Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju članka 71. stavka 1. točke 2. 3. i 4. Zakona o sigurnosti plovidbe na moru i unutrašnjim plovnim putevima (pročišćeni tekst - "Narodne novine", br. 55/90) i članka 91. Zakona o upravi ("Narodne novine", br. 16/78. 50/78. 29/85, 48/85, 41/90 i 47/90) ministar pomorstva i ministar prometa i veza Republike Hrvatske donose
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Odredbama ovog pravilnika ureduje se način utvrđivanja sposobnosti čamaca za plovidbu upisa čamaca i određivanja njihove bznake, područje plovidbe i posada čamca.
Odredbe ovog pravilnika primjenjuju se na pomorske čamce i čamce unutrašnje plovidbe (u nastavku teksta "čamci") upisane u domaći očevidnik čamaca, kao i na
strane čamce dok plove obalnim morem ili rijekama, kanalima i jezerima na području Republike Hrvatske.
Članak 2.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju ova značenja:
1. motorni čamac je svaki čamac koji se kreće pomoću mehaničkog porivnog uređaja (ugradeni ili izvanbrodski):
2. gliser je svaki čamac koji pomoću mehaničkog porivnog uređaja klizi po površini vode;
3. plovilo na vodeni mlazni pogon (jet-ski i sl.) odnosno na zračnom jastuku je plovilo u kategoriji čamca s motorom koji mu omogućava glisiranje ili lebdenje nad vodom;
4. čamac na jedra je svaki čamac koji kao porivni uređaj ima jedra dovoljne površine pomoću kojih se može kretati po vodi;
5. sportska jedrilica je ćamac posebne konstrukcije i s posebnom opremom - jedriljem pomoću kojeg se može kretati po vodi, a razvrstan je prema klasama sportskih jedriličarskih organizacija ili je izvan klase;
6. čamac na vesla je svaki čamac koji kao porivno sredstvo koristi vesla;
7. jahta je čamac koji svojom konstrukcijom i opremom omogućava dulji normalni život na njemu neovisno od kopna;
8. osobe u čamcu su osobe ukrcane u čamac, kao i osobe koje se nalaze na nekom drugom sredstvu privezanom za čamac uključujući i posadu čamca;
9. putnik je svaka osoba ukrcana u čamac koia plaća prevozninu ili je prevoznina ukljućena u cijenu koja se plaća za ukupne usluge;
10. prijevoz putnika je prijevoz osoba uz naplatu.
Članak 3. :
Čamci koji podliježu obvezi upisa u očevidnik čamaca mogu ploviti samo ako je njihova sposobnost za plovidbu utvrđena po odredbama ovog pravilnika, ako posjeduju dozvolu za plovidbu i ako čamcem upravlja osposobljena osoba.
II. UTVRĐIVANJE SPOSOBNOSTI ČAMACA ZA PLOVIDBU
a) Pregled čamaca
Članak 4.
Smatra se da je čamac sposoban za plovidbu u određenim granicama plovidbe i za određenu namjenu, ako njegova konstrukcija, plovna svojstva, porivni i drugi uređaji i oprema odgovaraju odredbama ovog pravilnika.
Novoizgrađeni čamci namijenjeni za privredne svrhe, kao i postojeći čamci koji mijenjaju namjenu radi obavljanja privredne djelatnosti sposobni su za plovidbu ako njihova konstrukcija, plovna svojstva, porivni i drugi uređaji i oprema odgovaraju odredbama Pravila o gradnji čamaca koja donosi Jugoslavenski registar brodova.
Članak 5.
Sposobnost čamaca za plovidbu utvrđuje se pregledom koji obavlja lučka kapetanija odnosno kapetanija pristaništa (u daljnjem tekstu: kapetanija).
Iznimno od stavka I. ovog članka, kad še radi o rekonstrukciji i prenamjeni postojećih čamaca, kapetanija može pregled čamca povjeriti jugoslavenskom registru brodova.
Članak 6.
Čamci podliježu osnovnom, redovnom i izvanrednom pregledu. Osnovni pregled čamca vrši se na suhom i na vodi, a redovni i izvanredni u pravilu na vodi, osim ako organ koji vrši pregled čamca nađe da je stanje čamca takvo da ga treba pregledati na suhom ili ako se radi o čamcu za privredne svrhe.
Pregled čamca vrši se na zahtjev vlasnika i za to se plaća naknada.
Članak 7.
Osnovnom pregledu podliježu svi čamci.
Osnovni pregled vrši se prije upisa čamca u očevidnik, kao i poslije svake obnove čamca.
Članak 8.
Redovni pregled čamca vrši se povremeno ovisno o njihovoj namjeni, i to za čamce koji su namijenjeni za:
1. prijevoz putnika i skijanje na vodi - svake godine:
2. javne i privredne svrhe - svake dvije godine;
3. vlastite potrebe - svakih pet godina na čamce dulje od 5 metara.
Redovnim pregledom utvrđuje se stanje trupa, porivnih i drugih uređaja i opreme čamca.
Članak 9.
Izvanrednom pregledu podliježu svi čamci, a obvezno se vrši kada čamac pretrpi nezgodu (nasukanje; sudar, potapanje uslijed oštećenja, požara i sl.), kao i u slučaju kada postoji opravdana sumnja da čamac ne ispunjava propisane uvjete u pogledu sposobnosti za plovidbu.
Osoba koja upravlja čamcem koji je pretrpio nezgodu dužna je u roku od 24 sata od trenutka nezgode podnijeti o tome prijavu kapetaniji ili njenoj ispostavi. Ukoliko se nezgoda dogodi izvan sjedišta kapetanije ili ispostave, prijava o nezgodi se mora podnijeti u roku od 3 dana od dana nezgode.
Nezgoda čamca prijavljuje se na propisanom obrascu koji je sastavni dio ovog pravilnika (obrazac br. 1).
Članak l0.
Ako se prilikom pregleda utvrdi da čamac ima nedostataka koji bitno ne ugrožavaju njegovu sposobnost za plovidbu može se izdati dozvola za plovidbu pod uvjetom
da se u određenom roku utvrđeni nedostaci uklone ili se može izdati dozvola za plovidbu s ograničenim rokom trajanja, ograničenim područjem plovidbe ili smanjiti dozvoljenu nosivost putnika i/ili-tereta
Članak 11.
Osnovni pregled čamca obuhvaća provjeru:
1. konstrukcije i kvalitete izrade trupa;
2. plovnih svojstava čamca;
3. ispravnosti rada porivnih i drugih uređaja;
4. kvalitete, količine i rasporeda opreme.
Članak 12.
Provjera konstrukcije trupa i kvalitete izrade trupa čamca vrši se provjeravanjem i odobravanjem:
1. tehničke dokumentacije na temelju koje se čamac namijenjen za privredne svrhe gradi;
2. kvalitete materijala ugrađenog u čamac:
3. rasporeda i dimenzija elemenata konstrukcije trupa;
4. načina spajanja konstrukcijskih elemenata trupa:
5. kvalitete izrade.
Provjeravanje konstrukcije i kvalitete izrade trupa čamca izrađenog od stakloplastike vrši se još i opterećenjem čamca.na suhom i to tako, da se čamac podupre na pramcu i krmi ispod kobilice i optereti dvostrukom težinom osoba i opreme koja čamac može nositi i ostaviti ga pod tim opterećenjem pet minuta, a zatim utvrditi progib.
Progib se utvrđuje mjerenjem savijanja kobilice čamca u sredini izmedu točaka uporišta. Progib savijene kobilice pod opterećenjem ne smije biti veći od 1/400 dijela dužine čamca i ne smije ostaviti nikakve trajne deformacije. Mjerenje se vrši prije opterećivanja, za vrijeme njegovog trajanja i nakon uklanjanja opterećenja čamca.
Svi otvori na oplati čamca moraju po svojoj čvrstoći i konstrukciji biti takvi da osiguravaju nepotopivost čamca za slučaj njegovog oštećenja.
Čamci izrađeni od gume moraju imati odobrenje (atest) Jugoslavenskog registra brodova, a provjera njihove konstrukcije trupa i kvalitete izrade trupa vrši se na način propisan u stavku 1. ovog članka.
Članak 13.
