Internet i poslovne usluge za poduzetnike Izrada web stranice za tvrtke, obrtnike i udruge Tvrtka Poslovni forum d.o.o. već dugi niz godina izrađuje i razvija vlastite CMS sustave. Naši CMS sustavi omogućuju tvrtkama, obrtnicima, udrugama i građanima kvalitetne web stranice. Link za opširnije informacije o izradi web stranica |
||
Na temelju člana 101. stava 6. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ("Narodne novine", broj 20/90 i 28/90) ministar prometa i veza u sporazumu s ministrom unutarnjih poslova donosi
I. OPĆA ODREDBA
Član 1.
Ovim pravilnikom propisuju se rokovi, način i uvjeti obavljanja preventivnih tehničkih pregleda vozila, uređaji i oprema za obavljanje preventivnih tehničkih pregleda vozila, obrazac potvrde o preventivnim tehničkim pregledima, kao i vođenje evidencije o tim pregledima.
II. ROKOVI
Član 2.
Preventivni tehnički pregledi motornih i priključnih vozila (u daljnjem tekstu: vozila) obavljaju se dnevno i periodično.
Član 3.
Dnevni preventivni tehnički pregledi vozila obavljaju se svakog dana prije stavljanja vozila u promet.
Pregled vozila koje se daje u najam (rent-a-car) obavlja se i poslije svake promjene korisnika vozila.
Odredbe o dnevnom preventivnom tehničkom pregledu odnose se na sve vrste vozila iz člana 101. stava 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Dnevni preventivni tehnički pregled vozila obavlja vozač ili ovlašteni radnik pravne osobe koja obavlja prijevoz, odnosno građanin koji obavlja javni prijevoz.
Član 4.
Vozilo do dvije godine starosti podvrgava se preventivnom periodičnom tehničkom pregledu (u daljnjem tekstu: periodični tehnički pregled), svakih šest mjeseci od dana obavljanja redovnog tehničkog pregleda.
Vozilo od dvije do sedam godina starosti podvrgava se periodičnom tehničkom pregledu svaka četiri mjeseca, od dana obavljanja redovnog tehničkog pregleda.
Vozilo od sedam do deset godina starosti podvrgava se periodičnom tehničkom pregledu svaka tri mjeseca, a vozilo starije od deset godina svaka dva mjeseca, od dana obavljanja redovnog tehničkog pregleda.
Vozilo za prijevoz opasnih tvari podvrgava se periodičnom tehničkom pregledu svaka dva mjeseca od dana obavljanja redovnog tehničkog pregleda.
III. NAČIN OBAVLJANJA TEHNIČKIH PREGLEDA
Član 5.
Periodični tehnički pregled vozila ne smije se obavljati izvan objekta stanice za tehnički pregled vozila, osim ispitivanja zvučnih signala, ispušnih plinova, kontrolnih i signalnih uređaja, usporenja i vaganja vozila.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, uz posebno odobrenje organa iz člana 105. stav 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, periodični tehnički pregled vozila može se obaviti izvan objekta za tehnički pregled vozila, ako se; zbog dimenzija, težine ili drugih opravdanih razloga ne mogu uvesti u objekt stanica ili se ne može izvršiti tehnički pregled na određenim uređajima u prostorijama za tehnički pregled vozila za koja se unaprijed nije znalo da su takvih dimenzija ili težine.
Član 6.
Tehnički podaci o vozilu utvrđuju se uvidom u propisana dokumenta o vozilu, kao kod obavljanja redovnog tehničkog pregleda.
Član 7.
Na periodičnom tehničkom pregledu mora se utvrditi da li podaci u prometnoj dozvoli odgovaraju stvarnim podacima vozila na koja se odnose, odnosno da li su svi podaci uneseni u prometnu dozvolu.
Ako se utvrdi da podaci u prometnoj dozvoli ne odgovaraju stvarnim podacima vozila odnosno da svi podaci nisu uneseni u prometnu dozvolu tehnička ispravnost se ne smije ovjeriti dok nadležni organ ne unese stvarne, odnosno sve podatke.
Član 8.
