Zakoni i propisi - Pravni savjeti 50 21.07.1995 Odluka o proglašenju zakona o prosvjetnoj inspekciji
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

ZASTUPNIČKI DOM SABORA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O PROSVJETNOJ INSPEKCIJI

Proglašavam Zakon o prosvjetnoj inspekciji, koji je donio Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na sjednici 4. srpnja 1995.

Broj: 01-95-1273/1

Zagreb, 10. srpnja 1995.

Predsjednik Republike Hrvatske

dr. Franjo Tuđman, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.


ZAKON O PROSVJETNOJ INSPEKCIJI

I. OSNOVNE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Zakonom uređuju se poslovi, prava, dužnosti, ovlasli i naćin rada prosvjelne inspekcije Ministarstva prosvjete i športa (u daljnjem tekstu: Prosvjetna inspekcija).

Članak 2.

Nadzor po ovome Zakonu provode državni službenici u zvanju prosvjetnoga inspektora i višega prosvjetnog inspektora.

Članak 3.

(1) Za obavljanje poslova prosvjetnoga inspektora može biti primljena i postavljena osoba koja ima visoku stručnu spremu, najmanje pet (5) godina radnoga staža na odgojno-obrazovnim ili pravnim i upravnim poslovima u svezi s odgojem i obrazovanjem te položen državni stručni ispit za prosvjetnoga inspektora.

(2) Za obavljanje poslova višega prosvjetnog inspektora može biti primljena i postavljena osoba koja ima visoku stručnu spremu, najmanje deset (10) godina radnoga staža na odgojno-obrazovnim ili pravnim i upravnim poslovima u svezi s odgojem i obrazovanjem te položen državni stručni ispit za prosvjetnoga inspektora.

Članak 4.

Za obavljanje poslova prosvjetnoga inspektora i višega prosvjetnog inspektora može biti primljena i postavljena i osoba koja nema položen državni stručni ispit za prosvjetnoga inspektora, aIi ga mora položiti u roku od godine dana od dana prijama u službu. U protivnom prestaje joj državna služba istekom posljednjega dana roka za polaganje ispita.

Članak 5.

(1) Prosvjetni inspektor i viši prosvjetni inspektor (u daljnjem tekstu: inspektor) mora imati posebnu iskaznicu kojom dokazuje službeno svojstvo, identitet i ovlasti.

(2) Obrazac službene iskaznice, način izdavanja i zamjene iskaznice te način vođenja očevidnika o izdanim iskaznicama propisuje ministar prosvjete i športa (u daljnjem tekstu: ministar).

Članak 6.

(1) Inspektor vodi očevidnik o obavljenim pregledima. (2) Obrazac i način vođenja očevidnika propisuje ministar.

II. POSLOVI PROSVJETNE INSPEKCIJE

Članak 7.

(1) Inspektori obavljaju nadzor izravnim uvidom u opće i pojedinačne akte te uvjete i način rada predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola i učeničkih domova i drugih pravnih osoba koje obavljaju odgojno-obrazovnu djelatnost, osim visokih učilišta (u daljnjem tekstu: nadzirana ustanova).

(2) Inspektori obavljaju i poslove nadzora nad radom i postupanjem odgojno-obrazovnih ustanova koje imaju javne ovlasti u prenijetim im poslovima državne uprave, u granicama djelokruga Ministarstva prosvjete i športa (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).

(3) Za nadzor nad ustanovama koje obavljaju odgoj i obrazovanje na jeziku i pismu pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina Ministarstvo osigurava potreban broj inspektora njihove nacionalne pripadnosti. Iznimno, nadzor se može povjeriti i inspektoru koji nije pripadnik etničke i nacionalne zajednice ili manjine ako on potpuno vlada jezikom i pismom na kojemu se obavlja odgoj i obrazovanje.

Članak 8.