Nakon izvršenog pregleda i provjere čamca na način kako je to propisano člankom 11. i 12. ovog pravilnika, kapetanija je dužna sačiniti zapisnik o izvršenom pregledu i utvrđenom stanju.
Članak 14.
Izuzetno od odredbe članka 12. ovog pravilnika nije potrebno provjeravati konstrukciju, plovna svojstva, porivni uređaj i opremu - osim neugrađene opreme predviđene u članku 28. ovog pravilnika - čamca izgrađenog u Republici Hrvatskoj koji ima svjedodžbu o gradnji čamca izdatu od Jugoslavenskog registra brodova za dio obuhvaćen tom svjedodžbom, a čamca izgrađenog u stranoj zemlji, ako ima atest organizacije ovlaštene u toj zemlji za izdavanje takvog atesta.
Članak 15.
Konstrukcija i kvaliteta izrade trupa čamca izrađenog od više različitih materijala provjerava se primjenom jednog ili više načina propisanih u članku 12. ovog pravilnika, ovisno o materijalu iz kojeg je izrađen trup čamca.
Članak 16.
Čamac namijenjen za prijevoz putnika na relacijama dužim od jedne nautičke milje na moru odnosno dva kilometra na unutrašnjim vodama mora imati mehanički porivni uredaj.
Čamac namijenjen za prijevoz putnika na relacijama čije putovanje traje neprekidno duže od tri sata mora imati higijenski uređaj s nužnikom, kao i dovoljnu količinu pitke vode srazmjerno broju osoba koje čamac može prevoziti.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka čamac na jedra koji prevozi putnike može ploviti - jedriti šamo na području kapetanije odnosno ispostave kapetanije kod koje je upisan u upisnik čamaca ili više susjednih ispostava, ovisno o uvjetima plovidbe odredenog područja.
Članak 17.
Ako nema palubu, čamac namijenjen prijevozu putnika mora imati visinu bokova. i to računajući od podnice do razme za čamce:
1. do 6 m dužine - 70 cm;
2. do 10 m dužine - 80 cm
3. preko 10 m dužine - 90 cm.
Čamac čiji su bokovi niži od određenih u stavku 1. ovog članka mora imati ogradu do određene visine.
Čamac koji ima djelomičnu ili potpunu palubu i namijenjen je prijevozu putnika mora imati ogradu na palubi visoku 80 cm, s tim da razmak između horizontalnih prećaka ne premašuje 20 cm, osim ako postoji odgovarajuća jaka mreža.
Članak 18.
Na motornom čamcu namijenjenom za prijevoz putnika koji ima ugradeni mehanički porivni uređaj, prostor za motor mora biti odvojen zaštitnom pregradom ili sandukom od prostora namijenjenog putnicima. Ako je pregrada ili sanduk drven, isti mora biti sa strane motora obložen limom, a ispušna cijev vatrostalnim materijalom.
Podnice čamca iz stavka 1. ovog članka u prostoru motora moraju biti od rebrastog lima ili drveta obloženog limom
Članak 19.
Čamac s ugrađenim motorom koji koristi benzin kao gorivo mora na ulaznoj cijevi za dovođenje zraka u rasplinjač imati žičanu mrežu, a ispod rasplinjača mora se nalaziti sud s uskim grlom u obliku lijevka s odvodom u zatvorenu posudu. Ispod motora mora se nalaziti taložnik ulja i uzemljenje radi otklanjanja statičkog elektriciteta.
Ako je benzinski motor smješten u zatvorenom prostoru ili ispod palube, prije uključenja motora potrebno je prostor provjetriti pomoću ventilatora sigurnosne izvedbe:
Boca s komprimiranim zrakom diesel motora kao i spremnik goriva ukoliko se plin koristi kao pogonsko gorivo, moraju imati atest ovlaštene osobe.
b) Plovna svojstva čamca
Članak 20.
Plovnost čamca utvrđuje se izračunavanjem njegove istisnine, težine, nosivosti, određivanjem nadvoda i stabiliteta.
Istisnina čamca se dobije umnoškom njegove dužine i širine (mjerene na odgovarajućoj vodnoj liniji) srednjeg gaza, 0,55 koeficijenta punoće istisnine i specifične težine vode.
Nosivost čamca je ra.zlika izmedu težine opremljenog i nakrcanog čamca s posadom, zalihama goriva, maziva, vode i hrane na teretnoj vodnoj liniji i težine opremljenog praznog čamca bez posade i zaliha na lakoj vodnoj liniji. Nosivost se može približno izračunati množenjem aritmetičke sredine površine tereta i lake vodne linije sa srednjim razmakom izmedu ovih linija i specifičnom težinom vode.
Nosivost čamca predstavlja broj osoba ili količinu tereta koju čamac može prevoziti.
Čamac ne smije prevoziti veći broj osoba ili veću količinu tereta nego što dopušta njegova nosivost.
Članak 21.,
Nadvođe čamca (slobodni bok) je vertikalna udaljenost od teretne vodne linije i gornjeg ruba palube kod čamca s palubom i nadgradnje efikasno zatvorenih čamaca. odnosno gornjeg ruba čvrstog boka (razme) kod čamca bez palube ili djelomičnom palubom.
Nadvode kod pomorskih čamaca mjeri se vertikalno na bokovima čamca na najnižoj točki palube odnosno čvrstog boka i iznosi najmanje:
1. kod čamca s palubom ili nadgrađem efikasno zatvorenog čamca namijenjenog za prijevoz putnika - 4 cm za svaki metar dužine čamca mjereno preko svega, a kod čamca namijenjenog za druge svrhe - 2 cm;
2. kod čamca bez palube ili s djelomičnom palubom namijenjenog za prijevoz putnika - 5 cm za svaki metar dužine čamaca mjereno preko svega, a kod čamca namijenjenog za druge svrhe - 3 cm.
Nadvođe kod čamca unutrašnje plovidbe određuje se kao i kod pomorskog čamca ovisno o načinu gradnje i namjeni s tim da se visina nadvoda može povećati do 2 cm po metru dužine čamca.
Čamci namijenjeni za prijevoz putnika i tereta moraju imati ubilježeno na bokovima s vanjske strane čamca, vodoravnom linijom dimenzije 150 x 15 mm.
Članak 22.
Stabilitet čamca utvrđuje se tako da se potpuno opremljeni čamac s posadom i to:
l. čamac s palubom ili efikasno zatvorenim nadgrađem optereti uzduž jednog boka sa četiri osobe na 1 m2 (ali ne više od dozvoljenog broja osoba koje čamac može prevoziti); ,
2. čamac bez palube ili s djelomičnom palubom optereti uzduž jednog boka polovinom broja osoba koje čamac može prevoziti.
Pri ispitivanju stabiliteta u smislu stavka 1. ovog članka, čamac se ne smije nagnuti više od 12", s tim da u slučaju iz toč. 1. st. 1. ovog članka linija ruba palube mora ostati iznad razine vode, a u slučaju iz toč. 2. najniža točka čvrstog boka mora ostati najmanje 1 cm iznad razine vode za svaki dužni metar.
Iznimno od stavka 1. i 2. ovog članka, čamci za privrednu svrhu moraju imati proračun stabiliteta ovjeren od Jugoslavenskog registra brodova.
Članak 23.
Najveći dopušteni broj osoba koje čamac smije prevoziti utvrđuje se tako da se nosivost izražena u tonama podijeli sa 75 kilograma.
Članak 24.
Najveći dopušteni broj osoba koje čamac smije prevoziti utvrđuje kapetanija, a određuje se:
1. kod čamca s palubom ili efikasno zatvorenim nadvodem za svaku osobu po 0,50 m2 slobodne površine na palubi ili ispod palube;
2. kod čamca bez palube ili s djelomičnom palubom za svaku osobu po 50 cm dužine sjedišta
Članak 25.
Ukoliko čamac kod ukrcaja dopuštenog broja osoba uroni preko oznake nadvođa dopušteni broj osoba smanjit će se za toliki broj osoba koliko je potrebno da oznaka nadvođa bude izvan površine vode.
Članak 26.
Čamac namijenjen za prijevoz putnika mora uvijek na vidljivom mjestu imati ispisan najveći dopušteni broj osoba koji smije prevoziti.
Članak 27.
