Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 24f. stavka 3. Zakona o unutarnjim poslovima ("Narodne
novirle" br. 29/91 - pročišćeni tekst, 73/91, 19/92, 33/92 i 76/94.)
ministar unutarnjih poslova dounsi
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Planovi zaštite i spaševanja donose se radi provedbe organizirane zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od opasnosti i posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških nesreća te od ratnih razaranja.
Planovi zaštite i spašavanja izrađuju se na temelju procjene opasnosti
i posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških nesreća te ratnog
razaranja, kao i raspoloživih ljudskih i materijalnih snaga za zaštitu
i spašavanje subjekata na koje se ti planovi odnose.
Članak 2.
Planovi zaštite i spašavanja izrađuju se za područje općine, grada, Grada Zagreba, kotara s posebnim statutom, županije i teritorij Republike Hrvatske.
Nositelji izrade planova zaštite i spašavanja ze područje općine, grada, Grada Zagreba, kotara s posebnim statutom i županije su nadležne policijske uprave Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), a za teritorij Republike Hrvatske - Ministarstvo u sjedištu.
Jedinice lokalne samouprave i uprave dužne su sudjelovati u izradi planova
zaštite i spašavanja.
Članak 3.
Planove zaštite i spašavanja izrađuju i tijela državne uprave, županijska upravna tijela, pravne osobe koje su odlukom Vlade Republike Hrvatske određene kao posebno značajne za obranu te pravne osobe kojima su planom zaštite i spašavanja Republike Hrvatske, odnosno županije, utvrđene posebne zadaće radi njihovog značaja za provedbu zaštile i spašavanja.
Druge pravne osobe ne moraju imati plan zaštite i spašavanja, ali moraju izraditi provedbeni plan zaštite i spašavanja
Nositelji izrade planova zaštite i spašavanja tijela i pravnih osoba iz stavka 1. ovoga članka su njihove stručne službe, određene općim aktima tih tijela i pravnih osoba.
Nositelji izrade provedbenih planova zaštite i spašavanja u pravnim
osobama iz stavka 2. ovoga članka su odgovorne osobe u tim pravnim osobama.
IZRADA PLANA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Članak 4.
Postupku izrade plana zaštite i spašavanja Republike Hrvatske prethodi donošenje Programa rada i izrada procjene ugroženosti ljudi i materijalnih dobara uslijed opasnosti i posljedica od prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških nesreća te ratnih razaranja i procjena vlastitih mogućnosti za zaštitu i spašavanje.
Programom iz stavka 1. ovoga članka utvrđuju se zadaće nositelja izrade pojedinih dijelova Plana zaštite i spašavanja Republike Hrvatske i rokovi izvršenja tih zadaća, kao i načelne zadaće ostalih nositelja izrade planova zaštite i spašavanja, koji vlastitim programima rada detaljnije razrađuju način provedbe utvrđenih obveza.
Program iz stavka 1. ovoga članka donosi ministar unutarnjih poslova.
Članak 5.
Procjena ugroženosti pučanstva i materijalnih dobara uslijed opasnosti i posljedica od prirodnih, tehničko-tehnoloških, ekoloških nesreća, te ratnih razaranja i procjene vlastitih mogućnosti za zaštitu i spašavanje, temelji se na:
1. procjeni opasnosti od prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških nesreća za teritorij Republike Hrvatske;
2. procjeni vojno-političkih, sigurnosnih, gospodarskih i drugih uvjeta u slučaju napada na Republiku Hrvatsku koju izrađuju Ministarstvo obrane;
3. poznavanju vlastitih ljudskih i materijalnih potencijala i mogućnosti
za zaštitu i spašavanje, te njihovog najsvrsishodnijeg djelovanja i uporabe
u konkretnim vremenskim i prostornim uvjetima.
Članak 6.
Procjenu ugroženosti pučanstva i materijalnih dobara uslijed opasnosti i posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških nesreća te ratnih razaranja, na razini Republike Hrvatske izrađuje Ministarstvo u sjedištu, u suradnji s nadležnim tijelima državne uprave i drugim subjektima sustava civilne zaštite.
