Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na osnovi članka 76. i 81. Zakona o osnovnom školstvu ("Narodne novine", broj 59/90) ministar prosvjete i kulture Republike Hrvatske donosi
Članak 1.
Ovim se pravilnikom utvrđuju uvjeti, način i vrijeme pračenja i ocjenjivanja učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja te napredovanje u stjecanju zvanja učitelja i stručnih suradnika u osnovnim školama.
I. PRAĆENJE I OCJENJIVANJE UČITELJA, STRUČNIH SURADNIKA I RAVNATELJA
Članak 2.
U školama se tijekom školske godine obavlja sustavno praćenje ostvarivanja rezultata odgojno-obrazovnog rada učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja škole, kao i njihovo ocjenjivanje na kraju svake školske godine. Postupak pračenja utvrđuje posebnim uputama Ministarstvo prosvjete i kulture - Zavod za školstvo.
Članak 3.
Ocjenjivanje se provodi na temelju prikupljenih i utvrđenih podataka u postupku praćenja o cjelokupnom odgojno-obrazovnom radu.
Članak 4.
Učitelje, stručne suradnike i ravnatelje prate i ocjenjuju komisije koje imenuje školski odbor svake školske godine. Komisiju za učitelje i stručne suradnike čine:
1. po službenoj dužnosti:
- ravnatelj škole
- prosvjetni savjetnik,
2. po izboru školskog odbora:
- učitelj razredne nastave
- učitelj predmetne nastave
- roditelj.
Komisiju za ocjenjivanje ravnatelja čine:
1. po službenoj dužnosti:
- prosvjetni savjetnik
- predstavnik općinskog odnosno gradskog organa uprave nadležnog za školstvo,
2. po izboru školskog odbora:
- učitelj razredne nastave
- učitelj predmetne nastave
- roditelj.
Članak 5.
Ravnatelj i prosvjetni savjetnik na sjednici komisije predočuju pisano izvješće o rezultatima praćenja učitelja i stručnih suradnika a prosvjetni savjetnik pisano izvješće o radu ravnatelja.
Članak 6.
Elementi za ocjenjivanje rada učitelja i stručnih suradnika:
- ostvareni rezultati prema uspjehu i znanju učenika
- objektivnost i način vrednovanja i ocjenjivanja učeničkog rada i napredovanja
- pristup godišnjem planiranju i programiranju
- sustavno pripremanje za svakodnevni rad
- primjena suvremenih metoda i oblika rada te nastavne tehnologije u odgojno-obrazovnom procesu
- kreativnost u radu
- odnos prema učenicima, roditeljima i suradnicima
- vođenje pedagoške dokumentacije i evidencije
- sudjelovanje u individualnirrl i kolektivnim oblicima stručnog, metodičkog, pedagoško-psihološkog i defektološkog usavršavanja
- procjena cjelokupne ličnosti.
Članak 7.
Elementi za ocjenjivanje rada ravnatelja:
- uspješnost u izradi godišnjeg plana i programa škole
- pračenje ostvarivanja plana i programa rada škole
- cjelokupna organiziranost škole
- međuljudski odnosi u školi
- suradnja s roditeljima i društvenom sredinom
- čuvanje i održavanje školske zgrade, namještaja i opreme te održavanje školskih športskih terena i okoliša - pedagoška atmosfera u školi
- zdravstveno-higijenski uvjeti u školi
- odnos prema osobnom i stručnom usavršavanju učitelja
- procjena cjelokupne ličnosti.
Članak 8.
Na osnovi navedenih elemenata u člancima 6. i 7. ovog pravilnika komisija ocjenjuje godišnji rad opisno, te zaključnom ocjenom:
- naročito se ističe
- ističe se
- dobar
- zadovoljava
- ne zadovoljva.
Članak 9.
Rezultate ocjenjivanja komisija je obvezna pismeno priopćiti djelatnicima do kraja tekuće školske godine. Učitelji, stručni suradnici i ravnatelji nezadovoljni dobivenim ocjenama mogu uložiti prigovor školskom odboru u roku osam dana od dana priopćenja. Odluka je školskog odbora konačna.
Članak 10.
Ocjene o radu učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja pohranjuju se u osobni dosje koji se čuva u školi.
II. NAPREDOVANJA U ZVANJINIA UČITELJA I STRUČNIH SURADNIKA
Članak 11.
Svaki diplomirani student koji je nakon završenog studija odgovarajućeg fakulteta zasnovao radni odnos ili volonterski rad u osnovnoj školi i započeo pripravničko stažiranje stječe zvanje učitelja-pripravnika odnosno stručnog suradnik-pripravnika.
Članak 12.
Učitelji-pripravnici i stručni suradnici-pripravnici nakon položenog stručnog ispita stječu zvanje samostalnog učitelja odnosno samostalnog stručnog suradnika.
Članak 13.
