Zakoni i propisi - Pravni savjeti 9 10.02.1995 Poslovnik o radu Komisije Vlade Republike Hrvatske za rješavanje
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 8. stavka 1. Uredbe o Komisiji Vlade Republike Hrvatske za rješavanje sporova o pravima općina, gradova i županija ("Narodne novine", broj 37/94), predsjednik Komisije donosi

Poslovnik

o radu Komisije Vlade Republike Hrvatske za rješavanje sporova o pravima općina, gradova i županija

Članak 1.

Ovim poslovnikom ureduje se arbitražni postupak za rješavanje sporova o pravima općina, gradova i županija u postupku preuzimanja nekretnina, pokretnina, financijskih sredstava te prava i obveza dosadašnjih općina.

U pitanjima koja nisu uređena ovim poslovnikom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Zakona o parničnom postupku.

Članak 2.

Prilikom rješavanja sporova iz članka 1. stavak 1. ovog poslovnika Komisija će se držati sljedećih temeljnih načela:

a) Županija preuzima zgrade ili posebne dijelove zgrada na području općina odnosno gradova koje su nužne za obavljanje poslova iz djelokruga županije kao jedinice lokalne uprave i samouprave.

Općine i gradovi preuzimaju, u pravilu nekretnine dosadašnjih općina koje se nalaze na njihovom području osim nekretnina koje, temeljem stavka 1. točke a) ovog članka preuzimaju županije.

b) Pokretnine (oprema, inventar, vozila itd) dosadašnjih općina raspoređuju se na općine, gradove i županije, u pravilu, srazmjerno broju službenika i namještenika u županijama, gradovima i općinama na dan 31. ožujka 1994. godine.

c) Financijska sredstva te prava i obveze dosadašnjih općina raspoređuju se na općine i gradove, u pravilu, srazmjerno broju stanovnika.

Izuzetno, financijska sredstva, prava i obveze u svezi s nekretninama i pokretninama, raspoređuju se sukladno raspodjeli nekretnina odnosno pokretnina.

d) Osnivačka prava (vlasništvo) koja su na ustanovama i drugim pravnim osobama imale dosadašnje općine dijele se, u pravilu, na jednake dijelove između općina i gradova nastalih na području dosadašnje općine.

Osnivačka prava (vlasništvo) dosadašnjih općina na javnim poduzećima dijele se u pravilu srazmjerno broju stanovnika na općine i gradove nastale na području dosadašnje općine.

e) U postupku arbitraže mogu se, osim fizičke diobe, prava na nekretninama i pokretninama koje su predmet arbitraže uzeti u obzir i obračunati i u financijskom obliku, kad fizička dioba ne bi odgovarala udjelima općina, gradova i županija u raspodjeli imovine dosadašnjih općina.

Članak 3.

Predsjednik Komisije imenuje predsjednika i članove svakog arbitražnog vijeća za određeni spor.

Akt o imenovanju predsjednika i članova arbitražne komisije dostavit će se strankama.

U jednom sporu arbitražno vijeće rješava sva sporna pitanja novonastalih općina, gradova i županije u svezi preuzimanja nekretnina, pokretnina, financijskih sredstava, prava i obveza dosadašnje općine.

Članak 4.

U arbitražnom postupku stranke su općine, gradovi i županije.

Članak 5.

Izuzeće svakog arbitra može se tražiti ako postoje okolnosti koje bi mogle dovesti u opravdanu sumnju njegovu nepristranost ili neovtsnost.

Stranka koja namjerava tražiti izuzeće arbitra dužna je svoj zahtjev priopćiti Komisiji u roku od 8 dana nakon što je obaviještena o imenovanju arbitra čije se izuzeće traži.

O zahtjevu za izuzeće mora se izvijestiti druga stranka, arbitar čije se izuzeće traži i ostali članovi arbitražnog vijeća. Izvješće mora biti u pismenom obliku i mora sadržavati razloge zahtjeva za izuzeće.

Članak 6.

Ako jedna stranka traži izuzeće arbitra, druga se stranka može suglasiti sa zahtjevom za izuzeće.

Ako se druga stranka ne suglasi sa zahtjevom za izuzeće, odluku o zahtjevu za izuzeće donosi predsjednik Komisije.

Predsjednik Komisije može prihvatiti zahtjev za izuzeće i imenovati drugog člana vijeća ili odbiti zahtjev za izuzeće.