Procjena iz stavka 1. ovog članka obvezno sadrži:
- položaj i karakteristike područja;
- moguće vrste, intenzitet i posljedice djelovanja prirodnih, tehničko-tehnoloških, ekoloških nesreća, te ratnih razaranja;
- ugroženost pojedinih dijelova teritorija - naselja (u odnosu na veličinu i lokacijske karakteristike);
- objekte od posebnog značaja na područjima koja će biti ugrožena djelovanjem prirodnih, tehničko-tehnoloških, ekoloških nesreća, te ratnih razaranja;
- učinke djelovanja i razaranja(posljedica), gubici u ljudstvu i materijalnim dobrima;
- potreba za zaštitom i spašavanjem ljudi i malerijalnih dobara;
- procjena snaga i mogućnosti za zaštitu i spašavanja ovisno o djelokrugu
rada, odnosno području za koje su osnovani, dijelove procjene iz stavka
1. ovoga članka dužna su izraditi i druga tijela državne uprave i pravne
osobe.
Članak 7.
Izvode iz procjene ugroženosti Ministarstvo u sjedištu dostavlja, putem policijskih uprava, drugim nositeljima izrade planova zaštite i spašavanja.
Pravnim osobama, koje su odlukom Vlade Republike Hrvatske određene kao posebno značajne za obranu, izvode iz procjene ugroženosti dostavljaju nadležna tijela državne uprave.
Svi nositelji izrade planova zaštite i spašavanja, na temelju dostavljenih
izvoda, izrađuju vlastite procjene ugroženosti.
SADRŽAJ PLANA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Članak 8.
Plan zaštite i spašavanja sadrži zadaće, podatke o ljudskim i materijalnim
snagama i prikaz njihova ustrojstva te mjere i postupke za provedbu zaštite
i spašavanja.
Plan zaštite i spašavanja sastoji se od planova zaštite i spašavanja
od opasnosti i posljedica pojedinih prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških
nesreća te ratnog razaranja.
Članak 9.
Planovi zaštite i spašavanja iz članka 2. te planovi zaštite i spašavanja pravnih osoba iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika sastoje se od slijedećih dijelova:
1. plana pripravnosti civilne zaštite;
2. piana mobilizacije (aktiviranja) službi, tijela za vodenje i zapovjedanje te postrojbi civilne zaštite;
3. plana djelovanja civilne zaštite.
Plan zaštite i spašavanja koji se izrađuje za teritorij Republike Hrvatske
sastavni je dio Plana obrane Republike Hrvatske.
Članak 10.
Planovi zaštite i spašavanja tijela iz članka 3. stavka 1. i provedbeni planovi zaštite i spašavanja pravnih osoba iz članka 3. stavka 2. ovoga Pravilnika sastoje se od:
1. plana pripravnosti civilne zaštite;
2. plana djelovanja u zaštiti i spašavanju za vlastite potrebe.
PLAN PRIPRAVNOSTI CIVILNE ZAŠTITE
Članak 11.
Planom pripravnosti civilne zaštite razrađuje se postupak primanja i prenošenja zapovijedi i način provođenja mjera pripravnosti s konkretnim zadaćama, izvršiteljima i rokovima izvršenja pojedinih zadaća.
Plan pripravnosti civilne zaštite sadrži i odgovarajuće priloge (sheme,
zapovijedi, odluke) kojima se osigurava brzo i djelotvorno provođenje naređenih
mjera.
Članak 12.
Mjere pripravnosti jedinstvene su za Republiku Hrvatsku i ne smiju se mijenjati po stupnju, rednom broju i sadržaju.
Nositelji izrade planova zaštite i spašavanja u skladu s izvodom iz
Plana mjera pripravnosti civilne zaštite Republike Hrvatske, samostalno
razrađuju postupak primanja zapovijedi i način provođenja mjera koje se
odnose na civilnu zaštitu.
PLAN MOBILIZACIJE (AKTIVIRANJA) SLUŽBI, TIJELA ZA VOĐENJE I
ZAPOVIJEDANJE TE POSTROJBI CIVILNE ZAŠTITE
Članak 13.
Planom mobilizacije (aktiviranja) stožera, službi i tijela za vođenje i zapovijedanje civilnom zaštitom te postrojbi civilne zaštite razrađuju se radnje i postupci tijekom pripremanja i provodenja mobilizacije (aktiviranja) te snage, sredstva, vođenje i ostale zadaće u postupku mobilizacije, sukladno ustroju te načinu popune, pozivanja i uporabe postrojbi i drugih oblika organiziranja civilne zaštite.
Mobilizacijom (aktiviranjem) civilne zaštite dovode se organizirane
snage civilne zaštite u stanje spremnosti za izvršavanje zadaća civilne
zaštite utvrđenih zakonom i drugim propisima.
Članak 14.