Periodičkom tehničkom pregledu vozila može se pristupiti ako vozilo glede čistoće i urednosti ispunjava uvjete propisane Pravilnikom o tehničkim pregledima.
Periodični tehnički pregled vozila obavlja se na praznom vozilu, ako ovim pravilnikom ili drugim propisima ili uputama nije drugačije određeno.
Periodični tehnički pregled vozila mora se izvršiti u potpunosti bez obzira na to da li je u toku pregleda utvrđena neka neispravnost, osim ako takva neispravnost onemogućava provođenje daljnjeg procesa tehničkog pregleda.
Član 9.
Pri obavljanju dnevnog preventivnog tehničkog pregleda vozila pojedini uredaji, odnosno oprema provjeravaju se na ovaj način.
Red. br. UREĐAJI, OPREMA I OZNAKE NAČIN PROVJERAVANJA
1. 2 3
1. UREĐAJ ZA UPRAVLJANJE
1.1. Kotač upravljača(volan) slobodan hod - vizuelno, rukom i
aktiviranjem
1.2. Poluga za upravlja nje i rukavci slobodan hod - vizuelno, rukom i
aktiviranjem
2. UREĐAJI ZA ZAUSTAVLJANJE
2.1. Radna kočnica laganim kretanjem vozila do 20 km,
ispitati funkcioniranje uređaja
2.2. Pomočna kočnica laganim kretanjem vozila do 20 km,
ispitati funkcioniranje uređaja
2.3. Parkirna kočnica laganim kretanjem vozila do 20 km,
ispitati funkcioniranje uređaja
2.4. Ispušni usporivač osluškivanjem provjeriti promjenu
zvuka rada motora
3. UREĐAJI ZA OSVJETLJAVANJE I ZA DAVANJE SVJETLOSNIH ZNAKOVA
3.1. Uređaji za osvjetljavanje aktiviranjem i vizuelnim pregledom
ceste
3.2. Uređaji za označavanje vozila aktiviranjem i vizuelnim pregledom
3.3. Uređaji za davanje svjetlosnih znakova aktiviranjem i vizuelnim pregledom 4. UREĐAJI KOJI OMOGUĆUJU NORMALNU VIDLJIVOST
4.1. Vjetrobran i druge zastakljene površine vizuelno
4.2. Vozačko zrcalo vizuelno
4.3. Brisalo i kvasilo vjetrobrana aktiviranjem
5. UREĐAJI ZA DAVANJE ZVUČNIH
ZNAKOVA aktiviranjem
6. PNEUMATICI vizuelno
7. KONTROLNl UREĐAJI I UREĐAJI
ZA DAVANJE ZNAKOVA vizuelno i aktiviranjem
8. UREĐAJI ZA ODVOD I
ISPUŠTANJE PLINOVA vizuelno i osluškivanjem
9. UREĐAJI ZA SPAJANJE vizuelno i laganim kretanjem
VUČNOG I PRIKLJUČNOG vozila naprijed-natrag
VOZILA
10. OPREMA VOZILA I OZNAKE vizuelno
Član 10.
Ispitivanje uređaja navedenih u članu 9. ovog pravilnika obavlja se stručnom ocjenom bez uređaja za ispitivanje.
Osoba koja je obavila dnevni preventivni tehnički pregled potvrđuje ispravnust vozila na putnom radnom listu.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, ukoliko vožnja traje više dana, dnevni pregled se obavlja svaki dan na način utvrden u članu 9. ovog pravilnika, ali se ponovno ne potvrđuje u putni radni list.
Član 11.
