Zakoni i propisi - Pravni savjeti 34 16.07.1991 Pravilnik o kriterijima i uvjetima za sufinanciranje razvojnih programa
     
   

Internet i poslovne usluge za poduzetnike


Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge

Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave.
Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice.

Link za opširnije informacije o izradi web stranica

 
 
     


Link na pregled svih poslovnih i internet usluga



Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKI FOND ZA RAZVOJ

Na osnovi članka 60. Statuta Hrvatskog fonda za razvoj, Upravni odbor Hrvatskog fonda za razvoj na sjednici održanoj 25. lipnja 1991. godine donio je

PRAVILNIK

o kriterijima i uvjetima za sufinanciranje razvojnih programa

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Sredstvima Hrvatskog fonda za razvoj (u daljnjem tekstu: Fond) sufinanciraju se programi kojima se ostvaruju utvrđeni razvojni ciljevi gospodarske politike Republike, a osobito oni programi kojima se utječe na uspostavljanje povoljnije privredne strukture, te otklanjaju ili ublažavaju neravnomjernosti u regionalnom razvitku, i kroz to doprinosi rješavanju socijalnih problema u Republici.

Članak 2.

S ciljem ostvarivanja odredbi članka 1. ovog pravilnika, a u skladu s odredbama Zakona o Hrvatskom fondu za razvoj i odredbama Statuta Hrvatskog fonda za razvoj, sredstva Fonda koriste se za financiranje ili sufinanciranje razvojnih programa, otkup vrijednosnih papira i za druga trajna ulaganja u banke, programe restrukturiranja postojećih i osnivanje novih poduzeća, za otplatu obveza po kreditima odnosno otkup duga poduzeća, te za financiranje razvojnih programa koji su sastavni dio pretvorbe vlasništva društvenih poduzeća.

Članak 3.

Fond plasira sredstva isključivo po kriteriju profitabilnosti i sigurnosti.

Sredstva Fonda se plasiraju odnosno koriste prvenstveno za poticanje proizvodnog investiranja s naglaskom na razvoju malih i srednjih poduzeća.

Sredstva za sufinanciranje razvojnih programa odobravaju se u pravilu poduzećima s poznatim vlasnikom, te ocijenjenim bonitetom zajmotražioca.

Članak 4.

Usmjeravanje sredstava Fonda vrši se putem:

- kreditnog (su)financiranja, i

- nekreditnog (su)financiranja.

Privremeno neiskorištena sredstva Fond kratkoročno plasira na tržištu novca radi očuvanja njegove realne vrijednosti i ostvarivanje prinosa.

Članak 5.

S ciljem očuvanja vrijednosti sredstava Fonda i osiguravanja urednog izvršavanja njegovih obveza po odobrenim sredstvima kao i urednog vraćanja sredstava koja su Fondu stavljena na raspolaganje, svi plasmani Fonda moraju biti pokriveni instrumentima garancije:

- naplative bankarske garancije,

- hipoteka na imovinu, i

- osiguranje kredita kod osiguravajućih zavoda.

Bankarska garancija kao neopozivo jamstvo banke koja vrijedi do konačne otplate duga (osnovnog duga i kamate) na koju se ista odnosi treba biti izdana s klauzulom "na prvi poziv" ili "bez prigovora" čime se osigurava praktično bezuvjetno jamstvo banke da će platiti dospjelu obavezu vjerovniku ukoliko to ne učini glavni dužnik. Jamstvo s ovom klauzulom znači da dužnik (banka) ne može isticati uobičajene prigovore koji se inače mogu isticati u obvezno, pravnim odnosima.

U određenim slučajevima Fond može kao instrument garancije prihvatiti i cesiju potraživanja poduzeća dužnika u korist Fonda.

Kao polog za dobivanje kredita mogu poslužiti i dionice odnosno otkupljivanje dionica koje se stavljaju u polog za dobivanje kredita.

Članak 6.