Plan mobilizacije obvezatno sadrži:
- odluku o pripremi i načinu provođenja mobilizacije civilne zaštite;
- sustav prenošenja, priopćavanja i objave zapovijedi za mobilizaciju;
- sustav i prioritete pozivanja (obveznika CZ i obveznika davanja MTS);
- aktiviranje i vođenje sustava za pozivanje;
- praćenje i usmjeravanje tijeka mobilizacije;
- reguliranje rasporeda po osnovi civilne zaštite;
- preuzimanje druge skupne opreme i sredstava za zaštitu i spašavanje i njihova raspodjela mobiliziranim pripadnicima CZ ;
- kontrola provođenja sigurnosnih i zaštitnih mjera;
- izvješćivanje o tijeku mobilizacije.
Plan mobilizacije u pravilu sadrži i sljedeće priloge:
- shemu prenošenja zapovijedi i ovlasti;
- podsjetnik za izvršitelje mobilizacije;
- naputak o načinu izvješćivanja;
- pregled pozivanja i aktiviranja (adrese, tel. imenik, popisi teklića i pripadnika CZ i dr.);
- upute teklićima - pozivarima;
- pregled opreme i sredstava koja se preuzima od obveznika davanja MTS sa imenima i adresama davalaca MTS ;
- popis poduzeća koja su dužna uključiti se u zaštitu i spašavanje od opasnosti i posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških nesreća;
- upute ekipama za prihvat (preuzimanje MTS, izdavanje MTS, i dr.);
- organizacija materijalno-tehničkog i logističkog osiguranja;
- druge potrebne priloge kojima se osigurava brzo i učinkovito provođenje
mobilizacije (aktiviranje).
Članak 15.
Poduzeća i druge pravne osobe u ovom dijelu plana razrađuju ustroj,
nadležnosti, način i organizaciju aktiviranja zapovjedništva, povjerenika,
postrojbi i drugih snaga civilne zaštite, podatke o snagama i sredstvima
civilne zaštite, te druge sadržaje od značaja za aktiviranje svojeg ustroja
civilne zaštite.
PLAN DJELOVANJA CIVILNE ZAŠTITE
Članak 16.
Planom djelovanja civilne zaštite razrađuju se osnovna ustrojstvena rješenja i najvažniji zadaci stožera, tijela i službi vođenja, postrojbe civilne zaštite i drugih oblika ustrojavanja civilne zaštite te motrenje, obavješćivanje i uzbunjivanje za potrebe civivne zaštite, način organiziranja i provođenja mjera zaštite i spašavanja, kao i uporaba snaga civilne zaštite.
Pravne osobe iz članka 3. ovoga Pravilnika planom djelovanja civilne
zaštite razrađuju način organiziranja i provedbe osobne i uzajamne zaštite,
mjere zaštite i spašavanja te uporabu postrojbi, povjerenika civilne zaštite
i drugih oblika organiziranja civilne zaštite.
Članak 17.
Plan djelovanja civilne zaštite mora biti izrađen tako da njegova provedba osigura
- učinkovito i pravodobno provođenje osobne i uzajamne zaštite ;
- učinkovito i pravodobno provođenje potrebnih mjera i aktivnosti zaštite i spašavanja;
- brzo, uspješno i učinkovito angažiranje i djelovanje postrojbi i drugih operativnih snaga civilne zaštite, te tijela za operativno vođenje i zapovijedanje;
- ublažavanje i otklanjanje posljedica.
Članak 18.
Plan djelovanja civilne zaštite u osnovi sadrži dokumente koji se odnose na:
- organizaciju i provođenje osobne, uzajamne i skupne zaštite ;
- organizaciju i provođenje aktivnosti i mjera na zaštiti i spašavanju Ijudi i materijalnih dobara;
- organizaciju i djelovanje zapovjedništava, postrojbi i drugih organizacijskih oblika djelovanja civilne zaštite;
- po potrebi i druge provedbene dokumente.
Sadržaj dokumenata za djelovanje civilne zaštite mora korisniku plana
omogućiti lako i brzo snalaženje. Dokumenti moraju biti izrađeni koncizno
i jasno, sa što više shematskih, tabelarnih i drugih grafičkih pregleda
prikazanih na zemljovidima i planovima i kratkim tekstualnim naputcima.
Članak 19.