Protiv zaključka predsjednika komisije o izuzeću nije dozvoljeno ulaganje pravnih lijekova.

Članak 7.

Ročišta se, u pravilu održavaju u sjedištu Komisije, u prostorijama koje odrede arbitri u suglasnosti s predsjednikom Komisije.

Arbitražno vijeće može održati ročište i na drugom mjestu ako je to korisno za predmet spora, te je o tome dužno pravodobno obavijestiti stranke.

Članak 8.

Poziv i druga pisma dostavljaju se poštom, preporučenom pošiljkom uz povratnicu.

U hitnim slučajevima pozivi se mogu upućivati brzojavom uz povratnicu ili telefonom. Arbitar će staviti u spis bilješku o sadržaju telefonskog razgovora.

Članak 9.

Rokovi koje odredi arbitražno vijeće za podnošenje podnesaka ne mogu biti duži od 30 dana.

Predsjednik Komisije, arbitražno vijeće i predsjednik arbitražnog vijeća ovlašteni su u opravdanim slučajevima produljiti rokove za izvršenje određenih postupovnih radnji utvrđenih ovim poslovnikom ili zaključkom arbitraže.

Arbitri će ocijeniti mogu li se uvažiti radnje stranaka poduzete nakon isteka utvrđenih rokova.

Članak 10.

Prije pokretanja arbitražnog postupka predsjednik Komisije zatražit će od jedinica lokalne samouprave i uprave da polože predujam troškova za rad komisije.

O visini predujma odlučuje predsjednik Komisije vodeći računa o visini vrijednosti spora, složenosti činjeničnog stanja te predvidivih troškova vještaćenja.

Visinu predujma kojeg će uplatiti pojedina jedinica lokalne samouprave i uprave određuje predsjednik Komisije vodeći računa o prihodima pojedine jedinice lokalne samouprave i uprave.

Članak 11.

Stranke mogu podnijeti Komisiji svoje prijedloge u svezi preuzimanja i raspodjele nekretnina, pokretnina, financijskih sredstava te drugih prava i obveza dosadašnjih općina sve do zaključenja rasprave.

Članak 12.

U tijeku spora stranke se mogu sporazumjeti o predmetu spora ili o dijelu predmeta spora. Sadržaj sporazuma unosi se u zapisnik. Arbitražno vijeće dužno je utvrditi da li je sporazum u skladu s pravnim poretkom Republike Hrvatske i načelu pravičnosti.

Ako je sporazum stranaka u predmetnom sporu po ocjeni arbitražnog vijeća u suprotnosti s pravnim poretkom Republike Hrvatske i načelu pravičnosti, arbitražno vijeće će nastaviti arbitražni postupak.

Sporazum je zaključen kad stranke poslije pročitanog zapisnika o zaključenju sporazuma arbitara potpišu zapisnik.

Temeljem sporazuma stranaka, arbitražno vijeće donijet će odluku o sporazumu stranaka.

Članak 13.

Arbitražno vijeće može odlučiti da se izvođenje određenih dokaza povjeri arbitru - predsjedniku arbitražnog vijeća ili arbitru - članu arbitražnog vijeća.

Za utvrđivanje spornih činjenica arbitražno vijeće može odrediti vještaćenje.

Stranke su dužne pružiti vještacima sve relevantne obavijesti ili im staviti na uvid isprave koje oni zatraže i omogućiti im nesmetani rad.

Kada primi nalaz i mišljenje vještaka, arbitražno vijeće će dostaviti njegov prijepis strankama i omogućiti im da se u roku od 8 dana o njemu pismeno izjasne. Stranke su ovlaštene pregledati svaku ispravu na koju se vještak u svojem izvješću poziva.

Na zahtjev jedne od stranaka vještak može, nakon što podnese nalaz i mišljenje, biti saslušan na raspravi kojoj stranke mogu prisustvovati i na kojoj mogu vještacima postavljati pitanja.

Članak 14.

Arbitražno vijeće će u tijeku postupka poduzimati potrebne radnje radi potpunog prikupljanja i pravilnog utvrđivanja činjenica u svezi predmeta spora. U tu svrhu, arbitražno vijeće će putem tajnika komisije pribavljati potrebne podatke i dokumente od nadležnih tijela državne uprave, pravnih osoba s javnim ovlastima, javnih ustanova, javnih poduzeća, jedinica lokalne samouprave i uprave i dr.

