Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 205. stavka 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama
("Narodne novine", broj 84/92, 5/93 i 26/93) članka 4. Pravilnika
o povjeravanju Hrvatskom autoklubu poslova jedinstvenog procesa osposobljavanja
kandidata za vozače, organiziranja i provođenja vozačkih ispita i drugih
poslova javnih ovlasti ("Narodne novine", broj 24/95). Upravni
odbor Hrvatskog autokluba na sjednici od 9. svibnja 1995. godine donio
je, uz suglasnost ministra prosvjete i športa,
Članak 1.
Ovim pravilnikom utvrđuju se oblici i organizacija stručno; usavršavanja,
te način provjere stručne osposobljenosti instruktora vožnje, osoba koje
izvode nastavu iz nastavnog predmet Prometna i sigurnosna pravila (u daljnjem
tekstu: djelatnici autoškola) i članova komisija koje provode vozački ispit
(daljnjem tekstu: ovlašteni ispitivači).
Članak 2.
Oblici stručnog usavršavanja djelatnika autoškola i ovlaštenih ispitivača su:
- individualni oblici stručnog usavršavanja,
- stručna savjetovanja i seminari koje provodi Hrvatski autoklub,
- stručni aktivi djelatnika autoškola,
- stručni aktivi ovlaštenih ispitivača,
- ostali oblici stručnog usavršavanja.
Oblik stručnog usavršavanja iz stavka 1. alineje 2. ovoga članka obavezan
je za djelatnike autoškola i ovlaštene ispitivače (u daljnjem tekstu: obvezni
oblik stručnog usavršavanja).
Članak 3.
Obvezne oblike stručnog usavršavanja Hrvatski autoklub provodi u pravilu jedanput godišnje.
Obvezni oblici stručnog usavršavanja provode se prema programu čiji
je sadržaj sastavni dio ovoga pravilnika.
Članak 4.
Financiranje obveznog oblika stručnog usavršavanja utvrđuje Hrvatski
autoklub posebnim aktom.
Članak 5.
O pohađanju obveznog oblika stručnog usavršavanja Hrvatski autoklub vodi evidenciju.
Prava i obveze djelatnika autoškola i ovlaštenih ispitivača u vezi s
obveznim oblicima stručnog usavršavanja pobliže uređuje poslodavac kod
kojeg su zaposleni.
2. Način provjere stručne osposobljenosti
Članak 6.
Provjeru stručne osposobljenosti obavlja Hrvatski autoklub u skladu s Pravilnikom o provjeri stručne osposobljenosti djelatnika autoškola i ovlaštenih ispitivača i odredbama ovoga pravilnika.
Provjera stručne osposobljenosti prema propisanim područjima provodi
se prema odgovarajućem programu stučnog usavršavanja (članak 3. stavak
2. ovoga pravilnika).
Članak 7.
Osobe iz članka 1. ovoga pravilnika dužne su pristupiti provjeri stručne
osposobljenosti najmanje jedanput u pet godina.
Članak 8.
Članove komisije za provjeru stručne osposobljenosti imenuje glavni tajnik Hrvatskog autokluba rješenjem.
Članom komisije za provjeru stručne osposobljenosti može biti imenovan liječnik odnosno osoba koja ima visoku stručnu spremu prometne, odgojno-obrazovne ili pravne struke i najmanje 5 godina radnog iskustva na poslovima obrazovanja ili osposobljavanja u cestovnom prometu.
Rješenjem iz stavka 1. ovoga članka određuje se sastav komisije, početak
i završetak provjere, zadaci komisije, te stručno tijelo nadležno za rješavanje
žalbi na odluke komisije.
Članak 9.
O rokovima provjere stručne osposobljenosti kandidati se izvješćuju 90 dana prije održavanja provjere.
O mjestu i vremenu provođenja provjere stručne osposobljenosti kandidatima
se šalje pismena obavijest najkasnije 30 dana prije dana provođenja provjere.
Članak 10.
Provjera stručne osposobljenosti provodi se testom znanja i drugim oblicima provjere.
