnim planom i programom.

Dodatni i dopunski oblici neposrednog odgojno-obrazovnog rada sa skupinama učenika izvode se po planu i programu koji donosi nastavničko vijeće škole pod uvjetom da taj rad donosi novi kvalitet u znanjima i umijećima i da se planira, izvodi i evidentira prema tjednom rasporedu nastavnih sati od čega se priznaje jedan nastavni sat za sat dodatnog rada, a 0,5 sati za sat dopunskog rada.

Članak 10.

Ukupne obveze nastavnika utvrđuju se godišnjim planom i programom rada škole na način da se, temeljem danaka 4, 5, 6, 7, 8. i 9. ovoga pravilnika, odredi, u pravilu, sljedeća struktura i količina rada:

U tjednima kad nema nastave, nastavnik izvodi dio ostalih poslova utvrđenih člankom 8. ovoga pravilnika.

Nastavnik u završnim razredima zadužuje se mentorstvom maturantima i drugim satima rada s učenicima u svrhu priprema za maturu i završni ispit te za natjecanje učenika u znanjima i umijećima.

2. Odgajatelj radi s odgojnom skupinom učeničkog doma, tijekom nastavne godine - 28 sati tjedno, priprema se za taj rad 9 sati tjedno te izvodi dio ostalih poslova iz točke b) članka 8. ovoga pravilnika - 5 sati tjedno, a u tjednima u kojima nije nastava izvodi dio ostalih poslova.

U sklopu normativa iz stavka prvog točke 1. i 2. ovoga članka može se mijenjati tjedna struktura radnoga vremena kad to nalaže potreba izvedbe godišnjeg plana i programa rada škole, o čemu odlučuje ravnatelj škole, tako da se ne narušava struktura radnoga vremena osim pod uvjetima utvrđenim ovim pravilnikom.

II. NORMA RADA VODITELJA, STRUČNIH SURADNIKA I OSTALIH DJELATNIKA ŠKOLE

Članak 11.

Norma rada voditelja, stručnih suradnika i ostalih djekatnika u organizacijsko-razvojnoj i administrativno-tehničkoj službi utvrđuje se u školi po vrstama poslova sukladno veličini, vrsti i ustrojstvu škole i obujmu poslova potrebnih za ostvarivanje programa škole i sukladno odredbama ovoga pravilnika, na način da svaki djelatnik ostvaruje tjednu normu radnih sati utvrđenu zakonom.

Rad zasebnih dijelova škole (rad u drugoj smjeni, na drugoj lokaciji i slično) i rad u strukovnom laboratoriju, praktikumu, školskoj radionici, školskom poljoprivrednom imanju, školskom graditeljskom poligonu i sličnim didaktičkim odjelima (u daljnjem tekstu: školski praktikumi) koordiniraju voditelji utvrđeni statutom škole ili godišnjim programom rada škole, odnosno drugim aktom škole.

Članak 12.

Organizacijsko-razvojnu službu čine:

- ravnatelj škole,

- voditelji smjena, voditelji poslova u dijelovima škole na drugoj lokaciji, voditelji programa, odnosno pedagoški samostalnih dijelova škole, te pročelnici odjela u umjetničkim školama,

- stručni suradnici (pedagog, psiholog, knjižničar),

- nastavnik - satničar,

- voditelji bibliotečno-informacijskog centra, školskog praktikuma i praktične nastave.

Članak 13.

Administrativno tehničku službu čine:

- tajnik škole,

- šef računovodstva,

- djelatnici za administrativne poslove i

- djelatnici za tehničko održavanje i rukovanje opremom i za tehničko održavanje i čistoću objekata, uređaja i opreme.

Članak 14.

Voditelja smjene, voditelja poslova u zasebnom dijelu škole na drugoj lokaciji, voditelja programa odnosno pedagoški samostalnog dijela škole, voditelja dijela organizacijskih poslova škole i pročelnika odjela u umjetničkoj školi (u daljnjem tekstu: voditelj) ima:

- škola u kojoj se nastava održava u dvije smjene, s najmanje 8 razrednih odjela u svakoj smjeni,

- škola koja radi na više lokacija s više od 6 razredna odjela na svakoj lokaciji,

- škola s dva i više obrazovnih programa koja radi u dvije ili više pedagoški samostalnih jedinica sa zasebnim nastavničkim vijećima od kojih svaka ima više od 8 razrednih odjela i više od 16 nastavnika s punom nastavnom normom i

- škola s najmanje 26 razrednih odjela ili 780 učenika u kojoj se izvodi najmanje dva obrazovna programa iz dva različite područja rada.

