Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, a u svezi s člancima
6. i 7. Ustavnog zakona za provedbu Ustava Republike Hrvatske, donosim
Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na promet proizvoda
i usluga, kojeg je Sabor Republike Hrvatske donio na sjednicama Vijeća
udruženog rada 29. prosinca 1991, Vijeća općina 29. prosinca 1991. i Društveno-političkog
vijeća 29. prosinca 1991.
Klasa: 011-01/91-01/177
Urbroj : 71-91-1
Zagreb, 31. prosinca 1991.
Predsjednik Republike Hrvatske
dr. Franjo Tuđman, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.
Članak 1.
U Zakonu o porezu na promet proizvoda i usluga ("Narodne novine".
br. 36/91.) članak 2. briše se.
Članak 2.
Članak 8. mijenja se i glasi:
"Ne smatra se prometom proizvoda koji služi krajnjoj potrošnji:
1. prodaja proizvoda, osim prodaje prerađevina od duhana, alkoholnih pića, osvježavajućih gaziranih i umjetnih bezalkoholnih pića, mineralnih i gaziranih voda i kave (sirove, pržene, mljevene i ekstrakt), pravnoj osobi koja se bavi trgovinom, a koja te proizvode nabavlja radi daljnjeprodaje;
2. prodaja proizvoda, osim prodaje prerađevina od duhana, alkoholnih pića, osvježavajućih gaziranih i umjetnih bezalkoholnih pića, mineralnih i gaziranih voda i kave (sirove, pržene, mljevene i ekstrakt), pravnoj osobi koja se bavi ugostiteljskom djelatnošću, drugoj pravnoj osobi koja je registrirana za obavljanje ugostiteljske djelatnosti, te koja te proizvode nabavlja radi prerade, odnosno daljnje prodaje.
3. prodaja upotrebljavanih stvari neposredno između građana i putem komisione prodaje,
osim prodaje ili davanja bez naknade upotrebljavanih osobnih automobila, ostalih motornih vozila i plovnih objekata, kao i prodaja poljoprivrednih proizvoda koja se obavlja među građanima na tržnicama i sajmovima;
4. uvoz proizvoda, osim prerađevina od duhana, alkoholnih pića, osvježavajućih gaziranih i umjetnih bezalkoholnih pića, mineralnih i gaziranih voda i kave (sirove, pržene, mljevene i ekstrakt), radi daljnje prodaje;
5. prodaja proizvoda pravnoj osobi koja se bavi remontom, popravkom
i servisiranjem proizvoda radi ugradnje u proizvode što se popravljaju
i servisiraju."
Članak 3.
U članku 10, stavak 1, mijenja se i glasi:
"Pravne osobe koje obavljaju registriranu djelatnost mogu nabavljati pod uvjetima iz članka 9. ovoga zakona opremu po nižim - povlaštenim stopama."
Iza stavka 1.dodaju se novi stavci 2. i 3. koji glase:
"Pravne osobe koje obavljaju registriranu proizvodačku djelatnost, mogu nabavljati pod uvjetima iz članka 9. ovoga zakona reprodukcijski materijal po nižim - povlaštenim stopama".
"Pravnom osobom u smislu stavka 1. i 2. ovoga članka razumijeva se i stambena zadruga koja je osnovana i registrirana u skladu s posebnim propisima kojima se uređuje osnivanje zadruge, a koja nabavlja reprodukcijski materijal za izgradnju stanova i stambenih zgrada, a koje se grade prema odobrenom projektu - ako u svom sastavu ima organiziranu građevinsku operativu (građevinski pogon, građevinsku radnu jedinicu ili stručnu službu za praćenje izgradnje i nadzor nad izgradnjom objekata, uz vođenje poreznih i drugih evidencija o nabavci, kretanju i utrošku reprodukcijskog materijala)".
Dosadašnji stavak 2. koji postaje stavak 4, mijenja se i glasi:
"Nabavljeni reprodukcijski materijal i oprema ne mogu se prodati, odnosno otuđiti u roku pet godina od dana nabavke, osim ako su ispunjeni uvjeti iz članka 9. ovoga zakona.
Ako porezni obveznik taj reprodukcijski materijal ili opremu proda ili otuđi bez naknade prije proteka roka pet godina od dana nabavke, dužan je platiti porez na promet proizvoda koji nije plaćen pri nabavi odnosno razliku poreza između povlaštene i pune porezne stope i kamata iz članka 41. ovoga zakona, od dana nabave do dana plaćanja poreza".
Dosadašnji stavci 3, 4, 5, 6. i 7. postaju stavci 5. 6. 7. 8. i 9.
Članak 4.
U članku 13. stavku 2, točka 5) mijenja se i glasi.
"5) alkohola (etanola) što ga pravna osoba koja obavlja proizvodačku
djelatnost nabavlja za izradu lijekova i drugih proizvoda, osim za konzervirenje
preparata i pulpiranje voća i povrća, proizvodnju alkoholnih pića, te parfumerijskih
i kozmetičkih proizvoda".
Članak 5.
U članku 15., stavak 3., mijenja se i glasi:
"Porezni obveznik poreza na promet proizvoda je građanin i pravna osoba koja je i na drugi način izvršila promet proizvoda (ugradnja dijelova putem remonta i servisa), uzela vlastite proizvode za vlastitu upotrebu; dala proizvode bez naknade i pravna osoba kod koje je utvrđen manjak i rashod proizvoda iznad manjka i rashoda dozvoljenog općim aktom poreznog obveznika ili aktom strukovne sekcije Gospodarske komore".