Samostalni učitelji i samostalni stručni suradnici napreduju prema postignutom uspjehu odnosno ocjenama iz članka 8. ovog pravilnika u zvanja:
- viši učitelj, viši stručni suradnik
- učitelj-savjetnik, stručni suradnik-savjetnik
Članak 14.
U zvanje viši učitelj odnosno viši stručni suradnik može biti unaprijeđen samostalni učitelj odnosno samostalni stručni suradnik uz uvjete:
- da je proveo najmanje tri godine u zvanju samostalni učitelj ili samostalni stručni suradnik
- da sustavno radi na svojem stručnom i metodičkom usavršavanju
- da je držao predavanja za učiteljsko vijeće škole i uzorna predavanja za stručne aktive
- da u nastavnom radu uspješno primjenjuje suvremene oblike, metode rada te nastavna sredstva
- da postiže zapažene rezultate u svome radu
- da je u posljednje dvije godine ocijenjen ocjenom naročito se ističe.
Članak 15.
Predlaganje samostalnih učitelja i samostalnih stručnih suradnika u zvanje viši učitelj i viši stručni suradnik mogu pokrenuti :
- razredno vijeće
- učiteljsko vijeće
- ravnatelj
- prosvjetni savjetnik koji prati rad učitelja ili stručnog suradnika
- komisija za ocjenjivanje učitelja i stručnih suradnika
- stručni aktiv stručnjaka. Školski odbor osniva komisiju za ocjenu prijedloga za stručno napredovanje.
Komisiju čine:
- ravnatelj
- prosvjeti savjetnik
- predstavnik školskog odbora (sustručnjak ili učitelj u zvanju savjetnika). Prijedlog kandidata komisija dostavlja školskom odboru. Školski odbor utvrđuje konačni prijedlog i prosljeđuje ga Ministarstvu prosvjete i kulture
- Zavodu za školstvo radi stručne verifikacije.
Članak 16.
U zvanje učitelj-savjetnik i stručni suradnik-savjetnik može se unaprijediti viši učitelj i viši stručni suradnik uz uvjete:
- da je proveo najmanje pet godina u zvanju viši učitelj ili viši stručni suradnik
- da je za neposredan odgojno-obrazovni rad ocijenjen u posljednje dvije godine ocjenom naročito se ističe - da ima objavljene stručne i metodičke radove ili magistarski rad
- da je povremeno držao stručna predavanja iz svoje struke za učiteljsko vijeće škole i uzorna predavanja za stručne aktive
- da surađuje sa stručnjacima matične struke i drugih srodnih struka
- da se potvrđuje u unapređivanju pedagoške prakse i uvođenju pedagoških inovacija.
Članak 17.
Predlaganje viših učitelja i viših stručnih suradnika u zvanje učitelja-savjetnika i stručnog suradnika-savjetnika mogu pokrenuti:
- ravnatelj
- prosvjetni savjetnik koji prati rad prosvjetnih djelatnika - metodičar matičnog fakulteta
- strukovno udruženje koje ima uvid u postignute rezultate u stručnom i metodičkom radu. Prijedlozi se dostavljaju Ministarstvu prosvjete i kulture
- Zavodu za školstvo radi stručne verifikacije.
Članak 18.
Prijedlozi za napredovanje u zvanja višeg učitelja i višeg stručnog suradnika te učitelja-savjetnika, odnosno stručnog suradnika-savjetnika utvrđuju se na svršetku svake školske godine.
Članak 19.
Ocjenjivanje kandidata za unapređivanje u zvanja prema ovom pravilniku obavlja se opisno s naznakom da se kandidat predlaže u određeno zvanje, odnosno da kandidat nije udovoljio postavljenim uvjetima. U zvanje učitelja-savjetnika i stručnog suradnika-savjetnika može se izabrati osoba koja ima visoku stručnu spremu (VII. stupanj), osim u razrednoj nastavi.
Članak 20.
Rješenje o stečenom zvanju višeg učitelja i višeg stručnog suradnika, odnosno učitelja-savjetnika i stručnog suradnika-savjetnika donosi Ministarstvo prosvjete i kulture najkasnije do 30. studenog tekuće godine.
Članak 21.
Mentori za studente mogu biti viši učitelji i viši stručni suradnici odnosno učitelji-savjetnici i stručni suradnici-savjetnici, a za učitelje-pripravnike i stručne suradnike-pripravnike i samostalni učitelji odnosno samostalni stručni suradnici. Mentora za studente predlaže odgovarajući fakultet i Zavod za školstvo u dogovoru s ravnateljem.
Članak 22.
Dokumentaciju o višim učiteljima i stručnim suradnicima, ocjenama i rješenjima vodi škola, a o učiteljima-savjetnicima i stručnim suradnicima-savjetnicima Ministarstvo prosvjete i kulture - Zavod za školstvo.
Članak 23.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodim novinama.
Klasa: 602-02/91-01-632
Urbroj: 532-02-1/1-91-01
Zagreb, 15. srpnja 1991.
Ministar prosvjete i kulture
prof. dr. Vlatko Pavletić, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.