Test i kriterije utvrđivanja uspjeha na provjeri stručne osposobljenosti
utvrđuje komisija iz članka 8. ovoga pravilnika.
Članak 11.
Provjera stručne osposobljenosti testom znanja traje najduže 90 minuta.
Članak 12.
Kandidat je zadovoljio na provjeri ako je točnim odgovorima na pitanja
iz testa znanja postigao najmanje 75% mogućih bodova.
Članak 13.
Kandidat koji na provjeri ne pokaže znanje prema članku 12. ovoga pravilnika
može se, na svoj zahtjev, podvrgnuti ponovnoj provjeri nakon proteka 15
dana, na mjestu i u roku kojega tvrdi Komisija za provjeru stručne osposobljenosti.
Članak 14.
Ako kandidat i nakon tri provjere ne pokaže dovoljno znanja, ne može
pristupiti ponovnoj provjeri dok ne protekne 6 mjeseci od dana posljednje
provjere.
Članak 15.
O žalbi kandidata protiv odluke komisije o prigovoru na ocjenu prema
članku 8. Pravinika o provjeri stručne osposobljenosti djelatnika autoškola
i ovlaštenih ispitivača rješava stručno tijelo od tri člana koje se imenuje
rješenjem iz članka 8. ovoga pravilnika.
Članak 16.
Knjigu evidencije o kandidatima koji su pristupili provjeri stručne osposobljenosti Hrvatski autoklub čuva trajno.
Izvještaj o rezultatima provjere stručne osposobljenosti Hrvatski autoklub
čuva pet godina.
Članak 17.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim
novinama",
Broj:1195/3-95
Zagreb, 9. svibnja 1995
Predsjednik Upravnog odbora
Slavko Degoricija, prof., v. r
Program stručnog usavršavanja djelatnika autoškola i ovlaštenih ispitivača namijenjen je instruktorima vožnje, predavačima predmeta prometna i sigumosna pravila i ovlaštenim ispitivačima.
Program stručnog usavršavanja ujedno je i program provjere stručne osposobljenosti djelatnika autoškola i ovlaštenih ispitivača.
Program stručnog usavršavanja realizira se u oblicima: samostalno (individualno)
usavršavanje, kolektivno usavršavanje u autoškoli (stručni aktivi), kolektivno
usavršavanje izvan autoškole (seminari, savjetovanja itd.).
GODIŠNJI PLAN STRUČNOG USAVRŠAVANJA
godišnji podjela godišnjeg broja sati po
broj sati oblicima stručnog usavšavanja
NASTAVNI PREDMET osposoblja- samostalni seminari,
vanja rad stručni savjetova-
(minimum) (minimum) aktivi nja
__________________________________________________________________________
1. Didaktika 18 12 4 2
2. Metodika nastave 18 11 4 3
3. Psihologija poučavanja 15 10 3 2
4. Prometna i sigurnosna
pravila 15 10 3 2
5. Poznavanje vozila 15 10 4 1
6. Prometna tehnika 15 10 4 1
7. Pružanje prve pomoći
osobama ozlijedenim u
prometnoj nezgodi 15 10 4 1
___________________________________________________________________________
Autoškola i Hrvatski autoklub detaljnije utvrđuju svojim godišnjim programom
rada sadržaj, oblike, organizaciju i druge uvjete ostvarivanja programa
stručnog usavršavanja.