Pod kreditnim financiranjem iz članka 4. ovog pravilnika smatra se:

- sufinanciranje razvojnih programa odobravanjem kredita na osnovi konkretnih investicionih projekata/programa,

- odobravanje sredstava poduzećima u leasing operacijama, kao određeni stand-by kredit investitoru, na način da bi se iz takvog kredita isplaćivale ugovorene rate partneru (bilo stranom - ukoliko Fond bude mogao raspolagati potrebnim deviznim sredstvima - bilo domaćem) od kojeg je preuzeta oprema u leasing, s tim da nakon isplate posljednje rate ona postaje vlasništvo investitora, a ovaj ostaje dužnik Fondu,

- factoring operacije u cilju podrške poduzećima. Ako poduzeće isporučuje svoje proizvode, u prvom redu kapitalna dobra, kupcu koji traži nabavku te robe na kredit, a samo poduzeće (proizvođač) nema sredstava da odobri kredit, Fond bi isplatio isporučioca i time preuzeo kreditno potraživanje od kupca, i sl.

Članak 7.

Pod nekreditnim financiranjem iz članka 4. ovog pravilnika smatra se:

- kupovina dionica odnosno obveznica,

- emitiranje dionica odnosno obveznica,

- sufinanciranje razvojnih programa putem kupovine vrijednosnih papira poduzeća,

- sufinanciranje putem otkupa dugova poduzeća i po toj osnovi stjecanja vlasničkog udjela u poduzeće/društvu,

- otkup potraživanja poduzeća od kupaca u inozemstvu,

- učestvovanje u financiranju programa/projekata putem izdavanja raznih garancija, i sl.

Kada se radi o ulaganjima Fonda u vrijednosne papire, Fond će ulagati sredstva samo u one obveznice koje imaju bonitet odnosno u dionice koje su naplative na burzi po cijenama po kojima bi Fond povratio realno uložena sredstva.

Članak 8.

Sredstva Fonda u pogledu globalne visine i namjene usmjeravanja, utvrđuju se programom rada i financijskim planom Fonda, pri čemu se u skladu s odredbom stavka 3. članka 11. Zakona o Hrvatskom fondu za razvoj usklađuje visina ulaganja za pojedine namjene sa sredstvima koja se posebno i osiguravaju za te namjene.

II. KRITERIJI PLASMANA SREDSTAVA S INVESTICIJSKOG RAČUNA

1. Korisnici sredstava

Članak 9.

Na sredstva za sufinanciranje razvojnog programa mogu konkurirati sve pravne i fizičke osobe koje obavljaju privrednu djelatnost i imaju sjedište na području Republike Hrvatske kao i strane pravne i fizičke osobe koje kroz zajedničko ulaganje investiraju u program koji se realizira na području Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: investitor).

Na sredstva za sufinanciranje razvojnog programa iz stavka 1. ovoga članka mogu u pravilu konkurirati samo poduzeća/društva s poznatim vlasnikom.

2. Podnošenje zahtjeva

Članak 10.

Zahtjev za sufinanciranje razvojnog programa podnosi se u pisanom obliku.

Uz zahtjev za sufinanciranje razvojnog programa iz članka 9. ovog pravilnika prilažu se:

1. investicijski program sačinjen u skladu sa Zajedničom metodologijom za ocjenjivanje društvene i ekonomske opravdanosti investicije i efikasnosti investiranja ("Službeni list SFRJ", br. 50/87), s ocjenom programa od strane poslovne banke investitora,

2. podaci o bonitetu zajmotražioca (investitora),

3. procjena vrijednosti imovine kada se radi o vlasnicima radnji, poljoprivrednicima i sl. koji kao garanciju za kreditnu sposobnost vraćanja sredstava daju hipoteku na tu imovinu.

Članak 11.

Za investicije čija predračunska vrijednost prelazi dinarsku protuvrijednost od 100 000 DEM investicijski program naveden u točki 1. stavka 2. članka 10. ovog pravilnika izrađuje se u skladu s Operativnim uputstvom za izradu investicijske studije - programa.

Za investicije čija je ukupna predračunska vrijednost manja od visine utvrđene prethodnim stavkom, investicijski program izrađuje se u skladu s Uputstvom za izradu, provjeru i praćenje manjih investicijskih projekata.