Na periodičnim tehničkim pregledima provjerava se i utvrđuje ispravnost i funkcioniranje uređaja i opreme na ovaj način:
Red. UREĐAJI, OPREMA I br. OZNAKE PROVJERAVA SE 1. 2 3 1. VRATA, POKLOPCI I ZATVARAČI 1.1. vrata vozila stanje, zabravljivanje 1.2. pomoćna vrata ili prozori prikladni za izlaz u slučaju opasnosti stanje, položaj 1.3. brava vrata držanje, osiguranje 2. GIBNJEVI I AMORTIZERI stanje, pričvršćenje, graničnik hoda 3. PRIKLJUČNI UREĐAJ VOZILA I PRIKLJUĆ- stanje, položaj, pričvršćenje, ako NOG VOZILA postoji pomoćna veza, vizuelno i laganom vožnjom naprijed-natrag 4. PROZORI I STAKLA 4.1. Vjetrobran i druge zastakljene površine stanje 5. VOZAČKO ZRCALO stanje 6. BRISALO VJETROBRANA I UREĐAJ ZA KVA- ŠENJE STAKLA 6.1. Brisalo vjetrobrana stanje, djelotvornost 6.2. Kvasilo vjetrobrana stanje, funkcioniranje 7. KOTAČI I PNEUMATICI (gume) 7.1. vješanje stanje, pričvršćenje 7.2. kotači stanje, pričvršćenje, izvitoperenost 7.3. Pneumatici (gume) stanje, dubina šara gazećeg sloja; vrsta i dimenzije 8. ZVUČNI SIGNALI I ISPUŠNI PLINOVI 8.1. Uređaj za davanje zvučnih signala funkcioniranje 8.2. Ispušna cijev s prigušivačem stanje, pričvršćenje 9. PEDALA ZA GAS, KVAČILO I KOČNICA 9.1. Pedala za gas i kvačilo stanje, hod, stanje, dužina 9.2. Pedala radne kočnice hoda pedale komande, koji osigurava maksimalni efekat aktiviranja kočnice 10. UREĐAJI ZA UPRAVLJANJE 10.1. Kotač upravljanja (volan) stanje, pričvršćenje je zgre za stup upravljača, slobodni hod, pričvršćenje 10.2. Stup upravljača pričvršćenje 10.3. Prijenosna kutija stanje, pričvršćenje, upravljača zračnost 10.4. Poluge za upravlja nje i rukavci stanje, pričvršćenje, zračnost u zglobovima, elastičnost spojke stupa upravljača 10.5. Servo-upravljač (ako je propisan) stanje raznih elemenata (gipke cijevih, crpka, remen itd), funkcioniranje 10.6. Amortizeri upravljača stanje, pričvršćenje Uređaji za upravljanje ispituju se na kanalu s dizalicnm, a prema potrebi prednji se dio vozila podiže. To ispitivanje na putničkim i drugim lakšim vozilima može se obavljati na posebnoj dizalici. Slobodan hod kotača upravljača provjerava se ručno kod sva 11. RADNA KOČNICA stanje, djelotvornost, razlika sila kočenja, na kotačima iste osovine 12. POMOĆNA KOČNICA I USPORAČI 12.1. Komanda pomoćne kočnice stanje, dužina - efikasnost hoda komande sile kočenja 12.2. Ispušni usporač stanje, aktiviranje 12.3. Elektromagnetni usporač stanje, efikasnost sile kočenja 13. PARKIRNA KOČNICA 13.1. Parkirna kočnica stanje, dužina - efikasnost hoda komande, sile kočenja 13.2. Komanda parkirne kočnice stanje, dužina hoda komande, držanje (zabravljivanje) 14. KOČNA INSTALACIJA I POLUŽJE 14.1. Mehanička transmisija kočnica stanje, pričvršćenje 14.2. Hidraulični i pneumatski rezervoari i transmisija kočnica stanje, pričvršćenje 14.3. Regulator za neprekidno udešavanje intenziteta kočenja (ako je propisan) stanje 15. UREĐAJI ZA OSVJETLJAVANJE CESTE 15.1. Velika svjetla stanje, udešenost, funkcioniranje 15.2. Oborena svjetla stanje, udešenost, funkcioniranje 15.3. Farovi za maglu (ako postoje) stanje, udešenost, funkcioniranje 15.4. Pokretni far za istraživanje - reflektor (ako postoji) stanje, uključivanje Istovjetnost intenziteta istih svjetala koja se nalaze na vozilu, osim velikog i oborenog svjetla i svjetla za maglu, provjerava se vizuelno. 