(1) U provedbi nadzora inspektor utvrđuje stanje, a osobito:

1. obavlja li se djelatnost i poslovanje u skladu s aktom o osnivanju, s upisom u sudski registar ustanova, odnosno u drugi registar u koji se upisuje nadzirana ustanova te sa suglasnošću, odnosno odobrenjem za početak rada i obavljanje djelatnosti,

2. je li statut donesen uz suglasnost osnivača te jesu li odredbe akta o osnivanju, statuta i drugih općih akata kojima se uređuje javna služba učinjene dostupnim javnosti,

3. jesu li opći akti uskladeni sa zakonom, drugim propisima i statutom,

4. donese li se pojedinačni akti u skladu sa zakonom, drugim propisom i općim aktima,

5. je li dnevna, tjedna i godišnja organizacija rada provedena u skladu sa zakonom, drugim propisom i općim aktom,

6. je li godišnje planiranje rada nadzirane ustanove te planiranje rada zaposlenika u nadziranoj ustanovi u skladu sa zakonom, drugim propisom i općim aktom te provodi li se rad u skladu s planom,

7. je li broj odjela i odgojno-obrazovnih skupina te broj djece, učenika i drugih polaznika u skladu sa zakonom, drugim propisom i normativima,

8. jesu li učenici i drugi polaznici opterećeni nastavom i drugim oblicima neposrednog rada u skladu sa zakonom, drugim propisom i normativom,

9. primjenjuje li se državni pedagoški standard, odnosno drugi propisani standardi i normativi kojima se uređuje odgojno-obrazovna djelatnost, broj zaposlenih u nadziranoj ustanovi, odnosno opseg radnih obveza tih osoba,

10. provodi li se upis i ispis učenika i drugih polaznika u skladu sa zakonom, drugim propisom, općim aktom, natječajem i odobrenjem nadležnoga tijela te ostvaruju li se kod upisa i ispisa prava i obveze učenika i drugih polaznika,

11. primjenjuju li se odgojne i druge mjere zbog povrede dužnosti i neispunjavanja obveza učenika i drugih polaznika u skladu sa zakonom, drugim propisom i općim aktom,

12. odnose li se zaposlene osobe u nadziranoj ustanovi prema djeci, učenicima i drugim polaznicima te prema njihovim roditeljima u skladu s obvezama i odgovornostima,

13. ispunjavaju li se obveze prema roditeljima na suradnju i izvješćivanje o uspjehu, napredovanju i ponašanju učenika,

14. naplaćuju li se djeci, učenicima, drugim polaznicima i njihovim roditeljima novčana sredstva za propisane svehe i troše li se ta sredstva namjenski, u skladu sa zakonom, drugim propisom, općim aktom i godišnjim planom i programom rada,

15. osnivaju li se učeničke udruge i klubovi u nadziranoj ustanovi u skladu sa zakonom, drugim propisom i općim aktom,

16. provodi li se učenička prehrana, prijevoz, obuka plivanja, učenička ekskurzija, izlet i druga propisana aktivnost u skladu sa zakonom, drugim propisom, općim aktom i godišnjim planom i programom,

17. izdaju li se sjedodžbe, učeničke knjižice, potvrde i druge javne isprave o stečenom obrazovanju, usavršavanju, osposobIjavanju i prekvalifikaciji u skladu sa zakonom i drugim propisom,

18. obavlja li se na temelju propisanih standarda i normativa, u skladu sa zakonom, drugim propisom i općim aktom,

- utvrđivanje potreba za zaposlenikom, pribavljanje suglasnosti, objava oglasa, odnosno natječaja, izbor kandidata, zasnivanje radnoga odnosa, odnosno primanje u službu, raspored na poslove i zaduživanje radnim obvezama,

- utvrđivanje prestanka potrebe za radom zaposlenika, osiguravanje njegovih prava i prestanak radnog odnosa, odnosno službe,

- zasnivanje radnoga odnosa, odnosno primanje u službu bez oglašavanja, odnosno natječaja,

- raspoređivanje na drugo radno mjesto, odnosno druge poslove,

19. ostvaruju li se prava, obveze i odgovornosti iz radnog odnosa u skladu sa zakonom i drugim propisom,

20. je li imenovanje ravnatelja ili drugog poslovodnog voditelja (u daljnjem tekstu: ravnatelj) te stručnoga voditelja proveđeno na propisan način i u propisanom postupku te ispunjava li ravnatelj, odnosno stručni voditelj svoje dužnosti i obveze,

21. jesu li sastav, način imenovanja, odnosno izbora članova i trajanje mandata upravnoga vijeća ili drugoga kolegijalnog organa koji upravlja nadziranom ustanovom (u daljnjem tekstu: školski odbor) te način njegova rada i donošenja odluke u skladu sa zakonom ili aktom o osnivanju i statutom,

22. je li sastav, osnivanje i rad stručnoga vijeća ili drugoga stručnog kolegijalnog organa te sastav, osnivanje i rad drugih organa nadzirane ustanove u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju i statutom,

23. jesu li i drugi uvjeti i način rada usklađeni sa zakonom i drugim propisom kojim se uređuje odgojno-obrazovna djelatnost.