PLAN PROVJERE STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI
_________________________________________________________________________________
NASTAVNI PREDMET NASTAVNICI INSTRUKTORI ISPITIVAČI
PSP VOŽNJE PSP,UMV PPP
_________________________________________________________________________________
1a.Didaktika DA DA DA DA
1b.Obrazovna tehnologija DA DA DA DA
2a.Metodika nastave PSP DA NE NE NE
2b.Metodika nastave UMV NE DA NE NE
3.Psihologijapoučavanja NE DA DA DA
4.Prometna i sigurnosna DA DA DA NE
pravila
5.Poznavanje vozila DA DA DA NE
6.Prometna tehnika DA DA DA NE
7.Pružanje prve pomoći
osobama ozlijeđnih u
prometnoj nezgodi NE NE NE DA
_________________________________________________________________________________
1. DIDAKTIKA S OBRAZOVNOM TEHNOLOGIJOM
Cilj i zadaci
Cilj stručnog usavršavanja djelatnika autoškole i ovlaštenih ispitivača u području didaktike je da stalno proširuju i produbljuju svoje spoznaje o zakonitostima nastave i učenja primijenjenih na uvjete autoškola i provedbe ispita. Također, da prate procese i tendencije u razvoju didaktičke teorije i prakse i da na temelju toga stalno usavršavaju vlastitu odgojnoobrazovnu razinu.
Zadaci su:
- upoznati osnovne sadržaje didaktike i opće zakonitosti odgoja i obrazovanja,
- uvoditi suvremenu obrazovnu tehnologiju u nastavu,
- unapređivati metode nastavnog rada kroz usavršavanje nastavnika,
- osposobiti ih za primjenu usvojenih znanja u praksi,
- razvijati odgojne vrijednosti - etičke, estetske, fizičke i radne.
Organizacijski oblici osposobljavanja:
- stručni aktivi predavana PSP, instruktora vožnje i ovlašteni ispitivača,
- seminari i savjetovanja,
- samostalni rad.
Sadržaji predmeta:
Didaktika kao znanost
Metodologija didaktike
Nastavni proces
- nastavni proces kao odgojno-obrazovni proces.
- ostvarivanje odgojnih i obrazovnih zadataka u procesu osposobljavanja vozača
- nastavnik kao izvor znanja
- polaznik kao subjekt u nastavnom procesu
- ostali izvori znanja
- priroda komunikacije polaznik - nastavnik
- kibernetički model nastave.
Nastavnik
- uloga nastavnika u oblikovanju nastave
- nastavnik kao odgajatelj, kreator, suradnik, programer, tehnolog i instruktor u nastavi
- padagoške i stručne kvalitete suvremenog nastavnika.
Organizacija nastave
- suvremena makro i mikroorganizacija nastave
- didaktička načela
- nastavne metode
- razredno-predmetni sistem i nastava po sistemu grupnih i u dividualnih programa
- posebni oblici organizacije nastave u autoškolama
- teorijska i praktična nastava polaznika (kandidata) za vozače
- priprema za izvođenje nastavnog sata.
Upoznavanje, praćenje, provjera znanja i ocjenjivanje polaznika u nastavi
- mjerljivost efekata nastave
- individualne karakteristike polaznika
- subjektivni i objektivni postupci u provjeravanju znanja polaznika
- testovi znanja i testovi sposobnosti
- ostale metode u procesu upoznavanja, praćenja i vrednovanja znanja polaznika
- permanentne provjere znanja i završna komisijska provjera osposobljenosti polaznika (kandidata) za
vozača:
Obrazovna tehnologija u nastavi prometa
- Audiovizuelna tehnika (AV):
projekciona tehnika, posebno primjena dijaprojektora, grafoskopa, kinoprojektora u nastavi prometa,
- Didaktički zahtjevi u primjeni AV tehnike i drugih nastavnih sredstava.
- Kibernetska tehnika:
primjena programirane nastave (linearni i razgranati problemi u nastavi prometa)
- Kompjutorizirane elektronske učionice i autosimulatori
- Multimedijski sustav u nastavi i učenju:
kombinacija primjene AV i kibernetske tehaike u novim metodama nastave.
Upute za realizaciju nastavnog programa didaktike s obrazovnom tehnologijom.