16. PREDNJA POZICIJSKA SVJETLA stanje, funkcioniranje 17. STRAŽNJA POZICIJSKA SVJETLA stanje, funkcioniranje 18. STOP-SVJETLA I OSTALA SVJETLA 18.1. Stop-svjetla stanje, funkcioniranje 18.2. Svjetlo za vožnju prema natrag stanje, funkcioniranje 18.3. Parkirna svjetla (ako postoje) stanje, funkcioniranje 18.4. Gabaritna svjetla (ako su propisana) stanje 18.5. Katadiopteri (mačje oči) stanje 19. SVJETLO STRAŽNJE REGISTARSKE PLOČICE stanje 20. SMJEROKAZI stanje, funkcioniranje 21. KONTROLNI UREĐAJI 21.1. Kontrolna plava svjetiljka za velika svjetla funkcioniranje 21.2. Svjetslosni ili zvučni signalizator kon- trole rada smjerokaza funkcioniranje 21.3. Tahograf (ako je propisan) stanje, valjanost kontrolne naljepnice 21.4. Svjetlosni signal za kontrolu položaja vrata koja nisu u vidnom polju vozača (ako je propisan) stanje, funkcioniranje 21.5. Signalni uređaj za primanje signala od konduktera stanje, funkcioniranje 21.6. Uređaj za kontrolu izoliranosti od električnog napona (ako je propisan) stanje, funkcioniranje 21.7. Uredaj za signalizaciju nedovoljnog tlaka pneumatika (ako je propisan) stanje, funkcioniranje 21.8. Uređaj za kontrolu rada radnih mehanizama ugrađenih na vozilu (ako postoje) stanje, funkcioniranje 22. OPREMA I PRIBOR 22.1. Aparati za gašenje požara (ako je propisan) stanje, pričvršćenje 22.2. Klinaste podloške (ako su propisane) postojanje 22.3. Čekić za razbijanje stakla (ako je propisan) pričvršćenje na vidljivom mjestu 22.4. Uređaji i oprema i stanje propisanih sigurnosnih i drugih uređaja i opreme, te valjanost ADR certifikata (ako je propisan) oznake na vozilima za prijevoz opasnih tvari
Član 12.
Prilikom provjeravanja uređaja navedenih pod rednim brojevima 11,12,13. i 14. u članu 11. ovog pravilnika, postupa se na ovaj način:
1. kao osnova za izračunavanje postotka razlike kočenja kotača na istoj osovini (20%) uzima se veća kočna sila, s time što se kod radne kočnice uzimaju sile kočenja koje nastaju neposredno prije blokiranja kotača, a ako na vozilu postoji uređaj protiv blokada uzimaju se maksimalno postignute sile;
2. pri pregledu kočnog sistema kontrolor se mora nalaziti u vozilu i pritiskivati komande kočnica, a prema potrebi preko dinamometra provjeravati silu pritiskanja;
3. sklopove kočnog sistema na donjoj strani vozila pregledava kontrolor koji se nalazi u kanalu;
4. gumeni vodovi, prijenosne poluge i rukavci, kao i metalna užad mehaničke kočnice ne smiju biti vezani, vareni ili sastavljeni na neki drugi način, niti napuknuti, savijeni ili oštećeni;
5. prije početka ispitivanja kočnica utvrđuje se stanje tlaka u gumama, a prema potrebi ga dovesti u određene normative.
Član 13.
Kontrola ispravnosti uređaja i opreme na vozilima obavlja se prema propisima o sigurnosti prometa koji se odnose na tehnički pregled i tehničku ispravnost vozila.
Kontrolor će pregledati, a prema potrebi i zahvatima ruke utvrditi da li vozilo ima sve propisane oznake, da li su one pravilno postavljene, dobro pričvršćene i ispravne, odnosno da nisu oštečene i uprljane u tolikoj mjeri da je narušen njihov funkcionalni i estetski izgled, a za registarske pločice provjerava se da li su originalne.
Radne operacije preventivnog tehničkog pregleda vozila obuhvaćaju kontrolu vidljivih i dostupnih uređaja i dijelova vozila, pri čemu se, radi kontrole, ne predviđa njihova izgradnja, odnosno skidanje zaštitnih limova i sl.
Član 14.
Tehnička ispravnost vozila može se ovjeriti, ako se prilikom tehničkog pregleda utvrdi da vozilo ima sve propisane i ispravne uredaje i opremu koji odgovaraju propisanim tehničkim uvjetima i normativima, a navedeni su u čl. 11. ovog pravilnika.