U stavku 6. iza riječi "kupi proizvode" stavlja se točka, a preostali dio rečenice briše se.
Iza stavka 7., dodaje se novi stavak 8., koji glasi:
"Porezni obveznik poreza na promet proizvoda u prometu alkoholnih
pića, osvježavajućih gaziranih i umjetnih bezalkoholnih pića, mineralnih
i gaziranih voda i kave (sirove, pržene, mljevene i ekstrakt) je pravna
osoba - proizvođač, odnosno uvoznik navedeneih proizvoda."
Članak6.
U članku 19. točka 5) mijenja se i glasi:
"5) Sredstva naoružanja i opreme za Hrvatsku vojsku, policiju i Glavni stožer saniteta Republike Hrvatske, oružja i oprema namijenjene za poslove izvršenja krivičnih i prekršajnih sankcija za koje se sredstva osiguravaju u republičkom proračunu, Vlada Republike Hrvatske propisuje na koje se proizvode odnose oslobođenja iz ove točke."
Točka 8) mijenja se i glasi:
"8) proizvoda što ih Crveni križ i druge humanitarne organizacije dobiju bez naknade ili ih nabavljaju na način i uz uvjete određene u članku 9. ovoga zakona, a upotrebljavaju ih za namjene za koje su osnovane, osim proizvoda iz tar. broja 2., 3., 4., točka 1., 2., 3. i 5, tar. broja 5. i 7. Tarife s time, da ih dalje ne prodaju, izuzev značaka, markica i drugih grafičkih proizvoda s otisnutim vlastitim znakom, a sadržajem vezanim za djelatnost;"
Iza točke 18. dodaju se nove točke 19), 20) i 21) koje glase:
"19) zaštitnih plinskih maski i kompleta minimuma obvezatnih sredstava za osobnu zaštitu od ratnog djelovanja.
20) organskog i mineralnog gnojiva, sredstava za zaštitu bilja i proizvoda koji služe za prehranu životinja.
21) poljoprivredne mehanizacije, uređaja i druge opreme, poljoprivrednog
alata za primarnu obradu zemljišta, kao i rezervne dijelove za tu opremu
i uređaje, Vlada Republike Hrvatske utvrđuje proizvode na koje se odnosi
porezno oslobođenje iz ove točke."
Članak 7.
Članak 20. briše se.
Članak 8.
Članak 23. mijenja se i glasi:
"Porez na promet usluga ne plaća se:
1) na usluge davanja kredita za likvidnost banaka iz primarne emisije, kredita koji se daju iz proračuna Republike Hrvatske, odnosno proračuna jedinica lokalne samouprave i usluge deponiranja devizne štednje,
2) na zdravstvene i veterinarske usluge te usluge socijalne zaštite,
3) na usluge što ih obavljaju humanitarne organizacije u ostvarivanju ciljeva radi kojih su osnovane,
4) na poštanske, telefonske i telegrafske usluge,
5) na usluge s područja kulture, obrazovanja i prosvjete,
6) na usluge koje obavljaju državni organi,
7) na usluge vjerskih institucija,
8) na znanstveno-istraživačke usluge,
9) na usluge što ih pravne osobe i građani obavljaju policiji, Hrvatskoj vojsci, Glavnom stožeru saniteta Republike Hrvatske i humanitarnim organizacijama,
10) na usluge osiguranja kojih je korisnik strana pravna i fizička osoba u inozemstvu, usluge osiguranja brodova koji plove međunarodnim vodama, odnosno zrakoplova koji lete na međunarodnim linijama i usluge dopunskih osiguranja cestovnih vozila i odgovornosti vozara izvan Republike Hrvatske,
11) na izvozne usluge pod kojima se razumijevaju usluge obavljene između pravnih osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj i osobama sa sjedištem u inozemstvu na osnovi ugovora sklopljenih u skladu s propisima Republike Hrvatske i međunarodnim ugovorima.
12) na usluge prijevoza što ih obave domaće pravne osobe u međunarodnom
prijevozu.
Članak 9.
Članak 24. briše se.
Članak 10.
U članku 25., stavak 2., mijenja se i glasi:
"Izuzetno od odredbe stavka 1. ovoga članka ako uslugu obavi građanin
pravnoj osobi, porezni obveznik poreza na promet usluga je pravna osoba".
Članak 11.
U članku 26., iza stavka 2., dodaje se novi stavak 3., koji glasi:
"Porezna osnovica poreza na promet usluga je:
- kod obavljanja vanjskotrgovinskih usluga i usluga prometa proizvoda na veliko u Republici Hrvatskoj ostvarena razlika između nabavne i prodajne cijene, kao i primIjena provizija ili druga naknada ostvarena u vidu redovnog ili izvanrednog prihoda,
- kod usluga zastupanja pravnih i fizičkih osoba provizija i druga naknada ostvarena u vidu redovnih ili izvanrednih prihoda,
- kod obavljanja agencijskih, posredničkih i komisionih poslova, ostvarena provizija i druga naknada u vidu redovnih ili izvanredrlih prihoda,
- kod obavljanja bankarskih, kreditnih i burzovnih usluga, ostvareni prihod po osnovi kamate, provizije i druge naknade za obavljene usluge,
- kod usluga osiguranja odnosno reosiguranja, ostvarena premija osiguranja,
- kod igara na sreću, vrijednost primljenih uplata za ućešće u igrama na sreću, po odbitku dobitaka igračima. Za svaku igru na sreću posebno se utvrđuje porezna osnovica,
- kod trgovine na malo i ugostiteljstva, ukupni iznos za prodane proizvode i obavljene usluge s uključenim porezom na promet proizvoda.
