Zakoni i propisi - Pravni savjeti 36 24.07.1991 Pravilnik za utvrđivanje lokacije i minimalnih uvjeta za projektiranje i uredenje autobusnih stajališta na javnim cestama
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

PODUZEĆE "HRVATSKE CESTE"

Na temelju članka 32. Zakona o javnim cestama ("Narodne novineč. br. 42/90) i članka 52. Statuta Poduzeća -Hrvatske ceste" ("Narodne novine". br. 57/90) Upravni odbor Poduzeća "Hrvatske ceste", na sjednici održanoj 1. srpnja 1991. godine, uz suglasnost ministra za promet i veze donosi

PRAVILNIK

za utvrđivanje lokacije i minimalnih uvjeta za projektiranje i uredenje autobusnih stajališta na javnim cestama

I. OPĆE ODREDBE

Članak l.

Ovim pravilnikom utvrđuju se lokacija tehnički normativi i minimalni uvjeti koje moraju ispunjavati autobusna stajališta na javnim cestama izvan naselja i na dijelu javnih cesta u naselju.

II. LOKACIJA AUTOBUSNIH STAJALIŠTA

Članak 2

Lokaciju autobusnih stajališta uvjetuju prometne potrebe koje ovise o tokovima pješaćkog prometa i lokalnim prilikama na terenu. te tehnički elementi ceste i sigurnost prometa na njoj.

Članak 3.

Zahtjev za odredivanje lokacije autobusnog stajališta na javnoj cesti podno5i 5e Poduzeću.Hrvatske ceste".

Članak 4.

Postupak utvrđivanja lokacije iz članka 3. ovog pravilnika provodi Poduzeće "Hrvatske ceste".

Poduzeće "Hrvatske ceste" osniva komisiju koju čine predstavnici :

- podnositelja zahtjeva

- nadležnog općinskog organa uprave

- Poduzeća.Hrvatske ceste".

Poduzeće "Hrvatske ceste" na temelju nalaza i mišljenja komisije donosi odluku o lokaciji autobusnog stajališta. Troškove postupka snosi podnositelj zahtjeva.

Članak 5.

Lokacija autobusnih stajališta za javne ceste u fazi izgradnje ili rekonstrukcije utvrđuje se uvjetima uređenja prostora za tu cestu.

III. GRADNJA AUTOBUSNIH STAJALIŠTA

Članak 6.

Autobusno stajalište gradi se na temelju projekta autobusnog stajališta odnosno projekta za izgradnju ili rekonstrukciju javnih cesta.

Članak 7.

Autobusno stajalište gradi se na dionici javne ceste sa uzdužnim nagibom ne većim od 5%.

Iznimno se, a uz dokumentirano ekonomsko-tehničko obrazloženje, autobusno stajalište gradi i na dionici ceste s većim uzdužnim nagibom, ali ne većim od 10%.

Članak 8.

Na križanju cesta autobusno stajalište gradi se najmanje 20 m poslije križanja u smjeru vožnje autobusa (skica 1).

Članak 9.

Na križanju javnih cesta u naselju može se odstupiti od normanle vrijednosti iz članka 8. ovog pravilnika uz ekonomsko-tehničko obrazloženje.

Članak 10.

Autobusna stajališta grade se izvan kolnika uz desni rub kolnika za svaki prometni smjer.

Kod kolničkog traka s više prometnih trakova, autobusno stajalište gradi se uz krajnji desni prometni trak.

Članak 11.

Autobusna stajališta grade se na dionici javne ceste gdje je najmanja ukupna pregledna dužina jednaka 1,5 dužine zaustavnog puta (skica 2).

Članak 12.

Na dvosmjernoj javnoj cesti autobusna stajališta grade se u paru i to tako da se u smjeru vožnje prije nailazi na stajalište s lijeve strane javne ceste (skica 3a).

Međusobni razmak krajnih točaka autobusnih stajališta ne smije biti manji od 50 m na magistralnim cestama i ne manji od 30 m na regionalnim i lokalnim cestama.

Iznimno od stavka 2. ovog članka autobusna stajališta mogu se graditi tako da se prvo nailazi na desno autobusno stajalište.

- Medusobni razmak krajnih točaka autobusnih stajališta ne smije biti manji od 50 m (skica 3b).

IV. OBLIKOVANJE AUTOBUSNIH STAJALIŠTA

Članak 13.

Oblikovanje autobusnog stajališta mora biti prilagođeno vozno-tehničkim uvjetima ceste na kojoj je locirano.

Brzine odvajanja određuju se na osnovi uvjeta sigurnosti prometa.

Najmanji elementi za dimenzioniranje autobusnog stajališta određuju se na osnovi brzine kojom se autobus odvaja s kolnika ceste na početku autobusnog stajališta (skica 4 i tabela 1).

Kut što ga tvori os ceste s osi.odvojne trake u stajalište ne smije biti veći od 12 stupnjeva.

Članak 14.

Maksimalna brzina odvajanja na temelju koje se određuju minimalni tehnički elementi odvojne trake je 60 km/h, bez obzira na to da li tehnički elementi na toj cesti omogućuju i veću brzinu.

Članak 15.

Najmanje dimenzije slobodnog profila autobusnog stajališta, u koji ne smije zadirati nikakva stalna zapreka vidljive su na skici 5.

Članak l6.