Za podnošenje zahtjeva iz stavka 2. ovog članka direktor Fonda može propisati standardizirane obrasce.

Članak 12.

Fond može zatražiti da se o određenom programu za koji se podnosi zahtjev Fondu za sufinanciranje očituje ministarstvo u čiju nadležnost spada konkretni program s gledišta njegove usklađenosti s gospodarskom politikom Republike.

Članak 13.

Zahtjev za sufinanciranje programa iz članka 10. ovog pravilnika s prilozima dostavlja se Fondu u dva primjerka.

Prilozi iz članka 10. ovog pravilnika koji se dostavljaju uz zahtjev za odobrenje kredita ne mogu biti stariji od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva.

3. Obrada zahtjeva

Članak 14.

Zahtjevi koji nisu predani s prilozima iz članka 10. ovog pravilnika vraćaju se podnosiocu zahtjeva neriješeni.

Članak 15.

Zahtjevi koji su podneseni skladno odredbama ovog pravilnika obrađuju se i pripremaju za rješenje.

U obradi zahtjeva Fond:

- provjerava gospodarsku opravdanost programa,

- provjera usklađenost programa s gospodarskom politikom i ocjenjuje gospodarsku i društvenu dobrobit programa za Republiku,

- vrednuje program,

- predlaže odluku o zahtjevu nosioca programa.

Članak 16.

Osnovni kriteriji za izbor investicijskih projekata koji će se sufinancirati sredstvima Fonda su:

- profitabilnost programa,

- visina neto deviznog priljeva,

- povećanje zaposlenosti,

- tehnološki razvoj,

- unapređenje životne sredine.

Prednost u sufinanciranju programa sredstvima Fonda imat će programi koji osiguravaju:

- veću stopu dobiti,

- veći neto devizni priljev,

- veće učešće suulagača,

- veći broj novih produktivnih radnih mjesta,

- veće smanjenje potrošnje sirovina po jedinici proizvoda.

Članak 17.

Programi koji su prema kriterijima iz članka 16. ovog pravilnika pozitivno ocijenjeni a realiziraju se u privredno nedovoljno razvijenim krajevima i krajevima sa specifičnim razvojnim problemima (prvenstveno jadranskim otocima) imat će prednost u realizaciji.

Prednost u realizaciji imat će i programi gdje je osigurano uđešće stranog partnera.

Članak 18.

U obradi zahtjeva Fond predlaže visinu kredita koji se odobrava za pojedini program, pri čemu je sredstvima Fonda moguće, u pravilu, financirati najviše dvije trećine ukupne predračunske vrijednosti investicije, dok u najmanje 25% predračunske vrijednosti investicije mora sudjelovati investitor s vlastitim sredstvima.

4. Uvjeti pod kojima se odobravaju krediti

Članak 19.

Kreditna sredstva za sufinanciranje razvojnih programa bilo kroz odobravanje kredita, bilo odobravanje sredstava u leasing ili factoring operacijama, odobravaju se uz sljedeće opće uvjete:

1. kamatna stopa u visini prosječne kamatne stope pod kojom kredite odobravaju banke i financijske institucije u tržišno razvijenim zemljama

2. rok otplate prema zahtjevu investitora a najduže do 7 godina

3. odgoda otplate (grace period) od 1 do 2 godine ovisno o vrsti programa

4. tromjesečni anuiteti

5. ugovaranje povrata realne vrijednosti kredita.

Visinu kamate iz podtočke 1. stavka 1. ovoga članka, utvrđuje Upravni odbor Fonda.

Utvrđena prosječna visina kamate služi kao osnovica prema kojoj se diferencirano utvrđuju kamate po pojedinim programima u zavisnosti od roka na koji se kredit odobrava te namjeni ulaganja (mala i srednja poduzeća, započinjanje djelatnosti i sl.).

Članak 20.