Članak 9.

(1) U provedbi nadzora nad radom i postupanjem odgojno-obrazovnih ustanova u prenijetim im poslovima državne uprave inspektor nadzire osobito:

1. vođenje očevidnika i dokumentacije;

2. uredsko poslovanje,

3. provedbu Zakona o plaćama službenika i namještenika u javnim službama,

4. zakonitosti općih akata stručne organizacije kojoj su aktom Ministarstva povjerene javne ovlasti.

(2) Prosvjetna inspekcija rješava o žalbama protiv rješenja nadzirane ustanove donesenoga u obavljanju javnih ovlasti iz djelokruga poslova propisanih ovim Zakonom kad je za rješavanje nadležno Ministarstvo.

(3) Poslove iz stavka 1. i 2. ovoga članka obavljaju u pravilu viši prosvjetni inspektori.

III. PRAVA, DUŽNOSTl, OVLASTI I NAČIN RADA PROSVJETNE INSPEKClJE

Članak 10.

(1) Prosvjetna inspekcija pokreće postupak po službenoj dužnosti. O pokretanju postupka odlučuje čelnik Prosvjetne inspekcije, odnosno unutarnje ustrojstvene jedinice Prosvjetne inspekcije, a u njegovoj odsutnosti osoba koju ovlasti.

(2) Prosvjetna inspekcija dužna je razmotriti podneske građana, organa ili tijela državne uprave, tijela lokalne samouprave i uprave ili pravnih osoba koji se odnose na poslove iz djelokruga Prosvjetne inspekcije i izvijestiti podnositelje o poduzetim mjerama.

Članak 11.

Inspektor ima pravo pregledati i pedagošku i drugu dokumentaciju i evidencije, poslovne prostorije i poslovne spise, opremu i nastavna sredstva; pregledati isprave na temelju kojih se može utvrditi identitet osoba zaposlenih u nadziranoj ustanovi te u upravnom postupku saslušati pojedine osobe zaposlene u nadziranoj ustanovi.

Članak 12.

(1) Ravnatelj nadzirane ustanove dužan je inspektoru osigurati uvjete za provedbu nadzora i pružiti mu potrebne podatke i obavijesti.

(2) Ako ravnatelj s bilo kojega razloga ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ne pruži potrebne podatke i obavijesti, dužan je to učiniti predsjednik školskoga odbora.

(3) Zaposlenik nadzirane ustanove dužan je na svome području rada osigurati uvjete za obavljanje nadzora i inspektoru pružiti potrebne podatke i obavijesti.

Članak 13.

Ako nađe da je povrijeđen zakon ili drugi propis, inspektor ima pravo i dužnost poduzeti mjere, odnosno izvršiti radnje za koje je ovlašten zakonom ili drugim propisom.

Članak 14.

(1) Inspektor će narediti otklanjanje nedostataka, odnosno nepravilnosti u određenom roku, osobito:

- ako nadzirana ustanova radi bez statuta ili drugog općeg akta, ili ako statut ili drugi opći akt nije donesen na propisan način ili u propisanom postupku ili ako nije uskladen sa zakonom ili drugim propisom, ili ako statut ili opći akt kojim se ureduju uvjeti i način obavljanja javne službe nije dostavljen Ministarstvu ili drugom nadležnom tijelu, ili ako odredbe akta o osnivanju, statuta ili drugog općeg akta kojim se uređuje obavljanje djelatnosti ili dijela djelatnosti koji se smatra javnom službom nisu učinjene dostupne javnosti,

- ako nadzirana ustanova nije donijela ili nije dostavila pojedinačni akt koji je bila dužna donijeti ili dostaviti,

- ako nadzirana ustanova obavlja djelatnost prije nego što je upisana u sudski registar ustanova ili prije nego što je pribavila konačno rješenje kojim se utvrđuje da su ispunjeni uvjeti propisani za obavljanje te djelatnosti, ili ako obavlja djelatnost koja nije upisana u sudski registar ustanova a ne služi obavljanju djelatnosti upisane u tom registru,