Na zahtjev vlasnika čamca da se promijeni namjena ili, područje plovidbe čamca, kapetanlja može radi zaštite sigurnosti plovidbe smanjiti ili povećati broj osoba odnosno putnika ili količinu tereta koju čamac može prevoziti ili ograničiti odnosno proširiti područje plovidbe čamca.
c) Oprema čamca
Članak 28.
Pomorski čamac namijenjen prijevozu putnika kojemu je dozvoljena plovidba u granicama obalnog mora Republike Hrvetške mora imati:
1. sidro težine 0,75-1,25% ukupne težine čamca sa sidrenim užetom đd 25 do 100 metara dužine i 2 užeta za privez dužine l0 metara i odgovarajućeg promjera;
2. bitve ili neke druge uređaje za privez;
3. rezervno ručno rudo ako kormilari pomoću kormilarskog uređaja;
4. ručnu sisaljku ili kablić s ispolcem;
5. dva vesla odgovarajuće dužine s 4 palca ili rašlje i 1 čaklju;
6. propisana svjetla odobrenog tipa;
7. kompas s osvjetljenjem odobrenog tipa;
8. ažurirane pomorske karte za područje plovidbe i knjige: Popis svjetionika, Peljar Jadranskog mora. te šestar i 2 nautička trokuta;
9. sredstvo za zvučno oglašavanje;
10. 3 crvene ručne buktinje i tri crvene rakete odobrenog tipa;
11. sjekiru i najmanje jedan prijenosni protupožarni aparat odobrenog tipa:
12. ormarić ili kutiju prve pomoći s odgovarajućim sadržajem;
13. jedan kolut za spašavanje odobrenog tipa (sa 25 metara užeta promjera 6 mm) postavljen na pristupačnom mjestu i prsluke za spašavanje odobrenog tipa prema broju osoba koje čamac može prevoziti od čega najmanje 10% prikladnih za djecu s oznakom čamca;
14. komplet alata za održavanje mehaničkog porivnog ili drugog uređaja, kao i odgovarajuću količinu rezervnih dijelova koji osiguravaju rad uređaja;
15. sigurnosnu narukvicu na gliseru i konkavni retrovizor na gliseru koji vrši vuču skijaša;
16. baterijsku lampu;
17. brodsku UKV radio-stanicu odobrenog tipa i to postojeći i novi čamci.
Vesla iz točke 5. stavka 1. ovoga članka mogu biti zamijenjena rezervnim brodskim motorom, pomoćnim čamcem ili izostavljena prema mišljenju kapetanije.
Pomorski čamci namijenjeni za prijevoz putnika, druge privredne ili javne svrhe čije su plovidbe ograničene ne moraju imati opremu ili dio opreme propisane točkom 8. ovisno o području plovidbe i namjeni čamca.
Članak 29.
Pomorski čamac preko 7 metara dužine namijenjen za neprivredne svrhe mora imati opremu propisanu u točkama 1 do 6, 7, 8, 9,11,12,14. i 16. članka 28. stavka 1. ovog pravilnika, kompas, dvije crvene ručne buktinje ili dvije crvene rakete, te dovoljan broj prsluka za spašavanje osoba koje se nalaze u čamcu za vrijeme plovidbe.
Čamci iz stavka 1. članka 28, dužine od 5 - 7 metara, ne moraju imati opremu iz točaka 7, 8, 9,10,12,13,18. i 17, ali moraju imati pomorsku kartu za područje plovidbe i prsluke za spašavanje prema broju osoba u plovidbi.
Čamci iz stavka 1. članka 28. dužine do 5 metara nsmijenjeni obavljanju privredne djelatnosti ili za upravne svrhe u ograničenoj plovidbi ne moraju imati opremu ili dio opreme propisane u točkama 7, 8, 9,10.11,12,13,16. i 17, ali moraju imati pomorsku kartu područja plovidbe i prsluke za spašavanje prema broju osoba u plovidbi.
Osobe koje se nalaze na jet-ski i ostalim plovilima tog tipa moraju imati prsluke za spašavanje. .
Članak 30.
Čamci unutrašnje plovidbe namijenjeni za prijevoz putnika moraju imati opremu propisanu u točkama 1, 2, 4, 6, 9,11,12,14, i5,16. i 17. stavka 1. članka 28, veslo, krmicu,1 kolut za spašavanje na svakih 10 putnika i opremu iz članka 51. Pravilnika o plovidbi na unutrašnjim plovnim putovima (.Službeni list SFRJ", br. 52/81 i 33/86).
Čamac unutrašnje plovidbe za privredne svrhe, osim prijevoza putnika, za neprivredne i javne svrhe mora za vrijeme plovidbe imati opremu iz točaka 1, 4, 5,15. i 17. članka 28. stavka 1. ovog pravilnika, a ako nije namijenjen v!astitim potrebama i dovoljan broj prsluka za spašavanje osoba koje se nalaze u čamcu za vrijeme plovidbe.
Članak 31.
Izuzetno od odredbi članka 28. 29. i 30 kapetanija će odrediti opremu za svaki drugi čamac vodeći računa o području plovidbe i namjeni čamca.
Članak 32.
Pomorski čamac koji ima skladište za prijevoz tereta mora imati pokrov i voštano platno za pokrivanje skladišta.
III. SAMOGRADNJA ČAMCA
Članak 33.
Osoba kojs namjerava započeti samogradnju čamca dužna je prije početka gradnje čamca podnijeti prijaw o gradnji čamca nadležnoj kapetaniji ili njezinoj ispostavi radi odobrenja.
Prijava o gradnji čamca mora imati sljedeću dokumentaciju :
a) čamci za sport i razonodu:
- opći plan
- građevni plan s presjecima i glavno rebro;
b) čamci za privredne svrhe:
- linije čamca
- dijagramni list
- opći plan
- smještaj opreme i osoba
- uzdužni presjek
- poprečne karakteristike presjeka
- proračun stabilnosti
- opis gradnje.
IV. PLOVIDBA ČAMCA
Članak 34.
Čamac može ploviti u granicama obalnog mora Republike Hrvatske ne udaljujući se više od 4 nautičke milje prema otvorenom moru (pučini), računajući od osnovne linije teritorijalriog mora (članak 16. Zakona o obalnom moru i epikontinentalnom pojasu SFR Jugoslavije), odnosno unutrašnjim plovnim putovima Jugoslavije (rijekama, jezerima i kanalima).
Izuzetno od odredbe iz stavka 1. ovog članka kapetanija može s obzirom na konstrukciju, plovna svojstva, porivne i druge uređaje i opremu čamca:
1. dozvoliti plovidbu i izvan granica iz stavka 1. ovog članka;
2. ograničiti plovidbu na određenu udaljenost od obale ili na određeno područje;
Čamac koji se ne upisuje u očevidnik čamaca može ploviti uz priobalni i otočni pojas ne udaljujući se od obale više od 1000 m.
Članak 35.
Pomorski čamac namijenjen za privredne svrhe može obavljati tu djelatnost na unutrašnjim vodama Republike Hrvatske ako ima opremu propisanu u članku 30. stavku 2. ovog pravilnika i nakon što mu kapetanija pristaništa utvrdi područje plovidbe.
Čamac unutrašnje plovidbe namijenjen za privredne svrhe može obavljatu tu djelatnost u obalnom moru Republike Hrvatske ako ima opremu propisanu u članku 28. stavku 1. ovog pravilnika i nakon što mu lučka kapetanija utvrdi područje plovidbe.
Ostali pomorski čamci odnosno čamci unutrašnje plovidbe mogu ploviti unutrašnjim vodama odnosno obalnim morem Republike Hrvatske bez ograničenja.
V. POSADA ČAMCA
Članak 36.
Osoba koja upravlja čamcem mora biti osposobljena i ovlaštena kao:
1. mornar motorist, te mora imati najmanje 18 godina starosti ako upravlja motornim čamcem namijenjenim za privredne svrhe bez ograničenja područja plovidbe, a za prijevoz putnika mora imati i ovlaštenje za pomorskog radio-telefonistu s ograničenim ovlaštenjem;
2. voditelj čamca i mora imati najmanje 18 godina starosti ako upravlja gliserom, jet-ski ili čamcem na zračnom jastuku, bez obzira na snagu motora, ili motornim čamcem za privredne svrhe, osim prijevoza putnika, čija je plovidba ograničena na odredeno područje u smislu članka 31. stavka 2 točke 2. ovog pravilnika;
3. voditelj čamca i mora imati najmanje 18 godina starosti ako upravlja čamcem kojim se obavlja prijevoz putnika na području luke odnosno pristaništa ili s jedne obale na drugu obalu rijeke;
4. voditelj čamca i najmanje 15 godina starosti ako upravlja čamcem za vlastite potrebe.
