Zakoni i propisi - Pravni savjeti 49 17.07.1995 Naputak o načinu vođenja očevidnika objekata pod nadzorom i očevidnika o obavljenim pregledima i poduzetim mjerama tržišne inspekcije
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Na temelju članka 34. Zakona o tržišnoj inspekciji ("Na rodne novine", br. 21/85) ministar gospodarstva donosi

NAPUTAK

O NAČINU VOĐENJA OČEVIDNIKA OBJEKATA POD NADZOROM I OČEVIDNIKA O OBAVLJENIM PREGLEDIMA I PODUZETIM MJERAMA TRŽIŠNE INSPEKCIJE

I

Radi osiguranja uvida u provođenje inspekcijskog nadzora nad primjenom propisa iz djelokruga tržišne inspekcije, ovin naputkom propisuje se način vođenja slijedećih očevidnika:

Obrasci TI-1 i TI-2 tiskani su uz ovaj naputak i čine njego, sastavni dio.

II.

Obrasci TI-1 i TI-2 obvezno se vode na računalu.

Uz podatke propisane ovim naputkom, u obrazac TI-1 TI-2 mogu se unositi i drugi podaci od značaja za rad tržišne inspekcije.

Način unošenja podataka u računalo mora osigurati naknadni prikaz i tiskanje obrasca TI-1 i TI-2 u obliku i sadržajk propisanim ovim prvilnikom.

Svi podaci što se unose u računalo moraju imati svoju sigurnosnu kopiju pohranjenu na odgovarajućem magnetskon mediju (pričuvna kopija).

Pričuvna kopija stvara se najmanje jednom mjesečno za nove podatke.

III.

Očevidnik objekata pod nadzorom (obrazac TI-1) dužna je voditi tržišna inspekcija u Ministarstvu gospodarstva, županijskim uredima i uredu Grada Zagreba za svaki objekt koji je sukladno propisanoj nadležnosti podvrgnut njihovom inspekcijskom nadzoru.

Objekt pod nadzorom smatra se svaka pravna ili fizička osoba čija je djelatnost podvrgnuta inspekcijskom nadzoru tržišne inspekcije.

Ako pravna ili fizička osoba obavlja djelatnost putem više poslovnih jedinica (podružnica, skladište, prodavaonica, kiosk pogon, servis, predstavništvo i dr.) svaka od tih poslovnih jedinica smatra se objektom nadzora i upisuje se u obrzac TI-1.

U obrazac TI-1 ne upisuju se fizičke osobe za koje se utvrdi da obavljaju djelatnost bez obrtnice - odobrenja.

IV.

U obrazac TI-1/P upisuju se pravne osobe i njihove poslovne jedinice i drugi objekti nadzora koji se ne smatraju obrtnicima.

Način upisa u obrazac TI-1/P:

1. Od rednog broja 1. do 7. upisuju se odgovarajući podaci iz isprava i podataka upisani u propisan registar (rješenje o upisu, rješenje o MTU-a i dr.)

2. Ako pravna osoba ima više poslovnih jedinica, za svaku poslovnu jedinicu ispuniti će se poseban obrazac TI-1/P sa svim podacima o pravnoj osobi, s tim što će se u red. br. 3. oblik, naziv i sjedište poslovne jedinice upisati: npr. robna kuća "Zeko" Zagreb, Draškovićeva 16 ili Autoservis "ZUBAK", Sesvetski Kraljevac br. 5 i sl.

3. Ako se kao objekt nadzora upisuje poslovna jedinica, u red. br. 5. upisuju se nazivi djelatnosti koji taj objekt može obavIjati sukladano rješenju o MTU-a

4. Podaci o obavljenom nadzoru i poduzetim mjerama:

V.

U obrazac TI-1/O upisuju se obrtnici i njihove poslovne jedinice i izdvojeni pogoni.

Način upisa u obrazac TI-1/O:

1. Od rednog broja 1. do 7. upisuju se odgovarajući podaci iz isprava i podataka upisani u obrtni registar odnosno propisane evidencije o izdanim povlasticama i rješenjima o izdvojenom pogonu (obrtnica, povlastica, rješenje o izdvojenom pogonu):

2. PODACI O OBAVL.JENOM NADZORU I PODUZETIM MJERAMA.

U red 1. do 8. upisivanje podataka se vrši analogno upisivanju kao u obrazac TI-1/P (točka 4. redovi 1. do 8.).

VI.

Očevidnik o obavljenom inspekcijskom nadzoru i poduzetim mjerama (obrazac TI-2) dužan je voditi svaki tržišni i viši tržišni inspektor u Ministarstvu gospodarstva i tržišni inspektor u županijskom uredu i ucedu Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: tržišni inspektor).

Inspekcijskim pregledom smatra se svaki pregled kojeg je tržišni inspektor obavio nad objektom podvrgnutom njegovom nadzocu o čemu je sastavljen zapisnik.

Podaci u obrazac TI-2 upisuju se odmah ili najkasnije u roku 3 dana od dana sastavljanja zapisnika o obavljenom inspekcijskom pregledu i nastale promjene koja podliježe upisu.

VII.

