Zakoni i propisi - Pravni savjeti 34 19.05.1995 RJEŠENJE USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE BROJ U-II-1028/1994. OD 10. SVIBNJA 1995
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Marka Lapaine iz Varaždina o ocjeni ustavnosti odluke - obavijesti predsjednice Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske, u sjednici održanoj dana 10. svibnja 1995. godine, donio je slijedeće

RJEŠENJE

USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE BROJ U-II-1028/1994. OD 10. SVIBNJA 1995

1. Odbacuje se prijedlog za ocjenu ustavnosti odluke - obavijesti predsjednice Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske od 29. studenog 1994. godine.

2. Ovo će se rješenje objaviti u "Narodnim novinama"

Obrazloženje:

Gospodin Marko Lapaine, odvjetnik iz Varaždina, zastupnik u Županijskom domu Sabora Republike Hrvatske stavio je prijedlog da se ocijeni ustavnost odluke navedene u izreci ovog rješenja. Riječ je o obavijesti Klubu zastupnika Hrvatske socijalno-liberalne stranke Županijskog doma u kojoj se kaže:

"U svezi s prijedlogom Kluba zastupnika Hrvatske socijalno-liberalne stranke Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske, kojim se traži pokretanje postupka za vraćanje Zastupničkom domu Zaključka o pretvorbi i privatizaciji društvenog vlasništva, koje je Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske donio na sjednici 24. studenoga 1994. i upućenje predsjedniku Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske 26. studenoga 1994., dozvolite mi da vas obavijestim o sljedećem:

1. Prema odredbi članka 81. stavak 1. alineja 4. Ustava Republike Hrvatske, te odredbi članka 32. stavak 1. alineja 4. Poslovnika Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske, Županijski dom može u roku od 15 dana, od dana izglasavanja zakona u Zastupničkom domu, uz obrazloženo mišljenje vratiti zakon na ponovno odlučivanje Zastupničkom domu.

Navedenim odredbama Ustava i Poslovnika nisu obuhvaćeni ostali akti koje donosi Sabor Republike Hrvatske.

2. Slijedom navedenog na zaključke Zastupničkog doma donesene 24. studenoga 1994. ne može se na odgovarajući način primijeniti citirana ustavna i poslovnička odredba niti može Županijski dom pokrenuti postupak za vraćanje izglasanih zaključaka Zastupničkom domu.

3. Polazeći od navedenog prijedloga Kluba zastupnika Hrvatske socijalno-liberalrre stranke Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske nije ustavno-pravno utemeljen."

Prijedlog nije dopušten.

Ustavni je sud nadležan ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom i suglasnost drugog propisa sa zakonom i Ustavom (čl. 125. al. 1. i 2. Ustava).

Odluka o kojoj se govori u prijedlogu nije niti zakon niti drugi propis. To nije niti prema svom donosiocu niti prema svom sadržaju. Taj akt ne sadrži normu, tj. neko općeobavezno pravilo ponašanja, a niti sankciju za nepridržavanje. Zapravo je riječ o mišljenju predsjednice Županijskog doma o ustavnopravnoj utemeljenosti prijedloga rečenog Kluba zastupnika kojim traže pokretanje postupka za vraćanje Zastupničkom domu Zaključaka tog Doma o pretvorbi i privatizaciji.

Predsjednica Županijskog doma u obavljanju svoje dužnosti odgovara na prijedlog jednog od Klubova toga Doma. Zastupnici mogu u skladu s Poslovnikom Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 24/93 i 43/94) poduzimati određene radnje, odnosno stavljati prijedloge, ali nema, kao što je već rečeno, osnova za pokretanje postupka ocjene ustavnosti jer odgovor - mišljenje nije drugi propis iz al. 2. čl.125. Ustava Republike Hrvatske.

Valjalo je zato odlučiti kao u izreci pod 1. temeljem odredbe članka 26. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).

Odredba pod 2 izreke zasnovana je na odredbi članka 20. stavak 1. navedenog Ustavnog zakona.

Broj: U-II-1028/ 1994

Zagreb, 10. svibnja 1995.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik

Jadranko Crnić, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.