Iznimno od odredbi točke 4. stavka 1. ovog članka osoba starija od 13 godina koja upravlja motornim čamcem koji ima izvanbrodski motor jačine do 5 kW, čamcem na jedra do 5 m dužine ili plovilom na vodni mlazni pogon ne mora biti osposobljena za voditelja čamca, ali mora biti sposobna za upravljanje čamcem.
Sposobnost za upravljanje čamcem dokazuje se uvjerenjem o sposobnosti za upravljanje koje izdaje kapetanija, odnosno ispostava kapetanije na osnovi prethodne provjere znanja o poznavanju pravila o izbjegavanju sudara na moru; odnosno plovidbenih propisa na unutrašnjoj plovidbi prema programu ispita za voditelja čamca.
Čamcem na vesla namijenjenim za vlastite potrebe može upravljati osoba starija od 12 godina.
Članak 37.
Motorni čamac namijenjen za privredne svrhe koji može ploviti obalnim morem odnosno unutrašnjim plovnim putevima Republike Hrvatske mora imati pored mornara motorista i jednog člana posade.
Gliser kojim se vrši obučavanje skijaša na vodi pored osobe osposobljene za upravljanje mora imati još jednu osobu koja nadzire skijaša i daje mu upute.
Članak 38.
Osposobljenost za upravljanje čamcem dokazuje se uvjercnjem o položenom ispitu za voditelja čamca (uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca).
Obrazac uvjerenja o osposobljenosti za voditelja čamca sastavni je dio ovog pravilnika (obrazac br. 2.)
Ispitni program, osnivanje ispitnih komisija i način polaganja ispita za voditelja čamca utvrdit će se posebnim propisom.
Članak 39.
Uvjerenje o osposobljenosi za voditelja ćamca sadrži
1. naziv organa koji izdaje uvjerenje;
2. reg. broj upisa;
3. mjesto i datum izdavanja;
4. propis na temelju kojeg se izdaje uvjerenje:
5. ime, prezime, mjesto i datum rođenja;
6. osposobljenost;
7. ovlaštenje za upravljanje čamcem;
8. potpis i pečat.
Kapetanija će oduzeti uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca ako utvrdi da je voditelj svojim ponašanjem teško ugrozio sigurnost plovidbe čamca, posade, tereta i trećih osoba ili zagadio morski okoliš u većoj mjeri.
Ukoliko voditelj čamca zanemaruje svoje dužnosti i time ugrožava sigurnost plovidbe čamca, posade, tereta ili trećih osoba ili okoliša kapetanija mu može oduzeti uvjerenje o osposobljenju za voditelja čamca.
Zaštitna mjera oduzimanje uvjerenja o osposobljenosti za voditelja čamca može se izreći u trajanju do jedne godine.
Članak 40.
Ako jugoslavenski ili strani državljanin unajmi motorni čamac koji ima ugrađeni motor, odnosno izvanbrodski motor do 5 kW (izuzev glisera i plovilo na vodni mlazni pogon) ili čamac na jedra duži od 5 m u svrhu sporta ili zabave, a nema dokaz osposobljenosti za voditelja čamca, dužan je podvrći se provjeri znanja za upravljanje čamcem. Provjeru znanja vrši kapetanija odnosno ispostava kapetanije i izdaje privremenu dozvolu za upravljanje čamcem s rokom valjanosti do kraja kalendarske godine.
VI. UPIS ČAMACA
U očevidnik čamaca mora se upisati čamac preko 3 metra dužine ili kraći ako klizi po vodi, koji je u vlasništvu domaće ili strane pravne ili fizičke osobe sa sjedištem odnosno prebivalištem na području organa koji vodi očevidnik čamaca.
Organ nadležan za vodenje očevidnika čamaca je lučka kapetanija odnosno kapetanija pristaništa.
Članak 42.
U očevidnik čamaca može biti upisan i čamac hoji je u cjelini ili dijelom u vlsništvu stranog državljanina ili osobe bez državljanstva Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije koji nema prebivalište u SFRJ. na njihov zahtjev, ukoliko čamac nije upisan u inozemni očevidnik čamaca
Članah 43.
Očevidnik čamaca je javna knjiga.
Članak 44.
Očevidnik čamaca sastoji se od knjige čamaca i od imenika vlasnika čamaca upisanih u knjigu čamaca.
Knjiga se sastoji od uložaka i zbirke isprava koja je sastavni dio svakog uloška
Svaki čamac upisuje se u posebni uložak.
Članak 45.
Uložak ima dva lista u koje se upisuje: oznaka i ime čamca, kapetanija upisa, materijal od kojeg je čamac sagrađen, dužina, širina i visina čamca u metrima Gt odnosno istisnina i nosivost čamca, pokretna sila, datum upisa naziv odnosno ime i prezime vlasnika čamca, podaci o izvršenom pregledu, podaci o promjeni vlasništva na čamcu ili motoru i bilješke.
Uložak knjige čamaca vodi se na obrascu koji je sastavni dio ovog pravilnika (obrazac br. 3).
Članak 46.
Zbirka isprava sadrži isprave na osnovi kojih je izvršen upis čamaca u očevidnik, svjedodžbu o sposobnosti čamaca za plovidbu, zapisnik o pregledima, svjedodžbu o baždarenju i druge isprave u vezi sa čamcem.
Članak 47.
Imenik nosilaca vlasnika čamca sadrži naziv i sjedište odnosno prezime, ime i prebivalište vlasnika i oznaku čamca.
Imenik vlasnika čamaca vodi se na propisanom obrascu po abecednom redu.
Članak 48.
Čamac se upisuje u očevidnik koji vodi kapetanija na čijem se području nalazi sjedište odnosno prebivalište vlasnika čamca.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka čamac se može upisati i kod one kapetanije na čijem se području čamac pretežno zadržava i koristi bez obzira na sjedište odnosno prebivalište vlasnika čamca.
Članak 49.
Zahtjev za upis čamca u očevidnik čamaca, za upis promjena ili za brisanje čamca iz očevidnika podnosi vlasnik čamca nadležnoj kapetaniji.
Zahtjev za upis nastalih promjena podnosi se u roku od 30 dana od dana nastanka promjene.
Članak 50.
Zahtjevu za prvi upis čamca u očevidnik čamaca mora se priložiti:
1. isprava kojom se dokazuje vlasništvo čamca (kupoprodajni ugovor, račun o kupnji, carinska deklaracija, izjava o samogradnji i sl);
2. isprava kojom se dokazuje sposobnost čamca za plovidbu (zapisnik o izvršenom pregledu, svjedodžba o gradnji čamaca i dr.);
3. isprava kojom se dokazuje tonaža odnosno istisnina i nosivost čamca kada se radi o upisu čamca za obavljanje privredne djelatnosti.
Članak 51.
Ukoliko vlasnik čamca upisanog u očevidnik čamaca promjeni sjedište odnosno prebivalište ili promjeni područje na kojem se čamac pretežno zadržava i koristi i time promjeni kapetaniju nadležnu za upis čamca dužan je takvu promjenu prijaviti kapetaniji na čijem području ima novo sjedište odnosno prebivalište ili na čijem području se čamac pretežno zadržava i to u roku od 30 dana od dana nastanka promjene.
Kapetanija kojoj je vlasnik čamca prijavio promjene iz stavka 1. ovog članka upisat će čamac, izdati novu dozvolu za plovidbu čamca i novu oznaku čamca,
Kapetanija koja je upisala čamac u smislu stavka 2. ovog članka obavijestit će o izvršenom upisu kapetaniju kod koje je čamac bio upisan, radi brisanja iz očevidnika.
Članak 52.
Isprave kojima se dokazuju činjenice iz članka 50. ovog pravilnika prilažu se zahtjevu o originalu, ovjerenom prijepisu ili ovjerenoj fotokopiji. Ovjeru isprava može vršiti i kapetanija.