Povoljnije uvjete kreditiranja u smislu niže kamate, duIjeg roka otplate i dužeg grace perioda od utvrđenih u stavku 1. članka 19. ovog pravilnika imat će:

a) programi iz djelatnosti poljodjeljstva i stočarstva (ne uključujući prehrambenu industriju) i to:

- kamatnu stopu za 50% nižu od utvrđene u podtočki 1. stavka 1. članka 19. ovog pravilnika,

- rok otplate prema zahtjevu investitora a najdulje do 10 godina,

- grace period do 3 godine;

b) programi koji se realiziraju na području privredno nedovoljno razvijenih krajeva i krajeva sa specifičnim razvojnim problemima (prvenstveno jadranskih otoka) utvrđenih razvojnim dokumentom Republike, i to:

- kamatnu stopu za 35% nižu od utvrđene u podtočki 1. stavka 1. članka 19. ovog pravilnika,

- rok otplate prema zahtjevu investitora a najdulje do 10 godina,

- grace period do 3 godine.

Članak 21.

Kada se radi o programima infrastrukture lokalnog i regionalnog značaja na područjima koja imaju status privredno nedovoljno razvijenih krajeva i krajeva sa specifičnim razvojnim problemima (u prvom redu jadranskih otoka) Fond će financirati smao one objekte infrastrukture koji su uvjet odnosno preduvjet daljnjeg gospodarskog razvitka odredenog područja, pri čemu će prioritet biti na objektima vodoopskrbe.

Da bi se moglo kandidirati na sredstva Fonda za sufinanciranje programa infrastrukture potrebno je da je stupanj izgrađenosti takve infrastrukture, u privredno nedovoljno razvijenoj općini odnosno općini koja ima krajeve sa specifičnim razvojnim problemima i koja kandidira program, ispod prosječne izgrađenosti u Republici, odnosno kada se radi o otocima da je stupanj izgrađenosti takve infrastrukture na otoku ispod prosjeka Republike, da u sufinanciranju infrastrukturnih objekata postoje osigurani drugi izvori sredstava te da je za angažirana sredstva Fonda osiguran povrat.

Fond u takvim programima može učestvovati sa najviše 5o% predračunske vrijednosti investicije, na rok otplate do 10 godina, grace period do 2 godine te kamatne stope za 5o% niže od utvrđene u podtočki 1. stavka 1. članka 19. ovog pravilnika.

Članak 22.

Sufinanciranje programa infrastrukture u područjima koja nisu utvrđena člankom 21. ovog pravilnika, Fond će vršiti samo ako se Fondu osiguraju za te namjene posebna namjenska sredstva i pod uvjetima koji su utvrđeni kod osiguranja tih sredstava.

Članak 23.

Pod ugovaranjem povrata realne vrijednosti kredita iz alineje 5. članka 19. ovog pravilnika podrazumijeva se da se ugovor o odobrenom kreditu između ugovornih stranaka zaključuje na sljedeći način:

a) odobreni kredit iskazuje se u protuvrijednosti njemačke marke obračunate po srednjem službenom tečaju za tu valutu na dan kada se zaključuje ugovor,

b) kamata na kredit, koja se za vrijeme otplate kredica obračunava na neotplaćeni dio kredita, uz ugovorom utvrđenu obavezu tromjesečnog obračuna anuiteta te plaćanja kamate i za vrijeme grace perioda, iskazuje se u protuvrijednosti njemačke marke obračunate po srednjem službenom tečaju za tu valutu na dan kada se zaključuje ugovor i pripisuje glavnici,

c) na osnovi točke a) i b) ovog stavka, ugovorom se utvrđuje visina tromjesečnog anuiteta iskazana u njemačkim markama s klauzulom da se tako utvrđeni anuiteti obračunavaju i isplaćuju u dinarskoj protuvrijednosti njemačkih maraka obračunatih po srednjem službenom tečaju za tu valutu na dan kada se sredstva po osnovi dospjelog anuiteta isplaćuju.

5. Odobrenje zahtjeva

Članak 24.

Na osnovi odluke o dodjeli sredstava za sufinanciranje programa Fond sklapa ugovor sa zajmoprimcem.