- ako više nisu ispunjeni uvjeti propisani za obavljanje djelatnosti,

- ako je dnevnom, tjednom ili godišnjom organizacijom rada ili načinom izvršenja poslova povrijeden zakon ili drugi propis, ili ako organizacija rada ili način izvršenja poslova nije u skladu s godišnjim planom i programom rada, ili ako se zbog proveđene organizacije rada ili načina izvršenja poslova ne ostvaruje propisani nastavni plan i program,

- ako nadzirana ustanova ili zaposlenik u nadziranoj ustanovi nisu planirali rad, ili ako planiranje rada nije obavljeno u skladu sa zakonom, drugim propisom ili nastavnim planom i programom, ili ako je planiranje nepotpuno,

- ako nadzirana ustanova nije primijenila državni pedagoški standard ili drugi propisani standard ili normativ, a osobito kod utvrđivanja broja odjela i odgojno obrazovnih skupina u nadziranoj ustanovi ili broja djece, učenika ili drugih polaznika u nadziranoj ustanovi, odjelima učenika ili drugih polaznika u nadziranoj ustanovi, odjelima i odgojno-obrazovnim skupinama, ili kod utvrđivanja potrebnoga broja zaposlenika za izvršavanje programa, ili kod zaduživanja poslovima,

- ako dnevno opterećenje učenika ili drugih polaznika nastavom ili drugim oblicima neposrednoga rada nije u skladu s propisom, ili ako tjedno opterećenje odstupa od nastavnoga plana,

- ako se upis ili ispis učenika ili drugih polaznika ne provodi u skladu sa zakonom, drugim propisom, natječajem ili odobrenjem nadležnoga tijela, ili ako se kod upisa ili ispisa ne ostvaruju prava ili obveze učenika ili drugih polaznika,

- ako se ne primjenjuju odgojne i druge mjere zbog povrede dužnosti ili neispunjavanja obveza učenika ili drugih polaznika,

- ako učitelji, nastavnici, stručni suradnici ili druge osobe koje obavljaju odgoj i obrazovanje ne ispunjavaju obvezu izvješćivanja roditelja ili skrbnika o uspjehu, napredovanju i ponašanju učenika, ili ako one ne ispunjavaju druge obveze prema učenicima ili drugim polaznicima ili njihovim roditeljima ili skrbnicima,

- ako u nadziranoj ustanovi učenička udruga ili klub nije osnovana u skladu s propisom, ili ako učenička udruga ili klub ne služi propisanoj svrsi,

- ako se ne provodi učenička prehrana, prijevoz, obuka plivanja ili druga propisana aktivnost, ili ako se ne provode u skladu s propisima ili uputama nadležnoga tijela,

- ako se izlet ili ekskurzija ne organizira u skladu s propisom ili uputom nadležnoga tijela, ili ako se organizira ili provodi suprotno mogućnostima roditelja ili skrbnika, ili ako se ne ostvaruju planirani ciljevi,

- ako se ne ostvaruju prava, obveze i odgovornosti iz radnoga odnosa ili se ostvaruju suprotno zakonu ili drugom propisu,

- ako se ne ostvaruju prava ili se ne ispunjavaju obveze proizašle iz napredovanja i stjecanja zvanja,

- ako imenovanje ravnatelja ili stručnog voditelja nije proveđeno po propisanom postupku,

- ako ravnatelj ili stručni voditelj ne ispunjava dužnosti i obveze,

- ako sastav ili način imenovanja, odnosno izbora članova školskoga odbora ili trajanje mandata, ili ako način njihova rada ili način donošenja odluka nije u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju ili statutom,

- ako sastav, osnivanje ili rad stručnoga vijeća ili drugoga stručnog kolegijalnog organa, ili sastav, osnivanje ili rad ostalih organa nadzirane ustanove nije u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju ili statutom,

- u drugim slučajevima kad je to propisano zakonom ili drugim propisom ili kad nije propisana druga mjera.

(2) Ako nedostaci iz alineje 3. ili 4. stavka 1. ovoga članka ne budu otklonjeni u ostavljenom roku,inspektor će zabraniti obavljanje odgojno-obrazovne djelatnosti.