Ako je isprava napisana na stranom jeziku, zahtjevu se mora priložiti ovjereni prijevod isprave.
Članak 53.
Upis odnosno brisanje iz očevidnika čamaca vrši se na osnovi rješenja kapetanije koja vodi očevidnik čamaca.
Brisanje čamaca iz očevidnika po službenoj dužnosti izvršit će se ispunjenjem uvijeta propisanih u članku 23. Zakona o sigurnosti plovidbe na moru i unutrašnjim vodama.
Članak 54.
Čamcu se nakon izvršenog upisa izdaje dozvola za plovidbu.
Obrazac dozvole za plovidbu čamca sastavni je dio ovog pravilnika (obrazac broj 4).
Članak 55.
Dozvola za plovidbu čamca sadrži:
1. naziv organa koji izdaje dozvolu;
2. redni broj, datum i mjesto izdavanja dozvole:
3. oznaku i ime, ako ga čamac ima, kao i luku upisa;
4. karakteristike čamca: dimenzije; BT, NRT odnosno istisninu i nosivost; visinu nadvođa, odnosno visinu slobodnog boka;
5. karakteristike pogona, marku, tip, snagu, serijski broj glavnog i rezervnog motora;
6. ime, prezime i adresu odnosno naziv i sjedište vlasnika;
7. namjenu;
8. opremu;
9. broj posade i njihove kvalifikacije:
10. dozvoljen broj osoba ili tereta koje čamac smije prevoziti;
11. područje plovidbe;
12. odobrenu djelatnost, naziv organa, broj i datum rješenja;
13. datum i ovjeru izvršenog pregleda s rokom trajanja.
Članak 56.
Dozvola za plovidbu čamca mora se uvijek nalaziti na čamcu koji plovi, a osoba koja upravlja čamcem mora imati uvjerenje o osposobljenosti za upravljanje.
VII. ODREĐIVANJE OZNAKE I IMENA ČAMCA
Članak 57.
Čamac upisan u očevidnik čamca mora imati oznaku a može imati i ime.
Ime čamca određuje vlasnik čamca.
Zabranjena je plovidba čamca upisanog u očevidnik čamaca ako nema oznake.
Članak 58.
Oznaku čamca čine dva slova koja se uzimaju iz imena luke odnosno pristaništa u kojem je sjedište kapetanije ili ispostave kod koje je čamac upisan, broj koji označava redni broj pod kojim je čamac upisan u očevidnik čamaca i broja 3,
Na čamcima za privredne svrhe oznaka se ispisuje ovim redoslijedom: redni broj iz očevidnika čamaca, slova iz imena luke odnosno pristaništa u kojem je sjedište kapetanije ili ispostave i redni broj 3.
Na čamcima za neprivredne svrhe oznaka se ispisuje ovim redoslijedom: redni broj 3, slova iz imena luke odnosno pristanište u kojem je sjedište kapetanije ili ispostave i redni broj iz očevidnika čamaca.
Slova za oznake ćamaca data su u prilogu br.1. koji je otisnut uz ovaj pravilnik i sastavni je dio njega.
Članak 59.
Oznaka čamca mora biti ispisana na obje strane slobodnog boka pramčanog dijela čamca.
Ako čamac ima ime ono može biti ispisano na krmi ili na oba krmena boka čamca.
Oznaka sportskog čamca-jedrilice mora biti ispisana na unutrašnjoj strani valobrana i to u pravilu kod glavnog rebra, a ako nema valobrana - na najvidnijem mjestu unutrašnje strane oplata čamca.
Članak 60.
Oznaka i ime čamca moraju biti uredno ispisani bojom vidno različitom od boje kojom je obojen čamac.
Veličina slova i brojeva iz oznake čamca moraju biti u razmjeru s veličinom čamca i ispisani tako da se mogu pročitati i s veće udaljenosti. Veličina slova i brojeva mora iznositi najmanje l0 cm odnosno 20 cm za glisere.
Slova iz imena čamca ne mogu biti veća od slova iz oznake čamca.
Članak 61.
Čamac za javne svrhe može na obje strane boka imati ispisan naziv organa koji je vlasnik čamca odnosno skraćeni ili uobičajeni naziv tog organa (kapetanija, carina, policija i sl.).
Čamac za javne svrhe čiji je vlasnik kapetanija pristaništa mora na pramčanom boku imati znak za raspoznavanje u obliku romba, bijele boje s plovnim rubovima. Veličina romba mora biti u razmjeru s veličinom čamca.
Članak 62.
Čamac za javne svrhe mora na krmenom koplju ili drugom pogodnom mjestu u toku dana (od izlaza do zalaža sunca) istaknuti zastavu Republike Hrvatske. I ostali čamci mogu isticati zastavu Republike Hrvatske.
Veličina zastave je 0,46 x 0,80 metara i mora biti u urednom stanju.
Članak 63.
Čamac za javne svrhe čiji je vlasnik lučka kapetanija mora na pramčanom dijelu u toku dana isticati upravni znak plave boje, razmjera 1:1. U sredini znaka s obje strane nalaze se dva ukrštena bijela sidra ucrtana u imaginarni pravilni četverokut čija dužina iznosi 3/8 i visina 1/3 dužine odnosno širine cijelog znaka.
Čamac za upravne svrhe čiji je vlasnik kapetanija pristaništa, mora na pramčanom dijelu u toku dana isticati urpavni znak odnosno plamenac bijele boje u obliku ravnokrakog trokuta razmjera 2:1. U sredini plamenca s obje strane nalazi se znak za raspoznavanje iz članka 58. stavka 2. ovog pravilnika.
VIII. NADZOR
Članak 64.
Nadzor nad gradnjom i sposobnošću čamaca za plovidbu vrši kapetanija.
Ako kapetanija u vršenju nadzora utvrdi da čamac ima nedostataka koji bitno ne ugrožavaju sigurnost plovidbe čamca, naredit će vlasniku čamca da ih ukloni u određenom roku, ali ne duljem od 30 dana.
Ukoliko se u datom roku mane i nedostaci ne uklone, kapetanija će voditelju čamca oduzeti dozvolu za plovidbu i o tom obavijestiti kapetaniju koja je izdala dozvolu.
IX. KAZNENE ODREDBE
Članak 65.
Novčanom kaznom od 1.000 do 2.500 dinara kaznit će se za pomorski prekršaj odnosno prekršaj unutrašnje plovidbe (u daljnjem tekstu: prekršaj) pravna ili građansko pravna osoba, ako:
1. čamac ne podvrgne osnovnom, redovnom ili izvanrednom pregledu kada je to propisano (članak 6. st.1) ili ne podnose prijavu o gradnji čamca s tehničkom dokumentacijom kapetaniji ili ispostavi na odobrenje (članak 33.);
2. čamac prevozi veći broj osoba ili veću količinu tereta nego što dopušta njegova nosivost (članak 20. str. 6);
3. čamcem bez mehaničkog porivnog uređaja vrši prijevoz putnika na relacijama duljim od jedne nautičke milje na moru odnosno dva kilometra na unutrašnjim plovnim putovima ili prevozi putnike na relacijama čije putovanje traje neprekidno dulje od tri sata a čamac nije opremljen higijenskim uređajima s nužnikom i pitkom vodom (članak 16. stavak 1. i 2);
4. čamac koji bez propisane opreme prevozi putnike u obalnom moru odnosno unutrašnjim plovnim putevima Republike Hrvatske (članak 28);
5. čamcem za privredne svrhe upravlja osoba koja nije osposobljena za upravljanje (članak 36. st. 1. toč. 1, 2. i 3);
6. čamac namijenjen za prijevoz putnika ili tereta nema člana posade ili gliser kojim se vrši obuka skijaša, nema osobu koja nadzire skijaša (članak 37.);
7. iznajmi čamac jugoslavenskom ili stranom državIjaninu protivno odredbama članka 40:
8. ako motorni čamac namijenjen za prijevoz putnika ne udovoljava odredbi članka 18. ovog pravilnika;
9. čamac plovi ili se zadržava na vodi a nije upisan u očevidnik čamaca (članak 41. st. 1);
10. čamac plovi a nema oznaku iz članka 57. ili nema propisano ispisanu oznaku ili oznaka i ime nisu ispisani na propisanom mjestu i propisani način (članak 58. i 59);
11. zahtjev za upis nastalih promjena koje se upisuju u očevidnik čamaca ne podnese u roku od 30 dana od dana nastalih promjena (članak 49. st. 2);
12. u roku od 30 dana od dana nastale promjene ne prijavi promjenu sjedišta odnosno prebivališta ili područje na kojem se čamac pretežno zadržava i koristi (članak 51. st. I);
13. na čamac za privredne odnosno neprivredne svrhe ne ispišu novu oznaku u roku propisanim ovim pravilnikom (članak 51);
14. oznaka i ime čamca nisu uredno ispisani (članak 15. čamac dok plovi nema dozvolu za plovidbu (članak 56).