Ugovor je zaključen nakon što ga potpišu ovlašteni predstavnici Fonda i zajmoprimac u skladu s odredbom članka 23. ovog pravilnika, a zajmoprimac priloži ugovoru:

a) neopozivo jamstvo svoje banke za otplatu duga i drugih troškova,

b) rješenje o uknjižbi Fonda na nekretnine zajmoprimca - ako je tako predviđeno ugovorom,

c) svoje akceptne naloge i bianco mjenice, za dodatno osiguranje kredita,

d) dokaze da su za razliku od predračunske vrijednosti investicije i odobrenih sredstava Fonda osigurana sredstva iz drugih izvora, a koji se dokazuju ugovorom o kreditu s bankom ili drugim kreditom, izdvojenim vlastitim sredstvima i sl.

6. Kontrola i nadzor

Članak 25.

Pri kontroli i nadzoru bilo kojeg programa kojeg sufinancira Fond, polazit će se od sljedećih pravila:

a) prije nego se isplati bilo koji dio zajma mora se utvrditi odgovarajući instrument garancije,

b) plaćanje po zajmu obavljat će se samo onda kad se zahtijeva da se financiraju isplate koje obavlja zajmotražitelj,

c) takva će se plaćanja obavljati preko računa što ga otvori Fond u korist zajmotražitelja,

d) u toku investicijskog razdoblja obavljat će se nadzor nad pravilnom realizacijom projekta, a kad je to potrebno može se vršiti i fizička kontrola na terenu,

e) kad projekt bude gotov i radio punim kapacitetom, obavljat će se nadzor nad financijskom realizacijom projekta i financijskom situacijom zajmotražitelja.

III. USMJERAVANJE SREDSTAVA PUTEM KREDITNIH LINIJA

Članak 26.

Za realizaciju manjih proizvodnih programa/projekata predračunske vrijednosti do 100.000 DEM, Fond može odobravati posebne kreditne linije bankama, štedionicama ili institucijama koje financiraju takve projekte.

Visina sredstava za te namjene utvrdit će se financijskim planom Fonda, pri čemu će se u usmjeravanju tih sredstava uvažavati potreba ravnomjerne teritorijalne distribucije.

Članak 27.

Visina i nosioci kreditnih linija objavit će se u tisku s utvrđenim rokovima za natječaj za dodjelu kredita po osnovi tih sredstava.

Natječaj će se objavljivati više puta godišnje u zavisnosti od raspoloživih sredstava.

Članak 28.

Osnovni uvjeti za odobrenje takvih kredita će biti da krajnji davaoci tih kredita moraju iste odobravati pod uvjetima koji su utvrđeni ovim pravilnikom a uz odgovarajuću ugovorom utvrđenu proviziju za obavljanje tih poslova, te vršiti kontrolu namjenskog trošenja odobrenih sredstava.

Fond zadržava pravo kontrole korištenja sredstava i to kako davaoca kredita tako i korisnika kredita.

Članak 29.

Visina pojedinog odobrenog kredita mora biti vezana procjenom vrijednosti hipoteke koja se daje nad imovinom korisnika kredita, i ne može biti veća od jedne trećine vrijednosti te imovine.

IV. FINANCIRANJE POSEBNIH NAMJENA

Članak 30.

Financiranje obuke, obrazovanja te projekata, studija i tehničke pomoći i istraživanja, posebno za privredno nedovoljno razvijene krajeve i područje jadranskih otoka, vršit će se iz bespovratnih sredstava koja će se utvrditi financijskim planom iz ostvarenih prihoda Fonda.

Članak 31.

Radi ostvarivanja podrške stvaranju samostalnih proizvodnih i uslužnih organizacija s manjim brojem zaposlenih a koje se razvijaju na osnovi novih tehnologija, što bi istovremeno bilo naglašeno u pristupu poticanja razvoja privredno nedovoljno razvijenih krajeva, neophodno je takvim subjektima osigurati lakši a za korisnike s nerazvijenih područja i besplatni pristup do informacija i usluga od strane razvojnih, marketinških, konzalting i drugih agencija i institucija. To je potrebno u slučaju kada su te informacije i usluge neophodne za razvoj i poslovanje takvih organizacija s obzirom na brze tehnološke promjene i promjene u potražnji pqtrošača, a koje promjene ti subjekti nisu u stanju samostalno pratiti.

