Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 3. stavak 3. Zakona o cestama-pročišćeni tekst ("Narodne
novine", br. 56/91, 61/91 i 49/92) I članka 51. stavak 1. Statuta
poduzeća "Hrvatske ceste" (pročiščeni tekst), Upravni odbor poduzeća
"Hrvatske ceste" na 5. sjednici održanoj 26. veljače 1993. donio
je :
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Na temelju kriterija utvrđenih ovom Odlukom određuje se naknada za prekomjernu
uporabu javne ceste. Do prekomjerne uporabe javne ceste dolazi uslijed
učestalosti prometa i opterećenja javne ceste iznad projektiranog odnosno
uobičajenog eksploatacijskog opterećenja.
Članak 2.
Krlteriji za utvrđivanje prekomjerne uporabe javne ceste temelje se na:
- skupini ekvivalentnoga prometnog opterećenja,
- vrijednosti ceste,
- dodatnoj količini materijala koje treba prevesti, što utječe na prekomjernu uporabu javne ceste, te
- dodatnom broju ekvivalentnoga prometnog opterećenja.
II. MJERODAVNO PROMETNO OPTEREĆENJE
Članak 3.
Pod ukupnim ekvivalentnim prometnim opterećenjem razumijeva se predračunska vrijednost ukupnog broja standardnih osovina u projektnom, odnosno eksploatacijskom vremenskom razdoblju.
Pod pojmom standardna osovina razumijeva se jednostruka osovina s opterečenjem od 82 kN.
Ekvivalentno prometno opterećenje određuje se na temelju analize postojećeg
prometa i tada je to "mjerodavno prometno opterećenje".
Članak 4.
Ekvivalentno prometno opterećenje izračunava se pomoću čimbenika ekvivalencije
za jednostruke i dvostruke osovine vozila prema tablici 1 ili dijagramu
1.
Članak 5.
Prema veličini ukupnog ekvivalentnoga prometnog opterećenja u projektnom,
odnosno eksploatacijskom vremenskom razdoblju prometno se opterećenje dijeli
na sku pine predočene u tablici 2.
Članak 6.
U slučaju kad se ne poznaju podaci o prometu, mjerodavno ukupno 82 kN
ehvivalentno opterećenje utvrđuje se prema vrsti ceste i pretpostavljenoj
skupini prometnog opterećenja, kako je predočeno u tablici 3.
III. VRIJEDNOST CESTA
Članak 7.
Vrijednost ceste utvrđuje se na temelju:
- revalorizirane stvarne vrijednosti cesta, kada je ta vrijednost poznata,
- iskustvene vrijednosti, te
- orijentacijske vrijednosti prema tablici 4.
IV. DODATNE KOLIČINE MATERIJALA KOJE UZROKUJU PREKOMJERNU UPORABU
CESTE
Članak 8.
Cesta je redovito izgrađena tako da preuzme prognozirano prometno opterećenje. Tijekom vijeka trajanja ceste mogu se pojaviti dodatne količine tereta koje prekomjerno opterećuju cestu. To se prvenstveno događa u svezi s:
- pozajmištima i proizvodnjom vezanih i nevezanih materijala,
- izvozom šumskog i rudnog bogatstva,
- odlagalištima, te
- poljodjelskim proizvodima, itd.
Članak 9.
Proračun utjecaja dodatne količine materijala obavlja se:
- za ukupnu količinu prevezenoga materijala, kada je vrijeme korištenja kraće od projektnog vijeka ceste,
- pri duljoj eksploataciji od projektnog vijeka ceste, u proračun se
uzima samo količina što se preveze tijekom projektnog vijeka ceste. Nakon
isteka projektnog vijeka ceste, obnavlja se kolnička konstrukcija, a proračun
se provodi ponovno.
V. ČIMBENIK EKVIVALENCIJE TERETNIH VOZILA
Članak 10.
Dodatne količine materijala koje treba prevesti, prevoze se srednjim i teškim teretnim vozilima, tegljačima i vozilima s prikolicama.
Koristeći tablicu 1. određuje se čimbenik ekvivalencije za pojedina
teretna vozila. Budući da je vozni park neujednačen, kao reprezentanti
voznog parka uzimaju se slijedeća teretna vozila (tablica 5).
VI. PRORAČUN UTJECAJA DODATNOGA PROMETNOG OPTEREČENJA
Članak 11.
Negativno djelovanje prometnog opterećenja na smanjenje vijeka trajanja
ceste naknađuje se novčanom naknadom vezanom uz izvezni materijal.
Članak 12.
Kao ulazni parametri za proračun utvrđuju se:
- prometno opterećenje (poglavlje II),
- vrijednost ceste (poglavlje III),
- dodatna količina materijala koji uzrokuje prekomjernu uporabu ceste (poglavlje IV),
- čimbenik ekvivalencije teretnih vozila (poglavlje V).