Članak 15.

(1) Inspektor će narediti:

- poništenje ocjene, ako nađe da su u postupku povrijedeni propisi ili da zaključna ocjena nije utemeljena na podacima o praćenju i ocjenjivanju uspjeha u tijeku nastave, ili ako ponište nje ocjene predloži stručno-pedagoški nadzornik ili druga osoba ovlaštena za stručno-pedagoški nadzor,

- poništenje svjedodžbe ili druge javne isprave ako nađe da je svjedodžba ili druga javna isprava stečena na nezakonit način ili na temelju nezakonito provedenih ispita, ili da je stečena kod nadzirane osobe koja nema odobrenje za obavljanje djelatnosti, ili ako nije izdana u propisanom obliku.

(2) Ako se naredba iz stavka 1. ovoga članka ne provede u ostavljenom roku, ocjenu, odnosno svjedodžbu ili drugu javnu ispravu poništit će inspektor.

Članak 16.

Inspektor će nadziranoj ustanovi zabraniti:

l. zasnivanje, odnosno raskid radnoga odnosa, ako nađe da je potreba, odnosno prestanak potrebe za radom zaposlenika ut vrđena suprotno standardu ili normativu ili da je u postupku po vrijeden zakon ili drugi propis,

2. da u njoj obavlja poslove osoba koja je radni odnos zasnovala suprotno zakonu, drugom propisu ili normativu, odnosu no standardu,

3. da u njoj zaposlenik obavlja poslove za koje ne ispunjava uvjete utvrđene zakonom ili drugim propisom,

4. da u njoj učitelj, nastavnik, stručni suradnik ili druga osoba koja obavlja odgojno-obrazovne poslove izvodi neposredni rad s učenicima iznad propisane norme, odnosno da radi duže od punoga radnog vremena, ako utvrdi da taj rad nije uveden u skladu s propisima ili da se njegovom primjenom onemogućujc zapošljavanje nezaposlene osobe,

5. da u njoj odgojno-obrazovne poslove obavlja učitelj, na stavnik, strućni suradnik ili drugi odgojno-obrazovni zaposlenil koji u određenom roku nije stekao propisanu stručnu spremu položio stručni ispit ili stekao pedagoško-psihološko i metodičko obrazovanje, ili za kojega je liječničkim nalazom utvrđeno da mu je bitno umanjena sposobnost za obavljanje odgojno-obrazovnih poslova,

6. da u njoj učitelj, nastavnik, stručni suradnik ili druga osoba koja obavlja odgoj i obrazovanje upotrebljava u radu s učenicima ili drugim polaznicima neodobreni udžbenik.

Članak 17

(1) Na osnovi nalaza stručne ustanove ili druge pravne osobe kojoj su aktom ministra povjereni poslovi stručnoga nadzora inspektor je ovlašten poduzeti mjere propisane posebnim zakonom.

(2) Na osnovi nalaza stručno-pedagoškog nadzornika ili druge osobe ovlaštene za stručno-pedagoški nadzor inspektor može:

- narediti učitelju, nastavniku, stručnom suradniku i drugoj osobi koja obavlja odgoj i obrazovanje da u određenom roku otkloni utvrđene propuste, nedostatke ili nepravilnosti u radu,

- zabraniti obavljanje odgojno-obrazovnih poslova učitelju, nastavniku, stručnom suradniku ili drugoj osobi koja obavlja odgoj i obrazovanje.

(3) Rješenje s naredbom, odnosno zabranom iz stavka 2. ovoga članka inspektor može donijeti ako je stručno-pedagoški nadzornik ili druga osoba ovlaštena za stručno-pedagoški nadzor utvrdila propuste, nedostatke ili nepravilnosti i ako je predložila naredbu, odnosno zabranu.

(4) Nalaz s prijedlogom mjera dostavlja se Prosvjetnoj inspekciji u roku od petnaest (15) dana od dana završetka stručno-pedagoškog nadzora.

Članak 18.

(1) Ako u provedbi nadzora uoči stručno-pedagoške ili druge stručne propuste, nedostatke ili nepravilnosti, ili ako procijeni da je za utvrđivanje ili ocjenu činjenica važnih za rješavanje stvari iz nadležnosti Prosvjetne inspekcije potrebno stručno-pedagoško ili drugo stručno znanje, inspektor će u roku od petnaest (15) dana zatražiti stručno-pedagoški odnosno drugi odgovarajući stručni nadzor.