Kao što je rečeno u uvodu ovog programa, cilj je stručnog usavršavanja instruktora vožnje i predavača PSP i ovlaštenih ispitivača da stalno proširuju i produbljuju svoje spoznaje o zakonitostima nastave i učenja, te da ih stvaralački primjenjuje u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi. Naravno, pritom će veću pažnju posvećivati onim dijelovima programa koji za njihovo područje djelovanja ima veću važnost. Od posebnog je interesa područje komunikacija nastavnik-polaznik, zatim priprema i organizacija nastavnog sata, naročito onog dijela koji se odnosi na vježbanje i provjeravanje znanja, te osuvremenjivanje nastave itd. Isto tako zadatak je nastavnika da primijeni i unapređuje suvremenu obrazovnu tehnologiju.
Stručni aktiv će adekvatno uvjetima u kojima radi planirati teme koje će se razmatrati na aktivima, kao i teme koje će biti sadržaj rada savjetovanja ili seminara. Pritom će se obavezno rukovoditi sugestijama i prijedlozima instruktora, predavača i ovlaštenih ispitivača, jer će oni najbolje znati u kojoj im je fazi usavršavanja potrebna pomoć i koju će problematiku lakše svladati zajedničkim radom.
Zapravo, seminari, savjetovanja i stručni aktivi imaju zadatak da postojeće
zakonitosti konkretiziraju u onoj problematici koja je za njih specifična.
Tako će se postupno razvijati metodika rada koja se prema didaktici odnosi
kao što se posebno i pojedinačno odnosi prema općem. Ponegdje u svijetu
te su tendencije već prisutne, a kod nas se postupno usvajaju. Zato se
i u predloženoj literaturi za samostalan rad moramo zadržati na izvorima
koji imaju opće didaktičko značenje.
2. METODIKA NASTAVE PSP I UMV
Cilj i zadaci
Cilj permanentnog stručnog usavršavanja je da predavači PSP i instruktori
vožnje trajno proširuju i produbljuju svoja znanja iz realizacije nastave
PSP i vježbi upravljanja vozilom, obogaćuju ih novim spoznajama iz tog
djelokruga, kao i da primjenom ovih spoznaja neprekidno usavršavaju svoj
vlastiti rad.
Zadaci su:
- osposobiti predavače PSP i instruktore vožnje za primjenu optimalnih didaktičkih rješenja u pojedinim nastavnim jedinicama,
- osposobiti predavače PSP i instruktore vožnje da u najkraćem roku polaznici steknu potrebna znanja i vještine upravljanja vozilom,
- razviti kod predavača PSP i instruktora vožnje potrebu za stalnim usavršavanjem vlastitog rada koji je zasnovan na metodici PSP i metodici UMV:
Organizacijski oblici usavršavanja,
- samostalni rad,
- stručni aktivi u autoškolama;
- savjetovanja i seminari.
Sadržaji predmeta:
Metode nastave u nastavnom predmetu PSP u ovisnosti od nastavnih sredstava i pomagala koja se koriste u nastavnom procesu.
Metode rješavanja konkretnih prometnih situacija na cestama.
Metode rješavanja konkretnih prometnih situacija u složenim gradskim uvjetima;
Metode nastave u nastavnom predmetu UMV u ovisnosti od:
- tehničko-metodskih karakteristika prometnog vježbališta, motomih vozila i autosimulatora;
- karakteristika javnih prometnih površina na kojima se izvodi nastava,
- utvrđenih predispozicija i sposobnosti polaznika (kandidata) za vozače;
Metode uvježbavanja i rješavanja konkretnih prometnih situacija na cestama za dvosmjemi i uvjetno dvosmjerni promet;
Metode uvježbavanja rješavanja konkretnih prometnih situacija na cestama s odvojenim kolnicima;
Metode uvježbavanja rješavanja konkretnih prometnih situacija u složenim gradskim uvjetima;
Metode uvježbavanja u uvjetima izrazito visokih i niskih temperatura zraka;
Metode uvježbavanja po snijegu, kiši, poledici, vijavici, magli, jakom pljusku i sl;
Metode uvježbavanja vožnje biciklom, mopedom i motociklom ;
Metode uvježbavanja racionalnog upravljanja motornim vozilom;
Upute za realizaciju.