Za prekršaje iz stavka 1. ovog članka kaznit će se novčanom kaznom od 500 do 1.000 dinara i odgovorna osoba u pravnoj osobi odnosno građansko-pravnoj osobi kao i vlasnik čamca.
Članak 66.
Novčanom kaznom od 500 do 1.000 dinara kaznit će se osoba koja upravlja čamcem ako:
1. upravlja čamcem kojem je istekao rok za redovni pregled (članak 8. stavak 1.);
2. čamcem bez mehaničkog porivnog uređaja prevozi putnike na relacijama dužim od jedne nautičke milje na moru odnosno dva kilometra na unutarnjim plovnim putevima (članak 16. stavak 1);
3. prevozi veći broj osoba ili veću količinu tereta nego što dopušta njegova nosivost (članak 20. stavak 6);
4. prevozi putnike obalnim morem odnosno unutrašnjim plovnim putevima bez propisane opreme (članak 28);
5. upravlja motornim čamcem namijenjenim za prijevoz putnika koji ne ispunjava uvjete iz članka 18. ovog pravilnika;
6. upravlja čamcem na kojem nije ubilježeno nadvođe (članak 21. stavak 4);
7. upravlja čamcem namijenjenim za prijevoz putnika bez oznake najvećeg dozvoljenog broja osoba koji ne smije prevoziti ili gliserom bez oznake i broja na oplati boka propisane veličine (članak 26);
8. upravlja čamcem a nije propisno osposobljena za upravljanje čamcem (članak 38);
9. upravalja čamcem bez posade ili člana posade protivno članku 37. st. 1. i 2. ovog pravilnika;
10. obučava skijaša na vodi bez osobe koja nadzire skijaša (članak 37. stavak 3);
11. upravlja čamcem koji nije upisan u očevidnik (članak 41. st. 1);
12. upravlja čamcem bez oznake (članak 57) ili nema propisano ispisanu oznaku ili oznaka i ime nisu ispisani na propisanom mjestu i propisani način (članak 58. i 59);
13. upravlja čamcem u vezi kojeg su nastale promjene koje se upisuju u očevidnik čamaca promjena sjedišta odnosno prebivališta ili promjena područja na kojem se čamac pretežno zadržava i koristi, a one nisu prijavljene u roku od 30 dana od dana njihovog nastanka (članak 49. st. 2. i č1. 51);
14. ne prijavi nezgodu ćamca u roku iz članka 9. stavka 2. ovog pravilnika.
Članak 67.
Novčanom kaznom u iznosu od 500 dinara kaznit će se osoba koja upravlja čamcem ako:
1. u plovidbi nema dozvolu za plovidbu i uvjerenje o i osposobljenosti za upravljanje čamcem (članak 56);
2. uprsvlja iznajmljenim čamcem a nije osposobljena za upravljanje čamcem u smislu članka 40. stavka 1. ovog pravilnika;
3. plovi čamcem koji se ne upisuje u očevidnik čamaca na udaljenosti većoj od l000 metara od priobalnog i otočnog pojasa (članak 34. stavak 3):
4. upravlja čamcem koji nema uredno ispisanu oznaku (članak 61) ili ako vije zastavu na čamcu koja nije u urednom stanju (članak 62).
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 68.
Osposobljenost za voditelja čamca priznaje se osobama:
a) koje imaju stečeno zvanje u jugoslavenskoj trgovačkoj mornarici odnosno brodarstvu unutrašnje plovidbe; i
b) koje su u Jugoslavenskoj ratnoj mornarici završile podoficirsku ili oficirsku školu.
Na traženje osoba iz stavka 1. ovog člana kapetanija će izdati uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca uz predočenje dokaza o ispunjavanju propisanih uvjeta.
Članak 69.
Čamci kojima su granice plovidbe određene prema odredbama članka 34. ovog pravilnika mogu i dalje ploviti u tim granicama plovidbe.
Članak 70.
Čamci koji su do stupanja na snagu ovog pravilnika bili upisani u očevidnik čamaca mogu se preupisivati po njegovim odredbama prvog redovnog ili izvanrednog pregleda čamaca, promjene vlasnika čamaca ili drugih promjena koje se upisuju.
Članak 71.
Očevidnici čamaca vodeni do stupanja na snagu ovog pravilnika ostaju javne knjige i trajno se čuvaju.
Članak 72.
Oznaka i ime čamca korišteni do stupanja na snagu ovog pravilnika, koristit će se do prvog pregleda čamca.
Članak 73.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o utvrđivanju sposobnosti čamaca za plovidbu ("Narodne novine" br. 23/73, 25/74 i 7/85). Pravilnik o upisu čamaca ("Narodne novine", br. 36/79 i 7/75) i Pravilnik o načinu određivanja oznake i imena čamaca ("Narodne novine", br. 36/79, 25/80, 43/81, 10/84 i 7/85).
Članak 74.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od objave u Narodnim novinama.
Zagreb, 11. VI1. 1991.
Ministar pomorstva
Dr Davorin Rudolf, v.r.
i
Ministar prometa i veza
Prof. dr. Josip Božičević, v.r.
Obrazac br. 1 REPUBLIKA HRVATSKA REPUBLIC OF CROATIA MINISTARSTVO MINISTRY OF LUČKA KAPETANIJA (KAPETANIJA PRISTANIŠTA)_________________________________ HARBOUR MASTER OFFICE ISPOSTAVA_______________________________________ BRANCH OFFICE Klasa:__________________________ Klasa Broj ____________________________ No. Datum__________________________ Date PRIJAVA HAVARIJE ČAMCA ACCIDENT REPORT Ime i prezime voditelja čamca Adresa i telefon.br. Name of operator______________________ Address and telephone, No.________ _______________________________________ ___________________________________ Broj, datum i mjesto izdavanja uvjerenja o osposobljenosti za voditelja čamca Number, date and place of issue boat leaders licence________________________________ Ime, prezime i adresa vlasnika čamca Čamac je unajmljen da ne Name and address of the owner______ Rented boat ___yes __no _____________________________________ Broj i oznake čamca Ime Boat number _______________________ Name______________________________ _____________________________________________________________________________ Tip čamca Podaci o trupu Motor-propulsija Type of boat Hull material Motor-Engine motorni čamac bez kabine drveni unutarnji open motor boat wood inboard motorni čamac s kabinom stakloplastika izvanbrodski cabin motor boat fiberglass outboard čamac na jedra ostalo dizel sail boat other diesel Namjena čamca čamac na vesla Assignation benzin rowboat gasoline ostalo sport i razonoda snaga other pleasure horsepower__ kW Dimenzija čamca privredne svrhe broj boat data business No______________ Dužina Visina Godina gradnje čamca Lenght ______m Depth Year of building________ Širina GT Zadnji pregled Beam Width_______ m GT Last survey____________ ____________________________________________________________________________________ PODACI 0 NEZGODI ACCIDENT DATA Datum, vrijeme, mjesto (detaljno označiti) Date, time and location (give,location precisely)___________________________________ Vremensko stanje Weather condition vedro more mirno temperatura zraka clear calm sea air temperature_____ Co oblačno more umjereno valovito brzina vjetra cloudy rough wind speed magla vrlo valovito fog very rough kiša jaka morska struja rain strong current snijeg stanje vjetra i mora prema vrem.prog. snow weather as forecest vidljivost dobra vrijeme različito od prognoziranog visibility good Not as forecast vidljivost slaba vremenska prognoža nije dobivena poor visibility No forecast obtained ____________________________________________________________________________________ Aktivnost za vrijeme nezgode Vrsta nezgode Operation at time of accident Type of accident pristajanje uz obalu nasukanje approaching dock grounding u plovidbi prevrtanje crusing capsizing u tegljenju naplavljivanje/prodor vode towing floođing skijanje na vodi potonuće water skiing sinking privezan uz obalu požar ili ekeplozija motora tied to dock fire or explosion of engine usidren požar trupa at anchor fire hull ukrcaj goriva sudar s drugim brodom ili čamcem fueling collision with vessel ribarenje sudar s fiksnim objektom fishing collision with fixed object ostalo sudar s plutajućim objektom other collision with floating object gubitak opreme fall of equipment gubitak čamca fall of boat ____________________________________________________________________________ UZROK HAVARIJE PREMA MIŠLJENJU VODITELJA ČAMCA CAUSE OF ACCIDENT IN OPERATOR'S OPINION vremenska nepogoda nepravilno krcanje ____kvar na opremi weather condition inproper loading ____ fault on equipment velika brzina slaba vidljivost ostalo excessive speed restricted visibility other__________________ _________________ nedovoljna pažnja oštećenja na trupu no proper lookout fault on hull prekrcaj kvar na motoru overloading fault on machinery OSTALI PODACI OTHER INFORMATION Broj ozlijedenih u nezgodi Broj