(2) Nalaz o stručno-pedagoškom ili drugom stručnom nadzoru dostavlja se Prosvjetnoj inspekciji u roku od petnaest (15) dana od završetka nadzora

Članak 19.

Inspektor će predložiti razrješenje ravnatelja, odnosno stručnoga voditelja koji je teže povrijedio zakon ili drugi propis ili koji je počinio prekršaje iz članka 33. stavka 1. točke 1., 2. ili 3. ovoga Zakona.

Članak 20.

(1) Ako inspektor utvrdi da je povredom propisa učinjen prekršaj, dužan je podnijeti zahtjev za pokretanjem postupka sucu za prekršaje ili donijeti rješenje o prekršaju po skraćenom postupku.

(2) Na uvjete i postupak za donošenje rješenja o prekršaju po skraćenom postupku primjenjuju se odgovarajuće odredbe Zakona o prekršajima.

Članak 21

(1) Inspektor je ovlašten izreći kaznu na mjestu prekršaja u slučajevima propisanim ovim Zakonom. O naplaćenoj kazni na mjestu prekršaja izdaje se potvrda.

(2) Ako prekršitelj s bilo kojega razloga ne plati kaznu na mjestu prekršaja, može to učiniti u roku od osam (8) dana od dana kad je učinjen prekršaj.

(3) Protiv naplate kazne na mjestu prekršaja nije dopuštena žalba.

(4) Ako inspektor ne naplati kaznu na mjestu prekršaja ili ako osoba koja je učinila prekršaj odbije platiti kaznu u određenom roku, inspektor će donijeti rješenje po skraćenom postupku.

Članak 22.

(1) Ako inspektor utvrdi povredu dužnosti i radnih obveza, podnijet će zahtjev za pokretanjem disciplinskog postupka nadležnome organu nadzirane ustanove.

(2) Ako prosvjetni inspektor utvrdi da je povredom propisa učinjen privredni prijestup ili kazneno djelo, dužan je podnijeti prijavu nadležnomu državnom odvjetništvu.

(3) Zahtjev i prijava iz stavka 1. i 2. ovoga članka podnose se u roku od petnaest (15) dana od dana završetka nadzora.

Članak 23.

Ako inspektor utvrdi povredu odredbe zakona, drugoga propisa ili općeg akta nad primjenom koje nadzor obavlja druga inspekcija, odnosno drugo tijelo državne uprave, izvijestit će o tomu nadležnu inspekciju odnosno nadležno tijelo državne uprave u roku od petnaest (15) dana od dana završetka nadzora.

Članak 24.

(1) O obavljenom nadzoru i utvrđenom stanju inspektor sastavlja zapisnik.

(2) Mjere iz članka 14., 15.,16., 17. i 29. ovoga Zakona inspektor izriče rješenjem.

(3) Ako je rješenjem naređena kakva radnja, u izreci rješenja odredit će se i rok u kojemu se ta radnja ima obaviti.

(4) Ako se naređena radnja ne obavi u ostavljenom roku ili ako se postupa protivno naloženoj obvezi, inspektor će izvršenika prisiliti na ispunjenje obveze novčanim kaznama ili neposrednom prisilom. Neposredna se prisila može provesti i bez prethodne primjene novčane kazne.

(5) Prisilna novčana kazna koja se na osnovi stavka 4. ovoga članka izriče prvi puta ne može biti veća od 200 kuna. Svaka daljnja prisilna novčana kazna može biti izrečena u istoj svoti.

(6) Na donošenje i izvršenje rješenja primjenjuju se odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.

Članak 25.

Zapisnik i rješenje inspektor je dužan dostaviti ravnatelju i predsjedniku školskoga odbora te zaposleniku kojemu se naređuje radnja, zabranjuje rad ili nalaže druga obveza. Zapisnik i rješenje dostavljaju se u roku od petnaest (15) dana od dana zaključenja zapisnika, osim u slučajevima iz članka 28. stavka 4. i članka 29. ovoga Zakona.

Članak 26.

Za ispunjenje obveze iz rješenja odgovorni su ravnatelj i zaposlenik nadzirane ustanove kojemu je obveza naložena.