- kod usluga obavljanja platnog prometa provizija koju ostvari pravna i fizička osoba obavljanjem platnog prometa."
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
Članak 12.
Članak 35. mijenja se i glasi:
"Obrečunati porez na promet pri uvozu za krajnju potrošnju, duhanskih
prerađevina, alkoholnih pića, osvježavajućih gaziranih i umjetnih bezalkoholnih
pića, mineralnih i gaziranih voda, kave (sirove, pržene, mljevene i ekstrakt),
osim pri uvozu motornih vozila, carinarnica uplaćuje u roku od pet dana
od dana naplate tog poreza".
Članak 13.
U članku 41., stavku 2.. točka na kraju rečenice briše se i dodaju se
riječi "jedinica Iokalne samouprave kojoj taj porez kao njezin prihod
pripada".
Članak 14.
Članak 42. mijenja se i glasi:
"Od poreznog obveznika koji dospjeli porez na promet proizvoda,
odnosno usluga nije uplatio na račun uprave i lokalne samouprave kojoj
taj porez pripada, naplata će se obaviti prisilno po odredbama Zakona o
Službi društvenog knjigovodstva Hrvatske i po drugim propisima - ako je
porezni obveznik pravna osoba, odnosno po odredbama Zakona o neposrednim
porezima - ako je porezni obveznik fizička osoba iz članka 5., stavka 2.,
ovoga zakona ili građanin."
Članak 15.
U članku 45., točka 5., mijenja se i glasi:
"5) za usluge zakupa pokretnih stvari - prema sjedištu odnosno
prebivalištu zakupodavca, a za usluge zakupa nekretnine - prema mjestu
u kome se nalazi nekretnina".
Članak 16.
U članku 46., stavka 1. iza riječi: "prodavalac" stavlja se
zarez i dodaje riječ: "carinarnica".
Članak 17.
U članku 50., stavak 2., mijenja se i glasi: ,
"Trgovačke i ugostiteljske pravne osobe koje se prema odredbama
ovoga zakona smatraju krajnjim potrošačima duhanskih prerađevina, alkoholnih
pića, osvježavajućih gaziranih i umjetnih bezalkoholnih pića, mineralnih
i gaziranih voda i kave (sirove, pržene, mljevene i ekstrakt), dužne su
da kod promjene poreznih stopa za navedene proizvode postupe po stavku
1. ovoga članka i da utvrđenu pozitivnu razliku poreza uplate u roku od
sedam dana od dana obavljenog popisa, a za iznos negativne razlike mogu
tražiti povrat poreza."
Članak 18.
U članku 53., iza stavka 2., dodaju se novi stavci 3. i 4. koji glase:
"Porezni obveznici dužni su u roku kojega odredi organ kontrole predočiti evidencije i dokumentaciju iz stavka 2. ovoga članka.
Rješenje o utvrđivanju obveze plaćanja poreza na promet proizvoda i
usluga donosi organ uprave nadležan za poslove društvenih prihoda i Služba
društvenog knjigovodstva Hrvatske, ovisno o tome tko je obavio kontrolu".
Članak 19.
U članku 54., iza stavka 1., dodaju se novi stavci 2. i 3. koji glase:
"Protiv rješenja o utvrđivanju obveze plaćanja poreza na promet koje donosi republički organ uprave za poslove društvenih prihoda može se izjaviti žalba ministru financija.
Žalba ne odgađa izvršenje rješenja.
Dosadašnji stavak 2. postaje stavak 4.
Članak 20.
U članku 62., stavku 1., točke 2) i 3) mijenjaju se i glase:
"2) ako prilikom prodaje proizvoda ili pri obavljanju usluga ne izda kupcu račun ili isječak trake registarske blagajne odnosno ako ne evidentira ili netočno evidentira promet (članak 49.);
3) ako ometa ovlaštenu osobu prilikom obavljanja kontrole obračuna i
plaćanja poreza na promet odnosno ako ne predoči evidenciju i dokumentaciju
(članak 53.);"
Članak 21.
U članku 63., stavku 1., točke 2) i 3) mijenjaju se i glase:
"2) ako prilikom prodaje proizvoda ili pri obavljanju usluga ne izda kupcu račun ili isječak trake registarske blagajne, odnosno ako ne evidentira ili netočno evidentira promet (članak 49.);
3) ako ometa ovlaštenu osobu prilikom obavljanja kontrole obračuna i
plaćanja poreza na promet odnosno ako ne predoči evidenciju i dokumentaciju
(članak 53.)."
Članak 22.
Napomena uz tarifni broj 1. Tarife poreza na promet proizvoda mijenja se i glasi:
"Napomena:
Od naplaćenog poreza na promet po ovom tarifnom broju 6,25% usmjeravat
će se preko Proračuna Republike Hrvatske na račun Ministarstva poljoprivrede,
šumarstva i vodoprivrede radi ulaganja u razvoj primarne poljoprivredne
proizvodnje."
Članak 23.
Tarifni broj 2. mijenja se i glasi:
"Tar. broj 2.