Pod uvjetima utvrđenim u stavku 1. ovoga članka, škola može imati, u pravilu, samo jednog voditelja, a iznimno, uz suglasnost Ministarstva, najviše dva voditelja ako ispunjava uvjete iz stavka 1. alineja 1, 2. i 3. ovoga članka i ako ima najmanje 26 razrednih odjela ili 780 učenika.

Škola s više od tri zasebna programa, koja je ustrojena u tri i više pedagoški samostalnih jedinica sa zasebnim nastavničkim vijećima može imati voditelja za svaku jedinicu koja ima više od 8 razrednih odjela i 16 nastavnika s punom nastavnom normom.

Članak 15.

Voditelj izvodi nastavu i obavlja poslove voditelja utvrđene statutom škole sukladno ovom pravilniku, i to:

- priprema, organizira, raspoređuje i prati izvedbu cjelokupnog odgojno-obrazovnog rada u smjeni, na drugoj lokaciji pedagoški samostalnom odjelu škole ili u cijeloj školi (u daljnjem tekstu: organizacijski poslovi) i obavlja dio stručno-razvojnih poslova sukladno stručnoj spremi koju ima ako je raspoređen na te poslove.

Normativi rada voditelja tjedno su:

a) U školi sa do 20 razrednih odjela:

- 21 sat organizacijskih poslova,

- 10 sati nastave,

- 11 sati pripreme nastave i izvedbe ostalih poslova nastavnika;

b) U školi sa 20 do 30 razrednih odjela - 8 sati nastave

c) U školi iznad 30 razrednih odjela - 4 sata nastave

Voditelju zasebnog dijela škole na drugoj lokaciji i voditelju druge smjene može se norma u nastavi utvrđena u stavku ovoga članka smanjiti za 2 nastavna sata.

U školi sa dva ili više voditelja, normativi rada utvrđeni u stavku 2. ovog članka primjenjuju se temeljem broja razrednih odjela i učenika ustrojbene jedinice (smjene, dislociranog odjela škole, pedagoški samostalne jedinice) čiji rad koordinira voditelj.

Voditelju ili drugom nastavniku koji zamjenjuje ravnatelja u vrijeme njegove odsutnosti smanjuje se tjedna norma rada u nastavi do 50% u vrijeme zamjenjivanja.

Ravnatelj škole, može rasporediti voditelja da, dijelom ili u cjelini, umjesto nastave izvodi stručno razvojne poslove odnosno poslove stručnih suradnika u sklopu normativa rada za stručne suradnike utvrđenih u članku 16. ovoga pravilnika, ako voditelj ima potrebnu stručnu spremu za te poslove.

Članak 16.

Stručni suradnici srednje škole su: pedagog ili psiholog, knjižničar, satničar i drugi stručnjak - specijalist ili umjetnik.

Zavisno od veličine i vrste škole utvrđuju se vrsta i opseg poslova, radna mjesta i broj djelatnika za stručno-razvojne poslove.

U sklopu ukupnih radnih obveza, stručni suradnik na radnom mjestu pedagoga odnosno psihologa radi u nastavi ili je obvezan držati predavanja i konzultacije skupinama učenika, nastavnika i roditelja najmanje 5 do 10 sati tjedno, zavisno od vrste škole i odgojno-obrazovnih i socijalnih problema u školi, što se utvrđuje godišnjim planom i programom rada škole.