Dokumenti koji se odnose na organizaciju i provođenje osobne, uzajamne
i skupne zaštite u pravilu sadrže:
- upute, zadaće i aktivnosti koje treba provesti radi podizanja razine priprema i pripravnosti pučanstva za poduzimanje osobne, uzajamne i skupne zaštite, s izvršiteljima - povjerenicima civilne zaštite;
- pregled opremljenosti osobnim i skupnim sredstvima zaštite postrojbi,
zapovjedništava, povjerenika i voditelja skloništa osobnim i skupnim sredstvima
zaštite ljudi.
Članak 20.
Dokumenti koji se odnose na organizaciju i provođenje aktivnosti i mjera na zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara, ovisno o vrsti aktivnosti, u pravilu sadrže:
a) Sklanjenje pučanstva i materijalnih dobara
- tekstualni opis kako je riješeno i organizirano sklanjanje s obzirom
na broj Ijudi koje treba skoniti;
- tabelarne preglede skloništa po vrsti i kepacitetu;
- pravce kretanja prema sklonišnim objektima (zemljovid);
- tabelarne preglede podrumskih i drugih pogodnih objekata za sklanjanje pučanstva;
- potreban broj rovovskih skloništa sa pregledom snaga, sredstava i rokovima njihove izgrednje, te drugi sadržaji i prilozi glede naputaka za izradu rovovskih skloništa ;
- naputak o održavanju skloništa;
- naputak građanima o organizaciji sklanjanja i boravku u skloništu;
- izvori za provedbu sklanjanja (voditelji skloništa, povjerenici CZ,
oprema u skloništu, način obuke za provedbu sklanjanja i dr.).
U tijelima državne uprave, županijskim upravnim tijelima, poduzećima
i drugim pravnim osobama dokumenti iz stavka 1. ovoga članka u pravilu
sadrže:
- sklanjanje djelatnika glede mjesta rada (radi se grafički na planu objekta);
- izvori za provedbu sklanjanja.
b) Evakuacija građana
- tabelarni pregled građana koji podliježu evakuaciji, po broju i kategorijama;
- način organizacije evakuacije, odnosno premještanja sa pregledom potrebnih prometnih sredstava po vrsti i kapacitetu;
- mjesta prikupljanja;
- pravce kretanja i mjesta prihvata evakuiranih;
- organizaciju prihvata, smještaja, prehrane i zbrinjavanja evakuiranog
pučanstva.
c) Zbrinjavanje ugroženih, stradalih, prognanih i izbjeglih osoba
- mogući broj građana koje treba zbrinuti s obzirom na očekivane opasnosti i posljedice prirodnih, tehničko-tehnoloških, ekoloških nesreća i borbena djelovanja te ratnih razaranja;
- shematski prikaz mjesta i punktova prihvata;
- pregled i sastav ekipa za prihvat i zbrinjavanje po punktovima i zadaće;
- tabelarni pregled subjekata u zbrinjavanju ugroženih i stradalih, njihove zadaće i obveze;
- pregled potreba i mogućnosti glede materijalnih sredstava, opreme i hrane;
- organizacija ukazivanja prve medicinske pomoći i druge pomoći;
- osiguranje smještaja i prehrane;
- uključivanje ugroženih i nastradalih u radne i obrambene zaštitne
aktivnosti.
d) Zaštita i spašavanje iz ruševina
- posebno ugrožena područja naseljenog mjesta sa stambenim i drugim građevinskim objetima za koje se procjenjuje da mogu biti porušeni s obzirom na procjenu od opasnosti i posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških, ekoloških nesreća, te od ratnih razaranja;
- tabelarni pregled broja građana koji žive i rade u tim objektima ili područjima;
- raspored skloništa pojačane, osnovne i dopunske zaštite ;
- pregled snaga i sredstava za spašavanje zatrpanih (postrojbe CZ, pravne osobe redovne djelatnosti, građevinari i dr., oprema i sredstva, te pogoni);
- područja za deponij materijala sa ruševina.
e) Zaštita od nekontroliranog oslobađanja opasnih tvari i uporabe radijacijsko-kemijsko-bioloških borbenih sredstava
- pregled korisnika opasnih tvari i ugroženost građana s obzirom na moguće opasnosti od tehničko-tehnoloških nesreća od nekontroliranog oslobađanja opasnih tvari;
- popis sudionika i način uzbunjivanja i obavješćivanja pučanstva o opasnostima;
- pregled ekipa za RKB kontrolu teritorija-područja;
- pregled laboratorija i drugih ustanova za obavljanje odgovarajućih analiza;
- mjere zaštite i akcije spašavanja;
- popis tijela i postrojbi civilne zaštite zaduženih za provođenje RKB zaštite;
- način i postupak provedbe osobnih i skupnih mjera RKB zaštite;
- pregled sredstava i lokacija za dekontaminaciju ljudi, životinja i materijalnih dobara;
- i drugo.