Tijekom arbitražnog postupka arbitražno vijeće može u svako vrijeme zatražiti od stranaka da podnesu isprave ili druge dokaze u roku koji odredi arbitražno vijeće.

Članak 15.

Poziv za usmenu raspravu dostavit će se strankama najkasnije u roku od 8 dana prije održavanja rasprave.

U pozivu treba biti naveden datum, sat i mjesto održavanja rasprave.

Ako se stranke nisu drugačije sporazumjele, rasprava je nejavna.

Članak 16.

Kad arbitražno vijeće smatra da je predmet raspravljen tako da se može donijeti odluka, priopćit će da je rasprava zaključena, i nakon toga će se vijeće povuči na vijećanje i glasovanje radi donošenja odluke.

Vijeće može tijekom vijećanja i glasovanja odlučiti da se zaključena rasprava ponovno otvori ako je to potrebno radi dopune postupka ili razjašnjenja važnih pitanja.

Članak 17.

Tajnik Komisije dužan je prisustvovati sjednicama arbitražnog vijeća na kojima se vijeća i glasuje o donošenju odluke.

Tajnik Komisije ovlašten je arbitrima ukazati na pravna pitanja koja su od značenja za odlučivanje, a naročito na pitanja koja se odnose na sadržaj i formu procesnih radnji koje se poduzimaju.

Članak 18.

O pitanjima postupka arbitražno vijeće donosi zaključak.

Predsjednik arbitražnog vijeća izrađuje pisani otpravak zaključka.

Protiv zaključka nisu dopušteni pravni lijekovi.

Članak 19.

O predmetu spora arbitražno vijeće donosi odluku.

Predsjednik arbitražnog vijeća izrađuje pisani otpravak odluke.

Pisani otpravak odluke izradit će se u roku od 15 dana od dana zaključenja rasprave.

Odluka arbitražnog vijeća je izvršna isprava

Protiv Odluke Komisije o sadržaju spora nije dozvoljena sudska zaštita.

Arbitražno vijeće dužno je obrazložiti odluku osim ako su se stranke sporazumjele da obrazloženje nije potrebno.

Arbitri su dužni potpisati odluku koja mora sadržavati datum i mjesto donošenja.

Arbitražno vijeće će dostaviti strankama odluku.

Članak 20.

Odluka u arbitražnom postupku donosi se većinom glasova.

Glasovanje se obavlja tajno.

O vijećanju i glasovanju vodi se zapisnik, kojeg potpisuju predsjednik i članovi arbitražnog vijeća.

Zapisnik o vijećanju i glasovanju čuva se u spisu u zatvorenom omotu.

Članak 21.

Odluka arbitražnog vijeća mora sadržavati:

1. sastav arbitražnog vijeća koje je donijelo odluku.

2. naziv dosadašnje općine čija se imovina raspoređuje.

3. stranke u postupku.

4. popis nekretnina i pokretnina, financijskih sredstava prava i obveza dosadašnje općine.

5. raspored nekretnina i pokretnina, financijskih sredstava prava i obveza na općine, gradove i županije.

6. odredbu da se na temelju odluke može izvršiti upis u zemljišne knjige.

7. naznaku visine troškova postupka, tko ih je dužan snositi i u kojem roku.

8. obrazloženje.

Članak 22.

U roku od 30 dana od primitka odluke svaka stranka može, obavještavajuči o tome drugu stranku, zatražiti od arbitražnog vijeća da u odluci ispravi računske, pisarske i druge slične greške. Arbitražno vijeće može na vlastitu inicijativu izvršiti takve ispravke u roku od 30 dana od otpreme odluke.

Odluka se ispravlja u pisanom obliku.

Članak 23.

U roku od 30 dana od primitka odluke, svaka stranka može, obavještavajući o tome drugu stranku, zatražiti od arbitražnog vijeća da donese dopunsku odluku o zahtjevima o kojima je arbitražno vijeće propustilo odlučiti.

Ako arbitražno vijeće smatra da je zahtjev za donošenje dopunske odluke opravdan i da se propust može ispraviti bez daljnje rasprave, ili izvođenjem dokaza, dužno je dopuniti svoju odluku u roku od 60 dana od primitka zahtjeva.

Članak 24.

Ovaj poslovnik stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama".

Predsjednik

Davorin Mlakar, v.r.