Na promet derivata nafte porez na promet proizvoda plaća se, i to za:
1) motorni benzin:
MB-86 i MB-98 65%
BMB-95 35%
2) dizelsko gorivo (D-1, D-2, D-3) 55%
Na promet dizelskog goriva iz točke 2) ovoga tarifnog broja koje za pogon traktora i poljoprivredne mehanizacije nabavljaju poljoprivredna poduzeća i zadruge, organizacije kooperanata - pravne osobe, vojno poljoprivredna gospodarstva; gospodarstva državnih organa i drugih pravnih osoba, kao i poljoprivredna dobra sa svojstvom pravne osobe za svoje potrebe ili potrebe svojih kooperanata - individualnih poljoprivrednih proizvodača, fizičke osobe koje obavljaju poljoprivrednu proizvodnju i za tu djelatnost vode poslovne knjige i plaćaju porez prema stvarnoj dobiti, kao i pravne osobe koje obavljaju djelatnost morskog i slatkovodnog ribarstva za pogon ribarskih brodova fizičke osobe koje obavljaju djelatnost morskog i slatkovodnog ribarstva za pogon ribarskih brodova i za tu djelatnost vode poslovne knjige i plaćaju porez prema stvarnoj dobiti, porez na promet proizvoda plaća se po stopi od 20%.
Na promet dizelskog goriva što ga uz uvjete i na način iz članka 8. ovoga zakona nabavljaju pravne osobe koje obavljaju prijevoz putnika u gradskom i prigradskom prometu, isključivo za pogon motornih vozila u tom prometu, porez na promet plaća se po stopi od 20%.
Na promet dizelskog goriva za pogon motornih tračnih vozila i plovnih objekata u željezničkom, pomorskom, riječnom I jezerskom saobraćaju, porez na promet plaća se po stopi od 20%.
3) ulje za loženje ekstra lako (EL) i ulje za loženje lako specijalno(LS) 20%.
4) mlazno gorivo i avionski benzin 20%.
5) petrolej za motore, petrolej za osvjetljavanje, avionska i motorna ulja, mineralna maziva ulja i masti, hipoidna i ostala mineralna ulja i masti, kao i ulja za podmazivanje i primarni (sirovi) benzin. . . . . 10%.
6) tekući naftni plin 3%.
Ako se tekući naftni plin koristi pomoću specijalnih uređaja za pogon motornih vozila i motornih plovnih objekata, porez na promet plaća se po stopi od 40%.
7) ulje za loženje - mazut, i to:
- lako (L), srednje (S), teško (T), ekstra teško (ET) niskosumporno lako (NSL), niskosumporno srednje (NSS) i niskosumporno teško (NST) 10%.
Ako pravne osobe nsbavljaju ulje za loženje - mazut pod uvjetima i na način iz članka 9. i 12. ovoga zakona isključivo za potrošnju u: proizvodnji sirovog željeza u visokim pećima, proizvodnji čelika u Simens-Martinovim pećima, kao i čelika u dubinshim zagrijavanim pećima, proizvodnji aluminija - u svim fazama (proces raščlanjavanja boksita pomoću natrija - hidroksida), procesu uparavanja lužine radi dobivanja glinice u procesu proizvodnje glinice u fazi kalcinacije, odnosno pečenja aluminija - hidrata, procesu održavanja elektrolitnog aluminija - hidrata, procesu održavanja elektrolitnog aluminija u tekućem stanju na određenoj temperaturi u sabirnim pećima, procesu proizvodnje ljevaoničkih legura aluminija u sabirnim pećima, proizvodnji fero-nikla; proizvodnji, cementa proizvodnji bakrenca u plamenim pećima, topljenju uloška za rafinaciju u talionicama olova, cinka i antiomona, proizvodnji vatrostalnog materijala u rotacijshim pećima, procesu sintetiziranja keramičkih proizvoda, topljenju sirovina (kvarcnog pijeska, dolomita, natrijum-feldspata, kalcinirane sode) u staklarskim pećima, proizvodnji ambalažnog i šupljeg stakla, prehrambenoj industriji (proizvodnji šećera i jestivog ulja), industriji građevinskog materijala, industriji za proizvodnju drvnih vlakana za potrebe proizvodnje papira, termoelektrana na ugljen u kojima se koristi mazut za potpalu i termoelektranama i toplanama na mazut snage veće od 30 MW plaća se porez na promet proizvoda po stopi od 3%.
Napomena:1. Prije stavljanja u promet ulja za loženje ekstra lakog (EL) i ulja za loženje lakog specijalnog (IS), proizvodač ih mora u rafineriji obojiti fasno crvenom bojom. U slučaju uvoza ovih ulja, uvoznik je dužan da ove derivate oboji jasnom crvenom bojom, prije isporuke naručiocu za čiji su račun derivati uvezeni.2. Ulje za loženje ekstra lako (EL) i ulje za loženje lako specijalno (IS) iz točke 3. ovoga tar. broja ne smije se ni pod kojlm uvjetima koristiti za pogon motornih vozila svih vrsta; plovnih objekata ili drugih motora.Kontrolu upotrebe i korištenja ulja za loženje iz stavka 1. točke 3. ovoga tar. broja u motornim vozilima, plovnim objektima i druglm motorfma, obavljaju ovlašteni radnici prometne policije i tržišne, odnosno porezne inspekcije.