f) Zaštita i spašavanje od rušenja visokih brana te obrana od poplava
- pregled područja ugroženih poplavama i bujicama, te pregled zona ugroženih poplavnim valovima koji mogu nastati rušenjem brana na hidroakumulacijama ili iznenadnim preljevanjima;
- organizaciju motrenja i praćenja vodostaja vodotoka, jezera i akumulacija i praćenja stanja vodozaštitnih objekata;
- operativni plan ojaćavanja nasipa i brana;
- izvori (pregled vodoprivrednih poduzeća i drugih pravnih osoba i službi redovne djelatnosti, koje se planom vodoprivrede uključuju u redovnu i izvanrednu obranu od poplava) ;
- organizacija premještanja građana i materijalnih dobara s ugroženih područja s mjestima prihvata i zonama razmještaja;
- pregled organiziranih snaga civilne zaštite koje se uključuju u obranu
od poplava.
g) Zaštita i spašavanje od požara
- pregled industrijskih i komunalnih objekata i postrojenja koji su posebno ugroženi od požara u slučaju tehnoloških akcidenata, a posebno zbog mogućih ratnih razaranja;
- pregled osnovnih i rezervnih izvora i mogućnosti opskrbe vodom, s uputom o korištenju i prioritetima;
- pregled vatrogasnih postrojbi civilne zaštite, profesionalnih vatrogasnih
postrojbi i dragovoljnih vatrogasnih društava (postrojbi).
h) Zaštita i spašavanje od neeksplodiranih minsko razornih naprava i ubojnih sredstava
- procjena najugroženijih područja mogućeg djelovanja agresora s minsko razornim napravama i ubojnim sredstvima;
- pregled tehničkih sredstava za pronalaženje, označavanje, uklanjanje, dezaktiviranje, prijevoz i uništavanje minsko razornih naprava i ubojnih sredstava;
- pregled objekata za skladištenje ili uništavanje minsko razornih naprava i ubojnih sredstava;
- pregled ekipa (postrojbi civilne zaštite) za dezaktiviranje i uništavanje
minsko razornih naprava i ubojnih sredstava.
i) Prva medicinska pomoć
- procjena broja povrijeđenih od posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških, ekoloških nesreća te ratnih razaranja;
- pregled zdravstvenih i medicinskih ustanova i njihovih lokacija u koje će se evakuirati ozlijedeni i oboljeli (lokacije i kapaciteti bolnica, domova zdravlja i ambulanata, mobilnih ambulanata i bolnica, pričuvne lokacije);
- pregled mjesta prikupljanja ozlijeđenih i oboljelih, te način njihovog prevoženja;
- pregled ekipa i postrojbi civilne zaštite prve medicinske pomoći;
- pregled ekipa prve pomoći Hrvatskog crvenog križa.
j) Veterinarska zaštita i pomoć
- pregled lokacija s farmama;
- pregled pričuvnih lokacija za smještaj većeg broja životinja;
- pregled objekata sa stočnom hranom (silosi) i pregled mogućih pričuvnih objekata za šmještaj stočne hrane;
- pregled objekata za napajanje životinja;
- mogućnost opskrbe stočnom hranom;
- pregled veterinarskih postrojbi civilne zaštite i veterinarskih ustanova (postaja i ambulanti);
- pregled prijevoznih sredstava za slučaj potrebe evakuacije životinja;
- pregled klaonica i poduzeća za skladištenje i preradu namirnica životinjskog porijekla;
- mjesta za ukop uginulih životinja i pokvarene hrane.
k) Zaštita i spašavanje bilja i biljnih proizvoda
- ugroženost bilja i biljnih proizvoda;
- aktivnosti civilne zaštite koje treba provesti poradi zaštite bilja i biljnih proizvoda;
- pregled postrojbi civilne zaštite za zaštitu bilja i biljnih proizvoda;
- ustanove i poduzeća s kojima civilna zaštita surađuje i koordinira svoje aktivnosti;
- materijalno-tehnička sredstva za zaštitu i način osiguranja;
- pregled skladišta biljnih proizvoda, kapaciteti u tonama i vrstama proizvoda; ,
- poljodjelske i šumske površine koje treba kontrolirati;
- broj, kapaciteti i smještaj hladnjača.