Ukupan broj djelatnika za stručno-razvojne poslove na radnim mjestima pedagoga, psihologa u svim vrstama srednjih škola, osim specijalnih škola, utvrđuje se sukladno slijedećim normativima sati rada tjedno:

a) u školi do 20 razrednih odjela - 30 sati stručno razvojnih poslova;

b) u školi preko 20 razrednih odjela - 42 sata stručno-razvojnih poslova ;

Normativ za poslove nastavnika koji je zadužen satničarskim poslovima je - 0,5 sati po jednom razrednom odjelu ili 0,8 sati po jednom razrednom odjelu u školama sa tri i više programa u okviru 42-satnog radnog tjedna.

Normativi iz stavka 4. ovoga članka uvećavaju se za povećane stručno-razvojne i organizacijske poslove u školama sa 2 i više vrsta nastavnih programa i u tehničkim, obrtničkim i industrijskim školama za 8 sati tjedno, što škola može rasporediti na stručne suradnike ili voditelja, zavisno od vrste povećanih poslova.

Sukladno normativima iz stavaka 3, 4, 5. i 6. ovoga članka i vrsti pretežitog dijela zadaća stručno razvojne službe, škola odlučuje, uz prethodno pribavljeno mišljenje Ministarstva, koja će vrsta stručnih suradnika obavljati ove poslove (pedagog ili psiholog) te u skladu s tim utvrđuje radna mjesta.

Škola koja nema punu tjednu normu sati rada za stručnog suradnika može utvrditi takvo radno mjesto samo uz dopunu sati rada stručnog suradnika u nastavi, na poslovima voditelja, knjižničara, voditelja školskog praktikuma i slično, zavisno od vrste stručne spreme i sposobnosti koje ima stručni suradnik, odnosno može na radno mjesto stručnog suradnika dijelom radnog vremena rasporediti i drugog profesora s najmanje 15 godina radnog iskustva u nastavi, zavisno od vrste stručne spreme i sposobnosti koje ima, što se uređuje normativnim aktima škole sukladno Pravilniku o potrebnoj vrsti stručne spreme nastavnika u srednjoj školi.

Članak 17.

Škola koja ima bibliotečno-informacijski centar s potrebnim uvjetima rada, 20 i više razrednih odjela ili 600 i više učenika, 7.500 i više knjiga i opremu, te prostor i programe za informatizaciju rada škole, može utvrditi radno mjesto voditelja bibliotečno-informacijskog centra i 8 sati rada knjižničara na svakih 4 iznad 20 razrednih odjela.

Osim voditelja, škola može u bibliotečno-informacijskom centru sistematizirati i dio radnog mjesta i poslova informacijskog tehničara, operatera ili programera sa 20 sati rada tjedno.

Na pojedinim posebnim programima bibliotečno-informacijskog centra mogu raditi dijelom radnog vremena i drugi stručni suradnici i voditelji u školi te nastavnici u okviru 42-satnog radnog tjedna i učenici - mladi knjižničari koji su se odlučili za takve slobodne aktivnosti.

U školama koje nemaju uvjete za rad bibliotečno-informacijskog centra utvrđuje se radno mjesto knjižničara sukladno slijedećim normativima sati rada tjedno:

- u školama sa do 24 razrednih odjela - 42 sata rada knjižničara;

- u školama sa više od 24 razrednih odjela - još 21 sat rada knjižničara:

Iznimno, pojedine gimnazije i druge škole koje raspolažu s fondom knjiga i opreme iznad standarda mogu, uz posebnu suglasnost Ministarstva, utvrditi i veći broj sati rada knjižničara od normativa utvrđenih u ovom članku pravilnika.

Članak 18.

Škola može utvrditi poslove, radne zadaće i norme rada za voditelja strukovnog laboratorija i kabineta, praktikuma, školske radionice školskog graditeljskog poligona, školskog poljodjelskog dobra i sličnih didaktičkih objekata (u daljnjem tekstu: voditelj školskog praktikuma) samo kad škola upotrebljava takav praktikum u funkciji nastave.

Škola s praktičnom nastavom koja se obavlja u drugim tvrtkama i kod obrtnika, utvrđuje poslove, radne zadaće i normu rada za voditelja praktične nastave koji organizira, nadzire izvedbu i izvodi dio praktične nastave izvan škole i to: - 7 sati tjedno po jednom razrednom odjelu za koji se organizira i izvodi praktična nastava od čega je 2 nastavna sata izvedba nastave i 5 sati organizacije, stručnog nadzora i evidencije praktične nastave u skladu s člankom 10. ovog pravilnika.