Članak 24.Tarifni broj 3. mijenja se i glasi:"Tar. broj 3.Na promet prerađevina od duhana, porez na promet proizvoda plaća se:1) na sve vrste uvoznih i licencnih cigareta 65%2) na sve vrste extra cigareta 50%
3) na sve vrste cigareta kvalitetnih grupa I-IV 40%
4) na rezani duhan svih vrsta i kvaliteta, cigare, cigarilose, duhan za lulu, duhan za žvakanje i burmut 20%Na promet prerađevina od duhana plaća se porez na promet i to:
- u iznosu od 10 hrvatskih dinara na duhanske prerađevine iz točke 1) ovoga tar. broja;- u iznosu od 1 hrvatski dinar na duhanske prerađevine iz točke 2. i 3. ovoga tar. broja.Osnovica za obračunavanje dodatnog poreza na promet je pakovanje cigareta od 20 komada.Obveznik plaćanja dodatnog poreza na promet je svaka pravna i fizička osoba koja proizvode iz točke 1), 2) i 3) ovoga tar. broja prodaje krajnjim potrošačima.
Napomena:1. Strane cigarete u prometu bez oznake tvrtke domaćeg uvoznika smatraju se cigaretama koje su ilegalno uvezene i na koje nije obračunat i plaćen porez na promet proizvoda. Oznaka uvoznika mora se na kutiji utisnuti neposredno tiskanjem ili naljepnicom koja treba da bude zalijepljena na ambalaži ispod celofanskog ili drugog papira kojom je obložena kutija (ambalaža).Odredba stavka 1. ove točke ne odnosi se na cigarete proizvedene po inozemnoj licenci u domaćem poduzeću.
Članak 25.U Tarifnom broju 4., u stavku 1., u točki 1) stopa od "10%" zamjenjuje se stopom od "30%", u točki 2) stopa od "60%" zamjenjuje se stopom od "130%., u točki 3) stopa od 30%" zamjenjuje se stopom od "?0%", u točki 4 stopa od "l0%" zamjenjuje se stopom od.30%", a u točki 5) dodaje se nova alineja koja glasi:
"- za daljnju prodaju trgovini na veliko "25%".
Članak 26.
Tarifni broj 5. mijenja se i glasi:
"Tar. broj 5.
Na promet osobnih automobila porez na promet proizvoda plaća se prema radnoj zapremnini motora i to za:
1) radnu zapremninu motora do 1,8 litara 30%
2) radnu zapremninu motora preko 1,8 litara 50%.
Napomena:
1. Osobnim automobilima iz ovoga tarifnog broja smatraju se automobili za prijevoz putnika s najviše devet sjedtšta, uključujući i sjedište za vozača.
2. Među proizvode iz ovog tar. broja ne pripadaju: terenska motorna vozila, specijalna sanitetska vozila s ugrađenim uređajima za bolesnike, specijalna vatrogasna vozila, pogrebna motorna vozila, specijalna vozila za potrebe policije i patrolne službe s ugrađenIm uređajima i kombi vozila.
Na promet tih vozila primjenjuje se tar. broj 1. ove tarife i članak 11. ovoga zakona.
Specijelnim vozilima iz ovoga stavka ne smatraju se osobni automobili
prilagođeni za poduku vozača (dvostruke komande, izbačena sjedala i dr.),
osobni automobili za pružanje pomoći na cestama, putnička PTT vozila i
sl."
Članak 27.
U Tarifnom broju 6., stavku 1., u točki 1) iza riječi "odjeće" dodaju se riječi "od tekstila". U točki 3. riječi "pudera i krema za djecu", brišu se i u točki 18) riječi "dječjih kolica (kolica zs bebe)" brišu se.
U Napomeni uz tarifni broj 6., u točki 6., riječi "torbe za učenike"
brišu se.
Članak 28.
Tarifni broj 7. mijenja se i glasi:
"Tar. broj 7.
Na promet slijedećih proizvoda porez na promet proizvoda plaća se:
- po stopi od 90% na promet
1) ukrasnih i drugih proizvoda svih vrsta ili oblika izrađenih sa više od 2% zlata i drugih plemenitih metala (platina i dr.), odnosno proizvoda izrađenih sa više od 50% srebra;
2) prirodnog dragog kamenja i prirodnog bisera i proizvoda svih vrsta i oblika izrađenih sa dragim kamenjem i biserom ;
3) parfimerijskih i kozmetičkih proizvoda;
4) rukom čvornih tepiha sa više od 120.000 čvorova po 1m2;
5) kože od reptilija (zmije, guštera, krokodila i dr.) i svih proizvoda izrađenih od tih koža, kao i prirodnih krzna i proizvoda od tog krzna (odjeća, obuća i drugi proizvodi) zastupljenih sa više od 50% od vrijednosti proizvoda, osim kože i krzna od domaćih životinja i proizvoda od tih koža i krzna na koje se porez plaća po drugim tarifnim brojevima.
- po stopi od 80% na promet 1) kave - sirove, pržene, mljevene i ekstrakt
- kave
Napomena:
1. Ukrasnim i drugim proizvodima od zlata i drugih plemenitih metala
iz točke 1. ovog tar. broja smatraju se: zubno zlato, lom zlato, svi proizvodi
izrađeni u cjelini ili djelomično od zlata i drugih plemenitih metala,
odnosno u kombinaciji tih i drugih različitih materijaja (metal, drvo,
plastični materijal, morska pjena, jantar, staklo i dr. (koji služe kao
osobni ukras (prstenje, broševi, narukvice, naušnice, ogrlice, dugmad za
manšete, igle i držači za kravate, kopče i sl.) pod uvjetom da takvi proizvodi
sadrže više od 2% zlata ili drugih plemenitih metala.
