Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 32. stavka 5. Zakona o cestama ("Narodne novine",
br. 56/91, pročišćeni tekst) i članka 52. Statuta Poduzeća "Hrvatske
ceste" ("Narodne novine", br. 57/90.) Upravni odbor Poduzeća
"Hrvatske ceste" na sjednici održanoj 18. veljače 1992. godine,
uz suglasnost ministra za promet i veze, donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim pravilnikom utvrđuju se minimalni uvjeti za projektiranje i izgradnju
priključaka i prilaza na javnu cestu.
Članak 2.
Priključak i prilaz na javnu cestu je spoj javne ceste i svih površina
s kojih se vozila neposredno ukljućuju u promet na javnu cestu (u daljnjem
tekstu: spoj na javnu cestu).
II. POSEBNI UVJETI
Članak 3.
Spoj na javnu cestu prema minimalnim uvjetima iz ovog Pravilnika gradi
se samo na javnu cestu s prosječnim dnevnim prometom (PGDP) manjim od 3600
vozila odnosno kada je srednja vremenska praznina prometnog toka na promatranoj
dionici javne ceste jednaka ili veća od 12 sekundi.
Članak 4.
Ako je PGDP na promatranoj dionici javne ceste veći od 3600 vozila,
tada se spoj na javnu cestu gradi u skladu s važećim standardom za projektiranje
i građenje površinskih čvorova, a prema postupku iz ovog Pravilnika.
Članak 5.
Veličina prosječnog godišnjeg dnevnog prometa za promatranu dionicu javne ceste na koju se želi izgraditi spoj, je veličina utvrđena brojenjem prometa u prethodnoj godini.
Ako za promatranu dionicu javne ceste ne postoje rezultati brojenja
prometa, uzima se srednja vremenska praznina prometnog toka izmjerena po
ovlaštenoj osobi Poduzeća "Hrvatske ceste".
Članak 6.
Ukoliko na dijelu javne ceste na kojoj je izgrađen spoj na javnu cestu
na osnovi ovog Pravilnika dođe do trajnog povećanja prometa, u interesu
sigurnog i nesmetanog odvijanja prometa, spoj na javnu cestu mora se ukinuti
ili rekonstruirati sukladno članku 4. ovog Pravilnika.
III. MINIMALNI UVJETI ZA PROJEKTIRANJE
Članak 7.
Za svaki spoj na javnu cestu koji se želi izgraditi mora se izraditi tehnička dokumentacija.
U projektnoj razradi treba primijeniti princip stroge funkcionalnosti svih elemenata i detalja.
Tehnička dokumentacija treba sadržavati slijedeće priloge:
1. Situacioni nacrt javne ceste u mjerilu 1:1000 s ucrtanom prometnom signalizacijom
2. Uzdužni presjek javne ceste u mjerilu 1:1000/100
3. Poprečne presjeke javne ceste i spoja na javnu cestu u mjerilu 1:100/100
4. Detaljne nacrte (odvodnje, spoja trupa i dr.)
5. Troškovnik
6. Tehnički opis.
Članak 8.
Spoj na javnu cestu može se izgraditi na onim lokacijama gdje je osigurana dovoljna preglednost.
Preglednost se određuje na osnovi činjenice da se vozilo neposredno prije uključenja u promet na javnu cestu obavezno zaustavlja.
Vozilo koje se kreće javnom cestom mora biti vidljivo i na takvoj udaljenosti da vozilo koje se neposredno uključuje u promet može to učiniti bez ometanja kretanja vozila na javnoj cesti.
Dozvoljena brzina na tom dijelu javne ceste ne smije biti veća od 70 km/h. U protivnom primjenjuju se odredbe važećeg standarda za projektiranje i građenje površinskih čvorova.
Ograničenje brzine na javnoj cesti u svrhu osiguranja dovoljne preglednosti
provodi se samo u izuzetnim slučajevima, a prema procjeni ovlaštene osobe
Poduzeća "Hrvatske ceste".
Članak 9.
Kod izbora lokacije za izgradnju spoja na javnu cestu u pravilu se isključuju mjesta u usjecima ili u neposrednoj blizini tunela i dugih mostova.