Članak 27.

(1) Ravnatelj je dužan o ispunjenju obveze iz rješenja izvijestiti Prosvjetnu inspekciju u roku od osam (8) dana od isteka roka za ispunjenje obveze.

(2) Ako osoba iz stavka 1. ovoga članka iz bilo kojega razloga ne izvijesti Prosvjetnu inspekciju o ispunjenju obveze iz rješenja, dužan je to u istom roku učiniti predsjednik školskoga odbora.

Članak 28.

( 1 ) Protiv rješenja može se izjaviti žalba Ministarstvu.

(2) Žalbu iz stavka 1. ovoga članka može izjaviti ravnatelj odnosno zaposlenik kojemu je rješenjem naređena radnja, zabranjen rad ili naložena druga obveza.

(3) Žalba odgađa izvršenje rješenja.

(4) Iznimno, rješenjem se može odrediti da žalba ne odgađa izvršenje kad se radi o poduzimanju hitnih mjera koje se ne mogu odgađati. Takvo se rješenje dostavlja u roku od osam (8) dana od dana zaključenja zapisnika.

Članak 29.

(1) Hitnim se mjerama u smislu članka 28. stavka 4. ovoga Zakona drže naredbe i zabrane koje se odnose na:

- odvijanje redovitog odgoja i obrazovanja,

- ostvarivanje prava na školovanje,

- statusna pitanja učenika ili drugih polaznika,

- obavljanje odgojno-obrazovne djelatnosti, ako je utvrđeno da nisu ispunjeni propisani uvjeti ili da nadzirana ustanova nema odobrenje za obavljanje djelatnosti,

- produljenje nastave radi ostvarenja propisanoga broja nastavnih radnih dana i nastavnih sati,

- uporabu neodobrenih udžbenika,

- obavljanje odgojno-obrazovnog rada po neodobrenom nastavnom planu i programu,

- upis učenika ili drugih polaznika,

- polaganje ispita, ocjenjivanje i prelazak u sljedeću godinu,

- izricanje odgojnih mjera učenicima ili drugim polaznicima zbog povrede dužnosti;

- obavljanje odgojno-obrazovnih poslova, ako je utvrđeno da zaposlenik ne ispunjava propisane uvjete, ili da je zasnovao radni odnos suprotno zakonu ili drugom propisu, ili da je na poslove raspoređen suprotno zakonu ili drugom propisu, ili da u propisanom roku nije položio stručni ispit, ili da u određenom roku nije stekao propisanu stručnu spremu ili pedagoško-psihološko i metodično obrazovanje, ili ako mu se na osnovi stručno-pedagoškoga nadzora ili liječničkoga nalaza zabranjuje obavIjanje tih poslova.

(2) Rješenje s naredbom ili zabranom iz stavka 1. ovoga članka može se donijeti i u tijeku nadzora čim su činjenice na kojima se utemeljuje rješenje utvrđene ili učinjene vjerojatnim. Naredbe i zabrane iz rješenja moraju se tada unijeti i u zapisnik.

(3) U iznimno hitnim slučajevima, kad se radi o poduzimanju mjera radi osiguranja javnoga mira i sigumosti ili radi otklanjanja neposredne opasnosti za život i zdravlje ljudi ili za imovinu, rješenje iz stavka 2. ovoga članka može se donijeti i usmeno. Usmeno se rješenje mora unijeti u zapisnik.

(4) Na zahtjev stranke usmeno će se rješenje izdati u pisanome obliku u roku od osam (8) dana od dana podnošenja zahtjeva. Taj se zahtjev može podnijeti u roku od dva (2) mjeseca od dana donošenja usmenoga rješenja.

Članak 30.

(1) Inspektor samostalno vodi postupak, obavlja radnje i poduzima mjere za koje je ovlašten.

(2) Nitko ne smije korištenjem službenoga položaja ili na drugi način sprečavati ili ometati inspektora u obavljanju nadzora i poduzimanju mjera i radnja za koje je ovlašten.

(3) Ako se inspektoru u obavljanju nadzora i poduzimanju mjera i radnja za koje je ovlašten pruži otpor silom ili prijetnjom da će se nepnsredno upotrijebiti sila ili ako se takav otpor osnovano očekuje, inspektor može zatražiti pomoć službenih osoba nadležne policijske uprave.