2. Prirodnim dragim kamenjem iz točke 2. ovoga tar. broja smatraju se:
dijamant, korund sa svojim varijantama (rubin, safir, smaragd, ametist,
akvamarin, hrizont, hijasnit, istočnjački topaz), spinel (rubin-spinel,
balospinel, spinelsafir i crni spinel), beril akvamarin, zlatni beril (morganit)
i hrizoberil.
3. Prirodnim biserom smatra se prirodni biser koji je proizvod bisernih
ostriga ili školjki dobiven prirodnim putem.
4. Parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima iz točke 3. ovoga tar. broja smatraju se:
parfemi i kolonjske vode; kreme, mlijeko i losioni za njegu kože; ruževi
za usne; šminke, puderi i drugi preparati za maske;lakovi za nokte, paste
za nokte i preparati za poliranje noktiju; rastvarači laka za nokte, ulja,
vode i kreme za kosu; preparati za ondulaciju, bojenje i odbojavanje kose:
fiksatori i drugi preparati za kosu; kreme i olovke za trepavice.
5. Prirodnim krznom iz točke 5. ovoga tar. broja smatraju se krzna od
angorskog zeca, dabra, vidre, divlje mačke, krtice, vjeverice, leoparda,
jaguara, pantere, hijene, šakala, irvasa, kune, nutrije, malih američkih
medvjeda, kengura, oposuma, bizama, hrčka, majmuna, srebrne, plave, platinske,
crne, sive i bijele lisice, astrahana, perzijanera, ćinćile, hermelina,
skunksa, nisa, kao i samourova, vombatovog i balabajkrzna i krzna od divljači
(divljeg zeca, vuka, jazavca i dr.).
Članak 29.
Tarifni broj 8. mijenja se i glasi:
"Tar. broj 8.
Na promet slijedećih proizvoda porez na promet plaća se i to:
1) po stopi od 3% na promet:
- opreme (strojevi, uređaji i dr.) koje pravne i fizičke osobe nabavljaju
pod uvjetom i na način iz članka 9. ovoga zakona, isključivo za obavljanje
svoje djelatnosti.
2) po stopi od 5% na promet:
- upotrebljavanih osobnih automobila, ostalih motornih vozila i plovnih objekata, a koji se obavlja između građana neposredno ili preko trgovinskih poduzeća i drugih pravnih i fizičkih osoba kao posrednika (komisiona prodaja);
- osnovnih proizvoda poljoprivrede i ribarstva;
- proizvoda koji služe za ljudsku prehranu, osim kave i proizvoda iz članka 19. ovoga zakona ili proizvoda koji su navedeni u drugim tar. brojevima ove tarife;
- originalnih umjetničkih djela s područja slikarstva, kiparstva, arhitekture, grafike i ostalih likovnih djelatnosti i unikata primijenjene umjetnosti i industrijskog oblikovanja za koje se autorima plaća autorski honorar, a koja prodaje sam autor.
Na ostala umjetnička djela plaća se porez po ovom tarifnom broju - ukoliko ta djela u prometu prati uvjerenje ovlaštenog republičkog organa s područja prosvjete i kulture:
- kompjutora te kompjutorskih štampača i džepnih kalkulatora;.
- električne energije, lignita, mrkog ugljena, kamenog i drvenog ugljena, briketa od ugljena, plina dobivenog destilacijom ugljena, ogrjevnog drveta, prirodnog zemnog plina i tehničkih plinova;
- ekološki prihvatljive ambalaže za krajnju potrošnju u trgovini i ugostiteljstvu;
- kataloga muzeja, likovnih galerija i izložbi, kataloga kulturnih, umjetničkih, znanstvenih, obrazovnih, stručnih i drugih izložbi, te filmova, video i audio-kazeta, gramofonskih ploča, magnetofonskih i magnetskih vrpci, kompakt-diskova na kojima su snimljena naprijed navedena djela ili dramska, operna, simfonijska, komorna, orkestarska, etnomuzikološka djela, djela klasične i ozbiljne glazbe, govorna djela, djela i programi namijenjeni učenju stranih jezika, priče i pjesme zabavne i narodne glazbe.
Mišljenje o tom da se radi o proizvodima iz stavka 1. ovoga odlomka, daje ovlašteni republički organ za prosvjetu i kulturu.
Izdavač odnosno uvoznik, dužan je prije stavljanja u promet otisnuti pripomenu na proizvode iz stavka 1. ovoga odlomka s naznakom da je riječ o tim proizvodima na koje se plaća porez na promet po povlaštenoj stopi od 5%, s pozivom na broj i datum mišljenja ovlaštenog organa. Proizvodi iz stavka 1. ovoga odlomka za koje je izdato mišljenje prije stupanja na snagu ovoga zakona uvrštavaju se u ovaj tarifni broj,
- kakaa i čokolade i drugih prerađevina za hranu koje sadrže kakao:
- soli (NaCl) za prehranu;
- proizvoda od šećera (bomboni, žvakače gume i dr.);
- aparata za mjerenje šećera u krvi i krvnog tlaka;
- saćnih osnova (umjetnog saća) od voska te opremu, pribor i materijale što se isključivo upotrebljavaju u pčelarstvu ;
- školskog pisaćeg i crtaćeg pribora;
Propisom donesenim na osnovi članka 70. ovoga zakona određuju se proizvodi na koje se odnosi odredba prethodne alineje.