Program metodike nastave iz PSP i UMV realizira se kroz sva tri oblika permanentnog stručnog usavršavanja. Godišnjim planom rada svaka autoškola utvrđuje redoslijed realizacije tema za individualni i kolektivni oblik usavršavanja u atoškoli u odnosu na problematiku.
Kolektivni oblik stručnog usavršavanja izvan autoškole određuje se jedinstveno
za sve autoškole u Republici Hrvatskoj.
3. PSIHOLOGIJA POUČAVANJA
Cilj i zadaci
Cilj je stručnog usavršavanja i provjeravanja u području psihologije poučavanja da instruktori vožnje, predavači prometnih i sigumosnih pravila i ovlašteni ispitivači proširuju svoja znanja iz pedagoške psihologije i da se upoznaju sa suvremenim teoretskim i praktičnim spoznajama psihičkih zakonitosti koje djeluju na sigurnije ponašanje vozača u prometu na cestama.
Zadaci su:
- upoznati suvremene teoretske i praktične spoznaje psiholoških zakonitosti
- proširiti i dopuniti znanja povezana uz psihologiju poučavanja
- pridonijeti razvoju humanih odnosa među sudionicima u prometu
Sadržaji predmeta:
Pedagoška psihologija
- psihologija poučavanja u procesu osposobljavanja polaznika (kandidata) za vozače
Metode i postupci u psihologiji poučavanja
- metoda opažanja,
- metoda eksperimenta,
- razgovor-intervju,
- vođenje dnevnika o polazniku,
- testiranje,
- upotreba simulatora vožnje,
- upotreba videotehnika
Učenje
- oblici učenja,
- metode učenja,
- čimbenici uspješnog učenja
Proces stjecanja vještina
Pamćenje
Zaboravljanje
Dokimologija
- predmet mjerenja
- pogreške mjernog instrumenta,
- vrste ocjena
4. PROMETNA I SIGURNOSNA PRAVILA
Cilj i zadaci:
Cilj je ovog područja da predavači PSP, instruktori vožnje i ovlašteni ispitivači stalno proširuju i produbljuju svoje spoznaje o zakonitostima koje vladaju u trokutu čovjek-vozilo-cesta, te da prate procese i tendencije koje se događaju na relaciji čovjek-vozilo-cesta, kao i da na temelju novih spoznaja neprekidno usavršavaju vlastitu odgojno-obrazovnu djelatnost.
Zadaci ovog područja su da se predavači PSP, instruktori vožnje i ovlašteni ispitivači:
- osposobe za što bolji prijenos znanja važnih za sigurnost prometa na relaciji nastavnik-polaznik,
- prošire i prodube svoja znanja vezana uz prometna i sigurnosna pravila,
- dobrim poznavanjem prometnih i sigumosnih pravila pridonesu stvaranju pozitivnih osobina ličnosti i sigurnosnih navika kod vozača, kao i razvoju humanih odnosa među sudionicima u prometu.
Sadržaji predmet:
Signalizacija u cestovnom prometu
Važnost signalizacije u cestovnom prometu. Definiranje pojedinog prometnog znaka. Primjena značenja pojedinog prometnog znaka u osposobljavanju polaznika (kandidata) za vozače. Pravila prometa.
Definiranje pojedinog prometnog pravila. Prijenos znanja o pravilima prometa na relaciji nastavnih prometnih i sigurnosnih pravila odnosno vozač instruktor i polaznik osposobljavanja za vozača u autoškoli u obuci iz upravljanja vozilom.
Faktori koji utječu na usvajanje sigurnosnih pravila i navika.
Utjecaj psihičkih svojstava i karakteristika vozača na sigurno upravljanje vozilom. Nepovoljna psihofizička stanja i njiho utjecaj na sigurnost prometa. Načela defanzivne vožnje i optimalna sigurnost prometa. Represivne mjere u prometu i ponašanje vozača.
Postupci vozača i drugih sudionika u prometu u sluča; prometne nezgode. Spasavanje iz potopljenog vozila. Postupci kod prometne nezgode. Specifičnosti u prijevozu teretnim i priključnim vozilima i motornim vozilima za prijevoz putnika.