poginulih u nezgodi Number of the injured_______________ Number of killed___________ Da li je čamac bio opremljen propisanom opremom za spašavanje? Was the boat equipped with approved life saving equipment? da ne yes no Procjena šteta Damage estimated _________________ din Opis oštećenja Descripton of damage______________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ Voditelj ili vlasnik čamca Ovlašteni radnik kapetanije Boat leader (operator) or owner Harbour Master Officer in Charge __________________________________ _________________________________ Obrazac br. 2. OBRAZAC UVJERENJA O OSPOSOBLJENOSTI ZA VODITELJA ČAMCA Obrazac uvjerenja otisnut je na tvrdom listu bijele boje veličine 1l0 x 7o mm a umetnut je u prozirni uvez od plastične mase. (Prednja strana) ____________________________________________________________________________________ REPUBLIKA HRVATSKA MINISTARSTVO KAPETANIJA Reg. broj : (mjesto za sliku) UVJERENJE o osposobljenosti za, voditelja čamca ____________________________ (ime i prezime) ________________________________________ (mjesto i datum rođenja) ____________________________________________________________________________________ (Poleđina) ____________________________________________________________________________________ Na osnovi čl. 36. st.1. toč. 4. Pravilnika o čamcima ("Narodne novine", br. 39/91) smije s navršenih 15 godina starosti upravljati čamcima za sport i razonodu izuzev glisera i motornih čamaca, a s navršenih 18 godina starosti gliserima bez obzir U___________________________ Dana_______________________ ____________________________________ (potpis ovlaštene osobe) ____________________________________________________________________________________ Obrazac br. 3 strana 1: REPUBLIKA HRVATSKA MINISTARSTVO KAPETANIJA_______________________ Ispostava__________________________ ZAHTJEV ZA UPIS ČAMCA ____________________vlasnik, šuvlasnik, moli upls čamca sljedećih katakterlstika: tip čamca_______________________ dužina _________, širina____________, visina______________ mjesto i godtna gradnje_________________________________ GT__________ Pogon: vesla/jedra/ motora. Čamac se koristi za privredne - neprivredne - javne svrhe. Podnosilac zahtjeva ___________________________ ime i prezime/naziv _____________________________ adresa/sjedište _____________________________ RJEŠENJE Odobrava se upis čamca gore navedenih karakteristika i vlasnika pod registarskom oznakom_________________ imena_______________________________. U____________________ M. P. Ovlaštena osoba _________________________ strana 2. PODACI O OBAVLJENOM PREGLEDU Pregled obavljen dana___________________________ i važi do dana__________________. taksa: Ovlaštena osoba: broj : M. P. _________________________ _____________________________________________________________ PODACI O OBAVLJENOM PREGLEDU Pregled obavljen dana___________________________ i važi do dana__________________. taksa: Ovlaštena osoba: broj : M. P. _________________________ _____________________________________________________________ PODACI O OBAVLJENOM PREGLEDU Pregled obavljen dana___________________________ i važi do dana__________________. taksa: Ovlaštena osoba: broj : M. P. _________________________ _____________________________________________________________ PODACI O OBAVLJENOM PREGLEDU Pregled obavljen dana___________________________ i važi do dana__________________. taksa: Ovlaštena osoba: broj : M. P. _________________________ _____________________________________________________________ strana 3. PODACI O PROMJENI VLASNIŠTVA ČAMACA ILI MOTORA Na osnovi kupoprodajnog (darovnog ugovora) rješenja o nasljeđivanju broj:_________________________________ od dana_____________________ , vlasnik čamca / motora marke,_____________ tvornički broj ____________________ od kW ______________________, na benzin-naftu, je ______________________________________________________ (ime, prezime i adresa) broj : Ovlaštena osoba: taksa: M. P. ________________________ ____________________________________________________________ PODACI O PROMJENI VLASNIŠTVA ČAMACA ILI MOTORA Na osnovi kupoprodajnog (darovnog ugovora) rješenja o nasljeđivanju broj:_________________________________ od dana_____________________ , vlasnik čamca / motora marke,_____________ tvornički broj ____________________ od kW ______________________, na benzin-naftu, je __________________________________________________ (ime, prezime i adresa) broj : Ovlaštena osoba: taksa: M. P. ________________________ _____________________________________________________________ strana 4. OSTALE NAPOMENE u vezi sa čamcem, motorom ili vlasnikom ______________________________________________________________ OBRAZAC DOZVOLE ZA PLOVIDBU ČAMCA Obrazac br. 4 Dozvola za plovidbu čamca je velićine 105 x 80 mm, koju čini 10 listova koji se nalaze u tamnoplavom polutvrdom uvezu. (Prednja strana korica - tamnoplavi - polutvrdi uvez) __________________________________________________________________________ DOZVOLA ZA PLOVIDBU ČAMCA _________________________________________________________________________ (Prva strana) __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ (Druga strana) __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ REPUBLIKA HRVATSKA __________________________________________________________________________ MINISTARSTVO ZAGREB KAPETANIJA_____________________________ ISPOSTAVA______________________________ Broj :____________________________________ Datum:__________________________________ 1. Podaci o čamcu __________________________________________ __________________________________________ OZNAKA ČAMCA Ime:______________________________________ Luka upisa: _____________________________ Tip čamca i materijal grade: _________________________ Mjesto i godina gradnje:___________________ __________________________________________ Broj osoba koje čamac može prevoziti ___________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ ________________ m _________________m ________________m dužina širina visina GT __________________ ____________________ ___________________ ____________________ NOSIVOST __________________________tona POGON:___________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ 2. Namjena čamca a) čamac za neprivredne svrhe b) čamac za privredne svrhe I. za obavljanje ribolova II. za prijevoz tereta III. za prijevoz putnika c) čamac za javne svrhe 3. Djelatnost odobrena rješenjem: __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ 4. Broj posade i kvalifikacija: __________________________________________________________________________ a) voditelj čamca b) mornar motorist c) ________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ 5. Podaci o vlasniku __________________________________________________________________________ Vlasnik čamca, naziv odnosno Dijelovi ime i prezime, sjedište odnosno prebivalište __________________________________________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ __________________________________________________________________________ Promjena vlasništva __________________________________________________________________________ Vlasnik čamca, naziv odnosno Dijelovi ime i prezime, sjedište odnosno prebivalište __________________________________________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ Br._____________________ ____________________________________________ Mjesto i datum M.P. _____________________________________ potpis ovlaštene osobe __________________________________________________________________________ Promjena vlasništva __________________________________________________________________________ Vlasnik čamca, naziv odnosno Dijelovi ime i prezime, sjedište odnosno prebivalište __________________________________________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ Br. _____________________ ____________________________________________ Mjesto i datum M.P. _____________________________________ potpis ovlaštene osobe __________________________________________________________________________ Promjena vlasništva __________________________________________________________________________ Vlasnik čamca, naziv odnosno Dijelovi ime i prezime, sjedište odnosno prebivalište __________________________________________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ Br. _____________________ ____________________________________________ Mjesto i datum M.P. _____________________________________ potpis ovlaštene osobe __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ OPREMA ČAMCA 1. Sidro odgovarajuće težine sa sidrenim užetom od 25 do 100 m dužine i 2 užeta za privez dužine 10 m odgovarajućeg promjera; 2. Bitvu ili neki uređaj za privez čamca; 3. Rezervno ručno rudo ako kormilari pomoću kormilarskog uređaja; 4. Ručnu sisaljku - kablić s ispolcem; 5. 