U školskim praktikumima predmetni nastavnici izvode laboratorijske i druge nastavne vježbe i praktičnu nastavu u sklopu svojih normativa rada utvrđenih ovim pravilnikom.

Voditelj školskog praktikuma, u pravilu, može biti nastavnik koji vodi stručni aktiv nastavnika iz tog strukovnog (predmetnog) područja, odnosno drugi nastavnik iz te struke, što uređuje škola svojim aktom.

Voditelj školskog praktikuma predlaže i koordinira raspored rada nastavnika i učenika u praktikumu, nadzire rad suradnika u nastavi na izvedbi praktične nastave u praktikumu, brine o čuvanju, održavanju i modernizaciji opreme i uređaja u praktikumu i daje stručne upute o načinu korištenja opreme i uređaja u praktikumu.

Pedagoški normativi rada za poslove i zadaće navedene u stavku 5. ovoga članka, za rad u jednom ili više školskih praktikuma su tjedno:

a) za voditelje specijaliziranih učionica i strukovnih laboratorija i kabineta u kojima se održava do 60 sati v,ježbi tjedno 2 sata rada voditelja tjedno, a preko 60 sati vježbi za svakih 30 sati 1 sat rada voditelja;

b) za voditelje školskih radionica i poljodjelskog školskog dobra gdje se održava 50 do 70 sati vježbi i praktične nastave tjedno - 6 sati rada voditelja tjedno, od 70 do 105 vježbi i praktične nastave - 15 sati rada voditelja, a iznad 105 sati vježbi i praktične nastave tjedno još po - 3 sata rada voditelja za svakih 15 sati preko 105 sati vježbi i praktične nastave tjedno u praktikumu.

Za svakih 2 sata rada na poslovima i zadaćama navedenim u stavku 6. ovoga članka voditelju praktikuma može se umanjiti norma u nastavi za 1 nastavni sat, ako se taj rad posebno ne plaća.

Članak 19.

Administrativno-tehnička služba škole i učeničkog doma ustrojava se i radi sukladno sljedećim normativima:

1. Tajnik;

2. Računovođa;

3. Administrator - 1 izvršitelj u školama s preko 20 razrednih odjela - 1 izvršitelj;

4. Za tehničko rukovanje i održavanje opreme i uređaja u praktikumu te ostalih nastavnih pomagala, za vođenje skladišta praktikuma i pripreme tehničko-tehnoloških sredstava za strukovne vježbe i praktičnu nastavu u dijelu za koji nisu zaduženi nastavnici strukovnih vježbi i praktične nastave, stručni učitelji i voditelj praktikuma, odnosno koji nije u svezi s njihovih radnim mjestima i zadaćama, utvrđuje se norma rada temeljem broja sati rada praktikuma i broja radnih mjesta odnosno strojeva za istodoban rad, i to - 1 sat za tehničko održavanje i rukovanje na svakih 5 sati laboratorijskih vježbi ili 10 sati praktične nastave u školskoj radionici i školskom graditeljskom poligonu s najmanje 10 radnih mjesta i strojeva ili drugih uređaja za istodoban rad učenika koji izvodi jedan izvršitelj;

5. Tehničko održavanje zgrada, centralnog grijanja, namještaja i instalacija te rukovanje centralnim ili

klasičnim grijanjem -1 izvršitelj, a ako škola radi u smjenama - 2 izvršitelja;

6. Čišćenje prostorija (podova, zidova i prozora) i namještaja -1 izvršitelj na svakih 600 m( prostora koji se koristi u jednoj smjeni, odnosno 400 m( radioničkog prostora i prostora strukovnih laboratorija u dijelu koji ne čiste učenici i 10 sati rada tjedno na svakih 600 m( prostora koji škola koristi u drugoj smjeni, ali najviše do 1 izvršitelj na 100 učenika;

7. Za poslove podvornika, portira, kućepazitelja i telefoniste - 1 izvršitelj, uz dežurne učenike i nastavnike, po rasporedu škole;

8. Poslove domara i dostavljača obavlja jedan od djelatnika iz točaka 3, 5, 6. ili 7. ovoga članka, što određuje škola.

Iznimno, kad postoje opravdani razlozi (preneseno pravo sljedništva nad pedagoškom dokumentacijom bivših škola, upravljanje zgradama, vođenje skladišta s većim količinama i vrstama potrošenih roba - materijala, nastava na školskom poljodjelskom dobru, rad u više smjena, klasični način grijanja i slično) škola može, uz posebnu suglasnost Ministarstva, odstupiti od normativa utvrđenih u ovom članku.