Specifičnosti kod prijevoza vangabaritnih tereta. Prijevc opasnih tvari i njihove specifičnosti. Specifičnosti kod ptijevoza putnika na teretnim vozilima u prostoru za smještaj tereta. Uvjeti za prijevoz putnika u motornim vozilima " D" kategorije. Specifičnosti kod prijevoza školske djece.
Ekonomična vožnja i zaštitne mjere sigurnosti.
Principi ekonomične vožnje. Specifičnosti vožnje u različitim prometnim situacijama i vremenskim uvjetima. Principi gašenja požara na vozilu.
Upute za realizaciju:
Ovaj program moguće je realizirati kroz sva tri oblika stručnog usavršavanja. Preporuča se u okviru ovog programa da autoškola u svojim godišnjim planovima i programima predvidi teme vezane uz tekuću problematiku rada autoškole na nivou kolektivnog usavršavanja. Stručni voditelj i vijeće instruktora vožnje pojedine autoškole, trebaju na početku godine utvrditi osnovne smjernice za individualno usavršavanje vožača instruktora, nastavnika PSP, a Hrvatski autoklub za ovlaštene ispitivače.
Kolektivno usavršavanje iz ovog dijela programa organizi se jedinstveno za instruktore vožnje, predavače PSP i ovlašte ispitivače u Republici Hrvatskoj. Obrada tema iz ovog područja treba se temeljiti prvenstveno na novim saznanjima u ovom području i pozitivnim iskustvima u radu autoškola i provedbi vozačkih ispita u drugim zemljama. Na početku godine u okviru svojih planova nositelji permanentnog stručnog usavršavanja utvrdit će teme koje će se realizirati u tekućoj godini.
Kolektivno usavršavanje treba realizirati uz aktivno sudjelovanje svih
subjekata seminara.
5. POZNAVANJE VOZILA
Cilj i zadaci
Cilj stručnog usavršavanja u ovom području je da predači PSP, instruktori vožnje i ovlašteni ispitivači proširuju i produbljuju svoje spoznaje o utjecaju poznavanja i održavanja cestovnih vozila na sigurnu vožnju i sigurnost u prometu, kako bi svoja znanja što uspješnije prenijeli na korisnike cestovnih vozila.
Zadaci su:
- permanentno upoznavanje tehničkih novosti na vozilima,
- prenošenje znanja korisnicima cestovnih vozila,
- izgrađivanje pozitivnog stava korisnicima cestovnih voizila prema poznavanju i održavanju vozila, te preventivnim i redovitim pregledima ispravnosti i njihovom značenju za sigurnost u prometu,
- stjecanje navike savjesnog pregledavanja i odaržavanja vozila te prepoznavanje
neispravnosti.
Sadržaji predmeta:
Osnovni dijelovi vozila
- karoserija
- motor
- ostali dijelovi i uređaji
- dijelovi i uređaji na priključnim vozilima
Goriva i maziva
Funkcioniranje mehanizama i uređaja vozila na motomi pogon i priključnih vozila sa gledišta sigumosti prometa.
- prijenosni mehanizam
- prednji i zadnji ovjes
- uređaj za upravljanje
- uređaj za zaustavljanje
- električni uređaji na vozilu
- uređaj za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju
- uređaj za zvučnu signalizaciju
- uređaj za normalnu vidljivost
- uređaj za odvod ispušnih plinova
- priključni uređaji
Ostali uređaji i dijelovi vozila od posebnog značaja za sigurnost prometa.
- kotači i gume (pneumatici)
- zaštita vozača i putnika u vozilu (sigumosni pojasevi, zračni jastuci, sjedala, nasloni i drugo)
- ostala oprema u vozilu
Provjera ispravnosti vozila
- prije svake upotrebe
- priprema vozila za posebne vremenske uvjete i dulja putovanja
- pripreme vozila za tehnički pregled
Upute za realizaciju
Program se realizira kroz sva tri oblika permanentnog stručnog usavršavanja.