Način upisivanja podataka u pojedine rubrike i redove obrasca TI-2:

1. red. broj: daje se svakom inspekcijskom nadzoru obavljenom po službenoj dužnosti ili provedenom postupku po zapisniku ili prijavi i sl. drugog tijela državne uprave (MUP, druga inspekcija i sl.);

2. naziv i adresa objekta: upisuje se naziv objekta koji je bio predmet nadzora. Za fizičke osobe za koje se utvrdi da obavljaju djelatnosti bez pravnog osnova upisuje se ime i prezime i adresa stanovanja ;

3. oznaka djelatnosti: upisuje se šifra i naziv djelatnosti iz obrasca TI-1;

4. osnovni broj predmeta: upisuje se klasifikacijska oznaka spisa ;

5. datum nadzora: upisuje se datum završene kontrole iz zapisnika ili druge isprave o obavljenom nadzoru;

6. predmet nadzora: pobliže se upisuje što je bio predmet nadzora, (npr. potpuna kontrola ili djelomična kontrola, kontrola cijena i kakvoće svježeg mesa, kontrola nedopuštene trgovine i sI.);

7. nadzorom je obavljena kontrola primjene propisa:

a) u redovima 7., 9., 11., 13. i 15. pod "broj" upisuje se broj propisa koji je bio predmet kontrole po područjima nadzora. Npr. ako je u prodavaonici kontrolom obuhvaćena primjena Zakona o trgovini, Pravilnika o obliku i načinu vođenja trgovačke knjige, Zakona o kontroli cijena, Zakona o standardizaciji, 5. Pravilnika o kakvoći proizvoda, Zakona o mjeriteljskoj djelatnosti (ispravnost mjerila) upisuje se u red 7. broj 2., u red 9. broj 1., u red 11. broj 6., i u red 15. broj 1. ;

b) u redovima 8., 10.,12.,14. i 16. pod "propis" upisuju se poimenice svi propisi čija je primjena nadzirana u obavljenom nadzoru;

8. upravno rješenje: u redove 17. i 18. upisuje datum donošenja rješenja, članak i propis temeljem kojeg je donesena upravna mjera (npr.15.6.1995., članak 75. Zakona o obrtu);

9. žalbeni postupak: u red 19. upisuje se datum zaprimljene žalbe; u red 20. navodi se članak ZUP-a po kojem je žalba riješena; u red 21. navodi se datum dostave žalbe drugostepenom tijelu ; u red 22. navodi se datum rješenja drugostepenog tijela i u red 24. odluka toga tijela (npr. žalba odbačena ili odbijena ili poništeno rješenje i dr.);

10. upravni spor: u red 24. upisuje se datum kada je tužba podignuta, a u red 25. ishod sudske odluke;

11.

a) prekršajni postupak: u red 26. upisuje se datum podnošenja zahtjeva; u red 27. broj utvrdenih prekršaja obuhvaćenih zahtjevom ; u red 28. propis i članak povreda koje su utvrđene i u redove 29. i 30. datum i ishod prekršajnog postupka;

b) rješenje po članku 109. ZP-a: u redovima 31. do 33. upisuje se broj i datum rješenja i iznos kazne. Ako je po prigovoru rješenje stavljeno izvan snage u red 3. naznačuje se "stavljeno izvan snage" ;

c) kazna na licu mjesta; u red 34. upisuje se broj naplaćenih kazni na licu mjesta s tim da se naplaćena kazna za jedan prekršaj za koji odgovara pravna i odgovorna osoba smatra jednom kaznom; u red 35. upisuje se propis i članak temeljem kojeg je

naplaćena mandatna kazna, a u red 36. upisuje se ukupan iznos za svaku naplaćenu kaznu.

12. privredni prijestup i kazneno djelo: u redove "privredni prijestupi" od 37. do 40. i u "kazneno djelo" od 43. do 47. podaci se upisuju analogno podacima kolona prekršajnog postupka;

13. imovinska korist: u red 48. upisuje se iznos predložene i oduzete imovinske koristi u obliku razlomka;

14. proizvodi stavljeni izvan prometa: u red 49. upisuje se novčani iznos robe stavljen izvan prometa;

15. privremeno oduzeta roba: u red 50. upisuje se u vidu razlomka novčani iznos privremeno oduzete robe i novčani iznos oduzete robe po nadleinom sudskom tijelu ;

16. uzeti uzorci za analizu: u redove od 51. do 53. upisuje se broj i vrsta uzetih uzoraka te ishod postupka ispitivanja.

VIII.

Za fizičke osobe za koje se utvrdi da obavljaju djelatnost bez obrtnice - odobrenja, triišna inspekcija županijskog ureda i ureda Grada Zagreba vodi na računalu poseban očevidnik fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost bez obrtnice - odobrenja (obrazac TI-3).

Obrazac TI-3 tiskan je uz ovaj naputak i čini njegov sastavni dio.

Način upisivanja podataka u pojedine rubrike i kolone:

IX.

O poslovima izvan inspekcijskog nadzora može se ustroji zasebna evidencija iz koje će biti vidljiva i ostala aktivnost trižišne inspekcije (drugi inspekcijski poslovi, poslovi vještačenja, referentski poslovi i sl.).

X.

Podaci sadržani u obrascu TI-1, TI-2 i TI-3 obvezno se koriste prilikom sastavljanja mjesečnih, kvartalnih, godišnjih i drugih izvješća o radu tržišne inspekcije.

XI.

Stupanjem na snagu ovog Naputka prestaje važiti Uputstvo o načinu vođenja evidencije o objektima nadzora i inspekcijskim pregledima koje obavljaju tržišni inspektori ("Narodne novine" br. 50/81 i 55/89).

XII.

Ovaj naputak stupa na snagu 1. siječnja 1996. godine.

Klasa: 336-01/95-01/279

Urbroj: 526-01-95-0001

Zagreb, 6. srpnja 1995.

Ministar

Nadan Vidošević, v.r.