U sklopu ukupnog broja djelatnika za administrativno tehničke poslove, utvrđenog na osnovi normativa iz ovoga članka, škola može i na drugi način obaviti raspored djelatnika, zavisno od potrebne količine i vrsta pojedinih poslova.

Članak 20.

Odredbe ovoga pravilnika primjerijuju se i u umjetničkim školama, sa sljedećim posebnostima:

1. U glazbenim i plesnim školama koje imaju do 10 nastavnika u odjelu, pročelniku odjela smanjuje se norma nastavnih sati za - 2 sata tjedno i po 1 sat tjedno za svakih 10 iznad 10 nastavnika u odjelu ako taj rad nije posebno plaćen (temeljem posebnih kriterija za obračun plaća).

2. Glazbene i plesne škole utvrđuju poslove u knjižnici, nototeci, fonoteci i zbirci glazbala, tako da utvrđuju do 6 sati tjedno za rad knjižničara u školama do 100 učenika i 2 sata na svakih 50 iznad 100 učenika;

3. Glazbene i plesne škole utvrđuju poslove i radna mjesta stručnih suradnika u skladu sa člankom 16. ovoga pravilnika, tako da primjenjuju samo normativ broja učenika dvostruko umanjen;

4. Škole primijenjene umjetnosti i dizajna primjenjuju normative iz ovoga pravilnika s tim da za eventualne specifične poslove i rješenja traže suglasnost Ministarstva;

5. U glazbenim i plesnim školama pročelnik odjela škole ima obvezu rada u nastavi 4 do 10 nastavnih sati tjedno, ovisno o broju učenika i složenosti škole;

6. Razredni odjel u glazbenim i plesnim školama u pravilu je veličine do 15 učenika.

Članak 21.

Odredbe ovoga pravilnika primjenjuju i škole za učenike s teškoćama u razvoju, uz sljedeće posebnosti:

1. Stručno razvojna služba se osniva na način da se na svakih 10 razrednih odjela, odnosno 100 učenika utvrđuju tri radna mjesta, i to za pedagoga-defektologa, za psihologa i za socijalnog djelatnika, odnosno stručnjake koje utvrdi škola po pribavljenom mišljenju Ministarstva.

2. Za poslove tehničkog održavanja i čišćenja objekta, mještaja i opreme primjenjuju se normativi iz stavka 1. točak i 6. članka 20. ovoga pravilnika, na način da se umanjuje broj učenika po razrednom odjelu sukladno normativima o veličini razrednih odjela u ovim školama i broj m( za jednu trećinu.

3. Za poslove vratara utvrđuje se 1 radno mjesto u školama bez domskog smještaja, odnosno 2 radna mjesta u školama s domskim smještajem, s time da vratari brinu i o sigurnosti objekata i učenika u ovim školama.

Članak 22.

Domovi učenika primjenjuju sljedeće normative:

1. Odgajatelji - 1 izvršitelj na svakih 25 učenika, odnosno na svakih 15 učenika koji zaostaju s

poteškoćama u razvoju,

2. Stručno-razvojni poslovi (stručni suradnik i organizator slobodnih aktivnosti) - 30 sati tjedno u domu s 50 do 100 učenika - 42 sata u domu od 100 do 180 učenika i 10,5 sati na svakih 25 iznad 180 učenika;

3. Djelatnik za dežurstvo i rad noću, nedjeljom, praznikom blagdanom, odnosno pazitelj - 1 izvršitelj u domovima sa 150 učenika, odnosno - 2 izvršitelja u domovima sa 150 i više učenika, s tim da se na ove poslove mogu, u vrijeme i po rasporedu koji određuje ravnatelj doma, rasporediti, dijelom radnog vremena, odgajatelji i drugi djelatnici doma koji ima jednog pazitelja, odnosno doma koji nema zaposlene pazitelje;