Na nedovoljno preglednim dijelovima javne ceste, kao što su horizontalne
krivine sa R" 2Rmin i vertikalne krivine konveksnog tipa sa Rv"4Rvmin,
nije dozvoljeno izgraditi spoj na javnu cestu.
Članak 10.
Za izgradnju spoja na javnu cestu najpovoljnije lokacije u horizontalnom smislu su lokacije kada je cesta u pravcu i u području infleksionih točaka kod "S" krivina.
U vertikalnom smislu, obzirom na preglednost i uvjete kočenja, najpovoljnije lokacije su u jednolikoj niveleti s uzdužnim nagibom "4%, ili u tjemenu konkavne vertikalne krivine.
S gledišta preglednosti, a u odnosu na trup javne ceste, najpovoljnije
lokacije su kod niskih nasipa.
Članak 11.
Ukoliko na određenoj dionici javne ceste postoji potreba za izgradnjom
više spojeva na javnu cestu s malim međusobnim razmakom, u pravilu, treba
izgraditi jedan zajednički. spoj.
Članak 12.
Spoj na javnu cestu izgrađuje se, u pravilu, pod pravim kutem u odnosu na osovinu javne ceste.
Najmanja širina spoja na javnu cestu, mjerena na najužem dijelu spoja,
jednaka je širini prometnog traka na javnoj cesti.
Članak 13.
Vrsta kolničkog zastora spoja na javnu cestu mora biti ista kao i na javnoj cesti u duljini dovoljnoj da se na javnu cestu ne nanosi blato, zemlja i drugi materijal.
Duljinu spoja s vrstom kolničkog zastora kao i na javnoj cesti, određuje ovlaštena osoba Poduzeća "Hrvatske ceste" ovisno o karakteristikama terena na kojem se spoj gradi (blato, zemlja, kamen i dr.).
Rubni trak kolničke konstrukcije spoja na javnu cestu mora biti iste širine kao što je rubni trak kolnika na javnoj cesti.
Spoj rubnog traka kolnika javne ceste i rubnih trakova spoja na javnu
cestu mora se izvesti u horizontalnoj krivini sa r"3m.
Članak 14.
Spoj na javnu cestu mora biti izgrađen tako da se ničim ne naruši postojeći
režim odvodnje površinskih, procjednih i podzemnih voda na javnoj cesti.
Članak 15.
Spoj na javnu cestu označava se potrebnom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom.
Rubna crta na javnoj cesti u području spoja iscrtava se crtkano.
IV. MINIMALNI UVJETI ZA IZGRADNJU
Članak 16.
Izgradnjom spoja na javnu cestu ne smije se narušiti stabilnost trupa
javne ceste niti ugroziti sigurnost odvijanja prometa na javnoj cesti.
Članak 17.
Spoj na javnu cestu može se izgraditi samo na temelju rješenja o odobrenju
za izgradnju, koje izdaje Poduzeće "Hrvatske ceste" na temelju
članka 42. stavka 1. alineja 2. Zakona o cestama odnosno građevinske dozvole.
Članak 18.
Rješenje o odobrenju za izgradnju spoja na javnu cestu izdaje se na temelju zahtjeva pravne ili fizičke osobe odnosno nadležnog organa uprave.
Pravna ili fizička osoba odnosno nadležni organ uprave dužna je uz zahtjev priložiti tehničku dokumentaciju izrađenu sukladno članku 7. ovog Pravilnika.
Službena osoba Poduzeća "Hrvatske ceste" prije izdavanja rješenja
o odobrenju za izgradnju spoja na javnu cestu obavit će, ukoliko je to
potrebno, očevid ili druge radnje potrebne za utvrdivanje činjenica.
Članak 19.
Troškove izgradnje spoja na javnu cestu, od izdavanja rješenje o odobrenju
izgradnje, troškova izgradnje, te eventualnih troškova sanacije štete nastale
kao posljedica izgradnje, snosi pravna ili fizička osoba koja je podnijela
zahtjev.
V. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim
novinama".
Broj: 345-05-04/75-1/1992.
Zagreb. 18. veljače 1992.
Predsjednik Upravnog odbora Poduzeća "Hrvatske ceste"
prof. dr. Dražen Topolnik, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.