Član 15.
Ako se na periodičnom tehničkom pregledu utvrdi da je vozilo neispravno kontrolor određuje rok za otklanjanje neispravnosti, koji ne može biti duži od četiri dana.
Ako se u roku iz stava 1. ovog člana vozilo podvrgne ponovnom periodičnom tehničkom pregledu, provjerava se ispravnost ranije utvrđenog neispravnog uređaja ili opreme. Ako se na ponovnom pregledu utvrdi ista ili druga neispravnost takvom vozilu se ponovno određuje rok iz stava 1. ovog člana za otklanjanje neispravnosti.
Ako se ranije utvrđeno neispravno vozilo ne podvrgne ponovnom periodičnom tehničkom pregledu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana na ponovnom periodičnom tehničkom pregledu postupa se kao da vozilo nije bilo na periodičnom tehničkom pregledu.
IV. UVJETI, UREĐAJI I OPREME ZA OBAVLJANJE PREVENTIVNIH TEHNIČKIH PREGLEDA VOZILA
Član 16.
Prijevoznici i pravne osobe iz člana 104. stav 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama mogu obavljati periodične preventivne tehničke preglede vozila, ako imaju ispravne i ispitane slijedeće uređaje i opremu:
1. uređaj za ispitivanje kočnog sistema putničkih i drugih vozila koji ispunjavaju ove uvjete:
- da irna rotacione valjke za ispitivanje kočnica,
- da pokazuje silu kočenja u kilopondima,
- da ima minimalni promjer valjaka 150 mm, a obodnu brzinu kretanja valjaka od 2 do 5 km/h,
- da je jednostavan za rukovanje, otporan za namijenjene uvjete rada i da omogućava laku kontrolu točnosti pokazanih ili zapisanih podataka,
- da je skala za očitavanje rezultata podijeljena tako da je označena najmanje svaka 1/50 dijela vrijednosti skale, a najmanje svaka 1/10 dijela vrijednosti skale da je numerirana, te da razmak između pojedinih podjela skale iznosi najmanje 2,8 mm,
- da točnost pokazivanja rezultata kočenja iznosi najmanje +/- 5% od stvarnog rezultata, odnosno +/- 3% od najveće vrijednosti skale,
- da se vrijednost rezultata ispitivanja na jednoj i drugoj strani sistema za ispitivanje razlikuje najviše do 5% od izmjerene vrijednosti, ali ne više od 1,5% od najveće vrijednosti skale,
- da kazaljka koja pokazuje rezultate ispitivanja ima ravnomjeran hod i da nema vibracija, tako da je moguće lako čitanje točnih rezultata,
- da se kontrolno svjetlo pali i gasi čim počinje blokiranje pojedinog kotača vozila,
- da ima mogućnost ručnog i automatskog stavljanja u rad;
2. uređaj za mjerenje usporenja radi ispitivanja vozila koja se ne mogu ispitati na uređaju iz točke 1. ovog člana (vozila s tri ili više osovina, vozila koja se zbog njihove težine ne smiju ispitivati na uređaju iz točke 1. vozila koja zbog dimenzija ne mogu ući u objekt za ispitivanje i sl.) ako ispituju vozilo koje se može ispitati samo tim uređajem;
3. kanal za pregled donjeg postroja vozila (dužine najmanje osam metara, širine 0,80 do 1,00 metar, dubine 1,40 do 1,60 metara i opremljen u skladu s propisima o redovnim tehničkim pregledima vozila);
4. kutomjer za mjerenje slobodnog hoda upravljača
5. regloskop;
6. kompresor s manometrom ili manometar s priključkom za zračnu kompresionu stanicu;
7. mjerač dubine šara gazećeg sloja gume;
8. dvije klinaste podloške za kotače vozila.
Uređaji i oprema iz stava 1. ovog člana moraju se ispitati radi provjeravanja njihove ispravnosti svakih šest mjeseci.
Ispitivanje uređaja i opreme iz stava 2. ovog člana obavlja stručna organizacija iz člana 112. Zakona o sigurnosti prometa na cestama pod uvjetom i na način utvrden Zakonom.