Članak 13.
Postotak povećanja ekvivalentnih osovina uzrokovan dodatnom količinom materijala u odnosu na broj ekvivalentnih osovina u projektnom, odnosno eksploatacijskom vremenskom razdoblju iznosi:
"X" = dodatno ekvivalentno prometno opterečenje x 100 u %
mjerodavno ekvivalentno prometno opterećenje
Članak 14.
Potrebna dodatna novčana sredstva kojima će se naknaditi negativno djelovanje
dodatnoga prometnog opterećenja određuje se s pomoću izraza: Y =vrijednost
cesta x "X" u DEM/km (izraženo u HRD)/ 100
Članak 15.
Dodatno novčano opterećenje izvezenoga materijala po toni ili kubičnom metru konačno iznosi:
Z= (Y u DEM/t ili m3/km (izraženo u HRD))/količina izvezenog materijala
Članak 16.
Novčana sredstva dobivena s naslova Kriterija za utvrđivanje prekomjerne
uporabe javnih cesta moraju se namjenski koristiti za ceste na kojima su
naplaćena.
Članak 17.
Tablice 1, 2, 3, 4, 5 i dijagram 1, s odgovarajućim sadržajem, tiskani
su uz ovu Odluku i čine njen sastavni dio.
Članak 18.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama".
Broj : 345-06;01-3531 /93.
Zagreb, 26. veljače 1993,
Predsjednik Upravnog odbora
prof. dr. Vinko Čandrlić, dipl. inž. v. r.
DlJAGRAM 1. Dijagram za određivanje čimbenika ekvivalencije za različita opterećenja jednostruke i dvostruke osovine vozila TABLICA 1. Čimbenici ekvivalencije, za jednostruke i dvostruke osovine vozila __________________________________________________________________________________ Osovinsko opterećenje Čimbenici ekvivalencije u odnosu na standardno osovinsko opterećenje mase 82 kN __________________________________________________________________________________ Jednostruka osovina Dvostruka osovina __________________________________________________________________________________ 10 0,0002 - 20 0,0035 - 30 0,018 - 40 0,057 - 50 0,138 0,0124 60 0,287 0,0256 70 0,53 0,0474 80 0,91 0,081 90 1,45 0,13 100 2,21 0,20 110 3,24 0,29 120 4,59 0,41 130 6,32 0,56 140 8,50 0,76 150 11,20 1,00 160 14,50 1,29 170 18,47 1,65 180 23,22 2,07 190 - 2,57 200 - 3,16 210 - 3,84 220 - 4,63 __________________________________________________________________________________ DIJAGRAM 1. Dijagram za određivanje čimbenika ekvivalencije za različita opterećenja jednostruke i dvostruke osovine vozila TABLICA 2. Podjela prometnog opterećenja na skupine __________________________________________________________________________________ Skupina prometnog Ukupno 82 kN ekvivalentno opterećenje opterećenja __________________________________________________________________________________ Vrlo teško 7 x 10 na 6 Teško 2 x 10 na 6__________________________7 x 10 na 6 Srednje 7 x 10 na 5__________________________2 x 10 na 6 Lako 2 x 10 na 5__________________________7 x 10 na 5 Vrlo lako 2 x 10 na 5 __________________________________________________________________________________ TABLICA 3: -Pretpostavljeno mjerodavno ekvivalentno opterečenje __________________________________________________________________________________ Mjerodavno ukupno Vrsta ceste Opterećenje 82 kN ekvivalentno opterećenje __________________________________________________________________________________ Magistralna srednje do teško 7 x 10 Regionalna lako do srednje 2 x 10 Lokalna vrlo lako do lako 7 x 10 __________________________________________________________________________________ TABLICA 4. Orijentacijska vrijednost ceste __________________________________________________________________________________ Vrsta ceste Vrijednost ceste DEM/km __________________________________________________________________________________ magistralna Nizinska 550.000 Brdsko-planinska 2.000.000 __________________________________________________________________________________ Regionalna Nizinska 350.000 Brdsko-planinska 550.000 __________________________________________________________________________________ Lokalna Nizinska 250.000 Brdsko-planinska 400.000 __________________________________________________________________________________ TABLICA 5. Čimbenik ekvivalencije __________________________________________________________________________________ Vrsta teretnog vozila Ukupna masa kN Koristan teret Čimbenik ekvival. __________________________________________________________________________________ Kamion(sam) -dvije osovine 160 100 2,50 -tri osovine 220 145 1,60 __________________________________________________________________________________ Kamionska prikolica(sama) -dvije osovine 160 120 1,80 -tri osovine 220 170 1,60 __________________________________________________________________________________ Tegljači -vučno vozilo s dvjema osovinama 360 220 4,60 -vučno vozilo s trima osovinama 420 280 4,40 _______________________________________________________________________________