1) Zamračivanje
- prijedlog zapovijedi župana odnosno gradonačelnika o provedbi zamračivanja o djelomičnom ili potpunom zamračivanju ;
- odgovorna poduzeća i osobe za provedbu zapovijedi, izvršenje i kontrolu provedbe zamračivanja;
- naputak pučanstvu za provedbu zamračivanja i način priopćavanja;
- aktivnosti civilne zaštite koje treba provesti poradi zamračivanja (djelomično, potpuno);
- i drugo
m) Zaštita i spašavanje na vodi (moru, rijekama i jezerima)
- mogućnost nastanka i vrste zagađenja:
- pregled poduzeća i drugih pravnih osoba i službi te tijela državne uprave i županijskih upravnih tijela čija se
djelatnost obavlja ili je vezana uz zaštitu voda, (more, rijeke i jezera);
- izvori (lokacije lučkih kapetanija, vodoprivrednih poduzeća, postrojbe CZ itd., te mogućnost angažiranja u havarijama);
- pregled opremljenosti raspoloživim materijailno-tehničkim sredstvima;
- i druge podatke.
n) Zaštita od epidemija i asanacija
- očekivane potrebe za asanacijom na temelju procjene ugroženosti;
- pregled, snaga i sredstava za asanaciju (postrojbe CZ, komunalne organizacije za pokapanje poginulih i dr ):
- pregled medicinskih ustanova za identifikaciju leševa i koordinaciju aktivnosti na asanaciji;
- shema predviđenih mjesta za ukop poginulih;
- shema mjesta za prikupljanje, uništavanje i zakopavanje štetnih i pokvarenih organskih tvari;
- organizacija dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije;
- i druge podatke
Članak 21.
Plan djelovanja civilne zaštite može sadržavati i druge priloge (radni
zemljovid, dnevnik aktivnosti i sl.).
Članak 22.
Dokumenti koji se odnose na organizaciju i djelovanje zapovjedništava, postrojbi i drugih ustrojstvenih oblika djelovanja civilne zaštite u pravilu sadrže:
- ustroj, broj, popunjenost i materijalno-tehnička opremljenost, sukladno s osobnom i materijalnom formacijom postrojbi CZ, tijela za upravljanje i vodenje CZ (zapovjedništva), povjerenika CZ, voditelja skloništa te područja njihove nadležnosti;
- način angažiranja postrojbi CZ, organizacija i poduzeća redovne djelatnosti koja sudjeluju u zaštiti i spašavanju;
- uporaba poduzeća koja su zadužena za zaštitu i spašavanje od opasnosti i posljedica, prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških nesreća;
- način uspostave veza za potrebe operativnog vođenja i zapovijedanja prilikom provođenja zaštite i spašavanja u slučaju od opasnosti i posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških, ekoloških nesreća, te ratnih razaranja;
- ovlasti, nadležnosti i komuniciranje i drugo.
Članak 23.
Nositelji izrade planova zaštite i spašavanja dužni su primjenjivati
mjere kojima se osigurava zaštita tajnih podataka.
Članak 24.
Planovi zaštite i spašavanja provjeravaju se vježbama i inspekcijskim pregledom.
Inspekcijske preglede planova zaštite i spašavanja obavlja Ministarstvo.
Nadzor nad izradom planova zaštite i spašavanja svih subjekata na području
županije obavlja nadležna policijska uprava
Članak 25.
Pravne osobe iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika stalno analiziraju
razvoj vlastitih kapaciteta, tehnike, tehnologije te organizacije rada
i usklađuju planove zaštite i spašavanja s nastalim promjenama.
Članak 26.
U slučaju neposredne ugroženosti, neovisnosti i jedinstvenosti Republike
Hrvatske i njenog stanja, nositelji izrade planova zaštite i spašavanja,
obavezno procjenjuju novonastalu situaciju i prema potrebi obavljaju prijeko
potrebnu prilagodbu planova zaštite i spašavanja.
Članak 27.
Nositelji izrade planova zaštite i spašavanja dužni su svoje planove
zaštite i spašavanja uskladiti s odredbama ovoga Pravilnika u rokovima
utvrđenim Programom rada na pripremi, izradi i donošenju procjena i planova
zaštite i spašavanja.
Članak 28.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim
novinama"
Broj: 511-01-64-21269/95
Zagreb, 18. travnja 1995.
Ministar
Ivan Jarnjak, v. r.