Član 17.
Periodični tehnički pregled vozila ne smije se obavljati za vrijeme dok se ispituje ispravnost uređaja i opreme stanice za tehnički pregled vozila.
Ako se u toku ispitivanja utvrdi da su neki uređaji ili oprema neispravni, stanica za tehnički pregled vozila dužna je obustaviti periodične tehničke preglede vozila sve dok se uređaji ili oprema ne dovedu u ispravno stanje.
Član 18.
Uređaji i oprema iz člana 16. ovog pravilnika moraju se postaviti i koristiti u za to posebno određenom objektu (stanica za preventivni, tehnički pregled vozila).
Objekt, uređaji i oprema iz stava 1. ovog člana moraju u pogledu konstrukcijskih osobina, lokacije, montaže i drugih tehničkih uvjeta odgovarati uvjetima utvrđenim ovim pravilnikom.
Objekat, uređaji i oprema iz stava 1. ovog člana moraju se držati u ispravnom i urednom starju.
Član 19.
Uređaje i opremu za tehnički pregled, stanica za preventivni tehnički pregled vozila koristi prema propisima koji se odnose na te uređaje i opremu, uputstvima proizvođača i opće poznatim normativima i uputama.
V. VOĐENJE EVIDENCIJE I OBRAZAC O PREVENTIVNIM TEHNIČKIM PREGLEDIMA
Član 20.
Pravna osoba koja obavlja periodične tehničke preglede vozila dužna je voditi registar o izvršenim pregledima.
Registar o izvršenim periodičnim tehničkim pregledima dužni su voditi i vlasnici vozila iz člana 101. stav 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Registar se vodi za svaku godinu posebno i po vrstama vozila.
Registri se čuvaju najmanje 2 godine od isteka godine za koju se vode.
Registar o periodičnim pregledima vozila drugih pravnih osoba i građana prijevoznika, sadrži, osim podataka iz stava 2. ovog člana, još i naziv nosioca prava korištenja vozila, odnosno ime i prezime vlasnika vozila. Registar se vodi za svaku organizaciju posebno, a zajedno za građane prijevoznike.
Registar se vodi u obliku tvrdo ukoričene knjige, čije su stranice numerirane, popunjava se čitko, tintom, kemijskom olovkom ili flomasterom. Registar se popunjava prije nego što se popuni zapisnik o tehničkom pregledu vozila, osim rubrike koje se mogu popuniti samo poslije završenog tehničkog pregleda.
Registar se vodi na obrascu broj 1 (prilog 1).
Član 21.
O periodičnom tehničkom pregledu vodi se zapisnik u dva primjerka. Jedan primjerak zapisnika dostavlja se najedinstvenu obradu podataka, a drugi se odlaže u evidenciju stanice za tehnički pregled vozila.
Rezultati ispitivanja uređaja. opreme i oznaka unose se u zapisnik odmah poslije pregleda.
Ako je provjeravanje obavljeno uređajem iz člana 16. stav 1. točka 2. ovog Pravilnika, u odgovarajuću rubriku zapisnika upisuju se rezultati istog ispitivanja.
U zapisnik se uz suglasnost Ministarstva prometa i veza mogu unositi i drugi podaci.
Zapisnik o periodičnom tehničkom pregledu čuva se do slijedećeg preventivnog pregleda tog vozila.
Zapisnik se vodi na obrascu broj 2 (prilog 2) i popunjava se prema posebnom uputstvu stručne organizacije.
Član 22.
Pravna osoba koja obavlja periodične tehničke preglede popunjava, ovjerava i izdaje za svako pregledano vozilo knjigu o periodičnim tehničkim pregledima vozila (u daljnjem tekstu: knjiga o vozilu).
Knjiga o vozilu mora sadržavati najmanje slijedeće podatke: registarski broj i izmjene broja, podatke o vlasniku vozila i izmjene tih podataka, karakteristične tehničke podatke i podatke o obavljenim preventivnim tehničkim pregledima.
Knjiga o vozilu popunjava se prema posebnom uputstvu stručne organizacije.