S ciljem ostvarivanja odredbe stavka 1. ovoga članka, Fond može na ugovornoj osnovi finacirati odgovarajuće institucije, koje bi potrebnim informacijama opskrbljivale mala poduzeća i radnje.

Članak 32.

U cilju unapređenja pronalazaštva i inovatorstva u Republici, Fond će dio sredstava iz ostvarenih prihoda usmjeriti i za te namjene.

Sredstva za te namjene odobravat će se kao bespovratna uz uvjet da Fond u slučaju uspješne realizacije projekta - prodaje patenta, razvoja proizvodnje na osnovi patenta i sl. sudjelovanjem Fonda u određenom postotku u prihodu ostvarenom po prodaji tog proizvoda (pronalaska, inovacije, unapređenja proizvoda i sl.) odnosno u dobiti koju korisnik takvog pronalaska stekne primjenom određenog tehnološkog unapređenja.

Članak 33.

U cilju poticanja osnivanja i razvoja malih poduzeća Fond će ovisno od raspoloživih sredstava iz ostvarenih prihoda Fonda opredijeliti dio sredstava za subvencioniranje dijela kamata iz kredita koje banke i druge financijske organizacije odobravaju za otpočinjanje djelatnosti i to programa čija predračunska vrijednost ne prelazi 50.000 DEM.

Visina subvencije može iznositi najviše 20% eskontne stope Narodne banke.

V. KRATKOROČNl PLASMANI

Članak 34.

U skladu s odredbom stavka 2. članka 4. Zakona o Hrvatskom fondu za razvoj, privremeno slobodna sredstva Fonda kratkoročno se plasiraju na tržištu novca, radi očuvanja njihove realne vrijednosti i ostvarivanje prinosa.

Članak 35.

Odluku o kratkoročnom plasmanu slobodnih sredstava Fonda donosi direktor Fonda.

Članak 36.

Kratkoročni plasmani ugovaraju se najduže na 30 dana, uz kamatu koju obračunavaju poslovne banke u Republici za takve namjene.

Kratkoročni plasmani osiguravaju se garancijama banaka i njihovim akceptnim nalozima i akceptnim nalozima korisnika kredita.

Članak 37.

Kratkoročni plasmani ne mogu se odobriti korisnicima koji su u stečaju ili je u njima stečajni postupak pokrenut.

VI. KRITERIJI PLASMANA SREDSTAVA SA PRIVATIZACIJSKOG RAČUNA

Članak 38.

Na sufinanciranje razvojnog programa sredstvima s privatizacijskog računa mogu kandidirati sve pravne i fizičke osobe koje imaju sjedište na području Republike Hrvatske kao i strane pravne i fizičke osobe koje investiraju u programe koji se realiziraju na području Republike Hrvatske i to u programe koji su sastavni dio pretvorbe društvenih poduzeća.

Članak 39.

Zahtjev za sufinanciranje razvojnog programa iz članka 38. ovog pravilnika podnosi se u pisanom obliku.

Uz zahtjev za sufinanciranje razvojnog programa prilaže se razvojni ili investicijski program koji je dostavljen Agenciji za restrukturiranje i razvoj Republike Hrvatske uz program pretvorbe s ocjenom Agencije.

Članak 40.

Pozitivno ocijenjene programe iz članka 39. ovog pravilnika, Fond realizira u skladu s raspoloživim sredstvima na privatizacijskom računu.

Članak 41.

U skladu s odredbama članka 17. i 18. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, kojima se utvrđuje da sredstva ostvarena prodajom poduzeća pripadaju Fondu te da Fond ugovorom sklopljenim s poduzećem koje se prodaje može ugovoriti da se sredstva ostvarena prodajom poduzeća koriste za dodatno ulaganje Fonda u to isto poduzeće i za razvojne programe na području na kojem je sjedište poduzeća. Fond će za realizaciju takvih konkretnih programa koji su utvrđeni ugovorom o prodaji poduzeća a na osnovi suglasnosti Agencije za restrukturiranje i razvoj Republike Hrvatske na pretvorbu poduzeća i pozitivne ocjene programa usmjeriti iz ostvarenih sredstava po toj prodaji poduzeća (a koja sredstva se vode na privatizacijskom računu Fonda), sredstva koja su ugovorom opredijeljena za određeni razvojni program.