Članak 31.

(1) Inspektor je odgovoran:

1. ako propusti poduzeti, odnosno odrediti mjere ili radnje koje je po zakonu ili drugim propisima bio dužan poduzeti, odnosno odrediti,

2. ako prekorači ovlasti utvrđene zakonom ili drugim propisima,

3. ako ne podnese zahtjev ili prijavu, odnosno ne izvijesti nadležna tijela o utvrđenim nepravilnostima i nedostacima.

(2) Propusti i prekoračenje iz prethodnoga stavka ovoga članka teže su povrede službene dužnosti.

Članak 32.

Inspektoru prestaje služba u slučajevima propisanim zakonom.

Na prestanak službe i razrješenje inspektora primjenjuju propisi o državnim službenicima.

IV. KAZNENE ODREDBE

Članak 33.

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 1000 do 2000 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba:

1. ako ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti (članak 12.),

2. ako na bilo koji način sprečava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili poduzimanju mjera i radnja za koje je ovlašten (članak 30. stavak 2.),

3. ako ne posIupi po rješenju (članak 26.),

4. ako u određenom roku ne izvijesti Prosvjetnu inspekcijk o ispunjenju obveze iz rješenja (članak 27.).

(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i ravnatelj pravne osobe novčanom kaznom u iznosu od 800 do 801 kuna.

(3) Za prekršaj iz stavka 1. točka 4. ovoga članka kaznit će se i predsjednik školskoga odbora novčanom kaznom u iznosk od 600 do 1500 kuna.

Članak 34.

Novčanom kaznom u iznosu od 500 do 1000 kuna kaznit ći se fizička osoba zaposlena kod pravkie osobe:

1. ako na svome području rada ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako ne pruži potrebne podatke i obavijesti (članal 12. stavak 3.),

2. ako na bilo koji način sprečava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili u poduzimanju mjera i radnja za koje je ovlašten (članak 30. stavak 2.),

3. ako ne postupi po rješenju (članak 26.)

Članak 35.

(1) Inspektor može na temelju ovlasti iz članka 21. stavka 1. ovoga Zakona izreći novčanu kaznu na mjestu prekršaja u iznosu od 200 kuna osobi zaposlenoj u nadziranoj ustanovi:

1. koju zatekne u obavljanju poslova, suprotno zabrani izrečenoj u smislu odredbe članka 14. stavak 2., ili odredbe članka 16. točka 1., 2., 3. i 4., ili odredbe članka 17. stavak 2. alineja 2., ili odredbe članka 29. stavak 1. alineja 11., ili odredbe članka 29. stavak 2. ili 3. ovoga Zakona,

2. koju zatekne u uporabi neodobrenog udžbenika, suprotno zabrani izrečenoj u smislu odredbe članka

16. točke 6., ili odredbe članka 29. stavka 1. alineje 6., ili odredbe članka 29. stavka 2. ili 3. ovoga Zakona,

3. koja na svome području rada ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti (članak 12. stavak 3.),

4. koja na bilo koji način sprečava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili u poduzimanju mjera i radnja za koje je inspektor ovlašten (članak 30. stavak 2.).

(2) Za prekršaj iz stavka 1. točka 1. ili 2. ovoga članka kaznit će se i ravnatelj na mjestu prekršaja novčanom kaznom u istom iznosu.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 36.

Ustroj i djelokrug rada prosvjetne inspekcije uskladit će se s odredbama ovoga Zakona u roku od dva mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

Članak 37.

Osoba koja po ranijim propisima ima položen stručni ispit za prosvjetnoga inspektora, ili koja je bila oslobođena polaganja tog ispita, ili koja nema položen taj ispit, a mogla je obavljati poslove prosvjetnoga inspektora, može i dalje obavljati poslove inspektora u smislu ovoga Zakona.

Članak 38.

Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje primjena Zakona o prosvjetnoj inspekciji ("Narodne novine", br. 5/81. i- 39/87) u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima i drugim pravnim osobama koje obavljaju odgoj i obrazovanje, osim u visokim učilištima.

Članak 39.

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 600-04/94-02/01

Zagreb, 4. srpnja 1995.

ZASTUPNIČK1 DOM SABORA REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Zastupničkog doma Sabora

dr. Nedjeljko Mihanović, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.