Knjiga o vozilu vodi se na obrascu broj 3 (prilog 3).
Član 23.
Izdavanje knjige o vozilu, zamjena dotrajalih, izgubljenih ili na drugi način otuđenih knjiga o vozilu obavlja stanica za tehnički pregled vozila.
Knjigu o vozilu vozač je dužan imati kod sebe u vozilu i pokazati je na zahtjev Republičkog inspektora za cestovni promet i ceste, ovlaštenog radnika organa unutrašnjih poslova ili kontrolora koji obavlja tehnički pregled.
Član 24.
Za vozilo za koje se na periodičnom tehničkom pregledu utvrdi da je ispravno, stanica za tehnički pregled popunjava registar, popunjava, izdaje i ovjerava zapisnik, te ovjerava važenje periodičnog tehničkog pregleda u knjizi o vozilu.
Za vozilo, za koje se na periodičnom tehničkom pregledu utvrdi da je neispravno, stanica za tehnički pregled popunjava registar i zapisnik, ali ne ovjerava niti izdaje zapisnik, odnosno ne ovjerava ispravnost vozila u knjizi o vozilu, dok se vozilo ne dovede u ispravno stanje, prema postupku utvrđenom ovim pravilnikom.
Član 25.
Obrasci broj 1. do 3. iz člana 20, 21. i 22. ovog pravilnika odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni dio.
Obrasce iz stava 1. ovog člana i knjigu o vozilu tiska i distribuira pravna osoba koju ovlasti Ministarstvo prometa i veza.
VI. KAZNENE ODREDBE
Član 26.
Novčanom kaznom od 2.000 do 2.500 dinara kaznit će se za prekršaj pravna osoba koja obavlja preventivne tehničke preglede vozila i stručna organizacija iz člana 99. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
1. ako obavlja preventivni tehnički pregled vozila izvan objekta stanice za tehnički pregled vozila (član 5 ovog pravilnika);
2. ako obavlja periodični tehnički pregled vozila suprotno odredbi člana 8. ovog pravilnika;
3. ako je ovjerila tehničku ispravnost vozila suprotno odredbi člana 7, 14. i 15. ovog pravilnika;
4. ako na preventivnom tehničkom pregledu obavlja pregled vozila suprotno odredbi člana 11, 12, 13. i 17. ovog pravilnika,
5. ako obavlja preventivne tehničke preglede vozila, a nema ispravne ili ispitane odgovarajuče uređaje i opremu iz odredbe člana 16. ovog pravilnika,
6. ako koristi objekat, uređaje i opremu suprotno odredbi člana 18. ovog pravilnika;
7. ako ne vodi evidenciju o izvršenim preventivnim tehničkim pregledima vozila u skladu s odredbama članova 20, 21. i 22. ovog pravilnika.
Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kaznit će se novčanom kaznom od 800 do 1.000 dinara i odgovorna osoba u pravnoj osobi.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 27.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o preventivnim tehničkim pregledima cestovnih motornih vozila ("Narodne novine", broj 3/76).
Član 28.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana nakon objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 011-01/90-03/14
Urbroj : 535-04-90-19
Ministar
Prof. dr Josip Božičević, v. r.
Prema Ustavu Republike Hrvatske, a uzimajući u obzir jedno od glavnih načela prava ignorantia iuris nocet (s latinskog nepoznavanje prava šteti - nitko se ne može ispričavati da nije znao da nešto zakonom nije bilo zabranjeno ili regulirano), prije nego što stupe na snagu zakoni i svi drugi propisi državnih tijela obvezno se objavljuju u Narodnim novinama. Osim zakona i drugih akata Hrvatskog sabora, u Narodnim novinama objavljuju se uredbe i drugi akti Vlade Republike Hrvatske, pravilnici, naredbe, napuci koje donose nadležni ministri, presude Ustavnog suda Republike, imenovanja i razrješenja državnih dužnosnika, veleposlanika, te i svi drugi akti državnih institucija. Također u posebnom dijelu (Narodne novine - Međunarodni ugovori) objavljuju se međunarodni ugovori koje je sklopila Republika Hrvatska. U narodnim novinama nalazi se i oglasnik javne nabave.