Sredstva iz stavka 1. ovog članka usmjerit će se u pravilu pod uvjetima koji su utvrđeni u ovom pravilniku kao opći uvjeti kreditiranja iz sredstava Fonda koja se vode na investicijskom računu, ukoliko Agencija za restrukturiranje i razvoj u svojoj suglasnosti ne utvrdi posebne uvjete.

Članak 42.

U skladu s odredbom članka 35. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, a kojom odredbom je Fond dužan najmanje polovinu sredstava dobivenih prodajom poduzeća ili dijela poduzeća te sredstava od prodaje dionica odnosno udjela koje ima u društvu koristiti za ostvarenje pozitivno ocijenjenih programa ulaganja na području općine u kojoj je sjedište prodanog poduzeća odnosno društva čije su dionice odnosno udjeli u njemu prodani, Fond će na osnovi pozitivne ocjene Agencije za restrukturiranje i razvoj Republike Hrvatske a u zavisnosti od raspoloživosti kako ukupnih sredstava na privatizacijskom računu tako i sredstava po pojedinoj općini ostvarenih iz gore navedenih radnji usmjeravati u realizaciju tih razvojnih programa, u pravilu pod uvjetima koji su utvrđeni ovim pravilnikom kao opći uvjeti za kreditiranje iz sredstava Fonda koja se vode na investicijskom računu.

Članak 43.

Usmjerena sredstva iz članka 41. ovog pravilnika uključuju se u izvršavanje obveza prema općinama iz članka 42. ovog pravilnika.

Članak 44.

Sredstva odobrena s privatizacijskog računa Fonda u obliku kredita a prema članku 41. i 42. ovog pravilnika izdvajaju se iz sredstava nenominiranog društvenog kapitala te se povrat anuiteta po odobrenim kreditima vrši na investicijski račun Fonda.

Članak 45.

Ukoliko se sredstva iz članka 41. i 42. ovog pravilnika usmjeravaju kao trajni ulog Fonda, odnosno dokapitalizacija od strane Fonda ista predstavlja vlasničku dokapitalizaciju, što znači da se usmjereni iznos sredstava isključuje iz nenominiranog društvenog kapitala i Fond po toj osnovi stječe puna prava vlasnika.

Članak 46.

Namjensku kontrolu upotrebe sredstava za ralizaciju programa koji se financiraju sredstvima s privatizacijskog računa vrši Fond u skladu s odredbama ovog pravilnika, dok kontrolu realizacije programa u funkciji pretvorbe vrši Agencija za restrukturiranje i razvoj.

VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 47.

Stupanjem na snagu ovog pravilnika, do sada odobreni krediti realiziraju se u skladu s ugovorima po kojima su odobreni.

Kratkoročne pozajmice koje su u plasmanima vraćaju se u rokovima u kojima po ugovoru dospijevaju, a na svaku eventualnu prolongaciju primjenjuju se uvjeti koje je utvrdio upravni odbor Fonda.

Članak 48.

Do sada zaprimljeni zahtjevi za kredite podvode se pod kriterije ovog pravilnika i u skladu s njegovim odredbama razmatraju.

Nedostajući dokumenti uz zahtjev za odobrenje kredita ranije zaprimljenih zahtjeva, a utvrđenih ovim pravilnikom, moraju se od strane zajmotražioca dostaviti u roku od mjesec dana. Ukoliko se isti ne dostave, zaprimljeni zahtjevi će se smatrati nepotpunim i kao takvi vratiti podnosiocu zahtjeva kao neriješeni.

Članak 49.

Tumačenje odredbi ovog pravilnika daje Upravni odbor Fonda.

Članak 50.

Izmjene i dopune Previlnika utvrđuje Upravni odbor Fonda.

Članak 51.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osam dana nakon objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 302-01/91-01/01

Zagreb, 25. lipnja 1991.

Predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog fonda za razvoj

ing. Ivica Gaži, v. r.


Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.