- turističkog propagandnog i informativnog materijala, te propagandnog i informativnog materijala za zdravstvene, odgojne i humanitarne svrhe do visine sredstava koja se za te namjene osiguravaju u republičkom proračunu;
- kopije odljeva razglednica i suvenira izrađenih prema originalnim predmetima iz muzeja i galerija što ih te ustanove izravno prodaju ili ih daju na prodaju drugim organizacijama i poduzećima odnosno trgovinama,
- novorođenačke opreme.
Propisom donesenim na osnovi članka 70. ovoga zakona određuju se proizvodi na koje se odnosi odredba iz prethodne alineje.
- slikarskog i kiparskog materijala i pribora
Propisom donesenim na osnovi članka 70. ovoga zakona određuju se proizvodi na koje se odnosi odredba prethodne alineje.
- toaletnog sapuna, sapuna, krema i pjene za brijanje i toaletnog papira,
- dječje muške ili dječje ženske odjeće do broja 14 zaključno,
- dječje muške ili dječje ženske obuće do broja 34 zaključno,
- zastava i grbova, kao simbola hrvatske državnosti, osim ako su izrađeni
od materijala iz tarifnog broja 7. točke 1. 2. i 5. ove tarife.
3) po stopi od 1% na promet:
- reprodukcijskog materijala, ako ovim zakonom ili tarifom nije drugačije
određeno.
Napomena:
1. Osnovnim proizvodima poljoprivrede i ribarstva smatraj u se :
- sve vrste sirovog i sušenog žita, drugog bilja (industrijskog, krmnog, povrtlarskog, začinskog i ljekovitog) kao i biljni čajevi i sl., slama, šaš, trska, liko, trava i sl.;
- cvijeće, grožđe, voće, gljive i drugi plodovi poljoprivrede i šumarstva;
- sjeme, sadnice i drugi radni materijal;
- sve vrste stoke, peradi i divljači, te proizvoda od njih (sirova i neprerađena koža, vuna, perje, dlaka, papci, rogovi, kopita i sl., jaja, med, vosak) i svilene bube;
- morska i slatkovodna riba, rakovi, školjkaši, vodozemci, mekušci;
ikra i dr.
2. Proizvodima koji služe za ljudsku hranu smatraju se prehrambeni proizvodi: živežne namirnice koje se rabe za ljudsku hranu, neprerađene i prerađene, kao i začini i sve druge tvari koje se dodaju tim namirnicama radi konzerviranja, popravljanja izgleda, ukusa ili mirisa, radi bojenja, poboljšanja sastava ili postizanja nekog drugog svojstva.
Tim proizvodima pripadaju, pored ostalog i: proizvodi od voća (npr.
marmelada, pekmez, kompot, kandirano-ušećereno voće, voćni sokovi, koncentrirani
voćni napici, koncentrati voćnog soka od povrća u prahu, sušeno voće i
povrće u prahu, voćni žele, voćni sirup, sladoled, kaša od voća i povrća
i sl.), proizvodi od škroba i brašna; konditorski i drugi pekarski proizvodi
(keks, napolitanke, kolači), škrob namijenjen ljudskoj prehrani, želatina
za jelo, ekstrakt za pripremanje kolača i drugi slični proizvodi.
3. Originalnim umjetničkim djelom s područja slikarstva, kiparstva,
arhitekture, grafike i ostalih djelatnosti i unikatna djela primijenjene
umjetnosti i industrijskog oblikovanja, smatraju se proizvodi iz članka
3. stavka 2. odlomka 7. i 8. Zakona o autorskom pravu ("Službeni list
SFRJ", br.19/78. do 21/90.) i Zakon o preuzimanju saveznih zakona
iz oblasti prosvjete i kulture koji se u Republici Hrvatskoj primjenjuju
kao republički zakoni ("Narodne novine", br. 53/91.) i koji imaju
uvjerenje odgovarajućeg umjetničkog udruženja da su u pitanju djela iz
ove točke.
4. Na promet ostalih grafičkih proizvoda, osim proizvoda iz točke 1. ovog tar. broja, kao i proizvoda iz članka 19. točke 14. ovoga zakona, osnovni porez na promet plaća se po stopi iz tar. broja 1. ove tarife.
".
5. Čokoladom i drugim prerađevinama za hranu koje sadrže kakaa iz ovoga
tar. broja smatraju se: proizvodi izrađeni od kakaa (čokolada polutekuća,
u obliku paste i sl.), punjena čokolada, čokoladni bomboni, čokoladni desert,
kakao u prahu sa šećerom i drugi slični proizvodi koji sadrže kakao. Proizvodi
(kolači, biskviti, keksi i sl.) s dodatkom kakaa, a koji sadrže manje od
50% kakaa, pripadaju među ostale prehrambene proizvode.
6. Solju (NaCl) za prehranu iz ovoga tar. broja smatraju se: sol namijenjena
za Ijudsku prehranu i denaturirana sol za prehranu životinja.