4. Medicinska sestra -1 izvršitelj u domovima sa 150 i više učenika;

5. Tajnik doma - 1 izvršitelj;

6. Administrativno računovodstveni poslovi - 1 izvršite u domu koji ima manje od 100 učenika (tako da tajnik doma koji ima manje od 100 učenika obavlja i dio administrativnih poslova) i - 1 izvršitelj na svakih 100 iznad 100 učenika u domu;

7. Za poslove ekonomata i skladišta - 1 izvršitelj u domovima do 200 učenika i 10 sati rada tjedno na svakih 50 iznad 200 učenika;

8. Za poslove tehničkog održavanja i čišćenja objekata, namještaja i opreme primjenjuju se normativi iz stavka 1. točak i 6. članka 20. ovoga pravilnika, i to normativ broja učenika normativ broja m( koji se umanjuje za jednu trećinu kad se radi o prostoru koji ne čiste učenici;

9. Portir - 1 izvršitelj u domovima sa do 100 učenika i 10 sati rada tjedno na svakih 40 iznad 100 učenika, tako da dio poslova na portirnici i poslova nadzora reda u domu obavljju dežurni učenik i dežurni odgajatelj, odnosno suradnik u odgoju.

10. Za poslove pranja, peglanja i šivanja -1 izvršitelj u domovima od 70 do 150 učenika i 10 sati rada tjedno na svakih 50 iznad 150 učenika u domu;

11. Za rad u kuhinji - 3 izvršitelja u domovima do 60 učenika i - 1 izvršitelj na svakih 50 iznad 60 učenika.

Učenički dom ustrojen u sklopu srednje škole ima voditelja doma.

Učenički dom, koji ima programe i daje usluge iznad prosječnog standarda, za čije troškove može stjecati prihod od korisnika, može uz suglasnost Ministarstva, utvrditi i veći broj radnih mjesta za povećane poslove nego što dopuštaju kriteriji iz ovoga članka, ali pod uvjetom da iz svojih prihoda, stečenih temeljem članka 90. Zakona o srednjem školstvu, snosi sve troškove za povećani broj djelatnika.

Posebni kadrovski uvjeti, u učeničkim domovima koji rade u sastavu škole i domovima koji imaju manje od 100 učenika, rješavaju se temeljem posebne suglasnosti Ministarstva.

U sklopu ukupno utvrđenog broja djelatnika i sati rada u točkama 3, 6, 7, 8, 9 i 10. ovoga članka, učenički dom može i na drugi način izvesti raspored djelatnika, zavisno od količine i vrste pojedinih poslova.

III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 23.

Škole će usklađivanje svojega ustrojstva i rada, te broja djelatnika u nastavi i službama u školi i učeničkom domu prema odredbama ovoga pravilnika obaviti u roku 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga pravilnika, na način da škole i dački domovi, koji nemaju utvrđena i popunjena radna mjesta sukladno ovome pravilniku, prethodno zatraže od Ministarstva suglasnost za otvaranje radnih mjesta i zapošljavanje djelatnika, a škole koje imaju više djelatnika od broja utvrđenog prema ovome pravilniku, obave preraspored djelatnika i prijave županijskim tijelima za školstvo tehnološki višak djelatnika koji će nastati provedbom ovoga pravilnika.

Srednje škole i učenički domovi će u roku 60 dana po objavi ovoga pravilnika dostaviti Upravi za osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta rada Ministarstva podatke o broju zaposlenih djelatnika i njihovim poslovima, te potrebnom broju djelatnika prema normativima utvrđenim ovim pravilnikom.

Članak 24.

Stupanjem na snagu ovoga pravilnika prestaje važiti Pravilnik o pedagoškim normativima za utvrđivanje standardnog opsega obveza nastavnika u srednjoj školi ("Narodne novine", br. 59/90).

Članak 25.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Ministar

Ljilja Vokić, prof., v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.