Širina prostora za stajanje autobusa mora biti najmanje 3,0 m računajući od vanjskog ruba kolnika ceste, odnosno vanjskog ruba rigola, do unutrašnjeg ruba rubnjaka perona

Dužina prostora za stajanje autobusa iznosi najmanje 15,0 m za jedan autobus. najmanje 26,0 m za dva autobusa (kod intenzivnog autobusnog prometa), a za zglobni autobus najmanje 18,0 m (tabela 2).

Širina izdignutog perona iznosi najmanje 2,0 m (iznimno 1,5 m) računajući od unutarnjeg ruba rubnjaka perona.

Dužina perona jednaka je dužini prostora za stajanje autobusa.

Najmanji radius krivina kolnika za zglobni autobus iznosi za unutarnji polumjer 9,5 a za vanjski polumjer iznosi 16,0 m (skica 6):

Članak 17.

Najmanji poprečni pad autobusnog stajališta iznosi 2,5%. Duž autobusnog stajališta treba izvesti bankinu i objekte za odvodnju.

Odvodnja oborinske vode sa autobusnog stajališta mora biti tako riješena da se voda ne slijeva na cestu.

Autobusno stajalište mora biti obrubljeno uzdignutim rubnjacima

Članak 18.

Autobusno stajalište i peron na javnoj cesti sa suvremenim kolničkim zastorom gradi se sa suvremenim kolničkim zastorom.

Kolničku konstrukciju autobusnog stajališta treba dimenzionirati na osovinski pritisak od 82 kN/m s proračunom. utjecaja smrzavanja.

V. OPREMANJE AUTOBUSNIH STAJALIŠTA

Članak 19.

Autobusno stajalište obilježava se vertikalnom i horizontalnom prometnom signalizacijom u skladu s važećim propisima.

Prometni znak "autobusno stajalište" postavlja se na početku autobusnog stajališta.

Članak 20.

Na peronu se postavlja tabla s imenom stajališta i izvatkom iz voznog reda.

Članak 21.

Na peronu autobusnog stajališta može se izgraditi natkriti prostor za putnike.

Na dionici javne ceste natkriti prostori za putnike u , pravilu su istog tipa, poštujući lokalne klimatsko-geografske uvjete.

Članak 22.

Okoliš autobusnog stajališta mora biti hortikulturno uređen.

Na peronu autobusnog stajališta treba postaviti koš za smeće.

Uređenjem autobusnog štajališta mora se urediti pristup pješaka na stajalište.

VI. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 23.

Skice broj 1 do 6 te tabele 1 i 2 prilog su ovom pravilniku i čine njegov sastavni dio.

Članak 24.

Na dan stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o minimalnim uvjetima za projektiranje i izgradnju autobusnih stajališta ("Narodne novine", br. 25/85)

Članak 25.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Broj : 345-03-03- 13222/ 1991.

Zagreb. 1. srpnja 1991.

Predsjednik Upravnog odbora Poduzeća "Hrvatske ceste"

prof, dr, Dražen Topolnik, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.

SKICA 1: Najmanja udaljenost autobusnog stajališta od križanja

SKICA 2: Pregledna dužina kod uključivanja autobusa u promet na cesti

P = ukupna pregledna dužina

P1 = pregledna dužina u smjeru suprotnom od kretanja autobusa

P2 = pregledna dužina u smjeru kretanja autobusa

P2 " P1/2

SKICA 3: Položaj para nasuprotnih stajališta

3a) pravilan položaj

D " 50 m za magistralne ceste

D " 30 m za regionalne i lokalne ceste

3b) Izniman položaj

D " 50 m za magistralne, regionalne i lokalne ceste

SKICA 4: Najmanji elementl za projektiranje i uređenje autobusnlh stajališta

l1 - dužina odvojne trake

l2 - dužina uključne trake

d - dužina trake za stajanje ,

a - minimalna širina trake za stajanje

b - širina perona (min b - 2,0 m)

R1, R2, R3, R4 - radiusi zaobljenja

t1, t2, t3, t4 - tangente zaobljenja

L - ukupna dužina stajališta

SKICA 5: Slobodni profil stajališta

slobodnl prgfil

poprečni presjek autobusa

SKICA 6. Najmanji radiusi krivina kolnika za zglobne autobuse

TABELA 1:Najmanji elementi za dimenzioniranje autobusnog stajališta

__________________________________________________________________________
V       a       11      12      R1      R2      R3      R4      t1      t2      t3      t4
__________________________________________________________________________
km/h    m       m       m       m       m       m       m       m       m       m       m
__________________________________________________________________________
30      3,0     16,0    15,0    40      40      20      40      3,8     2,8     2,0     4,0
40      3,0     17,0    15,0    60      40      20      40      5,3     3,5     2,0     4,0
50      3,0     25,0    15,0    90      60      20      50      5,4     3,6     1,9     4,7
60      3,5     38,0    18,0    130     90      30      60      6,0     4,2     2,9     5,8
__________________________________________________________________________


TABELA 2: Ukupna dužina stajališta ovisno o vrsti autobusa
__________________________________________________________________________
Brzina odvajanja                jedan autobus           dva autobusa            zglobni autobus
__________________________________________________________________________
                                d = 15 m                d = 26 m                d = 18 m
__________________________________________________________________________
V                               L1      L               L1      L               L1      L
__________________________________________________________________________
km/ h                           m       m               m       m               m       m
__________________________________________________________________________
30                              46,0    53,8            57,0    64,8            49,0    56,8
40                              47,0    56,3            58,0    67,3            50,0    59,3
50                              56,0    66,1            67,0    78,1            59,0    69,1
60                              71,0    82,8            82,0    93,8            74,0    85,8
__________________________________________________________________________