2 vesla odgovarajuće dužine sa 4 palca - rašlje - čaklja; 6. Propisna svjetla odabranog tipa; 7. Kompas s osvjetljenjem odabranog tipa; 8. Ažurirane pomorske karte za područje plovid, be i knjige: Popis svjetionika, Peljar Jadranskog mora, te šestar i 2 nautička trokuta; 9. Sredstvo za zvučno oglašavanje; l0. Sjekiru i najmanje 1 prijenosni protupožarni aparat ; 11. 3 crvene ručne buktinje i 3 crvene rakete odabranog tipa; __________________________________________________________________________ 12. Ormarić ili kutiju prve pomoći s odgovarajućim sadržajem; 13. Jedan kolut za spašavanje odabranog tipa (sa 25 m užeta promjera 6 mm) postavljen na pristupačnom mjestu i prsluke za spašavanje odabranog tipa prema broju osoba koje čamac može prevoziti, od čega najmanje 10% prikladnih za djecu s oznakom čamca; 14. Šator odnosno platno za zaštitu od sunca; 15. Komplet alata za održavanje mehaničkog porivnog ili drugog uređaja kao i odgovarajuću količinu rezervnih dijelova koji osiguravaju rad uređaja; 16. Konkavni retrovizor za gliser koji vrši vuču skijaša i sigurnosnu narukvicu za motor glisera;. 17. Baterijsku lampu; 18. Brodsku UKV radio-stanicu odabranog tipa. __________________________________________________________________________ 6 Pregled čamca: Broj :_________________________________________ Datum podneska:_____________________________ Pregled važi do:_______________________________ M. P. __________________ datum _____________________________ potpis ovlaštene osobe Broj :__________________________________________ Datum podneska:______________________________ Pregled važi do:________________________________ M. P. _________________ datum ______________________________ potpis ovlaštene osobe __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Broj :_________________________________________ Datum podneska:_____________________________ Pregled važi do:_______________________________ M. P. __________________ datum _____________________________ potpis ovlaštene osobe Broj :__________________________________________ Datum podneska:______________________________ Pregled važi do:________________________________ M. P. _________________ datum ______________________________ potpis ovlaštene osobe __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Broj :_________________________________________ Datum podneska:_____________________________ Pregled važi do:_______________________________ M. P. __________________ datum _____________________________ potpis ovlaštene osobe Broj :__________________________________________ Datum podneska:______________________________ Pregled važi do:________________________________ M. P. _________________ datum ______________________________ potpis ovlaštene osobe __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ IZVOD IZ PRAVILNIKA O ODRŽAVANJU REDA U LUKAMA I PRISTANIŠTIMA, TE NA OSTALIM DIJELOVIMA OBALNOG MORA I UNUTRAŠNJlH PLOVNIH PUTOVA Gliseri, motorni čamci i jedrilice prilikom plovidbe obalnim morem ne smiju se približavati obali na udaljenosti manjoj od, i to: - gliseri koji glisiraju ili wku skijgše te plovila na vodeni mlazni pogon . . . . . 300 m - motorni ćamci i jedrilice. . . . . . . . . . .........................................................50 m Čamci na vesla smiju ploviti obalnim morem i na udaljenosti manjoj od 50 m od obale. U vodenom prostranstvu pored kupališta čamci moraju ploviti na udaljenosti većoj od 100 m od ograde (na morskoj površini) uređenog kupališta, odnosno 150 metara od obale prirodnog kupališta. Gliseri i plovila na vodeni mlazni pogon mogu glisirati samo na udaljenosti većoj od 300 metara od obale i na području na kojem nije zabranjeno glisiranje. Skijaši na vodi - moru mogu učiti skijati samo na područjima koja su za to određena i na propisan način označena. Osobe koje obavljaju podvodni ribolov ili neku drugu aktivnost pod vodom - morem, moraju za vrijeme ronjenja pod vodenom površinom za sobom povlačiti žuti ili narančasti balon. promjera koji ne smije biti manji od 30 cm. __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ IZVOD IZ PRAVILNIKA O ČAMCIMA Osposobljenost čamca za plovidbu utvrduje se pregledom. Pregled čamca vrši lučka kapetanija odnosno Ispostava, ako to zahtijevaju posebni uvjeti. Kapetanija može povjeriti pregled Jugoslavenskom registru brodova. Pregled ćamaca može biti: osnovni - redovni i izvanredni. Osnovnom pregledu podliježu svi čamci. Osnovni pregled vrši se prije upisa čamca u Očevidnik kao i poslije svake obnove ili rekonstrukcije čamca. Redovni pregled čamca vrši se povremeno ovisno o njihovoj namjeni, i to za čamce koji su namijenjeni za: 1. prijevoz putnika i skijanje na vodi - svake godine; 2. javne i privredne svrhe - svake dvije godine; 3. vlastite potrebe - svakih pet godina za čamce dulje od 5 metara. Izvanrednom pregledu podliježu svi čamci koji su pretrpjeli nezgodu na moru (nasukanje, sudar, potapanje, požar i slično). Osoba koja upravlja čamcem koji je pretrpio pomorsku nezgodu dužna je u roku od 24 sata o tome podnijeti prijavu kapetaniji ili njenoj ispostavi. Ako se nezgoda dogodila izvan područja sjedišta kapetanije odnosno njene ispostave prijava se mora podnijeti Za vrijeme plovidbe čamcem osoba koja njime upravlja dužna je kod sebe imati dozvolu za plovidbu čamca i uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca. Zahtjev za upis nastalih promjena podnosi se u roku od 30 dana od dana nastalih promjena. __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ GRANICE PLOVIDBE ČAMCA I. ČAMCI ZA NEPRIVREDNE SVRHE (sport, razonoda i osobne potrebe) a) u granicama obalnog mora SFRJ ne udaljujući se više od 4 Nm prema otvorenom moru računajući od osnovne linije teritorijalnog mora, odnosno unutrašnjim vodama Jugoslavije. b) obalnim morem SFRJ. c) u obalno more susjednih zemalja ploveći uz jugoslavensku obalu. d) u granicama______________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ II. ČAMCI ZA PRIVREDNE SVRHE (prijevoz putnika ili robe uz naplatu, obavljanje ribolova, vađenje šljunka, kamenja i dr.) a) u granicama obalnog mora SFRJ b) u granicama unutrašnjih morskih voda c) u obalno more susjednih zemalja ploveći uz jugoslavensku obalu. d) u granicama______________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ PRIMJEDBE: __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Sjedište lučke Sjedište lučke kapetanije odnosno Oznake kapetanije odnosno Oznake kapetanije pristaništa kapetanije pristaništa ili ispostava kapetanije ili ispostave kapetanije __________________________________________________________________________ Baška BŠ Primošten PŠ Biograd n/m BG Pula PU Božava BŽ Punat PN Cavtat CT Rab RB Cres CS Rabac RC Crikvenica CK Raša-Trget RŠ Dubrovnik DB Rijeka RK Hvar HV Rogač RČ Ist IT Rogoznica RG Jablanac JB Rovinj RV Jelša JL Sali SA Jurjevo JV Senj SE Karlobag KB Silba SL Komiža KŽ Sisak SK Korćula KO Slavonski Brod SB Kraljevica KR Sobra SR Krk KK Split ST Mali Lošinj ML Starigrad (Split) SG Malinska MK Starigrad (Zadar) SD Makarska MA Ston SN Maslenica MC Sućuraj SĆ Metkovič MT Sumartin SM Milna MN Supetar SU Mošćenička Draga MD Šibenik ŠB Novalja NV Šilo ŠL Novi Vinodolski NO Tijesno TJ Novigrad (Zadar) NG Trogir TG Novigrad (Pula) ND Trpanj TP Omiš OŠ Trstenik TT Omišalj OM Ubli-Lastovo UB Opatija OP Umag UM Osijek OK Vela Luka VL Pag PG Vis VS Ploče PL Vodice VD Poreč PO Vukovar VK Preko PR Zadar ZD