7. Proizvodima od šećera iz ovoga tar. broja smatraju se: proizvodi
izrađeni u obliku bombona i sl. od šećera ili pretežno od šećera; tvrdi
boizlboni, tvrdi punjeni bomboni, svileni bomboni, draže-bomboni, karamele,
žele-proizvodi, fondon-bomboni, gumeni bomboni, žvakaće gume, šećerne figure,
komprimati i pastile, lakric-bomboni, pjenasti proizvodi, persipan-proizvodi,
likerni bomboni, marcipan-proizvodi, nugat-proizvodi, grilaž-proizvodi,
krokant-proizvodi; ratluk; tahan-halva, četen-halva, bijela-halva, ekstrakti
slatkog korijena i sl."
Članak 30.
Tarifni broj 1. poreza na promet usluga mijenja se i glasi:
"Tar. broj 1.
Porez na promet usluga plaća se po stopi od 5%.
Napomena:
1. Pod obavljanjem usluga trgovine na malo razumijeva se prodaja proizvoda koji služe krajnjoj osobnoj potrošnji;
2. Osnovni porez na promet usluga trgovine na malo ne plaća se na promet;
- lijekova i dnevnog tiska iz članka 19. stavka 1. točke 10. i 14. ovoga zakona,
- naftnih derivata iz tarifnog broja 2. Tarife,
- duhanskih prerađevina iz tarifnog broja 3. Tarife."
Članak 31.
Tarifni broj 2. poreza na promet usluga mijenja se i glasi:
"Tar. broj 2.
Porez na promet od igara na sreću plaća se:
1) po stopi od 20% na igre na sreću pomoću automata i drugih mehaničkih ili automatskih aparata i uređaja (automati na kovani novac, žetoni, tombola i dr.) i posebne igre na sreću (roulette, trente et quarante, baccara, shemin de fer i sl.);
2) po stopi od 5% na ostale lgre na sreću - loto, lutrija (redovna, izvanredna, expres i instant), sportska prognoza i ostale igre na sreču za čiju je organizaciju nadležni organ dao odobrenje.
Porezni obveznik po ovom tarifnom broju je priređivač igara na sreću
pravna odnosno fizička osoba koja ima odobrenje nadležnog organa za priređivanje
igara na sreću."
Članak 32.
Iza tarifnog broja 2. dodaju se novi tarifni brojevi 3, 4 i 5. koji glase:
"Tar. broj 3.
Porez na promet usluga prometa robe na veliko i vanjskotrgovinskih usluga
plaća se po stopi do 3%.
Napomena:
1) Pod obavljanjem prometa na veliko razumijeva se kupnja proizvoda i prodaja proizvoda u nepromijenjenom stanju sa stovarišta (skladišta i sl.) ili tranzitno, osim prodaje za gotov novac drugoj pravnoj osobi na temelju njezine pismene narudžbenice i uz obavezno izdavanje fakture.
2) Vanjskotrgovinskim uslugama razumijevaju se
- usluge uvoza robe u svoje ime a za tuđi račun,
- pomorsko-tehničke usluge na moru i podmorju i druge usluge u vezi s međunarodnim transportom (međunarodno otpremništvo, skladištenje, lučke i aerodromske usluge, agencijske usluge u transportu i sl.),
- posredovanje i zastupanje u prometu roba i usluga,
- usluge kontrole kvalitete i kvantitete u izvozu i uvozu robe,
- usluge atestiranja, faktoringa i financijskog inženjeringa,
- usluge organizacije međunarodnih sajmova,
- usluge konsignacijske prodaje i servisiranje odnosno održavanje uvezene robe,
- usluge snabdijevanja stranih prijevoznih sredstava (brodova, zrakoplova i dr.).
Tar. broj 4.
Porez na promet usluga plaća se:
1) po stopi od 10% na usluge lzdavanja u zakup ili podzakup odnosno u leasing pokretnih stvari,
2) po stopi od 20% na usluge posredovanja, usluge zastupanja agencijske i komisione usluge.
Tar. broj 5.
Porez na promet ugostiteljskih i turističkih usluga plaća se po stopi od 10%.
Napomena:
Ovaj porez ne plaća se na pružene ugostiteljske usluge prehrane i smještaja
izbjeglica."
Članak 33.
U odredbama Zakona o porezu na promet proizvoda i usluga riječi: "osnovni
porez na promet proizvoda i osnovni porez na promet usluga" zamjenjuju
se riječima: "porez na promet proizvoda i porez na promet usluga"
u odgovarajućim padežima.
Članak 34.
Stupanjem na snagu ovoga zakona prestaje važiti Uredba o porezu na promet
proizvoda i usluga ("Narodne novine", br. 52/91.), Odluke o uvođenju
dodatnog poreza na promet određenih proizvoda ("Narodne novine",
br. 37/91. i 52/91.). Odluka o dodatnom porezu na naftne derivate ("Narodne
novine", br. 40/91., 46/91. i 67/91. i Odluka o smanjenju stopa osnovnog
poreza na promet određenih proizvoda ("Narodne novine", br. 40/91).
Članak 35.
Ovaj zakon stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama"
a primjenjuje se od 1. siječnja 1992. godine.
Klasa: 410-09/91-01/11
Zagreb, 29. prosinca 1991.
SABOR REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik Vijeća udruženog rada
mr. Ivan Matija, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.
Predsjednik Sabora
dr. Žarko Domljan, v r.
Predsjednik Vijeća općina
Luka Bebić, dipl. ing., v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.
Predsjednik Društveno-političkog vijeća
Vice Vukojević, dipl. iur, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.