Cjelinu "osnovni dijelovi vozila" treba realizirati tako da je naglasak na upoznavanju tehničkih noviteta koji se ugrađuju u suvremene motore (ubrizgavanje goriva, novi sistemi paljenja smjese, viševentilski razvod smjese itd), novih rješenja na ostalim dijelovima i uređajima; mjenjači s više brzina, novi sistemi ublažavanja vibracija, nova elektronska oprema i uređaji itd., te rješenja za vuču priključnih vozila.
Cjeline " funkcioniranje uređaja vozila na motorni pogon i priključnih vozila s gledišta sigumosti prometai" i " ostali uređaji i dijelovi vozila od posebnog značaja za sigurnost prometa" važno je realizirati tako da je naglasak na upoznavanju tehničkih noviteta i načina održavanja pojedinih uređaja kao i njihovu važnost za sigurnost prometa i ekonomično korištenje.
Cjeline " i provjera ispravnosti vozila" važno je realizirati
tako da se usvoje pozitivni stavovi prema preventivnim i redovitim pregledima
ispravnosti vozila te da se steknu navike savjesnog i pažljivog pregledavanja
i održavanja kao i prepoznavanja neispravnosti na vozilima,
6. PROMETNA TEHNIKA
Cilj i zadaci
Cilj je stručnog usavršavanja u ovom području proširivanje znanja u neposrednoj primjeni propisa u različitim prometnim situacijama što čini osnovu za pravovremeno i pravilno donošenje odluka i za pravilno reagiranje u konkretnim prometnim situacijama.
Zadaci su:
- upoznati suvremene propise na području prometne tehnike,
- proširiti i dopuniti znanja na ovom nastavnom području,
- osposobiti ih za brzo i efikasno snalaženje u različitim prometnim situacijama,
- izgraditi pravilan odnos među sudionicima u prometu.
Sadržaj predmeta:
Faktori sigurnosti prometa:
- osnovni faktori sigurnosti prometa,
- dopunski faktori sigurnosti prometa (klimatski faktori, sredstva za regulaciju prometa, pravila prometa, kontrola prometa),
Mehanika kretanja vozila:
- težište i stabilnost vozila,
- otpori pri kretanju vozila,
- brzine vozila,
- stabilnost vozila u zavoju (gubljenje staze vozila i prevrtanje vozila),
- kočenje i zaustavljanje vozila,
- razmak vozila u koloni;
- mimoilaženje,
- obilaženje,
- pretjecanje
Kapacitet ceste
Propusna moć raskrižja
Principi vođenja tokova prometa u zoni raskrižja
Regulacija prometa prometnim svjetlima (detektori, zeleni val)
Osnovne karakteristike pješačkog prometa
Vođenje tokova prometa u više razina
Parkiranje
Poznavanje uređaja na vozilu u funkciji sigurnosti prometa
Održavanje vozila s aspekta sigurnosti prometa.
7. PRUŽANJE PRVE POMOČĆ OSOBAMA OZLIJEĐENIM U PROMETNOJ NEZGODI
Cilj i zadaci
Cilj ovoga predmeta je usavršiti i proširiti znanja ovlaštenih ispitivača iz nastavnog predmeta Pružanje prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nezgodi.
Zadaci su:
- proširiti znanja iz područja prve pomoći a s posebnim naglaskom na postupak pružanja pomoći povrijeđenim osobama u prometnoj nezgodi
- ovladati vještinama i novim načinima pružanja prve pomoći u prometnoj nezgodi,
- razviti potrebu za stalnim usavršavanjem na zadacima pružanja prve
pomoći.
Sadržaji predmeta:
- Značenje prve pomoći u prometnoj nezgodi
- Stanja kod kojih se pruža neodgodiva pomoć
- Prva pomoć pri prestanku disanja i prestanku rada srca
- Ozljede
- Trovanja i bolesna stanja u prometu
- Imobilizacija
- Prijevoz povrijeđenih.