Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić predsjednik
Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović,
Ante Jelavić, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović,
Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj
tužbi D.Č. iz K. i KK "J.<i iz R, na sjednici Suda održanoj dana
5. srpnja 1995. godine, donio je
1. Ustavna tužba se odbacuje.
2. Ovo će se rješenje objaviti u "Narodnim novinama"
Obrazloženje
1) D.Č iz K. i KK "J." iz R, po Odvjetničkom uredu "Š. and V." iz R, podnijeli su ustavnu tužbu radi zaštite ustavnih prava iz članka 49. stavak 1, 2. i 3. i članka 54. Ustava Republike Hrvatske, za koja smatraju da su im povrijeđena Odlukom Hrvatskog košarkaškog saveza - nastavno: HKS, broj:1860 od 30. rujna 1994. godine.
Podnijetu ustavnu tužbu, nakon uvodnog navoda da je osporenom Odlukom
odbijena žalba podnositelja tužbe koju su isti podnijeli protiv Odluke
Registracijske komisije od 21. rujna 1994. godine, kojom se 1-podnositelju
ne dopušta registracija za 2-podnositelja, obrazlažu navodom da je takvim
postupanjem HKS povrijedio pravo i slobodu rada 1-podnositelja, te njegovo
apsolutno pravo na fizičku egzistenciju, a glede 2-podnositelja da je osporenom
Odlukom povrijeđeno njegovo pravo na jednak položaj, odnosno, prava stečena
ulaganjem kapitala.
Podnositelji smatraju da su im, na opisani način povrijedena prava poduzetničke
i tržišne slobode, pravo na jednakopravni položaj na tržištu kao i prava
stečena ulaganjem kapitala iz članka 49. stavak 1, 2. i 4. Ustava, pravo
na rad i slobodu rada i pravo na slobodno biranje poziva i zaposlenja,
te dostupnost svakome, pod jednakim uvjetima, svakog radnog mjesta i dužnosti
iz članka 54. Ustava.
Ustavna tužba nije dopuštena.
Tijekom postupka analizirani su navodi ustavne tužbe, osporena Odluka,
kao i ona koja joj je prethodila, Statut HKS iz studenoga 1991. godine,
Naputak Registracijske komisije HKS, kao i Registracijski pravilnik HKS,
te Pravilnik o statusu košarkaša serije "A", sadržaj dokumentacije
koja se odnosi na pristupanje i registraciju 1-podnositelja u KK "R.",
a u svezi s odredbama Zakona o športu iz 1990. godine ("Narodne novine",
hr 59/1990), koji je bio na snazi u vrijeme donošenja Statuta HKS
Po ocjeni Suda, osporena Odluka HKS nije odluka u smisli odredbe članka 28. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/1991 - nastavno: Ustavni zakon).
Naime, sukladno citiranoj odredbi, povodom ustavne tužbe u postupku
pred Ustavnim sudom, predmetom rasprave i odlučivanja mogu biti povrede
Ustavom utvrđenih prava i sloboda čovjeka i građanina počinjenih odlukom
sudbene ili upravne vlasti, ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti.
Prema Zakonu o športu, športske organizacije i njihovi savezi i udruženja
su oblik slobodnog udruživanja građana, kojima osnivaju, djeluju i prestaju
djelovati u skladu s propisim a kojima se uređuje slobodno udruživanje
građana ukoliko tim zakonom za pojedina pitanja nije drugačije određeno.
Slijedom navedenog, Zakon o športu sadrži samo opću naredbu po kojoj
športskim savezima i udruženjima upravlja skupština, koju čine predstavnici
članica saveza, odnosno udruženja dok im daje punu slobodu da svojim pravilima
uređuju pitanja unutarnjeg ustroja i načina rada kao i sva druga pitanja
od značaja za ostvarivanje njihovih zadataka i ciljeva.
HKS je, u skladu s navedenim ovlastima, donio Statut Saveza s temeljnim odredbama o ustroju i ciljevima Saveza, te temeljem Statuta opće akte kojima su uređena druga pitanja od značaja za ostvarenje tih ciljeva, između ostalog i pitanje registracije igrača.
Izvršno vijeće HKS je donijelo osporenu Odluku kao tijelo određeno unutarnjim ustrojem HKS, i to Registracijskim pravilnikom HKS koji je donijet temeljem Statuta HKS, a na održanom Saboru HKS, kao vrhovnom tijelu koje upravlja poslovima Saveza.
Iz svega navedenog, Sud je ocijenio da je osporena odluka akt koji je HKS donio u okviru svog autonomnog djelokruga ne kao tijelo koje ima javne ovlasti. To, naravno, ne znači da zakonom takvoj udruzi ne može povjeriti obavljanje javnih ovlasti u pojedinim pitanjima, ali to u konkretnom slučaju nije u učinjeno.
Uslijed takvog stanja štvari, budući da ne postoje pretpostavke za odlučivanje
o biti stvari, u ustavnoj tužbi navedene povvrede ustavnih prava nisu raspravljane
te o njima nije odlučivano u ustavnosudskom postupku.
Stoga je valjalo ustavnu tužbu odbaciti te je na temelju članka 58.
Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine",
br. 29/94), riješeno kao u izreci.
Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog
zakona.
Broj: U-III-854/1994
Zagreb, 5. srpnja 1995.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
Jadranko Crnić, v. r.